Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Skladba betonové podlahy

Autor: Václav Kříž
Datum: 19.02.2008 14:22

Ve staším nepodsklepeném domku musím vytrhat původní dřevěnou podlahu na polštářích a nahradit ji betonovou. Chtěl bych na hliněné zemi udělat nejprve podkladový beton (jak tustý musí být ?), na něm pak izolaci proti vlhkosti (jakou ?), dále pak tepelnou izolaci z plystyrenu EPS 100 S Stabil (nebo raději EPS 150 S Stabil či jiný typ ?) o síle 5 cm a konečně pak vrchní beton (jak tustý musí být ?), na kterém bude plovoucí podlaha. Místnost je běžně zatěžována (obývací pokoj). Můžete mi, prosím, poradit, zda má představa je správná a uvést požadované tloušťky jednotlivých vrstev?
Děkuji všem za laskavost

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 43   starší >>
Příspěvky
Autor: David Špulka
Datum: 06.02.2015 22:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118319
reakce na ...
Fotogalerie:
Dobrý den.

Řeším podobný problém jen se jedná o novostavbu - malý bungalov který chci na jaře stavět.
Můj problém se týká tloušťky izolace EPS 130 mm. Rád bych tuto tloušťku zvedl na 160 až 200mm, ale problém je, že jaksi z pohledu laika nevidím žádnou možnost kde ty cm ubrat a přidávat kuli 3-7 cm EPS další řadu cihel heluz vysokou 25cm je podle mě nesmysl.
Máte někdo nějaký typ jak toto řešit?

Děkuji

PS: jestli to je důležité tak budu stavět vedle potoka takže na pozemku je vysoká hladina spodní vody

Autor: Honza Kopřiva
Datum: 06.02.2015 22:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100266
reakce na ...
Pokud nechcete mít strop o 3-7cm nižší tak tam tu řadu cihel dát budete muset. Vznikne vám tak i více místa pro izolaci do stropu a to se hodí.

Autor: David Špulka
Datum: 07.02.2015 07:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118319
reakce na ...
Pokud se nepletu tak minimální výška stropu je 250 cm takže tam moc ubrat nemůžu a strop bude dřevěný kde bude izolace mezi trámy. Nevím tedy jak přesně se tyto trámy usazují - předpokládal jsem, že jsou na cihlách, takže když to zvednu o 1 řadu cihel - 25cm tak se mi o to zvednou i ty trámy a dělat pod nimi navíc podhledy když se sádrokarton může nabouchat přímo pod trámy asi taky neni nejpraktičtější řešení.
Navíc když bych tu 1 řadu přidal tak se mi sníží posazení oken o těch 3-7cm ...

Autor: fany fany
Datum: 07.02.2015 07:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100332
reakce na ...
Pokud se nepletu, tak minimální výška stropu je 230 cm, ale doporučená 250 cm. Já mám například v NED 245 cm.

Autor: Pavel Kříž
Datum: 07.02.2015 08:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109519
reakce na ...
min výška místností v obytných a pobytových místnostech je 2600.... V podkroví pak 2300...

Autor: fany fany
Datum: 07.02.2015 07:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100332
reakce na ...
Když koukám na skladbu podlahy, tak bych to řešil tak, že místo betonové mazaniny dal anhydrit 40 mm a výšku místnosti snížil na 245. Dokonce znám dům, kde mají výšku jen 240 a je to v pohodě. Tím byste mohl dát silnější izolaci.

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 07.02.2015 08:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
http://www.wikiarch.cz/wiki/minimalni-svetle-vysky-v-obytnych-mistnostech/

Autor: fany fany
Datum: 07.02.2015 09:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100332
reakce na ...
Dobrý den, díky za opravu, jsem nějak pozadu.....

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 07.02.2015 09:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Je to čistě matematická úloha. Žádné zázračné řešení neexistuje. Buď přidáte 1 řadu cihel a do podlahy můžete dát větší tloušťku izolace, nebo se smíříte se stávajícím projektem. Jasně, že můžete použít místo EPS třeba nějakou PIR izolaci. To si ale musíte finančně zhodnotit.
S pozdravem Laďa

Autor: Ing.František Poch
Datum: 31.03.2008 20:50 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den,
potřebuji poradit, mám hotovou dřevostavbu domu / firma Delta Panel/ a nyní si budu dělat sám podlahy. Výška od Bitagitu ,který jsem navařil na betonovou desku je 17 cm, 5 cm dám polystyrén, jak silnou vrstvu betonu- 10 cm, na to přijde elektriclé topení a dlažba.Poraďte prosím jestli není vrstva betonu zbytečná. Mám dávat do podlach na desce kari síť.dĚKUJI ZA RADU

iNG.fRANTIŠEK pOCH

Autor: Libor Kubík
Datum: 05.03.2008 16:02 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Děkuji za veškeré připomínky. Poradí mi někdo, jak jednoduše navrhnout rozteč topných spirál. Místnost je nepodsklepená, sloužit bude jeko obývací pokoj. Jako krytina bude použita dlažba, v místnosti bude také krb. Velikost místnosti cca.25 m2.Rád přivítám i nákresy na e-mail: Děkuji

Autor: Boro Boro
Datum: 05.03.2008 22:26 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Novú tému by bolo lepšie dať samostatne, nemiešať podlahovku s betónom...

Ohľadom podlahovky si prečítajte toto: http://www.univenta.sk/doc/univenta_podlahovka.pdf

Na určenie rozostupu (t.j. výkonu) trubiek potrebujete poznať tepelné straty miestnosti. Viete ich?

Ak nechcete počítať, môžete dať rozostup 15 cm, to je viac-menej bežný "štandard".

Autor: Bohuslav Vintr
Datum: 06.03.2008 06:51 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Přímo na tomto serveru na hlavní stránce máte odkaz na výpočtový program Rehau (ke stažení zdarma).
Při letmám pohledu velmi pěkný program pro komplexní výpočet od tepelných ztrát až po nakreslení okruhů.
Bude to chtít se tomu nějaký čas věnovat, ale určitě to bude užitečně strávený čas. PT je sice poměrně "blbovzdorné" ohledně návrhu, ale zase na druhou stranu co jednou zabetonujete už nezměníte. A dávat raději všude více trubek se stejnou hustotou pro různé místnosti taky není dobré řešení.

Autor: Libor Kubík
Datum: 25.02.2008 15:28 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobré odpoledne všem. Mám před sebou podobný "problém". Jak jsem již poznamenal v předchozím dotazu, viz. Podlahové vytápění, v sekci VYTÁPĚNÍ, přestavuji starý RD. V přízemí jsem také odstranil původní podlahy a vykopal jsem zeminu do hloubky cca. 50 cm. Což si myslím je postačující pro dostatečné zateplení podlahy. Nyní potřebuji poradit se skladbou samotnou. Můj návrh, s ohledem na některé diskuze je:
1)50 mm zhutněný podsip(štěrk s pískem)
2)50-70 mm betonová deska (bez sítě?-myslím,že je zbytečná)
3)hadroizolace
4)100 mm PS - prosím o radu jaký PS
5)80 mm PS - položený přes spáry vrstvy č.4, + dil. pás u zdí
6)topné trubky podlahového topení v rozteči 7 cm( obývací pokoj) pod okny rozteč menší.
7)60 mm topná deska z anhydrydu
Na tomto povrchu bude položena dlažba, prostor bude sloužit jako OP.
Prosím o jakékoli připomínky.
Děkuji

Autor: Boro Boro
Datum: 25.02.2008 23:09 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Štrkový zásyp má okrem iného aj obmedziť vzlínanie vlhkosti, takže by som radšej použil štrk bez piesku (napr. frakcia 4 - 24).

Trochu pridajte na hrúbke podkladného betónu (8 cm).

EPS podlahový (EPS 100S, alebo 150S).

Rozostup trubiek 7 cm sa mi zdá prehnaný (najmä ak finálna vrstva bude dlažba). Budú vám vychádzať veľmi dlhé okruhy, alebo bude treba veľa okruhov. Takže vysoké tlakové straty a vyššia cena (dĺžka trubiek, rozdeľovač, čerpadlo). Rozostup trubiek treba aspoň orientačne prepočítať, nie strieľať od pása.

Mimochodom, odkopali ste 50 cm a navrhovaná skladba má len 36 cm.

Autor: petr kocina
Datum: 26.02.2008 02:33 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
muze byt i EPS 100 Z
toho betonu je opravdu malo.tech 8cm bych povazoval za minimum.
sterk taky bez pisku.muze byt i vetsi frakce.

Autor: Pavel Trvaj
Datum: 15.03.2008 08:57 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Chtěl bych říct jen okrajově k tomuto tématu - Pokud zakončujete skladbu betonové podlahy (ať už z vytápěním nebo bez) anhydritovým potěrem a máte v plánu pokládku dlažby, tak bych vřele doporučil zajistit si nějaký vhodný penetrační nátěr pod dlažbu - nejlépe asi "adhezní můstek" (fi Murexin, Den braven, Mapei nebo jiné.) předejdete tím odloupnutí dlažby. Mám s tím jistou zkušenost, kdy jsem po pár měsících(4) musel novou dlažbu vyloupat. Anhydritový potěr byl čistý a hladký jak zrcadlo. Všechen lepící tmel (Určený i na Anhydrit) byl na 100% přilepený na dlaždicích. Přitom jsem dodržel správný postup pokládky, jen penetrace (šéfem dodaná:-) ) nějak nestačila. Takže to chce pořídit nějakou kvalitní penetraci či onen adhezní můstek...

Autor: Miroslav Novák
Datum: 22.02.2008 11:33 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Jen poznámky ke všemu, co tu bylo napsáno:
1) Sedání podlahy můžete omezit, ale nezabráníte mu. Omezit větší tuhostí EPS (takže hustotou) a naprostou rovinatostí podkladu, popř. vydrbáváním EPS do tvarů podkladu. Doporučuji silikonovat sokly po roce. Právě jsem to předělával, podlaha mi klesla asi o 1.5mm (80mm EPS 100Z).
2) EPS nemusí být stabilizovaný.
3) Sdandardní skladba: Podsyp kolem 10cm (jemná suť, štěrkopísek), zhutnit, podkladní beton cca 7cm do výšku hydroizolace stěn, hydroizolace, EPS 100Z navržené tloušťky, fólie proti zatečení betonu mezi desky EPS, beton s kari sítí min.6cm provedený nejlépe specializovanou firmou (tím si ušetříte spoustu nervů), po obvodu a v dilatačních spárách proužky z pěnového PE.
4) Případná rozpouštědla z asfaltovaných pásů vytěkají, když před podládkou EPS vložíte technologickou přestávku např. týden. Ale nevím, že by k tomu někdy došlo a že by si s tím nějaká firma lámala hlavu.

Autor: petr kocina
Datum: 22.02.2008 12:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
fólie proti zatečení betonu - ja tam zadnou nedal.co by se jako melo stat,kdyz spary byly okolo 1-2mm?malokde vetsi,ale ty jsem zasypal kulickami EPS z brouseni.

Autor: Miroslav Novák
Datum: 22.02.2008 14:13 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Tak pokud jste si s tím takhle vyhrál, tak se nic neděje. Ale vemte si, že to dělá firma. Ta si s tím takovou práci nedá. Jednak tam jsou mezery už tím, jak to nedůsledně položí, a jednak po tom borci jezdí s kolečkama, přehazujou podlážky, dupou po tom a další mezery tam udělají. Pak takovou mezerou proteče beton a ten tam udělá pilířek. Když nebudu počítat zhoršení tepelně a zvukově- izolačních vlastností, tak může jít i o problém, který může končit prasklinou v desce, když si začne deska sedat na EPS a v tom místě protečení nemůže.

Autor: petr kocina
Datum: 22.02.2008 16:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
tuto moznost nevylucuji.jen jsem se s ni jeste nesetkal.
se sedanim EPS taktez ne i kdyz uz tu o ni bylo nekolikrat psano v praxi.

Autor: Tomáš Šťastný
Datum: 30.11.2010 07:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100797
reakce na ...
Dobrý den,
jaká minimální tloušťka vrchního betonu se dá udělat bez následků do budoucna? Rozebral jsem podlahu v přízemí (celopodsklepeno) a zesílil I-čka novými (nadvařil). Tím se podlaha zpevnila. Na to přijde 8cm polystyrénu 100Z a pak finální beton. Potřebuji udělat tloušťku betonu čím jak nejtenší (nejlépe 3,5-4cm). Jsem schopen si udělat tento beton sám tak, aby bylo vše v pohodě? Přemýšlím tak:
- udělat si na protějších stěnách "lyžiny" (zaručím si rovinatost betonu bez trápení, budu jen stahovat po celé šířce)
- míchal bych míchačkou beton dle doporučení+chemii+výztuž (zatím složení nevím). Abych zajistil přesnost, tak kýblami nebo jinou přesnější metodou

Důvodem je, že firmy mi pod 5cm tloušťku nechtějí jít a samozřejmě finance.

Autor: Ladislav Polášek
Datum: 30.11.2010 09:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100401
reakce na ...
Minimální tloušťka betonového potěru je 45mm, takže to že firmy nechtějí jít pod 50mm je logické. Pokud chce mít menší tloušťku použijte anhydrit.

Autor: Tomáš Šťastný
Datum: 30.11.2010 09:25 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100797
reakce na ...
Děkuji, jsem v tloušče 45mm udělat betonovou podlahu sám. Velmi bych poprosil-bylo by možné napsat takový ucelený popis práce z praxe? Myslím si, že pro kutily by to byla zajímavá informace. Děkuji

Autor: Jozef Homola
Datum: 30.11.2010 10:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
Ucelený popis mého (strojařského) postupu. Tímto se dá dosáhnout přesnosti plus mínus milimetr což je potřebné buď pro budoucí plovoucí nebo lepení PVC podlah. Podobně jsme to dělali u bratra a tam to bylo pomocí lešenářských trubek. Já použil jekl profily 40x40 mm. Pak jsem je použil na jedny rám vrat do šopy a kůly do plotu. Jekly nemusí být vcelku ale i nadkládané, dokonce je to lepší, když jsou mírně někam prohnuté. Takže postup:
- Je patrný z obrázku, místnost si rozdělím na nějaké pásy a to pravidelné nebo s uličkami 50-60 cm.
- Na nejvyšším místě uložím první profil a nízkými podložkami srovnám do roviny podélné pomocí delší vodováhy.
- Pak dělám další (směrem ke dveřím počítám s "únikem")
- To si připravím i několik dnů dopředu a nespěchám, podložky, pásky z pastu nebo sololitu tam zůstanou.
- Beton, potěrák frakce do 6 mm a nesmí být ani řídký, ba ani kašovitý, takový zavadlý, který po vysypání z koleček dělá hromádku.
- Pak lžící rozhrnuji a latí hoblovanou dusám, zařezávám a poté hladítkem finišuji a to na horní hranu jeklů
- Poté jekly poklepu ze strany kladívkem a "vykopnu"ven.
- Následně couváním a šlapáním pouze na té čáře opravím tu mezeru a zahladím.
- Jiná možnost s těmi uličkami (50 - 60 cm) je, že vybetonuji pásy, do strany odstraním jekle a pak podle těch pásů vyplním a udusám ty uličky a zahladím. Vodítkem jsou už ty hotové pásy a nevadí, že kraje pokazím, to se hned v dosahu ruky opravuje. Pamatovat na ústup ke dveřím.
Rada nakonec. Jekl před položením prohlédnout a když je prohnutý, tak jej tím prohnutím položit na bok o 90° nebo někde kladivem srovnat.

Autor: Tomáš Šťastný
Datum: 30.11.2010 10:17 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100797
reakce na ...
Děkuji! Ještě bych byl rád, kdyby jste doplnil, jak jste připravoval beton. A tím budeme mít hotový úplný návod na potěrový beton včetně aplikace :) Předem děkuji...

Autor: Jozef Homola
Datum: 30.11.2010 10:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
To záleží na míchačce. Když jsem měl menší na jedny kolečka, tak jsem dal trochu vody a půlku kýblu cementu do vody naházel štěrk, po mírném promíchání dodal zbytek cementu a po obalení pokropil vodou do žádané konzistence a ještě chvilku nechat promíchat. Není dobré dát nejprve do vody všechen cement naráz.

Autor: Marek Spurný
Datum: 30.11.2010 19:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 102240
reakce na ...
Fotogalerie:
já dělám čistý beton do plechových omítníků. Není to až taková položka, a už se nemusíte zabývat vyndaváním a zaděláváním děr. viz foto. Jinak postup stejný jak při omítkách, ale naležato :-))

Autor: Jan Šulc
Datum: 19.02.2008 18:11 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Trošku netradiční řešení: Srovnat podklad, důkladně zhutnit, vstvu štěrkopísku, opět důkladně zhutnit, vyrovnat do 100% roviny. Na to geotextilii, pak EPDM fólii (tu na jezírka). Pak EPS 150 S (sám ale nejsem rozhodnut jestli dám u sebe 150 S nebo 200 S) - sílu zvolte podle dostupných financí :-P, pak kročejový EPS (2 - 5 cm) (doporučuji hledat ve starších příspěvcích "mara mara kročejový útlum"), na to ochranou fólii proti zatékání betonu do EPS a nakonec 7 cm betonové plovocí podlahy, buď s kari sítí nebo s PP vlákny. Nejsem ale projektant, tak mi berte s rezervou :-) Ale já to budu dělat takto (byť u novostavby). Důležité je, jesli máte hydroizolaci stěn a v jaké úrovni. Podle toho je možné laborovat s umístěním hydroizolace nové podlahy. Klidně jí můžete dát mezi EPS a beton (EPS trošku vlhkosti snese ;-) - a navíc nebudete muste dávat fólii proti zatékání betonu).

Autor: Petr Halada
Datum: 19.02.2008 21:26 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pane Šulc (a další), není problém, když se EPS pokládá přímo na hydroizolaci (IPU)? Nebude EPS "mizet"

zobrazuji 1 - 30 z 43   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama