Automatika SIT 537 ABC

Autor: Stanislav Šmejdíř
Datum: 25.07.2009 17:40

Zdravim, a zároveň prosím o pomoc. Už se mi podělala asi čtvrtá automatika a tady na diskusi jsem někde četl o jakési opravě. Mohl by se se mnou někdo podělit o postup opravy či ještě líp nejaké schéma zapojení DPS to by mi hodně pomohlo, alespoň bych věděl co a kde měřit. Předem dík. Nechci tady nějak odstrkovat z pole působnosti servisní techniky, ale myslím, že už jsem jim "nacpal" peněz víc než dost. A částka za ujeté km mě naposledy vyděsila natolik, že chci udělat pro sebe nějaké jiné řešení. Ta automatika vůbec neotevře přívod plynu, ale při tom piezo zapalování normálně funguje. Už si nevím rady. Ještě jednou děkuju za každou pomoc.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 67   starší >>
Příspěvky
Autor: Katka Nová
Datum: 22.11.2016 14:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104483
reakce na ...
Stando a Peter!
Krásná hádka, to jsem se pobavila!
:-) :-) :-)
Mějte se pěkně.
Katka

Autor: Bečvář Josef
Datum: 22.11.2016 19:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115204
reakce na ...
Vy jste se bavila já smutnil. Kam jsme to dotáhli - skoro 30 let po revoluci. Tohle, co popisujou kucí, nebylo to, proč jsme zvonili klíči na náměstích.

Autor: Standa Hammer
Datum: 23.11.2016 06:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Co má popis reality živnostničení co společného se zvoněním klíči?

Autor: Peter Hurák
Datum: 23.11.2016 09:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123884
reakce na ...
? Jozef?? Tiež myslím,ze takéto podnikanie sme si v roku 1989 nepredstavovali, mal to byť podnikateľský socializmus, aký zabrzdili Rusi v roku 1968. !!! ,toto je však zdieranie živnostníkov zo strany zbohatlíkov a korunovych privatizerov !!... 😑

Autor: Standa Hammer
Datum: 23.11.2016 10:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Tomu nerozumím. Jako živnostník mám to, co si sám zařídím. Daně zanedbatelné, pokud jsem trubka a nevidím si na špičku nosu tak odvody na sociální a zdravotní nízké, peněz co jsem v zaměstnání v životě neměl.... Jenom musím furt myslet na to, že to co někoho dělám, musí taky někdo zaplatit. Vždycky to musí někdo zaplatit. V tomto našem oboru se práce neshání, tady se odmítá. Tak o co jde?

Autor: Ondřej jjj
Datum: 23.11.2016 12:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110009
reakce na ...
Satndo: náhodou mě práce v květnu a červnu docela schází:) neustále vzpomínám na zimu a makani 12hod každý den:D

2becvar: Btw a já že se zvonilo klicema jenom proto aby pak pár lidí nahoře vybralo hodně peněz od lidí. Taková kuponova privatizace no to musela být paráda:) Jla jsem netušil že jste to nedělali proto aby pak hodně živnostníků žilo z pár korun a bylo neustále obvinovano že kradou:D

Autor: Peter Hurák
Datum: 23.11.2016 09:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123884
reakce na ...
😃 OK,Katka? 😉 Nech sa darí,ja sa nechcem hádať. ..😉

Autor: Peter Hurák
Datum: 21.11.2016 15:46 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123884
reakce na ...
Vymeniť kondenzátor M47/250V za nový, myslím ze je na pozicii C9, aj tak je tam tejto hodnoty sám, a bude to šlapať , pretože ked tento stratí kapacitu , nezopne Vam relatko ktoré spína zapalovanie-indukcnu VN cievku. .. :) A ak chcete schemu riadiacej jednotky, napiste do googla SIT 537 ABC, a tam su aj schemy, .. :)
A tuto pisuci kadejaký dealeri, nech sa preberu s tou bezpecnostou ! :) , ked si to uzivatel kotla opraví sám , a nekúpi novu riadiacu jednotku za 80€+ jej vymena za 50 €, ale iba vymení kondenzator za 0,50 centou, týn nikoho neohrozí, ani seba, ked tam vloží hodnotu suciastky akaá tam ma byť??:) , je to na jeho triku. Vsak,viem, dealeri prichadzate potom o biznis, co??!! :)) /Píšem o tomto probleme až teraz, pretože mi už po dvoch rokoch použivania vypadla už druhá táto riadica jednotka , cez tento víkend, .... a vyzera že aj v tej prvej ,bol tento problém so stratou kapacity daneho kondenzatora.. :)

Autor: Ondřej jjj
Datum: 22.11.2016 08:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110009
reakce na ...
venku mrzne..

přijdu a řeknu dobrý den, máte vadnou elektroniku, asi odešel kondík, chcete ji hned za 2000 vyměnit nebo najdete někoho kdo kondík vám koupí a přepájí? Nenašel jsem nikoho kdo by peníze nedal ;-)

Autor: Peter Hurák
Datum: 22.11.2016 08:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123884
reakce na ...
...:) jaaaaj, Ondřej je jeden z tych plynových technikov, ..:) ale mne ako elektrotechnikovi sa už nechcelo volať plynového technika aby mi prišiel a vymenil za štvrtí rok už druhú riadiacu jednotku, ja takýto biznis-šmejd neznášam a nepodporujem, toto idte robiť do Poľska, tam je to bežné... :)
Preto tam kladú do tych plosných spojov také šmejdy súčiastky, aby to po dvoch rokoch vypadlo, a bude biznis. ... :) Alebo žeby z nevedomosti z elektrotechniky???... :)

Autor: Standa Hammer
Datum: 22.11.2016 09:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
To je nehorázný blábol absolutně nezkušeného človíčka. Mluvte do věcí, které jste aspoň zkusil, prosím vás.

Já všecko všem opravuju, každému dám na vybranou: venku mrzne, jak praví Ondra, zavolám svému mágovi, jestli má čas, přes noc se to pokusit opravit. POKUSIT. Protože dnes je to kondík, zítra HIO deska s integráčem, který nutno objednat a to deset dní trvá...Stojí dvacku, ale venku mrzne. Já to na místě samozřejmě netuším co tomu je. Zítra to bude buď opravené nebo nová deska. Záruka na vyměněné díly, na nic jiného. Nemusí se to podařit. V tom případě riziko platíte pořád vy, jak moji tak i mágovu práci a cestu plus nový díl, práci a cestu. Oprava za pět set plus moje práce plus moje cesta, výměna cena nové desky plus práce plus cesta.

Všichni slyší jen tu nízkou cenu, nic jiného. Ani to, že venku mrzne neslyší. Ještě jim dám podepsat toto, co tady píšu. Automatika se opraví. Kotel je dlouhodobě neudržovaný, dopředu domácímu řeknu, že toto nebude dlouho trvat a má mě tam zase. Do protokolu napíšu všechny montážní závady plus jejich následky a zase podpis.

Za týden kotel zase nejede, tentokrát zase nějaký durch, ale samozřejmě jiný. Kecy takových chytrolínů, co tady předvádíte momentálně vy, začínají přesně v tomto okamžiku takto: - tolik peněz to stálo... Kotel má dvanáct let a ani jeden servis a oprava základní desky ho stála sedm set pade. Nebudu ani pokračovat, co jim řeknu, ale nic hezkého to není. Samozřejmě o takového vola ztrácím zájem. To není zákazník, ale prudič. A teď mě řekněte, vy chytrý elektrotechniku, proč by toto měl Ondra dobrovolně absolvovat? Já jsem starý četník, každého utahám při sporu na vařené nudli, ale Ondra ne.

Máme ale případy, zatím jen čtyři celkem, kdy se automatika nepodaří opravit. Je mi asi jasné, že ani netušíte, co zákazník začne vyvádět, když má platit. Takže tlápejte do té svojí domrvené kotlové elektrotechniky, kde jste schopen ještě tak vyměnit na něčí radu kondík. O tom zbytku nemáte ani ánung a ještě to vystavujete nám všem na obdiv.

Dále: když jste takový elektrotechnik a napadáte tady Ondru, jakto, že se vám elektronika co dva roky mastí jak píšete? Ty elektroniky zcela jistě pět až šest let jedou (ale mám je i deset let v provozu bez opravy) všude jinde bez problémů, až pak se kondík unaví. Kdy je to kondík, protože ve vaší deklarované jednoduchosti všeho asi netušíte, že se tam může podělat taky něco jinšího. A že nemáme skladem tisíce součástek a že na to nemáme ani čas, protože děláme 14 hodin denně a pak ještě papíry.

Že by kovářova kobyla byla nepodkována? Jak má váš kotel udělané pospojení a uzemnění mimo jiné? Co jiné vlivy jako třeba chycená mikrovlnka a další elektrikářské prasečinky u vás doma? Elektrotechnikovi odchází elektrotechnika - a tím se ještě chlubíte? Pojďte mi to předvést, budu vám dodávat tu elektroniku na opravení ale domácí dostane váš telefon. Pak uvidíme, jak dlouho vám vaše moudra vydrží.

Autor: Peter Hurák
Datum: 22.11.2016 10:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123884
reakce na ...
:-):-):-) Nejako sa to Vas pane Stando dotklo,co som pisal,Vy ste asi tiez servisny technik plynovych kotlov,ze ??? :-):-):-) Ja som sa len chcel podakovat na romto fore za radu a skusenost iba tym chlapom.....ktory pisali o strate kapacity kondenzatora cez ktory je napajana 48V cievka relatka, a nie vsevediacim ,murarom,ci kucharom,amaterom,ktorý si to nedokazu urobit ,by som ani taku opravu neodporucal !!!! ...je tam aj SMD osadenie! ..., to nech si zavolaju radsej Vas, servisnych servismanov,všechnovedov. :-).... Ale Vy na opravy nemate cas,staci vymenit celý blok,chapem. ...Dnes je to ozaj iba o biznise. :-)
Nech sa darí! A klidek. :-) :-)

Autor: Standa Hammer
Datum: 22.11.2016 11:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Já jsem elektrikář, plyn a vodu jsem si musel dodělat. Jak praxi, tak zkoušky, no nic moc. Bylo toho hodně, ale praxe je ještě mnohem jiná. Vy tady zmiňujete problematiku prej blbého kondíku, aniž si ale uvědomujete, že to zdaleka na vždy je jen blbý kondík. Protože VÁM je to přece od začátku jasné. A že toto servisák na místě nemá šanci poznat, jen si může myslet. Takových radilů mám deset denně.

Něco jiného je to takto zjednodušovat a něco jiného, ale úplně jiného, je to pak uplatňovat v praxi a hlavně: mít to zaplacené. My nejsme armáda spásy!
V reálu dělá servisáky spousta borců, co vůbec nemají elekrotechnické vzdělání a nemají tak co do toho zařízení ani strkat ruky. Po nich chcete co? Aby věděli co to je kondík a jak funguje?

Já nabízím rok co rok formou letáčků domek od domku přes léto preventivní kontroly a výměny podřadných součástek u automatik - přihlásí se dva lidi. Takže víte co říkal papoušek? NASRAT! Myslíte si, že se někdo z nás těch tisíců lajdáků, co se o svůj majetek nestarají, jako podělá a bude jim utírat zadničky, protože on je přeci zákazník? No nepodělá.

Není tomu tak dávno co ten, kdo se nepostaral o otop na zimu prostě zrmznul. Vy máte evidentní pocit, že jste na tom světě sám a všichni čekají, až jim zavoláte, že se vám neudržovaný a v rozporu s předpisy namontovaný kotel pokazil a honem se budou pouštět do hádek s domácím, co všechno mu má zaplatit z té bídy, co si vydělal tou opravou? Co myslíte, pochválí vás žena, když přinesete domů večer pět stovek za opravy nebo pět tisíc za výměny? Co myslíte, ocení to zákazník jako bonus nebo zkrotne jako želva a bude to považovat za automatiku?

Realita je taková, že dneska je nás doslova jen pár, nikomu se nechce ani dělat ani se učit, takže každý si vytvoří záhy svoji klientelu zákazníků, co si kotle hledí a těm to udržuje aby jim to jelo co nejdéle. Ten zbytek se ani nedovolá. Dělejte tak, abyste si ten kotel za pár let nemusel opravdu opravovat kompletně sám.

A kdo může za to, že naši i vaši důchodci žijí v celé chalupě sami jako nějací milionáři a hrozně naříkají, když se jim to sype před očima? Ten důchodce si neumí spočítat jedna a jedna? V Anglii má každá osaměle žijící bábi v bytě tři až čtyři nájemníky, jiank by to neutáhla. U nás máme důchodce, kteří v celém domku se všemi náklady žijí sami. Neumějí se chovat ekonomicky, tak vydírají s tím, že mají malý důchod? Důchodce je člověk s obrovskýma životníma zkušenostma. My se na ně nehrabeme, co všechno mají za fígle. Jen je nepodceňujte.

Autor: Peter Hurák
Datum: 22.11.2016 11:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123884
reakce na ...
A este ma zarazia ta Vasa poznamka ze : Servisneho technika tykajuceho sa aj spotrebicov a zariadeni elektro,moze robit kadekto,bez elektrotechnickeho vzdelania??? To co tam mate u Vas za vyhlasky??!!!! Staru 50 -tku,ci ???? Lebo u nas ,ak nema ektrotechnik opravnenie podla vyhl.508/2009 ,nema co na elektrozariadeni podla osvedcenia na & 20 az 24 vobec co robit. ...
No,vidíte,rozumieme si ,:-) vidieť ze ste starsia dobra skola.
V podstate je nahovno,ten dnešný kapitalizmus,kde prevlada system - biznis musí ísť,a z obcana aj kožu zodrat.!!! :-)
Drzte sa, treba to zmenit! :-) Petrisko,NO

Autor: Standa Hammer
Datum: 22.11.2016 12:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Jo, spousta lidí, co tady dělá servisy na plynové kotle, má na to veškeré papíry ale nemají elektro vzdělání. Nechápu. Vyhláška je samozřejmě 50/78 Sb. Právě proto ale píšu, že takový nemá vůbec co na plynový kotel sahat.

To s tím sedíráním z kůže ale není pravda. Tak to vidí spousta lidí do chvíle, než musejí sami při vlastním podnikání poznat, že socialismus do podnikání nepatří.

Autor: Roman Stavitel
Datum: 11.05.2017 17:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 125234
reakce na ...
Zdravím, podle mne to není o nějakém socialismu nebo kapitalismu, ale spíše o uvědomnění si jakým směrem svůj business vést, nehledě na ostatní kolegy v jakémkoliv oboru.


Řeším ceny za materiál a práci snad ve všech oborech související se stavbou a správou vícero nemovitostí v tomto jak já tomu osobně říkám "ranném kapitalismu" s vývojově mladou ekonomikou vůči západu. (musí se více makat na stejný západní standard) a právě řeším v 1RD kolísání teploty teplé užitk. vody v průtokovém starém plyn. atmosf. kotli Thermona Therm a jako správný hospodář (který se nespoléhá jen na tvrzení 1 odborníka) mi to nedá a po večerech studuji tento obor, tržní ceny materiálů, náhradních dílů a cenu práce v tom "ďábelském zařízení" zvaný internet, který poodhaluje správné procesy a všemožné chyby z historie, aby mne kdejaká přizvaná osoba neobrala vědomně či nevědomně o několik tisíc "extra" za nový díl a dalších X tisíc za pár hodin práce.

Již jsem musel dát pryč kotel Junkers který byl pravda řádně zanesený - deska nespínala topení - nová deska by stála cca 7.tis. Poučení pro mne - zajistit si u dalších kotlů řádný pravidelný servis.


Nevím jak ostatní, ale setkávám se ve všech oborech a zdá se, že je to v současné době považováno i za jakýsi standard za umělé navyšování cen např. při montáži moc nechápu navyšování cen materiálu někdy i o cca 50% než na internetových srovnávačích cen a tvrzení, že v případě pořízení z e-shopu není na materiál/produkt záruka (v tomto případě kotel Baxi ? :).

Takovéto proinvestování peněz podle mne jde u stavby RD až do několika stovek tisíc Kč.

Ono by úplně stačilo, aby se někteří živnostníci přestali chovat jak v divokých 90tkách a přizpůsobili se třžnímu hospodářství tzn. nedávat ceny podle toho, zda-li bude žena spokojená či ne, či dle počtu dětí nebo hypoték atd., nespoléhat na to, že zákazník obor nezná, nebo přestat tvrdit, že pokud nenainstaluje zcela nový kotel, pak kotelna vybouchne a důvěryhodně vyzvednout své pravdivé přednosti a to spíše již na webu (vzdělání, certifikace, časté závady, obecné chyby při montáži ) a pokud je větší riziko neúspěchu opravy, pak nepodlehnout nátlaku (např. zima - majitel může použít přímotopy atp.) a serv. zásah odmítnout nebo řádně poučit majitele o plně hrazeném serv. zásahu s možností neúspěchu, příp. jak řešit jinak (osoba z jiného oboru)


Papírové letáky jak již někdo zmínil už nefungují (jestli vůbec kdy) , všichni jsou přesyceni informacemi a povinnostmi a podle mne se nejbližší servisák hledá až problém nastane a to na netu, což je i můj případ a v případě opravdové odborné znalosti lišících se od ostatních si i připlatím a počítám s ním i do budoucna pro instalaci (a seřízení !) a pravidelné servisování dalšího nového kotle.

Těším se, až objevím první web v kterémkoliv oboru, který bude uvádět "máme sice o něco dražší sazbu za práci XYZ, ale materiál nakupujeme v domluvených parterských velkoobchodech za nejnižší možné konkurenční ceny bez navýšení ceny."

Autor: Standa Hammer
Datum: 13.05.2017 06:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
To je zcela zcestné co píšete. Internet s jeho roky neuaktulizovaným obsahem není pro ceny ND směrodatný a přes něj díly ani nebereme ani neobjednáváme. Pokud to chcete, najděte si ten díl, objednejte si ho, zavolejte si maníka co vám ho namotní, co vám brání?

Já vám to neudělám. Nehodlám se s váma dohadovat, že jsem vám měl říci že to, co vám poslali je ono a ono to ono není, že už dva týdny netopíte...
Nehodlám se s vámi dohadovat o zdlouhavém řešení záruky na ten díl, nemám na takové věci jako všichni prostě čas. Mám během sezóny třicet telefonátů denně, kdy všichni netopí...

Ceny u samozřejmě od stále stejných dodavatelů jsou diametrálně jiné od roky neaktualizovaných internetových, o tom se s nikým nehodlám bavit vůbec. To zavání až nevzdělaností nebo spíše internetovým zhloupnutím.

Samozřejmě se s nikým nehodlám bavit o tom, že na každém zboží mám přirážku 10% už jen proto, že při příštím nákupu snadno shledám, že zboží je jaksi dražší než to minulé a platím nový nákup ze svého a taky a hlavně proto, že účelem podníkání je zisk, z kterého si pořizuju v tomto případě další a další ND abych nemusel pro všechno jezdit sem a tam. Jenže sklad něco stojí, takže pokud jsou věci v mém autě, určitě nejsem Ježíš Kristus nebo charita a to skladovné musím do ceny zboží započítat taky, protože jsem měl investici při jízdě autem do skladu a zpět, ztrátě času a taky za kolikrát třebna i rok, než ho prodám, je to samé zboží podstatně dražší. AHA!

Řada kolegů do ceny zboží započítává ztrátu času při jeho pořízení a náklady na cestu.

Zákazník je můj pán, ale zákazník platící. Ne vyčůránek, který má pocit, že pro něj mám dělat něco zadarmo nebo mu dávám něco zadarmo. To bych dlouho podnikání v neskákal. Prostě smiřte se s tím, že do mrtě zaplatíte to, co se pro vás dělá. Obchod má dvě strany a obě musejí být spokojené. Jinak je ten obchod špatný a nebude fungovat.

Abych se dohadoval s každým jen třetím takovým, co nechápe vůbec nic, na to nemám reálně čas, čekají další zákazníci. Vy mě to, že vás budu učit, jak funguje podnikání, totiž platit nebudete, vy mě platíte za opravu kotle atd. Když vám řeknu, promiňte pane, ale teď jsem tady strávil další hodinu dohady s vámi a tu chci zaplatit, budete skákat jako střelená koza.

V reálu už nezvedám ani telefony, večer si nad telefon sednu a zpětně volám jen těm, kdo jsou mí zákazníci. Víc nejsem schopen vůbec stihnout. Velkou část "oprav" řeším po telefonu, což mi nikdo nezaplatí vůbec.

Pokud zákazník s něčím takovým začne, spolehlivě si může hledat někoho jiného. V situaci, kdy je nás jen pár a mladí se do oboru jaksi nehrnou, je to skutečně "velmi dobrý nápad" začít se takto chovat. To si rovnou pořiďte krb.

Nemůžeme nikdo za to, že společnost dává své dětičky studovat nejlehčí humanitní obory a do technických nikdo nejde. Já třeba dělám za 250,-Kč na hodinu, za co se mi ostatní smějí. Všecko opravuju, mám z toho velké kulové, kdybych vyměňoval, měl bych jinší peníze. A do toho přijde internetový spekulant... Jo tak ještě toho trochu...

Autor: Roman Stavitel
Datum: 13.05.2017 11:10 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 125234
reakce na ...
Co se týče současné studijní či budoucí generace je to tak, ale bude to pravděpodobně stejný vývoj jako v západních státech. Nyní je servisáků ale obecně techniků méně, i přesto že je školy lákají na nějaké bonusy nebo velké společností tyto školy dotují, není prostě o ně zájem.

Je tedy možné, že techniků budu v nejbližších pár letech méně než bylo obvyklé, což nahrává tomu, že by cena práce techn. směru mohla být teoreticky vyšší ale jen teoreticky. Také se však může stát, což už se v některých oborech asi již děje, mohou hned přijít pracovníci z východních států, čestina je přeci jenom příbuznější slov. jazyk než němčina/angličtina a češi - bývalí montéři nebo současní studenti budou tuto práci kontrolovat a dávat razítka dle norem EU, což je také velmi dobrá práce. Ono poslední dobou došlo k velké změně i co se týče vzdělání. Tam kde stačila střední škola s mat. nebo vyuč. chtěji zaměstnavatelé již VŠ.

Pokud máte takovou sazbu jak říkáte, pak navýšení sazby u součástek o 10-15 % by bylo pro mne naprosto přijatelné a klidně bych Vás doporučoval dále jako seriozního a soudného technika a potřeba kontroly cen by tak nebylo třeba. Zde jsem měl na mysli spíše větší produkty v topném systému, které běžně nejsou skladem (třeba akumulačka dražice se tuším výrábí na objednávku) a dovoz je možný přímo na místo určení. příp. produkty u kterých se nelze až tak splést přesahující X tisíc (trojcestné ventily, expanzky atp.)

Zadarmo jsem tuším naposledy dostal snad jen turistickou mapu. Možná nějaké menší drobnosti při nákupu zboží (což mne pochopitelně potěšilo) a to jsem se už divil, jelikož každý po krizi (neboli recesi - pročištění trhu) optimalizuje své náklady jak se dá.

Pravdu máte v obou směrech - nevzdělanost v oboru - nejsem vyučen v topenařině příp. v jiném technickém podobném oboru, ale zákl. znalosti sbírám po večerech právě z netu a můj již vedlejší více než 10letý obor obor bylo právě IT - specializace int. obchodů, logistiky a automatizace.

Právě obor IT a automatizace příjmu těch správných informací mi pomáhá k tomu abych mohl rychle kontrolovat ceny a obecně vzledem k náročnosti podnikání a velkému výdeji energie je celkem bez ironie lidské a přirozené, že je velká pravděpodobnost, že si někdo řekně vědomně nebo nevědomně za X hodin mnohonásobně více než je běžný standart s důvodem, který si sám před sebou obhájí jakýmkoliv způsobem.

Pochopitelně toto musím kontrolovat neboť sám musím tyto extra finance vydělat a už to není tak snadné jako dříve, což jsou na tom ale všichni stejně.

Obecné tvrzení : platící zákazník je náš pán - ano rozumím, chápu, ale u odborníka mající za sebou např. více než 10 letou praxi bych očekával, "Podívejte pane, to co chcete je blbost, ztráta Vašeho i mého času a ještě to musíte naprosto vše zaplatit. Efektivnější (v X ohledech) je toto řešení." Není li zákazník úplný magor, tak si řekne jo to je machr ve svém oboru a těchto cca X min času za objasnění je právě cena za důvěru, která se podle mne v podnikání vyplatí.

A ano cílem podnikání je zisk s pokud možno s nejmenším vydáním osobní energie, tak abych si zajistil poklidné stáří nejlépe třeba jen s dohledem práce. Takže vezmu-li to do extrému mám 2 možnosti :

1)buď si vezmu na hodinu 1tis Kč + přihodím 50% na produkty a spoléhat na to, že ten co si snadno vydělal v 90letech to nebude řešit nebo 2) si vezmu např. studenta , který mi bude v rámci praxe za razítko příp. "kapesné" provádět činnosti, kterým se nemůžu věnovat, tedy přepisovat třeba ceny, vyhledávat a objednávat produkty. Cenu si tak zvýším na X Kč hodinu, tak abych byl stále konkurenceschopný a zvýšení cen u drobných produktů nechám 10-15% pokud by se něco pokazilo.
Osobně se mi studenti jak z IT tak stavebních škol osvědčili a neměnil bych.

Sám jsem jako student před x lety přepisoval po nocích cenovou nabídku za drobné v jednoduchém editoru T602, než jsem to dopsal, zákazku převzala jiná známá společnost, která tyto procesy řešila pravděpodobně již pomocí vzorců v excelu za pár minut, dnes se to dělá hromadně také opět jinak - rychleji pokud to dodavatel/výrobce zboží umožňuje. Chápu, že cenové nabídky se až tak moc z důvodu právě z nedostatku času v jedné osobě v tomto oboru moc netvoří, nicméně jedná se mi spíše obecně o princip buď volba 1 nebo volba 2.

Autor: Standa Hammer
Datum: 13.05.2017 12:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Ono je to tak, že to chce podrobně s domácím projít, co a jak a co kolik stojí atd a pak je to v drtivé většině bez problémů. Ty nastávají s příchodem sezóny, kde nikdo nemůže při poruše kotle nikoho sehnat a v tom fofru, kdy se to mlátí doslova honem - honem, aby to nějak jelo, je taky dost možné, že řada kolegů splete z hlavy cenu dílu. Já si s sebou vozím ceník v mobilu, furt ho doplňuju atd. ale každý to děláme jinak.
Net a realita u dodavatelů jsou drasticky jiná věc. Už při osobním odběru si musím dobře zkontrolovat, co za zboží mi dává, páč i tam dochází hodně často k záměně nebo náhradě půvobního ND k čemuž je nutná ještě nějaké přizpůsobení, samozřejmě nemáte to nikdo v dokumentaci páč výrobci neuktualizují až tak často atd atd. no prostě je z toho takový guláš, že v podstatě takto vytíženého člověka s hlavou plnou toho pro koho má co dělat okamžitě vytočíte s cenou na netu...
Jo, kdyby byl kvalifikovaný pomocník v kanceláři co tohle udělá, myslím se zařizováním, to bychom se bavili o jinší ceně za hodinu...
Od rána co jsem sem přispíval jsem stihnul další dvě havárky, mám ruce až na zem a nejsem schopný komunikovat, zbytek víkendu na všechno kašlu....

Autor: Jozef Homola
Datum: 13.05.2017 11:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
(Standa Hammer)
Mám na Vás takový dotaz, který umožní nějaké porovnání. Kdybych si objednal výměnu kotlového výměníku ( s dodáním od Vás) u kotle Protherm Panther 12 KOO včetně roční servisní prohlídky kotle s měřením spalin. Kolik by to stálo plus mínus.
Děkuji předem za odpověď.

Autor: Standa Hammer
Datum: 13.05.2017 12:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Takže na Dílech na kotle je za nějaký necelé tři tisíce, kolik přijde v prodejně netuším, já výměníky nikdy neměním, tedy ještě se mi nepoštěstilo. Nevěřím tomu, že bude levnější. Objednat si ho z netu bych měl strach po nechutných zkušenostech jak vlastních tak zákazníků.
Další otázka zní na roční v servisní prohlídku ale to je špatně: servisní prohlídka u mnou servisovaného kotle je prostá a stojí i s měřením spalin 500,-Kč. Ta první servisní prohlídka u námi neservisovaného kotle je systém sborka rozborka mašiny doslova do mrtě, zůstane na zdi jenom rám, domácí se ptá, zda to ještě pojede a já mu říkám, že jsem to měl jenom vyčistit, ne aby to ještě fungovalo! :-D Že kotel bude luxus čistý, zato nefunkční. :-D No a tady je to těžko říct, protože to zhusta bývá práce na celý den. Vždy u toho chci domácího.
Z této první servisní prohlídky vypíšu všecinko co jsem viděl, zjistil a naměřil a doporučení co se musí s topením i kotlem udělat a co se stane když se to neudělá a proč je kotel v takovém stavu atd. To všecko domácí podepíše. Já si to vyfotím a mám to na mobilu, takže jsem kdykoliv schopen domácímu říct co a kdy se tam dělalo a co se bude dít dále. Jako předpovídač katastrof u přetrvávajících montážních prasečin jsem stoprocentní akorát moc optimista.
Spaliny, tak s těma je problém málokdy. To špatný vstupní tlak, topná voda atd to bývá parádička.

Autor: Jozef Homola
Datum: 13.05.2017 12:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Škoda, myslel jsem že tu cenu jste schopen zákazníkovi říci předem aby nebyl překvapen.
Takže kolik by ta dodávka a výměna výměníku stála?

Autor: Standa Hammer
Datum: 13.05.2017 16:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
To nevím, nevím kilometry, netuším cenu za kolik ho dostanu... Nevím zda se u vás dá vypustit voda z kotle vypouštěcím ventilem během deseti vteřin nebo komplikovaně přes hadr a sítko na vratce za dvacet minut atd.

Autor: Jozef Homola
Datum: 13.05.2017 17:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Náš servisman jezdí asi 10 km (Bylnice). Samozřejmě, že kotel se dá vypustit během 10 vteřin. Jinak cena výměníku na e-shopu je na odkaze.
Mne specielně ( a jiné čtenáře fóra) zajímalo za kolik jste jej schopen zákazníkovi dodat Vy a co bude za montáž.
http://www.dilynakotle.cz/primarni-vymenik-12kw-protherm_z1098/

Autor: Standa Hammer
Datum: 13.05.2017 19:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Poslal jsem dotaz na cenu výměníku dodavateli, tak vydržte. Cesta do 30km tam i zpět celkem 11,-Kč, do 50 Km 10,-Kč a nad padesát 9,-Kč. Práce u udržovaného kotle 250,-Kč za hodinu, u neudržovaného 300,-kč hodina. Za hodinu bych to měl mít, takže zbývá až dodavatel dodá cenu toho výměníku.
Příklad je to zvláštní, výměníky nevyměňuje, ale čistím.

Autor: Jozef Homola
Datum: 19.05.2017 16:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Uvítal bych cenu na ten výměník pro Protherm. Tedy co by mne stál od vás. Děkuji předem.

Autor: Standa Hammer
Datum: 19.05.2017 16:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
Tak podle dodavatele by byl za 2950,-Kč. Kupodivu níže než na netu.

Autor: Jozef Homola
Datum: 19.05.2017 18:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Můžu nafotit fakturu kde je uvedena cena od servisu 2600 Kč.
Když jsem zavolal na servis zda si to mám koupit na e-shopu za 2950, tak mi do tefonu řekl pouze to, že to bude levnější (přesně z hlavy nevěděl). Takže na faktuře je uvedena cena 2600 Kč za výměník a 600 Kč za servis a v tom byla cena i měření spalin před výměnou a po výměně za nový.

Autor: Ondřej jjj
Datum: 19.05.2017 18:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110009
reakce na ...
2850,- s DPH je ted normalní doporučená cena pro zakaznika pokud to servisák kupuje primo v prothermu + 160kč poštovné

Autor: Standa Hammer
Datum: 19.05.2017 20:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118734
reakce na ...
No a co? Mě naprosto nezajímá, odkud to za kolik berete, já vám píšu za kolik to mám já. Že bych vám to ze svého doplatil? :-D Jo, já nejsem plátce DPH, tak možná to bude ono.

zobrazuji 1 - 30 z 67   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czCeny starších bytů v ČR vzrostly od roku 2000 téměř trojnásobně3 rozhovory s 3K Architects: Osobitý přístup ke klientovi je při návrhu bydlení zásadníOsvětlení: Světlo, zvuky a chytré telefonyNová řada klimatizačních jednotek společnosti Panasonic