Plynový kotel + krb

PV Pavel Vinohradník @pavel.vinohradnik před 15 roky11.12.2008 15:53:00
Plynový kotel + krb

Zdravím,
pravděpodobně se už můj dotaz někdo měl, proto se dopředu omlouvám, ale jsem zde začátečník a nevím, kde bych danou informaci získal.

Dělám projekt na svůj dům v horské oblasti, 1. patrový, 5+1 na desce, garáž mimo dům, dutá cihla nebo YTONG (dřevo nějak nemám v lásce - zažil jsem OKÁL).

Pro vytápění bych chtěl použít kombinaci plynového kondenzačního kotle s ohřevem TUV (dnes používám v RD plynový kotel BAXI s ohřevem TUV - nádrž na 50 litrů, jsem s ním moc spokojenej, ale rád bych použil "českého výrobce") s krbovou vložkou nebo krbovými kamny (dále jen "Krb"). Původní myšlenku horkovzdušného vytápění jsem opustil, protože chci vytápět i koupelnu a toaletu v přízemí a předsíň - po zkušenostech s horkovzdušnou krbovou vložkou vím, že takto vytopím koupelnu v 1. patře, ale ne v přízemí.

Rád bych se proto zeptal, zda má někdo zkušenost s tímto vytápěním (ekonomiku dřeva neřeším - mám jej zdarma k dispozici dostatek na celé zimní období). Ve své podstatě chci mít plynový kotel zejména na překrytí doby, kdy nebudu doma a nebudu moci tedy sám topit, prioritně bych chtěl topit Krbem.

Váhám mezi variantami:
1) zabudovat topení v hale i do podlahy (těsně před vstupem topné vody zpět do Krbu nebo plynového kotle), včetně ohřevu TUV (kombinovaný bojler?) a
2) vytápěním haly radiátory a ohřev TUV plynovým kotlem.

Máte někdo s takovýmito variantami zkušenosti?

Mám obavu, že při variantě 1) nebudu mít dostatek topného výkonu k tomu, aby Krb byl schopen toto vše "utáhnout".

Díky za radu.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

0 odpovědí

Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem

Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora