Starý dům jako chalupa - krb, radiátory, AN?

Reklama
MP Martin Petrásek @martin.petrasek472 před 7 roky03.05.2017 12:42:00
Starý dům jako chalupa - krb, radiátory, AN?

Dobrý den, koupili jsme starý rodinný dům v horách. Kameno/cihlová stavba 70cm zdi, kazetová okna v dobrém stavu, na hůře dvě zateplené místnosti (nové vestavby do podkroví 2x 40 m3). Celkem cca 250 m3 plochy. V každé místnosti krbová kamna v patře příprava na ně, v koupelně lázeňská kamna s vlastním komínem. Žádné jiné vytápění domu, žádné rozvody, radiátory, nic. Celkem dva komíny dostatečné kapacity. Dům má být používán hlavně jako víkendová chalupa. Uvažujeme nad jedněmi krbovými kamny s výměníkem a radiátory (možná Arktic 12 s výměníkem od HaasSohn, výkon 4-12,5 kW, do vody 9 kW, vypadá, že by měla stačit). Chystáme se nechat vyvložkovat komíny (nabídka ~60 tis. Kč!). Jsem laik, něco jsem zatím načetl, ale prosil bych o rady:

1/ Má smysl krbová kamna s výměníkem doplnit o akumulační nádrž? Popřípadě jak na to? Doporučili byste mi nějaké řešení?
2/ Jak vyřešit přívod externího vzduchu, kominík jej požaduje, já bych raději, aby kamna brala vzduch v místnosti.
3/ Jak řešit nebezpečí přetopení a jak jdou u kamen s výměníkem regulovat radiátory? Tyto kamna nemají vychlazovací smyčku, vyřeší to případně AN? Dá se vychlaz. smyčka přikoupit?
4/ Je to celé kravina a navrhli byste jiný způsob jak vytopit více místností na chalupě a udržovat je během pobytu vytopené?
5/ Má smysl uvažovat o nějakých dotacích? Je to rodinný dům s číslem popisným. Olomoucký kraj, Jeseníky.

Díky za jakékoliv rady.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

0 odpovědí

Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora