Dobrý den, uvažujeme o stavbě rodinného domu a doslechli jsme se o možnosti stavění podle projektů této firmy. Zajímalo by mne, jaký máte zkušenosti se stavbou domu podle těchto projektů (zejména zda se dá postavit dům dle jejich kalkulací - na klíč, a další zajimavé zkušenosti jako zda vyhovují z pohledu zateplení atd.) Děkuji za každou radu. Známí mě od stavění odrazují, zejména že tyto projekty nejsou moc reálně, jak cenově, tak i z důvodu tepelně izolačních (prý pokud chce člověk v takovém domě dobře bydlet, tak musí připlácet za další položky).
Hm, tak G SERVIS určitě ne. Zkoušel už někdo novou budějckou kancelář Dim-projekt?
před 6 roky
S firmou G SERVIS CZ, s.r.o. rozhodně začít tak důležitou věcí, jako je projekt domu (a další) nedoporučuji a to na…
před 11 roky
Můj případ je něco mezi. Šel jsem za projektantem s listem A4 s body, co v domě chci, žádný plánek. Projektant okoukl…
před 15 roky
12 odpovědí
Zobrazit všechny reakceHm, tak G SERVIS určitě ne. Zkoušel už někdo novou budějckou kancelář Dim-projekt?
S firmou G SERVIS CZ, s.r.o. rozhodně začít tak důležitou věcí, jako je projekt domu (a další) nedoporučuji a to na základě vlastních zkušeností. Viz dopis níže, který tyto mé negativní zkušenosti přibližuje...
Vážení,
dovolte mi, abych se s vámi podělil o své (negativní) zkušenosti s výstupy vaší společnosti a vyjádřil své zklamání a oprávněnou rozhořčenost. Vzhledem k počtu skutečností, s nimiž jsem (jak uvidíte) nemohl být spokojen, shrnuji své zkušenosti v odrážkách:
začátkem července jsem objednal typový projekt RD LYRA, tj. PD + výkaz výměr + průkaz energetické náročnosti budovy, vč. klientský změn,
termín dodání byl stanoven z vaší strany (p. Nesnídalem) na 31.7.2012,
když se mi nikdo do 5.8.2012 neozval, zjišťoval jsem, co se děje – bylo mi p. Nesnídalem odpovězeno, že byl nemocen a že objednávka bude dodána do 10.8.2012,
to se mi samozřejmě nelíbilo, neboť termín byl jasný (navíc stanoven vaší stranou) a tak jsem žádal kompenzaci za zpoždění – tady nastalo první rozčarování a předzvěst dalších zklamání. P. Nesnídal mi totiž nabídl jako kompenzaci výkaz výměr v elektronické podobě…to by nebylo nic divného, kdybych však v objednávce neuváděl, že požaduji VV v elektronické podobě, abych mohl oslovit s požadavkem na nacenění realizační firmy. Toto jsem sdělil v průběžné e-mailové komunikaci při objednávce i p. Nesnídalovi (nejen panu Ing. Ťuíkovi, který se mnou objednávku sepisoval). Jako kompenzace mi tak bylo nabídnuto něco, co jsem si objednal co poskytujete, dle slov Ing. Ťuíka, k dokumentaci na požádání standardně!!! To jsem, jak chápete, skutečně za kompenzaci považovat nemohl, spíše to hraničilo s drzostí (takovouto kompenzaci vůbec nabídnout),
teprve po mé výtce směrem na p. Nesnídala, mi byla nabídnuta jako kompenzace za zpoždění dodání objednaného sleva ve výši 2tis. Kč, což jsem akceptoval,
9.8.2012 mi skutečně tedy volal kolega p. Nesnídala, Ing. Ťuík a sdělil mi, že dokumentace je v Praze připravena a kdy si ji vyzvednu. Nabídl mi pouze termín 10.8. v 8:00hod ráno nebo až kolem 20.8.2012 (z důvodu čerpání dovolené), což pro mne samozřejmě bylo nepřijatelné (vzhledem již k předchozímu zpoždění). Když jsem se dotazoval, zda by to nešlo toho 10.8. nechat např. u některého z kolegů v Praze (abych nemusel vyjíždět do Prahy brzy ráno), bylo mi odpovězeno, že nikoli, že tam nikdo jiný pozdější čas nebude a on odjíždí na veletrh,
10.8.2012 ráno jsem se tedy vypravil do Prahy (Tiskařská ul.) pro dokumentaci – dorazil jsem na 8:00hod, stejně jako Ing. Ťuík – ten po mně na místě chtěl vyšší částku, než měl po odečtení zálohy činit doplatek (na základě potvrzené cenové nabídky - o 120 Kč). Když jsme pátrali, co tuto částku tvoří, došli jsme k tomu, že je to balné. O tom však nikde v cenové nabídce nebyla zmínka. Pochopte, nejde o tu částku (v porovnání se 40 000 Kč za dokumentaci), ale o princip. Takový přístup se mi nelíbil, přesto jsem tedy požadovaný doplatek v hotovosti uhradil, vč. balného. Dokumentaci jsem zkrátka potřeboval,
při přebírání dokumentace jsem se chtěl pouze ujistit, zda je tam i ten elektronický výkaz výměr (např. na CD), jak jsem požadoval. Bylo mi odpovězeno, že mi jej p. Nesnídal zasílal e-mailem. To jsem však vyvrátil (do té doby mi nikdo VV nezasílal – na mailu jsem přes mobilní přístup nonstop on-line). Ing. Ťuík tedy p. Nesnídalovi volal a ten se přiznal, že mi zapomněl výkaz poslat. Bylo mi tedy přislíbeno, že VV v mou požadované formě (elektronicky, formát XLS) obdržím během dne mailem,
rozloučil jsem se s Ing. Ťuíkem a s dokumentací jsem nasedl do vozu – kde jsem si jen velmi narychlo pročítal dokumentaci. Začal jsem PENB (ve variantě pro plynové/elektrické vytápění). K mému překvapení jsem zjistil, že ten má jako svůj závěr 2 energetické štítky (jeden dle výpočtu s výsledkem A, a druhý s B kategorií). Když jsem to volal p. Nesnídalovi, nevěřil mi, ale dohodli jsme se po telefonické diskusi, že pošlou opravené (správné) PENB, které budou mít jako svůj závěr pouze 1 výpočet a 1 energetický štítek. Zaplatil jsem a odvážel si tak dokumentaci, která nebyla v pořádku,
poté, co jsem vyřídil telefonát k PENB, začal jsem si pročítat samotnou PD a prohlížet výkresy. Nastal další šok! V žádném z 5-ti paré nebyly zapracovány požadované klientské změny, jejichž zapracování bylo ze strany vaší společnosti oceněno 9 000 Kč… Ještě jednou jsem prošel všech 5 paré dokumentace, ale v žádné jsem mnou objednané a zaplacené úpravy nenašel (snížení počtu oken, odstranění spíže, změna materiálu pro obvodové zdivo atp.). Po telefonátu s p. Nesnídalem, kdy jsem si opět vyslechl, že „to není možné“, jsme se nakonec dobrali toho, kde se stala chyba – někdo mi zapomněl klientské změny k tomu typovému projektu přiložit… Odpoledne jsem si tedy zajel opět do Tiskařské ul. pro chybějící klientské změny, které mi byly osobně předány pánem z GSERVISu (na jméno si bohužel nevzpomenu). Tady mne udivila další skutečnost – když jsem se ptal 9.8.2012 Ing. Ťuíka, zda by bylo možné si dokumentaci vyzvednout později (než v 8:00hod ráno), tvrdil, že tam nikdo nebude a najednou, ve 14:00hod mi dodatečnou dokumentaci přinese jeho kolega. Zvláštní, ale budiž…,
převzal jsem si tedy desky s „klientskými změnami“ a odjel zpět do Ústí nad Labem. Rovnou domů (bylo to psychicky náročné dopoledne, po těch zkušenostech). Bohužel nebyl všemu konec…,
po příjezdu domů jsem se přihlásil na mail a očekával jsem tam ten slíbený výkaz výměr v elektronické podobě, jak jsem požadoval – e-mail tam od p. Nesnídala skutečně byl, ale obsahoval 2 přílohy, jednou VV ve formátu PDF a podruhé ve formátu HTM. Ani jedno jsem však nepožadoval – mnou požadovaný formát XLS (Excel) jsem tam nenašel. Opět jsem tedy musel tvořit mail s žádostí o zaslání VV v požadované formě…,
VV mi nakonec byl panem Nesnídalem zaslán, ovšem s hloupým komentářem, že již v předchozím e-mailu jej v XLS formátu zasílal (samozřejmě to byla lež, která se dá jednoduše prokázat). Ale byl jsem rád, že jsem se k VV ve formátu XLS vůbec dopracoval… teď ještě, aby byl v pořádku.
říkal jsem si, že si dokumentaci pročtu, ale už těch „rozhořčení“ bylo skutečně ze strany GSERVISu dost a tak jsem to nechal na sobotu.
v sobotu jsem si pročítal zejména ty klientské změny – když pominu nějaké ty překlepy, chybějící písmenka ve slovech atp., podstatné rozčarování a musím říct, že i hodně velké naštvání (nechci to zde uvádět vulgárně) nastalo jinde: součástí mnou požadovaných klientských změn byl požadavek na odstranění spíže z kuchyně, nicméně v deskách „Klientské změny“ v Průvodní zprávě je spíž opět zmiňována, tj. v těch deskách, které mají reflektovat můj požadavek (za nějž jsem zaplatil), se pracuje s něčím, co jsem požadoval odstranit!
No nic, hodně jsem polkl a pročítal jsem „Klientské změny“ dále a… narazil na výkresy: půdorys střechy – v tomto výkresu se vůbec neprojevila jedna z podstatných klientských změn a to redukce počtu střešních oken, který jsem v objednávce požadoval a zaplatil!!! Po zkaženém pátku, zkažená i sobota – navíc velké naštvání za výsledek vaší práce, za který jsem zaplatil. Stejná změna se neprojevila ani ve „Výpisu“ a „Krovu“, kde je počet střešních oken 9 ks, což je v rozporu s odsouhlasenými, požadovanými a zaplacenými klientskými změnami!!!
byl jsem tak nucen si opět sednou k počítači a kromě tohoto dopisu důrazně napsat p. Nesnídalovi, aby mi vysvětlil, jak je to možné a okamžitě zaslal to, co jsem si objednal a uhradil – tj. dokumentaci, která bude reflektovat mnou požadované a odsouhlasené změny (a pro jistotu jsem připomněl i zaslání toho správného PENB),
tady jsem skončil – neměl jsem sílu dál pokračovat v pročítání dokumentace. Místo toho jsem cítil velkou potřebu vám sdělit své dojmy a zkušenosti…
Víte, vždy jsem na své připomínky slyšel spoustu výmluv, komentářů „že to není možné…“, „že to tam ten a ten dával…“ atp. Pochopte, to mne ale vůbec nezajímá. Já jsem si něco objednal, vy jste něco slíbili, tj. měli něco na základě objednávky provést a toto nenastalo, resp. nastalo, ale takovým způsobem, že se o řádném plnění v souladu s mými požadavky nedá ani omylem mluvit – viz výše. Vše mohu jednoduše a jasně prokázat.
Já tu skutečně nejsem od toho, abych za vás kontroloval, zda dokumentace obsahuje to, co si klient (já) objednal – vy jste odborníci (nebo jsem si to myslel), proto jsem se na vaší společnost s důvěrou obrátil. Zcela selhal váš kontrolní mechanismus dokumentace, kterou jste mi (nikoli najednou) předali. Dosud ji vlastně kompletní nemám!!! Nevím, zda je to neschopnost odpovědných pracovníků nebo to někdo hodně odflákl a vlastně je mi to i jedno. Podstatné je to, že jsem si objednal něco, co jsem v požadované kvalitě neobdržel nebo neobdržel vůbec, ale za co jsem zaplatil. Svůj čas teď trávím tím, co měli udělat pracovníci vaší společnosti. Dopadá to na mne – na můj čas, na mou rodinu, na mou psychiku a na harmonogram přípravy stavby, protože tuto dokumentaci předat realizační firmě skutečně nemohu (navíc zvažuji, jestli ji nenechám, pro mou jistotu, odborně posoudit – protože má důvěra ve vaše výstupy je skutečně dosti otřesena).
Ještě před převzetím dokumentace jsem zvažoval, že si u vaší společnosti objednám i projekt osazení RD na pozemek a návrh realizace zahrady, ale již mám k tomuto rozhodnutí velmi daleko. Skutečně má představa o naší spolupráci byla diametrálně odlišná od reality. Domníval jsem se, že vás budu moci doporučit svým známým, kolegům atp., kteří jsou v podobném věku a plánují se svými rodinami taktéž investovat do vlastního RD, ale po těchto zkušenostech, nevím – asi je ušetřím podobných zážitků.
Žádám Vás o zpětnou reakci a očekávám, že se k dané situaci s odpovědností postavíte. Není nic horšího, než nemít důvěru k projektantovi, k jeho výstupům (projektové dokumentaci, PENB, VV), za něž jsem zaplatil cca 40 000 Kč (nehledě na mnou absolvované martýrium s telefonáty, maily, cestami pro opravné dokumenty atp.). Já jsem vždy hradil své závazky vyplývající z objednávky včas, což o vaší straně – na základě mých zkušeností - bohužel říci nemohu. Mé původní rozčarování přerostlo v naprostou nespokojenost. Věřím, že výše uvedené chápete a že se dokážete vžít do mé situace, kdy při procházení dokumentace (výstupů vaší práce) trnu hrůzou, co zase objevím.
S pozdravem, Hýsek S.
tyhle domy patri mezi to horsi ( nechci rict odpad )
Zkuste zvážit kolik zaplatíte za typový projekt, kolik poté doplatíte za osazení domku na pozemek a projekt přípojek inženýrských sítí. A pak si zkuste nechat nacenit individuální projekt (klidně inspirovaný katalogovým) a uvidíte jaký bude rozdíl. Dost pochybuju o tom, že najdete v katalogu přesně projekt, který se vám bude líbit, zároveň vám bude vyhovovat materiálové a konstrukční řešení, bude vhodný na váš pozemek a bude vhodně otočen na světové strany. Osobně jsem dělal stavební dozor na domek z katalogu (od jiné firmy) jen jednou a příště si to pořádně rozmyslím. Nakonec z toho domu zůstala jen základní koncepce, vše ostatní se řeší za pochodu a jen na základech se utratilo zbytečně pár desítek tisíc, protože po upřesnění představ investora jsem zjistil, že se jeden příčný pas mohl klidně vynechat - bohužel bylo pozdě.
LP Ladislav Polášek @ladislav.polasek834Děkuji za odpověď pane Polášku. Co se týče vhodnosti projektu (světové strany, velikost atd), tak by nám vyhovoval. Navíc i uvažujeme o cihle 44 a tyhle projekty jsou na cihly 40, takže si myslím, že by v tomhle pro nás neměl být problém.
Jak jste v úvodu psal o rozdílu tohoto typového projektu a projektu na míru, tím myslíte, že se člověk ve skutečnosti na tu cenu nedostane? Nebo že se to dá za ty peníze postavit i lépe. Samozřejmě počítáme, že uvedená cena za cenu na klíč u těchto projektu neobsahuje další dodatečné věci (okolí domu, přípojky atd.).
Zkuste zvážit kolik zaplatíte za typový projekt, kolik poté doplatíte za osazení domku na pozemek a projekt přípojek inženýrských sítí. A pak si zkuste nechat nacenit individuální projekt (klidně inspirovaný katalogovým) a uvidíte jaký bude rozdíl. Dost pochybuju o tom, že najdete v katalogu přesně projekt, který se vám bude líbit, zároveň vám bude vyhovovat materiálové a konstrukční řešení, bude vhodný na váš pozemek a bude vhodně otočen na světové strany. Osobně jsem dělal stavební dozor na domek z katalogu (od jiné firmy) jen jednou a příště si to pořádně rozmyslím. Nakonec z toho domu zůstala jen základní koncepce, vše ostatní se řeší za pochodu a jen na základech se utratilo zbytečně pár desítek tisíc, protože po upřesnění představ investora jsem zjistil, že se jeden příčný pas mohl klidně vynechat - bohužel bylo pozdě.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.