Diskuse ke článku: Směrnice o energetické účinnosti, implementace v ČR a probíhající revize

Autor článku: Ing. Dagmar Kopačková, Ph.D., redakce
Plné znění článku: Směrnice o energetické účinnosti, implementace v ČR a probíhající revize
Anotace článku: Energetika a související témata jsou jednou z hlavních legislativních linií současné EK a klíčovým tématem pro Evropský parlament. Diskuzi na toto téma pořádala Informační kancelář Evropského parlamentu na veletrhu FOR ARCH Praha 2016 za účasti europoslanců Evžena Tošenovského a Pavla Teličky.

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Re: Poznámka k elektromobilitěDagmar Kopačková19.10.2016 17:45
Re (2): Poznámka k elektromobilitěJan Veselý09.10.2016 22:22
Re: Poznámka k elektromobilitěVladimír Křen04.10.2016 13:08
Poznámka k elektromobilitěDagmar Kopačková03.10.2016 09:48
Re: Plánované hospodářství EUJozef Homola30.09.2016 07:58
Plánované hospodářství EUJosef Zapletal30.09.2016 00:55
Chybí vysvětleníJozef Homola27.09.2016 10:18

Příspěvky
Předmět: Poznámka k elektromobilitě
Autor: Dagmar Kopačková
Datum: 03.10.2016 09:48 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 104471
reakce na ...
Německý automobilový koncern Volkswagen vytvoří novou značku, která se bude zabývat městskou mobilitou. Bude zajišťovat služby sdílení vozidel nebo provozovat vlastní flotily vozů taxi. V předvečer pařížského autosalonu to uvedl předseda představenstva Volkswagenu Matthias Müller.
Jméno chystaná 13. značka koncernu podle Müllera zatím nemá, do roku 2025 by se ale měla dostat mezi tři největší poskytovatele služeb městské mobility v Evropě.

Předmět: Re: Poznámka k elektromobilitě
Autor: Vladimír Křen
Datum: 04.10.2016 13:08 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Moc hezké. Na jedné straně jsou automobily se spalovacím motorem, na druhé straně s elektromotorem. Do běžného automobilu se spalovacím motorem se podle ujetých km tankuje palivo, stejné to je u elektromobilu. Zatím není pro rozvoj elektromobility instalován odpovídající výkon zdrojů které by zajistily potřebný el. výkon pro nabíjení.

Předmět: Re (2): Poznámka k elektromobilitě
Autor: Jan Veselý
Datum: 09.10.2016 22:22 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 120412
reakce na ...
V ČR by bylo při plné elektrifikaci osobní dopravy potřeba míň elektřiny než se aktuálně exportuje.
V ČR je pro rodinný dům typický jistič cca 10x silěnjší než je průměrná spotřeba domácnosti.
Vše je jen otázka řízení spotřeby, dnešní osobáky stejně 95% času stojí někde zaparkované.

Předmět: Re: Poznámka k elektromobilitě
Autor: Dagmar Kopačková
Datum: 19.10.2016 17:45 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 104471
reakce na ...
Další střípek k elektromobilitě: Ropný průmysl čelí vážné hrozbě kvůli rostoucímu využívání automobilů s elektrickým pohonem. Upozornila na to podle listu Financial Times mezinárodní ratingová agentura Fitch. Dodala, že ropné společnosti by si měly připravit plány na "radikální změnu", kterou si vynutí příchod nových technologií.
"Rozšířené využívání automobilů poháněných bateriemi představuje vážnou hrozbu pro ropný průmysl," píše agentura Fitch ve své zprávě. Připouští nicméně, že by mohlo trvat ještě dlouhou dobu, než se využívání elektromobilů dostane na úroveň poškozující ropný sektor.
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/fitch-ropny-prumysl-celi-hrozbe-v-podobe-elektromobilu/1405844

Předmět: Plánované hospodářství EU
Autor: Josef Zapletal
Datum: 30.09.2016 00:55 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 105248
reakce na ...
Je přesně ten důvod, proč bychom v unii neměli být, v každém případě , kde je lidská racionalita nahrazena rozhodnutím úředníka trpí prosperita celé společnosti a to je přesně důvod proč je EU v posledních zhruba 16 letech nejméně ekonomicky úspěšná ze všech světových regionů. Problém je totiž v tom ,že žádné paušální rozhodnutí se nehodí pro všechny situace a to vede ke ztrátám - to není jen energetika. Ve výsledku jsou ekonomické ztráty takové ,že mnohonásobně předčí ztráty z neregulace už jen to ,že díky byrokracii se do určité ekonomické činnosti pouští méně lidí je ohromná hospodářská ztráta. Celkový problém ať je to kdekoli v ekonomice vidím hlavně v tom , že nařízení je paušální a povinné a občan si při koupi například klimatizace musí kupovat zařízení dvojnásobně složité k když ho používá třeba jen 30 hodin ročně a nikdy se mu tato investice nevrátí. Stejně tak jako úsporné osvětlení do sklepa kde svítí hodinu ročně. A to je jen začátek, to je v podstatě úsměvné , skutečná tragédie začíná v automobilovém průmyslu a nařízenými standarty, které u nás vedou k tomu ,že nová auta nejsou lepší než byla auta před 10-15 lety, protože musí splňovat fakticky papírové parametry na úkor spolehlivosti a ceny servisu, to pokračuje přes výrobu el. energie kdy místo ekonomicky reálných řešení se prosazují ty ekonomicky stupidní. Nařízením o povinné stavbě pasivních domů od roku 2020 nasazuje EU svým nařízení korunu, protože ty domy budou vytápěné el. energií což bude způsobovat energetické špičky v chladných dnech na které není a nemůže být dimenzovaná ani síť ani zdroje. Problém samozřejmě nevyřeší úprav konkrétních kroků , problém je celá filozofie , kdy občané EU jsou považovány za idioty , kteří se neumí chovat racionálně a tak je jim vnucováno nařízené "dobro" evropskými úředníky a elitami. Paraelně k tomuto běží i rozklad společnosti jako takové a podpora extrémistických menšinových skupin , zejména homosexuálů , feministek, zelené ideologie a poslední dobou i Islámu.

Předmět: Re: Plánované hospodářství EU
Autor: Jozef Homola
Datum: 30.09.2016 07:58 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100172
reakce na ...
Dobrý příspěvek, chválím. Problém je ve filozofii.
Kdyby společnost chtěla šetřit přírodu, tak musí něco omezit. Uvedu stupidní příklad. Co by se stalo kdyby se vůbec nevyráběla drahá auta (jenom běžná). Co kdyby žádné auto na silnici nedokázalo jet rychleji než 130 km/h. To bychom možná byli překvapeni, že by to fungovalo a dokonce by klesl počet nehod (nehody jsou taky škody - ztráty).

Předmět: Chybí vysvětlení
Autor: Jozef Homola
Datum: 27.09.2016 10:18 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100172
reakce na ...
"Při uvažovaném požadavku na účinnost 40 % v roce 2030"
Chtělo by to podrobnější laické vysvětlení aby běžný čtenář věděl co se za tak "nízkou účinností" myslí. Předem děkuji.

přidat ke článku nový příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czKarlovy Vary začnou s přístavbou a rekonstrukcí domu pro senioryV noci ze soboty na neděli bude uzavřená část dálnice D1Čína staví letiště pro ptáky na bývalé skládce odpaduSmíchovská zákoutí na výstavě v Galerii Portheimka