Diskuze ke článku: Stožáry VVN (I)

Autor článku: Ing. Radek Procházka
Plné znění článku: Stožáry VVN (I)
Anotace článku: Stožáry VVN jsou již neodmyslitelně spjaty s vyspělou civilizací, vytváří kostru přenosové sítě venkovního vedení. Různým typům stožárů se věnuje pokračování tématické základny elektroenergetiky. Následující článek se zabývá funkčními požadavky a vlivem stavební techniky na konstrukci řešení stožárů.

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Re (2): Nejvyšší stožár VVNStanda Standa04.01.2009 14:01
Re: Nejvyšší stožár VVNZachvat ;-)04.01.2009 01:38
vliv indukčního pole a jeho působnost u vedení 400kVVáclav Poddaný22.05.2008 08:06
stožáry VVNZdena Koubková16.11.2007 09:31
Nejvyšší stožár VVNStanda Standa30.07.2007 09:50

Příspěvky
Předmět: vliv indukčního pole a jeho působnost u vedení 400kV
Autor: Václav Poddaný
Datum: 22.05.2008 08:06 odpovědět upozornit redakci


reakce na ...
Vážení.
Můj příspěvek se týká skutečnosti,kterou jsem osobně zažil.Při jízdě Favoritem se mi zničeho nic zablokovalo pravé přední kolo.Vůz se stal neovladatelný/asi70km/ a skončil jsem na hraně příkopu. Nic se mi nestalo a ani auto nebylo škrábnuto.Tato událost se stala někdy před 12 léty. Ihned jsem proto zkontroloval stav kotouče,prasátka,stavu klínků a nic jsem nenašel. Tato příhoda se udála na silnici mezi Žilinou a Kamennými Žehrovicemi na konci lesa Smejcenina.V blízkosti vede volné vedení 400kV a za ním vedení 22kV.Záležitost jsem hodil za hlavu až do té doby, kdy mladý motocyklista po zakoupení motocyklu v Žilině přesně na tomto místě,kde se mi stala příhoda,kterou jsem v úvodu líčil,narazil do stromu a na místě se zabil. V tom samém úseku ,ale na protější straně narazil nákladní vůz rovněž do stromu. Řidič byl těžce zraněn.Na opačném úseku směrem do Žiliny zemřel rovněž jeden řidič.Údajně ale byl mrtvý než narazil do stromu. Jsem elektrikář a tak jsem si představil ,jak se chová talíř kotoučové brzdy,který je ocelový a prasátka většinou z nemagnetického materiálu vůči magnetickému poli,které vytvářejí svazkové vodiče 400kV.Také jsem se učil co je krokové napětí, vyšší harmonické a naindukování vedení v bouřce.Je zde mnoho akademických otázek na které asi těžko dostanu od Vás odpověď. Nemůžu se zbavit jakého si podezření,že ta poslední oběť nevznikla vinou samotného řidiče.
Václav

Předmět: stožáry VVN
Autor: Zdena Koubková
Datum: 16.11.2007 09:31 odpovědět upozornit redakci


reakce na ...
Vážení,
mám parcelu na Olešku u Zvole. Z obou stran parcely vede VVN. jeden stožár 110kV a jedn 400kV. Chtěla bych si na parcele postavit rodinný domek. Zajímal by mě názor, kam až je ochranné pásmo, nebo normy které toto upřesňují.
Moc děkuji
Koubková

Předmět: Nejvyšší stožár VVN
Autor: Standa Standa
Datum: 30.07.2007 09:50 odpovědět upozornit redakci


reakce na ...
Dobrý den,
zajímalo by mně, jaká je největší výška stožárů VVN u nás.
Děkuji

Látal

Předmět: Re: Nejvyšší stožár VVN
Autor: Zachvat ;-)
Datum: 04.01.2009 01:38 odpovědět upozornit redakci


reakce na ...
Co jsem zjistil je u nás nejvyšší 35m a v Evropě 227m (Německo)

Předmět: Re (2): Nejvyšší stožár VVN
Autor: Standa Standa
Datum: 04.01.2009 14:01 odpovědět upozornit redakci


reakce na ...
Moc Vám děkuji!

přidat ke článku nový příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czVyladění interiéru podle feng shui: Prvek zeměO dotaci na výměnu kotle mohou žadatele připravit jejich chybyOchrana proti pronikání radonu do objektuJak jsme začínali: Pohled do 25 let historie firmy ISOTRA a.s.