Viessmann Vitodens 200 cykluje po 5min

TZ Tomáš Zajíc @tomas.zajic před 16 roky23.11.2008 21:03:00
Viessmann Vitodens 200 cykluje po 5min

Dobrý den,
máme v novém RD kondenzační kotel Viessmann Vitodens 200 s ekvitermní regulací (6,5-26kw, žádné vnitřní čidlo) a po 11 měsících provozu (kotel nějak topí, nestaral jsem se o to) jsem s hrůzou zjitil, že kotel má více než 27.000 startů, což vychází na start každých 5 minut.
Začal jsem se o to zajímat, přečetl diskuse na tomto serveru, ale stejně tomu nerozumím. Jsem VŠ technik, ale oboru elektro a hydrostatice nerozumím.
Mohl by mi prosím někdo vysvětlit proč k tomu dochází a jak to odstranit?
RD je cihlový, zateplený, má vypočtené ztráty (při -12) 8,5kw. Podle mne se RD vyhřeje a radiátory se téměř uzavřou. Tím pádem neprotéká okruhem téměř žádná voda. Vysledoval jsem, že kotel zapne, než stačí snížit výkon (což mu po startu trvá cca 10s) vyletí teplota kotle z 33 na 54 a kotel obratem vypne.
Poté trvá cca 4 minuty, než kotel opět vychladne na 33 a cyklus se opakuje.¨
Kyž jsem zkusil jeden z radiátorů (fan-coil) nastavit na max. průtok, kotel stihne po startu snížit výkon a topí déle, ale stejně jen pár minut. Poté stejně rychle vychladne a opět sepne.
Jediné co mne napadá je vložit do okruhu nějakou akumulační nádrž (což mi přijde dost debilní), nebo na kotli nastavit aby nemohl zapnout dříve, než např 1/2hod po předchozím startu.
Takovou funkci jsem však na kotli nenašel.
Setkal už se s tímto problémem někdo a našel řešení?

Děkuji

Tomáš

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

11 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem

Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora