co vybrat jako alternaci elektriku nebo plyn ke krbovým kamnům s výměníkem

Autor: Jana Rokosová
Datum: 10.11.2011 00:06
uživatel: 107509

dobrý den , prosím o radu budeme dělat topení krbová kamna s výměníkem a rozvod do radiátorů ve kterém se bude topit téměř celý den potřebuji alternaci pro temperování vody v topném systému cirka aby teplota byla po celém baráku 16-18st. C když přestanu topit v krbovkách v noci nebo odjedu na pár dní pryč aby mi neprochladl dům na pár stupňu nad nulou.Nejsem odborník ani můj manžel tak prosím o polopatycké názvy . děkuji za rady Jana

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Laďa Jaskva11.11.2011 16:07
petr kocina11.11.2011 15:46
Jana Rokosová11.11.2011 13:54
Laďa Jaskva11.11.2011 07:28
Honza Kopřiva11.11.2011 07:07
Jana Rokosová10.11.2011 23:15
Laďa Jaskva10.11.2011 03:52

Datum: 10.11.2011 03:52 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Pokud máte v domě plyn, tak bude rozhodně výhodnější, abyste si jako zálohu dala nějaký závěsný plynový kotel. Podmínka je, že máte i patřičně způsobilý komín. Pokud nemáte ani plyn, ani komín, tak by bylo jedinné řešení instalovat elektrokotel. U elektrokotle zase musíte mít dosatečně dimenzovaný hlavní jistič. Investičně, čili platba pouze za kotel je to stejné. Provozně plyn je lacinější, jak elektrika. A kdybyste měli do domu táhnout plyn pouze jako zálohu topného systému, tak se to asi nikdy nevyplatí, protože musíte brát v úvahu i stálé měsíční platby za plynoměr. Pokud na plynu vaříte, čili už je v domě, tak plyn je jasně výhodná volba.
S pozdravem Laďa

Datum: 10.11.2011 23:15 odpovědět upozornit redakci
reakce na ...