dotaz na anhydrit

Autor: Miroslav Řehák
Datum: 28.12.2010 19:56
uživatel: 100990


Dobrý večer,chci se zeptat jestli máte někdo zkušenost s tím že když se udělá litá podlaha z Anhydritu a nalepí se na něj dlažba tak za pár let se odlepí,prý kvůli tomu že je v něm hodně vlhkosti a jak se postupně uvolňuje tak se drobně odlupuje vrchní "šupina" a dlažba odpadne

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Laďa Jaskva28.08.2011 21:40
svaton tesko.cz28.08.2011 21:13
Tomáš Šťastný28.08.2011 20:39
Jiří Mitáček27.08.2011 09:38
Tomáš Šťastný27.08.2011 08:20
Tomáš Šťastný27.08.2011 08:18
Jiří Mitáček27.08.2011 01:21
Laďa Jaskva26.08.2011 21:25
Tomáš Šťastný26.08.2011 20:46
Pavel Strnad26.04.2011 08:12
petr kocina30.12.2010 16:01
Laďa Jaskva30.12.2010 15:42
Miroslav Řehák30.12.2010 15:23
matej kastner30.12.2010 10:30
vld hlm29.12.2010 18:01
Miroslav Řehák29.12.2010 17:29
Jozef Homola28.12.2010 21:32
Laďa Jaskva28.12.2010 21:21
matej kastner28.12.2010 20:41

Příspěvky
Autor: Pavel Strnad
Datum: 26.04.2011 08:12 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104595
reakce na ...
Zdravím.

Když se tomu vysoušení trošku člověk věnuje, není to žádný problém. Už třetí den od vylití se může anhydrit intenzivně sušit!
Pokud bude pak vysoušení rovnoměrné na celé ploše, není problém anhydrit vysušit i do 14 dní.. (toho samozřejmě nejde docílit jen otevřením oken!)

Pokud nastane v budoucnu problém s odpadáním dlažby, je to většinou vina toho kdo provedl pokládku na nedostatečně vyschlý anhydrit. Většinou píšu proto že u spodní stavby se člověk ještě může setkat se špatně provedenou hydroizolací.

Autor: Miroslav Řehák
Datum: 29.12.2010 17:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100990
reakce na ...
děkuji za rady,mě na to taky upozorňoval kamrád,ale jak říkáte musí se dodržet technologické postupy,ale doba je dnes tak rychlá že se to neděje,já to osobně ještě nemám,ale uvažuji o anhyrditu a nebo o tekutém betonu

Autor: vld hlm
Datum: 29.12.2010 18:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 101422
reakce na ...
http://www.holcim.sk/holcimcms/uploads/SK/Floorpact_v3.pdf

Autor: matej kastner
Datum: 30.12.2010 10:30 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100143
reakce na ...
dobrý den pane Řeháku,
nevím kolik stojí materiál floorpact, nicméně být vámi tak se rozhoduji podle několika kritérií
- zda budete dělat podlahu (tím myslím onen beton nebo anhydrit) sám nebo si na to pozvete firmu
- jaké máte požadavky na podlahu (rovinatost, druh finální vrstvy, vlké prostředí) a jaké máte možnosti (jakou tloušťku podlahy si můžete dovolit, jaké máte finanční možnosti)

Pokud vám to bude dělat firma na zakázku, tak beton i anhydrit vás vyjdou finančně podobně (beton je levnější, ale je tam více práce, musíte potom ještě vylít drahou samonivelační stěrku, nejvíce stojí práce / anhydrit materiál je výrazně dražší, ale vylití je otázkou půl dne, takže to vyjde podobně), pokud nebude mít firma kvalitní lidi, tak větší rovinatost vám zajistí anhydrit. U plochy okol 140 m2 počítejte u anhymentu s cenou na zakázku okolo 50tis. Jedná se pouze o vylití samotné (bez příprav, dilatace, folie atd). Anhydrit vám zajistí výbornou rovinatost bez další samonivelační stěrky, musí se zbrousit, toto však dělá běžně firma, která provádí vylití.

Pokud si to budete dělat svépomocí, tak vás jednoznačně vyjde levněji beton. A to minimálně o polovinu. Počítejte však, že to chce více lidí a bude to trvat delší dobu. Kvalita závisí na vaší zručnosti a schopnostech (tedy jak namíchání betonu, pokud nebude z betonárky, tak rovinatost). Pokud to nebudete mít dokonale rovné (jakože většinou to tak není), tak na beton budete nalévat samonivelační stěrku, která je dost drahá, ale je jí relativně málo.

Tloušťka anhydritu je 3,5 cm u nevytápěných povrchů, 5-6 cm u vytápěných. Tloušťka betonu bývá okolo 10cm. Beton musíte armovat kari sítí, anhyment se klasicky armovat nesmí, má však podle technického listu dostatečnou pevnost i bez armování. Beton se pomaleji nahřívá, ale déle chládne, anhyment rychleji. Anhydrit by neměl být v přímém kontaktu s vodou (např pod sprchovým koutem bez vaničky), neuděláte s ním spádovanou podlahu, je hodně nasákavý, voda/vlkost jej rozkládá. Je dobré na něj použít hydroizolaci před další pochozí vrstvou. Betonu vlhkost v podstatě nevadí, sklon také není problém.

Anhyment schne minimálně měsíc (u vytápěných potěrů), v praxi však často i déle (např 3-4 měsíce), dle teploty, vlkosti, povětrnostních podmínek, pochozí je po několika dnech. Pokládat finální vrstvu můžete až po dokonalém vyschnutí (oněch 0,1-0,3%). Beton je pochozí po 24h, vyzrálý do 1měs.


My osobně máme v domě anhyment vylitý firmou. Dnes bych však do něj znovu nešel kvůli ceně, jeho nasákavosti a neskutečně dlouhé době schnutí. Tato poslední poznámka je však jen mé osobní doporučení. Mnoho dalších lidí vás třeba přesvědčí o opaku.


Technologický postup musíte dodržet v případě jakéhokoli materiálu. Pokud to neuděláte, vystavíte se problémům v budoucnu. Ale i v tomto vás někteří budou přesvědčovat o opaku. Je to však váš dům. Je na vás jakou cestu zvolíte..

Autor: Miroslav Řehák
Datum: 30.12.2010 15:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100990
reakce na ...
Děkuji za radu,už sem nějaký beton taky udělal a vím jaké to je udělat rovinu,ale kvůli podlahovému topení je právě lepší anhydryt a nebo jakýsi tekutý beton,doma si tekutý beton ani neuděláte-tedy uděláte,ale bude se loupat a nebude kvalitní,já měl na mysli beton který je řídký jako anhydrit ale kvalitní,jde tam o to aby se beton dobře oblil okolo trubek v podlaze a to se suchým betonem neuděláte.vím že u všeho rozhoduje cena ale zato rychlost kterou se dá udělt beton z anhydritu je krásná a ta rovina ja by smet,ale jak píšete je to jen a jen o penězích takže až budu mít postavenou hrubou s okny tak uvidím jak na tom s korunyma budu a podle toho se rozhodnu.přeji krásný a uspěšný nový rok

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 30.12.2010 15:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Je to přesně o ceně. Není žádný zásadní problém v technických vlastnostech a v přenosu tepla, jestli to zalejete do anhydritu, nebo do suchého potěru. Mám osobní zkušenost, kdy jsem před 20 roky dělal podlahovku a v jednom kroku se na potěř zrovna lepila dlažba na cementový zásyp.Dodnes to je OK.
Celé přízemí mě dělal zedník a celé patro jsem si dělal vlastoručně a v obou případech se potěr míchal na místě. Zatím to drží jak víra. U syna to dělali zedníci ( 2 x 75 m - 2 dny ). Dlažba se lepila dodatečně lepidlem. Rovina byla neuvěřitelná, opět to dělal zedník obkladač a zíral, jaký že mu ti dva připravili
podklad. Takže je to o pečlivosti,zkušenosti a umu. A podlahovka
topí o sto šest.
Hodně zdraví v Novém roce.
S pozdravem Laďa

Autor: petr kocina
Datum: 30.12.2010 16:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100182
reakce na ...
Tloušťka betonu bývá okolo 10cm. - mam 6-7cm a je to v pohode.
kari sit neni potreba.uz zde dokladoval i pan Homola.
osobne mam kari 5mm oka 15x15cm.nepripada mi,ze by byla nutna.
skoda,ze jsem je koupil na cely barak a polovinu jsem nevynechal.

k betonu mohu rici pouze toto.
pokud je 10cm a vice tak se bere za akumulacni,pokud je 5-7cm je poloakumulacni.
delal jsem barak (patrovy) v 5 lidech a podlahy byly vybetonovany za 2 dny.prace hodinove na cloveka -28 hodin.
ve svem dome taky v 5 lidech - 24 hodin.

beton se delal v míchacce pro 2 kolecka

Autor: Jozef Homola
Datum: 28.12.2010 21:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
http://www.google.cz/#hl=cs&expIds=17259,18167&xhr=t&q=anhydrid+a+dla%C5%BEba&cp=17&pf=p&sclient=psy&aq=f&aqi=&aql=&oq=anhydrid+a+dla%C5%BEba&gs_rfai=&pbx=1&fp=f1fde102c1d4d2ed
Hned první článek to popisuje.

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 28.12.2010 21:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Osobní zkušenost nemám. Ale opět to souvisí se špatným přístupem k technologickému postupu, který je závazný.
Po vylití se anhydrit MUSÍ!!! zbrousit. Strhne se právě ta horní vrstvička, která se tváří že je to pevná součást, ale není. Jedině tak se dosáhne správná struktura v té, již kompaktní vrstvě, a může se dělat další vrstva. A zde opět se musí důsledně dodržet techn. postup, který odkazuje na max.vlhkost, která je možná pro další postup při dokončování podlahy. A že to někdy trvá měsíce, než se ta vlhkost dostane na požadované hodnoty, je objektivní pravda. Velkou výhodu zde mají majitelé podlahových topných systémů ,kterí to jednoduše vysuší prostým topením.
S pozdravem Laďa

Autor: Tomáš Šťastný
Datum: 26.08.2011 20:46 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100797
reakce na ...
Dobrý den, velmi Vás prosím o radu. POMOC! VYTOPIL SE NAM ANHYDRIT. !! Letos v lednu jsme vylili angydritem celý dům. Pod anhydritem je folie a pak 2x4cm polystyrénu. Zátka ve zdi to nevydržela a praskla. Takže asi půl dne tekla na anhydrit voda. Je to vidět i ve sklepě. Takže podle mne se voda dostala všude i do izolace. Tak jsem před chvílí dovytíral anhydrit. Chci se zeptat, zda-li je to velký problém nebo se to prostě vysuší a bude vše ok. Bojím se, že tímto zdegradovala izolace a voda se mezi izolacemi a mezi izolací a folií už ven nedostane. Kde byly rozvody vody kolem polystyrénů, tak se mezery vysypaly ekostyrenbetonem. PLEASE HELP!! Nedokážu se ubránit slzám :(((((( Co s tím???

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 26.08.2011 21:25 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Tak s takovým malérem nemám vůbec žádnou zkušenost. Nicméně nic není tak beznadějné, jak to na první pohled vypadá. Je potřeba si položit otázku, zda je potřeba to ihned vyhodit a udělat znovu, nebo počkat, co to případně může udělat. A já osobně bych to vysušil a nedělal žádné drastické opatření. Je jasné, že to sice zpomalí dokončení pokládky finální vrstvy, nicméně, kdybyste to i vyhodil a všechno udělal znovu, tak z časového hlediska na tom budete stejně a možná ještě hůře. Nyní k tomu, co byste mohl očekávat, že to udělá. Tak izolace - EPS ten v této fázi do sebe nasál nějakou vlhkost, kterou zase bude uvolňovat do okolí. Jeho izolační parametry trochu poklesly, ale není to nic katastrofálního. Podle mě se v izolaci nic zásadního nezmění a ta vhkost se za určitou dobu dostane ven, prostě se odpaří. Bude to ale asi trvat delší dobu. A to Vám abslutně nikdo není schopen ani říci a ani nějak spočítat. Co se týká toho anhydritu, tak tam je podle mě situace naprosto jednoduchá. Z hlediska pevnosti to nic neudělá, z hlediska vlhkosti to je otázka času, jak rychle to vysušíte. A zde bych doporučil intenzivní vytápění v kombinaci s kondenzační sušičkou. Možná při těchto pařácích by se něco odpařilo, ale je potřeba
především odstraňovat vlhkot a ač se to nezdá, tak ten venkovní vzduch i když je skoro horký, tak je také velmi vlhký.
Čili, podle mě nějaké výkonné topidlo ( šel bych do elektrického teplovzdušného topidla s ventilátorem cca 10 kW ) a kondenzační sušičku. Jo, jednu prodává Kocina Petr, ze SLepé ulice v Mostě, zdejší expert na všechno. On Vám ji přenechá za hubičku. Jemu pomohla z mokré bažiny udělat klasický dům. Jinak takové sestavy - výkonný topný element v kombinaci s kondenzační sušičkou vysušily stovky domů po povodních. Takže by se to dalo i zapůjčit někde od hasičů, nebo od obecních úřadů z postižených oblastí.
Závěrem bych pouze dodal, že vyrubání a stavba nového je na pořadu až na posledním místě.
PS v roce 1997 jsem zháněl pro vytopeného švagra nějaké krámy a nebylo možné nic ani sehnat, natož půjčit. Nakonec jsem vymyslel, ža dočasně natáhne do sklepů ÚT a nainstaluje pár radiátorů. Tuším, že mu to kamoš sfoukl za 10.000 Kč. Sice topil celé léto a v okně měl silný ventilátor, ale za tu dobu to vysušil do původního stavu. Ostatním to trvalo podstatně déle, i několik roků.
S pozdravem Laďa

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 27.08.2011 01:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
v jakém se to stalo patře? Vy nemáte hydroizolaci, že je to až ve sklepě? Pokud ne Uschne to směrem dolu, pokud ano je někde nějaká chyba. A horem Toho moc nevysušíe pokud máte na EPS krycí vrstvu pro páru nepropustnou.

Jinak bych taky nic neboural, pokud to přežil anhydrit tak už je vlhost v jeho normě a dál se s ním nic snad nestane...

Autor: Tomáš Šťastný
Datum: 27.08.2011 08:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100797
reakce na ...
Děkuji Vám za odpovědi. Zrovna jsem vstal, psychika si přes noc trochu odpočala. Ta koupelna je v přízemí (hned nad sklepem). Skladba zdola: beton s nosníky, polystyren, přes to druhý polystyren (veškeré díry mezi polystyrénem a trubkama obsypán ekostyrenem), černá fólie, anhydrit. Když jsem četl vaše příspěvky, uvědomil jsem si, že horem se voda z polystyrénů dostat fakt nemůže, protože tam je fólie. Napadlo mě ještě udělat pár sond (vrtů) a zjistit, kde a jak je voda. Mám na mysli vrty o průměru 3-4 cm, abych tam dostal prst a zkontroloval, kde je voda a těmi otvory by to mohlo dýchat. Pak bych je zase zalil betonem nebo anhydritem. Dokážu si představit, že voda z anhydritu (voda nad fólií) se vypaří horem. Voda pod polystyrény se vsákne do betonu a ten ho vydá spodem, ale voda mezi tam zůstane. Zatím to nechám tak a uvidím co to udělá.

Autor: Tomáš Šťastný
Datum: 27.08.2011 08:20 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100797
reakce na ...
Ještě jsem zapoměl dodat, že okna v koupelně jsou sundaná z rámů celé léto a celý dům je hodně otevřený, protože se tam ještě nebydlí. Aktuálně se malují pokoje. S tím vysoušedlem bych musel spíše dům zavřít a zapnout vytápění... Ale myslím si (doufám že špatně), že vysoušečem stejně nedostanu vodu z pod folie. Samozřejmě nejlepší by bylo, kdyby voda mezi polystyrény nebyla.. Ale nevím jak to zjistit

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 27.08.2011 09:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Dokážete odhadnou množsví vyteklé vody co tam zůstalo?
Pokud to opravdu plave tak na sondu zvrchu se vykašlete a udělejte jií ze sklepa. nejlépe v nějaké sníženině. Pod to už pak stačí dát jen kýbl :-D. Bude to fungovat mnohem lépe než sebelepší kondenzační vysoušeč. Ale chtělo by to vědět kudy se dostala voda do toho sklepa, to by se jentak stát nemělo. Navíc pokud je to v koupelně tak na něm máte pravděpodobně již udělanou nějakou hydroizolační stěrku nebo ne? Takže i Ahydrit by měl bejt celkem v suchu a dostalo se to spíš zkrze zdi je to tak?

Autor: Tomáš Šťastný
Datum: 28.08.2011 20:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100797
reakce na ...
Jelikož je pro mne důležitá jakákoliv indície jak havárii napravit nebo jak zjistit stav po havárii, natočil jsem video pro lepší představivost.
Zde: http://www.youtube.com/watch?v=Ea7L3XvUzVM
Nejsem si jist, jestli dokážu odhadnout množství vody, které vyteklo. Kdybych vylil vodu najednou, tak si myslím že bych musel použít tak cca 50-100 litrů vody. Ale je to naprosto teoretický odhad. Z toho místa netěsnosti neteklo, ale rychle kapalo. Z toho odhaduji že to muselo kapat zhruba týden. V koupelně byl pouze angydrit bez jakékoli další úpravy. Myslel jsem udělat dvě sondy. Jednu ze sklepa a druhou zhora a dát tam např. savý papír. Možná bych tak mohl zjistit, jestli je tam vlkhost... Co by jste mi doporučovali? Jde mi o to, jestli jsem tímto neznehodnotil funkci zateplení... D2kuji všem

Autor: svaton tesko.cz
Datum: 28.08.2011 21:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100030
reakce na ...
nedelejte nic a nechte to vyschnout

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 28.08.2011 21:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Informace, kolik vody se tam rozlilo, je na nic. Důležitější je, kolik je té vody nasáknuto v jednotlivých vrstvách. Ale ani to není nic zásadního. Podel mě to vyschne a když je vody méně, tak dříve, když je vody více, tak později. A jak říká Svatoň, tak s tím já souhlasím, nedělejte nic, ono to vyschne. Samozřejmě tu izolaci s minerálu v Al kabátě sundejte a dejte zpět, až to vyschne.
S pozdravem Laďa

Autor: matej kastner
Datum: 28.12.2010 20:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100143
reakce na ...
Na toto mne pouze důrazně upozorňovali asi 4 lidé, co s ním na naší stavbě přišli do styku (zejména podlaháři).

Podstatné pro vás bude, zda jste před položením dlažby dělal zkoušku vlkosti - tedy 24h přilepenou folii 0,5x0,5m a ne/kondenzovala vám pod ní voda - nebo zda vám měřil někdo vlhkost dotykovým měřičem či provedl zkoušku zbytkové vlhkosti CM.

Také zda jste před položením dlažby provedl topnou zkoušku - tedy natopil anhydrit tak, aby z něho vlkost vyšla ven.

Více info na http://www.lite-smesi.cz/download-file/170-technicky-list-anhyment-2009---priloha-2-vytapeni.pdf

Pokud o tomto máte někde potvrzení (např. záznam ve stavebním deníku), tak jste z obliga a řešit to musí ten, kdo to pokládal. V každém případě si měl obkladač zajistit, aby položil dlažbu na suchý anhydrit.

Určitou variantou by u vás mohlo být ještě zatékání pod dlažbu například špatně provedenými spárami a následné vzedmutí po prudkém zatopení.. Ale spíš bych předpokládal něco z dříve uvedeného..

Omlouvám se, že nemám (zatím) přímou zkušenost s vaším problémem, pouze informace kolem..

Poradit by vám také mohl dodavatel anhydritu, případně technický poradce firmy, která anhydrit dodává.. U Heidelberg cementu je to vcelku zkušený člověk.. Případně někdo z firmy Uzin..

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czZačaly přípravné práce pro novostavbu na Václavském náměstíČištění a ochrana fasády rodinného domuPraha koupí objekt nádražní restaurace v BubenčiVize pro okresní město: Hala obchoďáku nebo moderní čtvrť pro bydlení a služby?