Rozvody vzduchu

VV Vladimír Vyroubal @vladimir.vyroubal před 15 roky30.12.2008 19:44:00
Rozvody vzduchu

Dobrý den, provádím postupnou rekonstrukci velmi starého domu. Dům hodlám zateplit 10-15cm EPS dle možností v daném místě. Šikmou střechu již mám z jedné poloviny hotovou a zateplenou 30cm izolace (z toho 14 cm Domo 035) Podlaha v přízemí bude zateplena 10cm podlahového EPS. Problém je, že zdivo tvoří především nepálená cihla, dále kámen a cihla pálená. Nejsem žádný odborník a mám tyto otázky:

1- Je přeci jen vhodné nepálené cihly zateplovat EPS i za předpokladu, že hodlám dům vytápět teplovzušným vytápěním (měla by být ještě nějaká zváštní skladba stěny , parozábrana atd?)

2 - K rozvodu teplého vzduchu v podlaze, či stěně, bych chtěl použít šedé odpadní trubky. Je možné tyto trubky použít ze zravotního hlediska, tepelné odolnosti adt? Hodlám trubkami rozvádět teplý vzduch o takové teplotě, aby nedošlo k pálení prachových částic, tuším 50°C (potřeboval bych upřesnit). Nyní dočastně bych potřeboval vhánět teplejší vzduch a potřeboval bych vědět, do jaké teploty by to bylo únosné a zda tyto trubky vůbec použít, nebo jít raději do pozinku?

3 - Hodlám použít rekuperátor a místo zemního registru mě napalo použít alespoň sání vzduchu z nevelkého sklípku (cca 10-12 m3), který mám přímo za domem a předci ho vykopali do cca 10metrů vysokého břehu z jílu. Zateplil bych vchodové dveře do sklípku, a sání do něj a z něj by bylo uložené v zemi v délce asi jen celkem 5m. Dále nemám změřen radon a jestli by šlo slípek k tomuto využít a byl zde vyšší výskyt radonu, zda jsou nějaké radonové vzduchové filtry?

Děkuji Vyroubal

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

13 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem

Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.