Stavba NED - od základů po střechu?

Reklama
PP Pavel Polansky @pavel.polansky před 15 roky20.06.2009 12:33:00
Stavba NED - od základů po střechu?

Dobrý den,
chystám se stavět NED respektive rád bych dům na který budu moci čerpat dotaci z programu zelená úsporám jako na PD. Náhodně jsem vybral několik "odborníku" a stavebních firem a požádal je o pár informací jako, jak stavět, respektive za kolik by mi postavili dům dodali základovou desku nebo doporučili stavební materiál a technologii stavění. Zatajil jsem, že jsem technik (Ing. i když ne stavař) a tak trochu tomu rozumím nebo mám minimálně představu o problému. Závěr zděšení a u pár lidí až dojem loupeže za bílého dne u dalších min. nekompetentnost. Závěr postavím svépomocí respektive najmu si vlastní UK a dále pomůže rodina + se na stavbu nastěhuji a požádám někoho z známých, aby ,kvůli dotacím, případně vše papírově zastřešil. Aktuálně jsem ve fázi plánování a rozmýšlení co a jak stavět, výsledkem by měla být představa jak má dům vypadat po architektonické stránce (o projekt požádám někoho s známých stavebních Ing.) a hlavně relativně detailní představa jak řešit tu kterou stavební konstrukci a stavební detail. Zkrátka taková příručka pro stavbu. Příručka by se pak mohla publikovat na internetu a sloužit jako průvodce dalším stavebníkům, ale zde již hodně předbíhám.
Proč to sem vůbec píši? Na fóru je řada lidí , kteří problému rozumí a třeba by měli zájem mi pomoci.
Příklad. I když dnes není sklep in vycházím z moudrosti předků a chci podsklepenou stavbu, zatím uvažuji o 13m x 13m sklep + dvě nadzemní podlaží . Pozemek rovina nebo mírný svah běžní až jednoduché stavebně geologické poměry tj. řekněme skalní masív R4 nebo dobře únosné půdy.