Diskuse ke článku: Tesla dodala zákazníkům první Model 3, slibuje dojezd až 500 km

Autor článku: Mgr. Jiří Zilvar, redakce
Plné znění článku: Tesla dodala zákazníkům první Model 3, slibuje dojezd až 500 km
Anotace článku: O Tesle Modelu 3 se mluví jako o jednom z nejdůležitějších elektromobilů v dějinách. První „lidový“ elektromobil od Tesly má ukázat světu, že až na výjimky nemá smysl v osobní dopravě využívat spalovací motor.

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Re (10): Reálný provozZdeněk Kudlička22.09.2017 08:07
Re (10): Reálný provozPetr Slezák21.09.2017 07:29
Re (9): Reálný provozJiří Zilvar20.09.2017 16:49
Re (8): Reálný provozZdeněk Kudlička20.09.2017 15:36
Re (7): Reálný provozJiří Zilvar20.09.2017 12:45
Re (6): Reálný provozZdeněk Kudlička20.09.2017 11:34
Re (5): Reálný provozJiří Zilvar15.08.2017 12:46
Re (4): Reálný provozVáclav Kopal04.08.2017 13:02
Re (3): Reálný provozJiří Zilvar04.08.2017 11:52
Re (2): Reálný provozVáclav Kopal04.08.2017 11:39
Re: Reálný provozJiří Zilvar04.08.2017 10:21
Reálný provozVáclav Kopal04.08.2017 08:30

Příspěvky
Předmět: Reálný provoz
Autor: Václav Kopal
Datum: 04.08.2017 08:30 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 117229
reakce na ...
Zajímalo by mne kolikrát to vyjede z Holešovic na Prosek a zpátky v zimě když poběží topení a zároveň klimatizace protože tam právě nastoupilo v dešti 5 promočených pasažérů.
Můj typ 2x no možná 3x

Předmět: Re: Reálný provoz
Autor: Jiří Zilvar
Datum: 04.08.2017 10:21 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 120411
reakce na ...
Dobrý den, Tesla má větší akumulátor a tím pádem i větší dojezd. Denní jízda s puštěnou klimatizací na vzdálenost stovek kilometrů tak není problém, viz např. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tusite-kolik-dnes-maji-najeto-nejvice-ojete-tesly-s-a-kolik-mohou-najet-za-rok/

Předmět: Re (2): Reálný provoz
Autor: Václav Kopal
Datum: 04.08.2017 11:39 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 117229
reakce na ...
Tesla je auto do Californie, nebo na Floridu - tam kde se nesvítí, netopí a nejsou kopce.
Určitě umíte počítat při kapacitě baterí 60kWh, výkonu 300kW váze 2 tuny tak jednou zrychlím z 0 na 100km/h vyjedu z Holešovic na Prosek tak po druhé už na ten kopec nevyjedu nebo maximálně po třetí.

Předmět: Re (3): Reálný provoz
Autor: Jiří Zilvar
Datum: 04.08.2017 11:52 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 120411
reakce na ...
Odkazovaná Tesla najela 140000 km za dva roky v Německu, tj. v našem podnebí 200 km denně. Jinak nejvíc Tesel v Evropě jezdí v Norsku...

I v Praze jich pár jezdí a dokonce mají v Karlíně půjčovnu. Pochybuji, že s nimi majitelé jezdí jen v létě a pouze kolem Vltavy.

Předmět: Re (4): Reálný provoz
Autor: Václav Kopal
Datum: 04.08.2017 13:02 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 117229
reakce na ...
V Norsku a Švédsku je elektro je elektro přípojka u každého parkovacího stání, primárně kvůli dobíjení aku spalovacích motorů.
Takže při jízdě po německé dálnici tak cca 180km/h, kdy 2 tunové auto bude brát tak 150kW to neujede vzdálenost ani mezi dvěma pumpama. Na Grossglockner těch 50km to taky nevyjede.
Elektromobil je nákupní taška pro jízdu do supermarketu a zpět domů tak do 50km ale ne v ČR kde elektropřípojky na parkovištích nejsou.

Předmět: Re (5): Reálný provoz
Autor: Jiří Zilvar
Datum: 15.08.2017 12:46 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 120411
reakce na ...
Bohužel vás majitelé nevyslyšeli a Teslou na Grossglockner pravidelně jezdí. Stejně tak je to nejprodávanější elektroauto v Německu :-) U nás jich jezdí zhruba 250 (a to jsou jen Tesly).

https://www.autokaleidoskop.cz/Ruzne/S-Teslou-na-Grossglockner/

Co tam máte dál?

Předmět: Re (6): Reálný provoz
Autor: Zdeněk Kudlička
Datum: 20.09.2017 11:34 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 122437
reakce na ...
Já tam mám dál pro Mgr. Zilvara, aby se podíval někam do odborných materiálů a zjistil si, co to je kWh, v čem se udává výkon, případně také jak pracuje klimatizace, elektrické topení a elektromotor.

Předmět: Re (7): Reálný provoz
Autor: Jiří Zilvar
Datum: 20.09.2017 12:45 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 120411
reakce na ...
To opravdu nejsou jediné parametry k vypočítání dojezdu elektromobilu. Podrobněji si to můžete zadat zde https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/ včetně klimatizace, převýšení, rychlosti větru, použitých pneumatik a dalších proměnných. Stejně tak můžete dohledat dojezd Tesly při různých rychlostech a procházet si další tabulky z provozu zde: https://www.evtripplanner.com/calcs.php

Od vás ani od ostatních ale zatím nevidím žádné podklady z reálného provozu,, pouze z teorie dovozujete, že to nejde. Tak si hlavně o tom nedohledavejte další informace, byli byste zklamáni.

Předmět: Re (8): Reálný provoz
Autor: Zdeněk Kudlička
Datum: 20.09.2017 15:36 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 122437
reakce na ...
Marketingové obrázky s ikonkami jsou dobré jako hraní her.
Plazit se v kolonách do kopce po městě, v zimě a s topením naplno, s častým zastavováním - to znamená u vozu s hmotností nad 2 tuny příkony okolo 50 kW. Baterka 100 kWh vycucnutá za dvě hodiny.
Horské jízdy kamsi na vrcholy v Alpách pak vyžadujínat plné dobití na úpatí kopců a další hned při zpáteční cestě na stejném místě.
Zázraky neexistují - doporučuju se podívat na základy fyziky...

Předmět: Re (9): Reálný provoz
Autor: Jiří Zilvar
Datum: 20.09.2017 16:49 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 120411
reakce na ...
Rozumím, s tabulkami a výpočty Vás nebudu zatěžovat, bude pro vás lepší, když začnete tady https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil . Napište, jestli jste zjistil, jaký příkon má elektromobil při stání v koloně nebo při brzdění...

Předmět: Re (10): Reálný provoz
Autor: Petr Slezák
Datum: 21.09.2017 07:29 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 104808
reakce na ...
Více než všeobecné "údaje" bych rád viděl výsledek testu konkrétního elektromobilu třeba při běžném městském provozu nebo při jízdě po D1 třeba z Prahy do Brna a zpět.

Předmět: Re (10): Reálný provoz
Autor: Zdeněk Kudlička
Datum: 22.09.2017 08:07 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 122437
reakce na ...
A já zase dopručuju Mgr. Zilvarovi, aby si zjistil, kolik potřebuje energie auto při rozjezdu do kopce a kolik na rovině.

přidat ke článku nový příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czO dotaci na výměnu kotle mohou žadatele připravit jejich chybyOchrana proti pronikání radonu do objektuJak jsme začínali: Pohled do 25 let historie firmy ISOTRA a.s.Kancelářská židle poi se dokonale se přizpůsobí vaší výšce i váze