Potřebuje výtah čtyřpatrový dům z r. 1970?

Autor: Táňa Brichová
Datum: 15.02.2010 13:03

Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu. Naše bytové společenství uvažuje o výstavbě výtahu. Jedná se o dům z r. 1970, ve kterém výtah dosud nebyl, (šířka šachty je 85 cm, hloubka šachty je 190 cm). V příloze posílám návrh realizace, který jsme obdrželi od předsedy našeho společenství. Mne by zajímalo, zda takto vypadá standardní nabídka. Můj druhý dotaz se týká nabízené technologie hydraulického výtahu, dočetla jsem se totiž, že se jedná o zastarávající technologii vzhledem k vysoké spotřebe el. energie, ekologicky problematické hydraulické tekutině, hlučnosti, kvalitě jízdy apod. Jsem ale naprostý laik a je pro mě nesnadné vyznat se ve všech informacích týkajících se výtahů. Budu Vám velmi vděčná za jakýkoli komentář. S pozdravem Táňa Brichová

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Jaroslav Sloboda26.12.2013 21:29
Václav Vaněk12.10.2012 10:42
Šárka Matyášová11.10.2012 12:49

Datum: 12.10.2012 10:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100536
reakce na ...
Dobrý den,
pokud si přejete vybudovat výtah v domě, který má pouze 4 patra, nic Vám nebrání. Doporučuji však zvážit, zda výtah instalovat do tak malé stávající šachty. Musíte si uvědomit, že šířka klece bude pak max. cca 600 mm, což nevyhovuje ničemu (nemožnost používání výtahu obyvateli se sníženou schopností pohybu a orientace, nemožnost přepravy dětských kočárků, omezená nosnost atd).
Ve vašem případě doporučuji zvážit vybudování výtahu v přistavěné výtahové šachtě mimo objekt - k posouzení,zda to bude možné však chybí dostatek podkladů - plánek budovy atd. Teprve potom je možné řešit pohon výtahu - hydraulický nebo trakční.
Václav Vaněk

Autor: Šárka Matyášová
Datum: 11.10.2012 12:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100839
reakce na ...