Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Tepelně izolační omítky - jaké?

Autor: Jirka Jirka
Datum: 25.07.2009 20:41

Nemáte někdo zkušenosti s venkovníma tepelně izolačníma omítkama? Zajímalo by mě co vše je k dostání na trhu a jaké jsou zkušenosti.


(Předem podotýkám že nejsem najivní fantasta a nezajímám se o nic jako je Thermoschield či jiné kosmické hovadiny z USA mající za úkol jen tahat prachy z hloupých lidí).

Děkuji za tipy.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 57   starší >>
Příspěvky
Autor: Patrik Kameník
Datum: 09.08.2020 18:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132865
reakce na ...
Dibrý den,koupil jsem dům z r 1930- starý vysněný statek,zdivo z plných cihel,tl steny 45 cm.Dům nebyl nikdy nahozen.Když jsem z kraje přemýšlel co s kabátem,zedník mě radil ať nezatepluju,jen to oházím,to samé jiní řemeslníci,i jedna architektka.Topenář mi říkal že stěnama utíká 5 % tepla. Samozřejmě trend mě nutil si číst miliony článků o NUTNOSTI zateplení. Jenže když jsem se zasekl nad tím,jak vyřešit izolaci základů,tak jsem se rozhodl pro jiné řešení.Další důvody byly i zálohy 1500 za plyn (+ topíme i v krbovkách). Zateplení má opravdu smysl,ale podle mě chce všechno udělat pořádně od základu,takže nový dům. Já mám v podlaze 17 cm polyše,12 vaty na stropě. Rozhodli jsme se pro perlitovou omítku,jelikož dům je suchý a neměl by hrozit problém s nasákavostí(madměrnou)zároveň to sanuje a matroš není drahý.Tasákavostío celé do lepidla a na to dáme břečťan.Dzdivo to neponičí,když bude nová omítka,kořeny budou sát vodu od základů a v létě to bude odrážet trochu teplo.S izolací v zimě si iluze nedělám,ikdyž píšou úspora 5%.Spíš bych v tom viděl výhodu,že při dešti nepůjde voda na konstrukci.Nevýhodou bude nutnost každoročne třeba 2x prořež okolo oken a hlavně u střechy,ale s tím počítám!Hmyz vítán 😁😁

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 09.08.2020 22:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, když čtu váš příspěvek, musím se usmívat. To, že vám nějaké nesmysly radí někteří řemeslníci nebo zedníci, to ještě chápu, mnozí z nich vůbec nevědí, co jsou to tepelné ztráty, součinitel prostupu tepla atd., ale že vám něco takového radí architektka, to už je zvláštní, asi ji nezajímá energetická náročnost a spíše upřednostňuje jinou stránku věci. Je naprostý nesmysl, že stěnami utíká jen 5% tepla a že stěnu z plných cihel není nutné zateplovat. To, kolik tepla utíká stěnami záleží na poměru ochlazovaných stěn a jiných konstrukcí a na tom, zda a jak jsou nějaké ochlazované konstrukce vytápěny. Stěnami vždy odchází podstatně více tepla než 5% a když stěny nebudou zatepleny a ostatní konstrukce budou, pak to může být třeba i více jak 50% - 60%, což je váš případ. K tomu je tu ten problém, že když takovou stěnu nezateplíte, bude v zimě studenější vnitřní povrch konstrukce, než u zateplených částí domu, a když navíc dům utěsníte třeba novými okny, budete mít problém s tvorbou kondenzátu a plísněmi na vnitřním povrchu nezateplených konstrukcí. Takže jak u nového domu, tak i v případě rekonstrukce platí, že vše by se mělo řešit komplexně a nedělat věci jen napůl. Samozřejmě jakékoli zateplování stěn i předpokládá, že do zdiva nejde vzlínající vlhkost, takže v nejlepším případě by zdivo mělo mít vodorovnou hydroizolaci. Kdybych byl na vašem místě, tak bych naprosto jednoznačně a bez jakéhokoli zaváhání ty stěny zateplil, protože vzhledem k tomu, že ostatní konstrukce máte zateplené a určitě i kvalitní okna, tak stěny vám budou dělat největší úniky tepla (na 5% zapomeňte, neznám váš tvar domu a plochy ochlazovaných konstrukcí, ale bude to 50% a výše, zdivo má součinitel prostupu tepla kolem 1,4, ale podlaha a strop podstatně méně, mimochodem, ten strop by si zasloužil třeba ještě o 10 cm izolace více). Taky bych nechtěl řešit plísně na některých místech v domě, protože stěny vám budou tvořit největší tepelné mosty. Perlitová omítka je sice fajn, ale z tepelně izolačního hlediska nemá skoro žádný význam, je to jako kdybyste si dal na stěnu 0,5 až 1 cm klasické izolace.

Autor: Josef Vavra
Datum: 10.08.2020 07:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132837
reakce na ...
Zatím všechno špatně :-) Přemrštěná izolace v podlahách, malá ve stropech. Tak to vylepšete žádnou na zdech a budete vzorový příklad, jak se to dělat nemá. Také mám zdi 45 cm plná cihla a přes ně se ztrácí 55% tepla (4podlaží 11 x 11m). Za plyn na topení platím podobně jako Vy, ale mám kondenzační kotel.
Až bude potřeba fasáda, dojde na zateplení i výměnu oken.
Pokud tedy chcete zodpovědnou radu, musíte uvést alespoň přibližné rozměry stavby a pak se vypočítá, co je dobré s tím provést.

Autor: Patrik Kameník
Datum: 10.08.2020 09:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132865
reakce na ...
Dobrý den, v tý podlaze je zateplení 17-ctkou opravdu zbyteč, stejně je podlaha chladná. Strop mám 12-ctkou proto, že jednou chceme dělat horní patro i se střechou, takže toto bylo provizorní řešení na dobu asi 10 let. Mám dům 9*10 m, 3 patra. Jak bych měl zateplit základy, když je to kámen s hlínou?Oházet a pak nalepit extruďák? Dům je podřezaný, ale lepenku jsme museli zahnout nahoru, není to vodorovný, nicméně vlhkost se nikde neprojevuje, tak jsme to udělali asi dobře. Kde by to dělalo neplechy tak jsme tam dali ještě gumoasfalt. Teď ten dům hodně dýchá, když ho celý utěsnim polyšem, uvětrám to? Okna mam nový dřevěný, trojsklo. Bál jsem se, že se bude dělat plíseň u oken, protože jsme to teda novými okny utěsnili a nad okny jsou velké vylité betonové překlady, ale v pohodě. Ani to v těch místech není nijak studenější. Na muj barák bych potřeboval ideálně 20 polyše .....plocha +- 260 m2 - investice ke 400 tis. To je dlouhá návratnost. Hlavně každý řeší energetickou náročnost - zelený domácnosti, ale až za 2 generace naše domy bude někdo bourat, neumim si teda představit ty haldy bordelu z polystyrenu a hlavně kam s tim, když to bude s lepidlem.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 10.08.2020 12:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, podlaha bude vždy pocitově chladná, když se v ní nebude topit, jde ale o to, aby neměla velké TZ, což splňujete. Doba 10 let mi moc jako provizorní nepřijde, to bych klidně ten strop zateplil více, i kdyby to měla zatím jen znamenat na půdě rozprostřít obyčejnou vatu. Co se týká té cihlové stěny a vašemu popisu domu, který je třípodlažní. Stěny u vás tvoří největší ochlazovanou plochu a orientačně i po započtení nějakých TZ větráním vám stěnami utíká kolem 65% tepla (dost podstatný rozdíl od těch 5%). Těch 260 m2 stěny má TZ kolem 13 kW, když to zateplíte 15 cm izolantem (20 není nutná, stačil by i třeba šedý EPS o síle 12-13 cm), jste na TZ stěnami kolem 2 kW, takže podstatný rozdíl. Můžete si stále hledat důvody proč nezateplovat, ale z energetického hlediska je 11 kW dost velká porce úspory a ceny energií půjdou stále nahoru, navíc i ta perlitová omítka by něco stála. Sokl domu byste měl zateplit pomocí perimetru nebo XPS (kolem 10 cm), dům pak pomocí EPS nebo minerálu (zvolil bych šedý EPS, stačí vám ho o trošku menší síla a má menší difúzní odpor než klasický EPS, při síle izolantu kolem 12-13 šedého EPS byste se mohl dostat na cenu zateplení i kolem 300 tis. Kč, svépomocně levněji).

Ještě něco k tomu "dýchání" a "utěsnění" polystyrenem. U starého cihlového domu, je to jen taková neopodstatněná chiméra. U suchého zdiva, tedy s hydroizolací, jsou dvě možnosti, jak může docházet ke kondenzaci a tvorbě plísní a každá má jinou příčinu:

1) kondenzace vlhkosti a tvorba plísní na vnitřním povrchu konstrukce - k tomu dochází, když je vnitřní povrch zdiva v zimě příliš chladný, tedy zdivo nebo části zdiva tvoří tepelný most, a k tomu uvnitř domu taková vlhkost, že dojde na povrchu zdiva ke kondenzaci, zde právě v hodně velké míře pomůže vnější zateplení zdiva a zpravidla je to jedno, zda to bude EPS nebo jiný izolant, hlavně aby izolantu byla dostatečná síla a byly dobře vyřešeny i místa náchylná na tepelné mosty nejvíce (např. styky konstrukcí tvořící rohy místností), s nějakým "dýcháním" domu nemá tato věc vůbec nic společného, je potřeba hlavně zateplit, aby se zvýšila vnitřní povrchová teplota zdiva

2) kondenzace vlhkosti a tvorba plísní uvnitř konstrukce - to je spojeno s difúzními vlastnostmi a pořadím materiálů, které tvoří ochlazovanou konstrukci, tedy třeba obvodové zdivo. Konstrukce musí být složena tak a z takových materiálů, aby docházelo k difúzi vlhkosti z teplého interiéru s vyšší vlhkostí do studeného exteriéru s menší vlhkostí bez kondenzace vlhkosti uvnitř konstrukce, nebo jen k takové kondenzaci, kterou povoluje norma, kdy se vlhkost po oteplení rychle vypaří. Zde tedy záleží na tom, jak jsou jednotlivé materiály poskládány za sebou, jaký mají difúzní odpor a jaké tepelně izolační vlastnosti, k výpočtu průběhu difúze existuje různý SW. Klasická stará cihla v kombinaci s EPS je z tohoto hlediska naprosto v pořádku a vůbec nic nehrozí. EPS není igelit a difúzí přes ně vlhkost normálně prochází, jen pomaleji a v menší míře, než třeba u minerálu, který by byl ale podstatně dražší.

Autor: Patrik Kameník
Datum: 10.08.2020 09:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132865
reakce na ...
Dobrý den, v tý podlaze je zateplení 17-ctkou opravdu zbyteč, stejně je podlaha chladná. Strop mám 12-ctkou proto, že jednou chceme dělat horní patro i se střechou, takže toto bylo provizorní řešení na dobu asi 10 let. Mám dům 9*10 m, 3 patra. Jak bych měl zateplit základy, když je to kámen s hlínou?Oházet a pak nalepit extruďák? Dům je podřezaný, ale lepenku jsme museli zahnout nahoru, není to vodorovný, nicméně vlhkost se nikde neprojevuje, tak jsme to udělali asi dobře. Kde by to dělalo neplechy tak jsme tam dali ještě gumoasfalt. Teď ten dům hodně dýchá, když ho celý utěsnim polyšem, uvětrám to? Okna mam nový dřevěný, trojsklo. Bál jsem se, že se bude dělat plíseň u oken, protože jsme to teda novými okny utěsnili a nad okny jsou velké vylité betonové překlady, ale v pohodě. Ani to v těch místech není nijak studenější. Na muj barák bych potřeboval ideálně 20 polyše .....plocha +- 260 m2 - investice ke 400 tis. To je dlouhá návratnost. Hlavně každý řeší energetickou náročnost - zelený domácnosti, ale až za 2 generace naše domy bude někdo bourat, neumim si teda představit ty haldy bordelu z polystyrenu a hlavně kam s tim, když to bude s lepidlem.

Autor: Josef Vavra
Datum: 10.08.2020 16:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132837
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Jsem rád, že se i pan Kubíček přiklání ke komplexnímu popisu výpočtu vlhkosti cihelného zdiva. Tedy že zásadní je větrání a zamezení povrchové kondenzace. Dále že nemá nic proti "uzavření" polystyrenem a že také nemusí dům "dýchat".
Vše mám ověřeno v provozu nájemníků, kdy kondenzace z nesprávného větrání mnohonásobně překračovaly difúzní průniky.
S výpočtem nezatepleného domu na prvním obrázku se ztrátou 13 kW matematicky v podstatě souhlasím - vychází mi 12 kW. Reálně ale k takové ztrátě nedochází. Při celkové TZ 17 kW(z toho 13 kW zdi) byste musel mít spotřebu 17 x 24 x 90 /0,75 = 49 MWh ale ze záloh máte jen 18 MWh Tedy pouhou třetinu - odpovídající TZ 6,25 kW.
Na druhém obrázku je zateplený dům 10 cm polystyrenu se ztrátou zdí 2,5 kW (a celkovou TZ 6,5 kW) , kde souhlasí jak matematický, tak reálný výsledek.
Mám podobný dům a nezateplené zdi se uplatňují přibližně polovinou výpočtové hodnoty. Je to kvůli slunečním ziskům zdí - jev, který se ve výpočtu tepelných ztrát vůbec neuvažuje, ale funguje.
Lze tedy očekávat současné zdi ne 13 kW, ale 6,5 kW a po zateplení 2,5 kW. Ušetřené 4 kW znamená ročně 4 x 24 x 90 = 8,6 MWh za nějakých 11500 Kč
Polystyren lze nakoupit
https://www.dek.cz/produkty/detail/1415204900-eps-greywall-160mm-500x1000-isover-1-5m2-bal
při tloušťce 10 cm za nějakých 31 tis. Kč
Polystyren na fasádu se tedy zaplatí za 3 roky za předpokladu, že budete topit všude, včetně podkroví.
Pokud byste za práci dal 13 násobek nákupky, pak se zateplení v podstatě nevyplatí. Návratnost 40 let není návratnost. Jinak ten polystyren v podlaze má návratnost kolem 70 let jen za materiál, ale to už neovlivníte.
S ohledem na malou současnou spotřebu mě napadá, že buď topíte opravdu jen v omezeném prostoru, a nebo že máte kondenzační kotel. Pak by nebyla účinnost 75% , ale 95 % a výsledky by byly věrohodnější.
Jsem v podobném stavu. Fasádu dělat z estetického důvodu nemusím (vypadá stále netknutě) a kondenzák zařídil levnou energii i na ohřev teplé vody. Zateplení by bylo nenávratné.

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 26.07.2009 22:38 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý večer. V podstatě není potřeba mít osobní zkušenosti.
Z podstaty omítkového materiálu je dáno, že tyto omítky mají cca 3,5 - 4 x horší tepelněizilační vlastnosti. Tudíž jejich
použití je pouze symbolické a používá se tam, kde nejde nic
zateplovacího aplikovat. Výrobců je celá řada, detaily si můžete najít na jejich stránkách. Pokud chcete opravdu zateplit, nezbývá nic jiného, než použít nějaký certifikovaný systém. EPS jste vyloučil, zbývají pouze dražší systémy. Minerální vlna kontaktně, mimerální vlna do roštů a odvětrávaná fasáda, difuzně otevřený systém EPS kontaktně ( např.Baumit open ), nebo nakonec Multipor od Ytongu. Pouze
tak se dá znatelně zateplit. Teplá omítka je při stejné tloušťce 4 x horší.A doporučená tlouťka 4 cm odpovídá 1 cm EPS.
S pozdravem Laďa.

Autor: Jirka Jirka
Datum: 26.07.2009 21:03 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Tak dost hádání! Nějaká ta zkušenost a rada s konkrétní tepelněizolační omítkou by nebyla? Nejsem zastáncem polystyrenu a tak zjišťuju jak zateplit a s jakou účiností.

Autor: Jozef Homola
Datum: 26.07.2009 21:32 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
http://bydleni.lidovky.cz/omitky-proti-zime-a-vlhkosti-dib-/home-stavba.asp?c=A080925_122732_home-stavba_byt

Podle mého názoru a podle toho o kolik zvýší termo omítka tepelný odpor stavby a vzhledem k pracnosti jsou to špatně investované peníze.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 26.07.2009 23:17 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den, jsou různé tepelně-izolační omítky s tepelnou vodivostí Lambda okolo 0,12 - 0,18 [W/(m.K)]. Vzhledem k síle omítky max. do 3 cm, je jejich Součinitel prostupu tepla (U) velmi zanedbatelný k poměru cena - izolační vlastnosti. Je třeba si uvědomit, že omítka se bude ve většině případů aqplikovat firmou, nebo nejméně živnostníkem - zedníkem. Zateplení Polystyrenem si většina stavebníků dokáže udělat svépomocí. Ještě k výkonu omítka versus Polystyren.
Omítka Lambda 0,15 síla 3 cm - U=2,7 (odpovídá EPS 7,5 mm)
Naopak EPS 3 cm má U = 1[W/(m2K)], tudíž omítka by musela mít sílu, při stejných tepelně-izolačních vlastnostech sílu 12cm, což jistě uznáte, že je bezpředmětné.
Můj náhled : Tepelně-izolační omítky jsou drahý špás. Pokud nejste příznivcem EPS, pouvažujte nad jiným způsobem zateplení, ale podle mě to deklarovanmé tepelně-izolační omítky neřeší.
S pozdravem Vladimír Smrčka

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 26.07.2009 23:30 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den, ještě se Vás zeptám, c si představujete pod : " Autor: Jirka Jirka
Datum: 26.07.2009 21:03 odpovědět upozornit redakci nahoru
Tak dost hádání! Nějaká ta zkušenost a rada s konkrétní tepelněizolační omítkou by nebyla? Nejsem zastáncem polystyrenu a tak zjišťuju jak zateplit a s jakou účiností.

Chcete opravdu zateplit a chcete znát opravdu účinnost zateplení ??? Zatím nic lepšího vg poměru cena - výkon není, než EPS.

V případě dosažení standardu NED, tj, Energetický ukazatel vytápění do 50 kWh/m2a, by musela mít ta nejlepší omítka, při Lambda 0,12 [W/(m.K)], sílu 78 cm.

Stačí to takto popsat ?

S pozdravem

Vladimír Smrčka

Autor: Jirka Jirka
Datum: 27.07.2009 07:12 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Ano děkuji za vysvětlení. Tak nějak jsem to předpokládal.
Náš dům je z porothermu 44cm a jen jsem uvažoval co by s tím šlo ještě udělat. Někteří mi i tvrdí že takovou zeď už skoro není potřeba zateplovat. Takže hledám nějakej kompromis ale jak jsem psal tak nejsem zastáncem polystyrenu. Snad vata?

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 27.07.2009 08:24 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den, samotným zateplením obvodových stěn dosáhnete velmi sporného výsledku. Zateplovat pod sílu 15cm je špatné řešení. Za prvé se Vám rosný bod bude dostávat do konstrukce a za druhé je cena materiálu při zateplování menší částka, tedy není až tak rozhodující. Cena za topení Vám klesne max o 1/6, což je přibližná hodnota tepelných ztrát přiřazená ke svislé konstrukci.
Příklad, pokud chcete dosáhnout úspory 50%, tj. ze 45 tis. Kč na 20 tis. Kč je nutné udělat :
Zkontrolovat hydroizolaci a před jakoukoliv prací odstranit veškerou možnou vlhkost z konstrukcí. Pokud jsou konstrukce vlhké, nezateplovat !!!
Zateplit obvodové konstrukce 15cm EPS, nebo ekvivalent
Zateplit strop 15cm EPS, nebo ekvivalent
Zateplit podlahu 10cm EPS, nebo ekvivalent
Tímto opatřením se dostáváte na úsporu cca 33%. Dalším krokem jsou těsná okna, ve Vašem případě stačí 2-sklo s U=1,0W/(m2K), tímto snížíte náklady na topení o cca 5% (podle toho jak máte okna velká a jak je máte směrovaná na světové strany)
Výměnou oken a zateplením jste si to pškně zavařil, protože budete muset intenzivně větrat. Větrat okny je možné, ale potom je otázka, proč jste zateploval a vyměňoval okma. Ovšem větrat se musí, protože zateplený dům velmi obtížně dýchá (on dýchat nemá)a hrozí vznik vlhkosti a s tím spojené plísně. Takže dalším krokem je vzduchotechnika s rekuperační jednotkou. Dnes se pohybují účinnosti rekuperátorů od 70 do 90%. Použitím rek. jednotky snížíte ztrátu větráním o účinnost rekuperace minus něco. Na celkových nákladech na topení se podílí asi 12%, takže dalších 5 tis. Kč dolů. Teď jsme někde na 26 tis. Kč za topení / rok.
Je třeba uvažovat komplexně, jakou práci tomu obětujete, kolik jste ochoten investovat, co je možné dodatečně zateplit, co je obtížné a co je nereálné. Např. izolace podlahy Vás na min. týden vyžene z domu, naopak venkovní izolace svislých konstrukcí se Vás moc nedotkne. Efekt zateplení svislých konstrukcí 5cm EPS je tak malý, že se noplatí to dělat.
Toto je rozvaha na nějakém modelovém domě, bungalov 14 x 10m. A je to můj vlastní názor, který se může lišit od jiných a taky se asi lišit bude. Snažil jsem se Vám to popsat věrně a taky trochu vyprovokovat diskusi, ať si máte z čeho vybrat.
S pozdravem Vladimír Smrčka

Autor: Radek z JC
Datum: 27.07.2009 12:20 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Peru se se stejnym dilematem nakonec jsem se rozhodl ze preckam prvni zimu bez zatepleni a pak se rozhodnu ale pokud je pravda co pisete a uspora zatepleni u Proth 44 svislych sten je nekde kolem sestiny tak to vychazi tak maximalně na 5000 kc rok a to je navratnost 30 let,svepomoci mam odhad na zatepleni tak kolem 150 tis to uz tady asi ani nebudu a kdovi v jakem stavu to zatepleni bude po triceti letech,ale jak rikam je to boj ano ci ne,sam jsem zvedav co ukaze zima bez zatepleni.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 27.07.2009 17:38 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
On ten problém je v tom, že děláte něco dodatečně a ne jako novotavbu. Kdybyste dělal novostavbu, uděláte nosnou zeď 24 - 30 cm a za ušetřené peníze dáte izolaci. Tím dosáhnete přibližně stejnou sílu konstrukce a také cena bude přibližně stejná. Teď Vám to vychází finančně nevýhodně.

Autor: Radek z JC
Datum: 27.07.2009 18:20 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Je to tak, clovek si mysli ze poridil dobrou koupy ale take spousty problemu a doupravovani aby to doladil k obrazu svemu a slusnemu cilovemu efektu.

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 27.07.2009 18:52 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den. Předem se omlouvám, nechci,aby to co napíši, vyznělo jako nějaké kárání. Zde se na Vašem příkladě ( a na mém
vlastním také ) jasně ukazuje, jaká je úrověň znalostí jak
projektantů, tak naše jako stavebníků a investorů. Do toho se samozřejmě promítnou lobistické vlivy všech výrobců stavebních
materiálů a ještě větší blbosti všech zedníků a z nich vzniklých firem. Po postavení domu a začátku užívání a hlavně
financování zjišťujeme, že je celá řada stejných stavebníků, kteří za stejné peníze postavili něco úplně stejného, jako my.
Je pouze jeden a to neviditelný rozdíl - provoz jejich domu
je několikanásobně levnější než náš. Až v tomto okamžiku nás osvítí "Duch Svatý" a začneme se podrobně zajímat, jak je to možné. A zde narazíme na tento portál a jsme zděšeni z našich neznalostí, z naší naivity a důvěřivosti a v podstatě nejsme
schopni s našimi novými domy nic podstatného udělat. Já osobně
to probírám již delší dobu a jako jediné efektivní řešení vidím
stávající dům prodat nějakému neznalému zoufalci a postavit nový na zelené louce. Všechno ostatní je nerentabilní a tak
se dají realizovat pouze nějaká dílčí zlepšení. Jinak asi
nejlepší je blažená neznalost. Kdo může zateplit cokoliv, musí
zateplit, protože nejlacinější je energie, kterou nespotřebuji.
Že hlavním viníkem tohoto stavu je stát je jasné a snaží se
tento neutěšený stav zalepit programem Zelená úsporám. Nevím
zda se to podaří, protože svépomoc je státu škodlivá a to se potom nevyplatí. Jednoznačně na vině jsou slabé požadavky
danné normou a za to nese přímou odpovědnost stát. Nedá se nic
dělat, my jsme na té cestě někde uprostřed a můžeme pouze
skřípat zuby. Raději končím.
S pozdravem Laďa.

Autor: Radek z JC
Datum: 27.07.2009 19:50 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Ja osobne musim nez souhlasit a to ve vsech smerech i s tim prodejem i kdyz je to hrozna predstava ale pokud bych chtel nyni postavit dum dle svych predstav bylo by to reseni, ovsem ktere urcite doma neprosadim takze zlepsit to co se da a vyplati a plakat nad tim ze jsem tyto stranky nenasel drive.

Autor: Jan Málek
Datum: 28.03.2012 20:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109355
reakce na ...
Dobrý den, pročítám starší diskuze a narazil jsem na váš příspěvek. Řeším úplně stejné dilema jako vy - máme porotherm 44 a zvažujeme zda dát či nedat polystyren. Psal jste, že přečkáte první zimu (2009) a pak se rozhodnete. Mohl byste mi prosím napsat svou zkušenost, své konečné rozhodnutí?

Autor: melkor unlimited
Datum: 29.03.2012 06:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100033
reakce na ...
Při pohledu na některé (nazvěme to objekty), které přečkávají už několikerou zimu s holým zdivem .... se už moc nedivím požadavku některých SÚ, aby ke kolaudaci byla hotová fasáda.

Buď tomu jednovrstvému systému zdění (a zedníkům, samozřejmě) důvěřujete, nebo se rovnou vydáte cestou vícevrstvé konstrukce.
Cokoliv mezi tím je nekompromisní útok na Vaší peněženku.

Autor: Carlos Kopálista
Datum: 31.03.2012 11:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104896
reakce na ...
Dobrý den,
takže moje zkušenosti s tímto problémem:
můj Bungalov má cca 155 čtverců plochy, vše je PTH 44 Si na teplou maltu, kromě technické místnosti, ta je z PTH 24 P+D

1. stěhování proběhlo 17.12.2010 do nehotového - bez fasády (holá cihla), bez interierových dveří (bylo nutno uvolnit byt) Plyn jsem začal spotřebovávat v průběhu října a topilo se -upozorňuji- do otevřených oken, neboť jsem vysušoval anhydrit, který se lil až 15.9 ! Kohout plynu jsem zavřel následně v dubnu. Za tuto sezonu spáleno 728m³

2.další sezona - září 2011 až k dnešnímu dni spáleno 591m³ Už mám vypnuto, ale počítám, že do léta těch 9 :-) kubíků spálím V této "topné" sezoně jsem žil s hrubou fasádou a zateplenou zmiňovanou technickou místností (na ni jsem dal 10 extruďák) Klasika fasáda, která mě vyšla svépomocí na 31 tis (včetně zateplení technické a hliníkových tažených parapetů) Barvu a obklad ještě nemám (pro pana rejpala - melkor unlimited) neboť jak jsem zmíni posledně, hovádka z městské rady doposud nevyřešila se silnicí zhola nic. Je zde štěrk, prach, blátíčko

3. podotýkám že občas přitopím v krbu, můj odhad je cca 2m³ za sezonu. A teplou vodu mi do 250 lit Vaillantu tlačí slunce přes dva panely na střeše

4. Myslím, že jsem zvolil dobře, barák neprodyšně neuzavřel polyšem, protože bez rekuperace je to naprd a ta cihla stačí. Něco jsem ušetřil, něco padne na barvu a na obkladové pásky, a nad spáleným plynem holt nic nenabrečím.
Snad Vám to pomůže v rozhodování a KOMETA dnes postoupí do finále.

Autor: Jan Málek
Datum: 31.03.2012 12:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109355
reakce na ...
Moc děkujeme za odpověď, my jsme za letošní zimu spálili asi 450 kubíků od začátku prosince do dnešní dne, včetně ohřevu teplé vody a vaření. Pravda, občas si přitápíme v krbových kamnech, spálili jsme 500 kg briket.
Nezávisle na vaší odpovědi jsme se taky po zkušenostech z letošní zimy rozhodli dát klasickou jádrovou omítku (unimalt + písek) a na to vnější štuk, pravda, u nás se právě buduje kanalizace, takže štěrk, prach, blátíčko máme taky :-)

Autor: Pavol Malenky
Datum: 31.03.2012 14:46 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 108922
reakce na ...

Pani mate velmi pre mna potesujuce informacie o Vasich nizkych spotrebach plynu v domoch postavenych z tehly. Keby len vaicej ludi ktori postavili z tehly alebo Ytongu chcelo zverejnit svoje spotreby aby sme si spatnou vazbou porovnali, ci vobec to radikalne zateplovanie ma z dlhodobeho hladiska zmysel.

Castym argumentom radikalnych zateplovacov s hrubkami polystyrenu na fasade aj 30 cm je velmi maly pokles vnuternej teploty po vypnuti kurenia pocas isteho casoveho intervalu, napr 12 hodin alebo 8 hodin alebo aj 24 hodin.
Prosim Vas obidvoch panov, ktori tu porovnavate svoje spotreby plynu vo Vasich domich postavenych z tehal ake , ak ste to sledovali, mate poklesy alebo vykyvy vnutornej teploty vo Vasich domoch po vypnuti kurenia na istu dobu. A este by som Vas chcel poprosit ak by ste mohli opisat Vas okna , dvere, izolacie stropov , podlah a sokla.

Autor: Carlos Kopálista
Datum: 31.03.2012 15:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104896
reakce na ...
Poklesy teplot nesleduju. Ale ve všední dny topení neběží permanentně, takže vypíná. Topím podle pocitu. Jsme oba v práci, kluci jsou vysokoškoláci přes týden na koleji.
Topení ve dvou pokojích a ložnici deskové radiátory, dva žebříky (koupelna a technická) jinak všude podlahovka. Kotel kondenzační Vaillant, okna dřevo Meranti trojsklo z toho 2 francouzské dvoumetrovky a jedno rohové v celkovém rozměru š.3,4x1,9m dveře dřevo sendvič s meranti povrchem. Střecha sbíjené vazníky izolace stropu 28cm vata, pod anhydritem 10 polystyren, na soklu 3cm extrudovaný poliš

Autor: Jan Málek
Datum: 31.03.2012 16:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109355
reakce na ...
Okna máme plastová s trojsklem, v podkroví 26cm vaty (3 vrstvy 16 + 6 + 4, koupili jsme tu nejdražší z Bohumína), pod podlahama v přízemí je 12cm EPS. Jsme zvyklí topit poměrně málo, večer tj. v 21.00 bývá na termostatu obvykle 20,5 nebo 21 stupňů a ráno, když jdu do práce tj. v 6.00 19,5 a myslím, že topení během noci nesepne ani jednou (radiátory jsou ledové). Řekněme při venkovní teplotě kolem nuly. Čili pokles teploty za těch 9 hodin je 1 stupeň. Manželka je na mateřské takže je celý den doma, takže máme na termostatu nastaveno přes den 20 a v noci 19. Termostat je ekvitermní, a je nad schodištěm. Dům je vnější rozměr 8*9 patrový. Snažíme se větrat 3x denně, krátce ale intenzivně.

Autor: Michal Horký
Datum: 31.03.2012 19:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 103382
reakce na ...
Dobrý den. Rodiče mají 15 let postaveno z Heblu 37.5mm, bez zateplení. Roční spotreba uhlí je 40q. A to se topí ve starém kotli bez jakekoliv regulace. Průměrná teplota 28°C. Zateplovat???

Autor: Pavel Pleva
Datum: 31.03.2012 20:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100099
reakce na ...
Určitě ne, co by potom dělali s penězi?

Pokud by e zohodli zateplovat, poradit se šikovným projektantem. Nejde jen polepit dům 30cm polystyrenu, je třeba pomyslet zateplení základů, co s okny, zateplení stropu. Změní se oplechování, protáhne se střecha. budou se měnit okna? Bude se dělat rekuperace? Pokud jsou rozvody např. vody z kovu, půjde se do umělé hmoty? Nechají se stará radiátorová tělesa, když nebude třeba takový výkon? Bude se topit dále uhlím, dodělá se akumulační nádrž aby se využil výkon kotle naplno? Jak ohřívat TUV?
Prostě otázek bude jako u nového domu, ale půjčku splatí z úspor a budou lépe vycházet s důchodem, později dům lépe prodají.

Autor: Pavol Malenky
Datum: 31.03.2012 22:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 108922
reakce na ...
Aky tepelny odpor prosim ma ta obvodova stena z Hebelu pri hrubke 37,5 cm? Ako maju robene okna, dvere, stropy, podlahy a sokel prosim? A hlavne aky velky dom vykuruju?

Autor: Patrik Vokoun
Datum: 08.12.2016 13:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124042
reakce na ...
Chtěl bych se tě zeptat. Než jsem začal řešit projekt měl jsem téměr nulové znalosti o materiálech a jejich vlastnostech. Při volbě zdiva jsem kývl na cihle Porotherm 44 bez zateplení. Rodiče přitelkyně vlastní stavebniny a ty jakožto "znalci v oboru" taky doporučovali tento materiál bez zateplení stejně jako jej odkývaval projektant. ( dům bude dýchat) Nyní je projekt ve fázi čekání vyjadřovaček pro stavební povolení. Předělávat už jej nechci. Jeden důvod je i ten že už řeším hypotéku a jak sleduju stoupání úrokových sazeb tak nechci dál čekat. Tudíž bych chtěl vědět váš názor zda si myslíte že by bylo nejlepší to prostě nachat tak udělat klasiku omítku a čau. Nebo by stálo za něco použit tepelně izolační omítku neb PUR desky? Díky. Patrik

zobrazuji 1 - 30 z 57   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama