Hysterezní nebo proporcionální regulace Lamborghini

Autor: Tomáš Kneslík
Datum: 06.12.2010 19:03
uživatel: 102854

Fotogalerie:

Dobrý den,
vlastním plynový kotel Lamborghini 24TS TOP z roku 1996. Bydlím ve starším RD, který není zrovna ekonomickou stavbou. Jde mi o to, že nevím jestli je vhodnější použití hysterezní nebo PI regulace. Nyní mám termostat Protherm RTU-DW3 s proporcionální regulací, ale zdá se mi, že dosti často spíná a neustále dohřívá topnou vodu, což je jestli se nepletu právě ta proporcionální regulace, která počítá se setrvačností topných těles, ale není u něj možnost hysterezní regulace. Když jsem procházel internet, tak jsem se ale dočetl, že časté spínání kotle je neekonomické (proč se tedy potom dělá ta prop. regulace), bohužel v tomto oboru nejsem žádný odborník. Tak nevím jestli je ekonomičtější častější spínání kotle a tím i menší výkyvy topné vody a teploty v místnosti nebo právě delší cykly, ale tím i výraznější ochlazení vody v topení a poté nutnost dohřátí na danou teplotu, já mám nastavenou na 60st.(nevím jestli je to ideální teplota). Je tento typ termostatu vhodný nebo by jste mi doporučili nějaký jiný typ.
Předem vám mnohokrát děkuji za odpověďi.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Radek Moravčík20.02.2012 19:25
Jozef Homola14.12.2010 21:42
Tomáš Kneslík14.12.2010 17:09
Jozef Homola13.12.2010 22:36
Nymand Velky13.12.2010 21:44
Jozef Homola13.12.2010 21:26
Tomáš Kneslík13.12.2010 20:12
Nymand Velky13.12.2010 19:33

Datum: 13.12.2010 19:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 102784
reakce na ...
Nikdo neodpovida, tak to zkusim ja, ale ponekud neurcite.

Nejcastejsi zpusoby. jak se ridi kotel:

[1] Kotel spinany kontaktem. Kotel bud topi na pevne nastaveny vykon nebo netopi.

[2] Regulator plynule ridi vykon kotle.