HELUZ = katastrofaBylo mi doporučeno zvolit pro stavbu rodinného domu pálené broušené cihly, a to především pro jejich dobré termoizolační vlastnosti. Dům byl tedy vyzděn komplet z cihel HELUZ 40SB. Z Heluzu dorazily 3 kamiony, 2 z výrobního závodu Libochovice, 1 kamion z Dolního Bukovska. Lepidlo bylo součástí dodávky. Cihly i lepidlo z Bukovska bylo možno označit za excelentní, ovšem problémy nastaly při rozbalení palet z Libochovic. U libochovických cihel se vůbec nedá mluvit o nějakém broušení. Broučená plocha, na kterou se nanáší lepidlo je ohlodaná, oštípaná, jako kdyby cihly místo broušení někdo zarovnával kladívkem. Cihly jsou neuvěřitelně křehké, takže při sebemenším klepnutí se okamžitě sypou na malé kousky. Lepidlo které přišlo s cihlami z Libochovic je hnědé, nikoliv šedé jako to z Bukovska. To by samo o sobě pochopitelně nebylo nic divného, kdybychom po vyzdění celého domu nepřišli na to, že to hnědé lepidlo z Libochovic nelepí. Při ukládání vaznic krovu jsme potřebovali růžek cihly urazit. Tak jsem do ní lehce klepnul, a místo růžku se uloupnula celá cihla. Tak jsem zkusil rukama uvolnit ještě jednu, a ta mi po malém trhnutí zůstala celá v rukách. Přitom lepidlo bylo zpracováváno přesně podle návodu výrobce, a nanášeno originál válcem zapůjčeným od Heluzu. Dokážete si jistě představit mé zděšení. Obě štítové stěny které nesou střechu mám v podstatě poskládané na sucho. Okamžitě jsem tedy kontaktoval firmu Heluz. Přijel jejich zástupce, který mi ovšem vysvětlil, že ono hnědé lepidlo nevyrábí Heluz, ale že jim ho dodává externí dodavatel, a že teď když už jsme ho všechno zpracovali se s tím už stejně nic moc dělat nedá. Tak teď jaksi nevím co dál. Poraďte někdo, jsem opravdu zoufalý.
A malá rada všem potenciálním stavitelům:
Pokud by jste se rozhodli pro broušené cihly HELUZ, trvejte při objednávce na tom, že chcete výhradně cihly z Dolního Bukovska, v žádném případě z Libochovic. Pokud by vám firma HELUZ nebyla schopná toto garantovat, nakupte raději německý Wienerberger. Ušetříte si tím spoustu nervů. Jednání zaměstnanců pana Heluze je v případě řešení podobných problémů silně arogantní. Jejich prioritou je hlavně prodat. Poté už je zákazník nezajímá.
