zapojení třícestného ventilu se servem u TČ

Reklama
VK Vojtěch Klecanda @vojtech.klecanda před 6 roky30.12.2017 17:12:00
zapojení třícestného ventilu se servem u TČ

Dobrý den, předem se omlouvám za můj možná hloupý dotaz, ale jsem opravdu laik a budu vděčný za každou odpověď. Letos jsme v našem domě (kamenná nezateplená chalupa s cca 13kw ztráty) nechali instalovat 2x tepelná čerpadla REVEL LWRb-8kW ke stávajícím krbovým kamnům VERNER 13/10 a akumulační nádrži REGULUS 1000L.

Bohužel se však již nepodařilo dozapojit třícestný ventil se servopohonem ESBE, který má za úkol hlídat, aby se do zpátečky k teplným čerpadlům nevracela teplejší voda než 65°C (varování výrobce TČ), tento servopohon by měl být ovládán regulátorem s čidlem ZPA 61126.

Můj dotaz se týká toho zda má mít tento třícestný ventil funkni domýchávání vody, nebo (jak tvrdí topenář) funkci jako výhybka - buď jeden směr, nebo druhý. V následujícím odkazu [https://drive.google.com/open?id=1v_26r4… jsem umístil náčrt celého systému, který jsem namaloval a dále i pár fotografií
[https://drive.google.com/drive/folders/1…

Jde mi hlavně o situaci, kdy budu topit krbovými kamny a budu chtít nádrž natopit na pořádnou teplotu okolo 70°C a zároveň bude venku mrznout a tepelná čerpadla se budou chtít ohřát proti zamrznutí a oběhovým čerpadlem si "sáhnou" pro vodu z AKU nádrže. Bojím se, že v tomto případě by TČ mohli dostat vodu teplejší než 65°C.

Děkuji moc za vaše odpovědi a přeji vše dobré do Nového roku!

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

16 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora