Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Diskuse ke článku: Jak omezit změnu klimatu

Autor článku: Ing. Bronislav Bechník, Ph.D.
Plné znění článku: Jak omezit změnu klimatu
Anotace článku: Na základě závazků přijatých na konferenci v Cancunu, je očekáván růst teplot v rozmezí 3,7 až 4,8 °C. Výrazné změny v investičních strategiích nutné pro omezení globálního oteplení na 2 °C by znamenaly pouze nepatrné snížení spotřeby v průběhu celého 21. století.

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Re (6): 20WPetr Slezák09.05.2014 06:04
Re (5): 20WVladimír Křen07.05.2014 11:52
Re (4): 20WVladimír Křen02.05.2014 19:48
Re (3): 20WBronislav Bechník02.05.2014 00:57
Re (2): 20WVladimír Křen29.04.2014 12:40
Re: 20WBronislav Bechník29.04.2014 10:55
20WStefan Energy29.04.2014 10:34
Re (4): KouzelnéVladimír Křen28.04.2014 11:26
Re (3): KouzelnéBronislav Bechník28.04.2014 07:53
Re (2): KouzelnéVladimír Křen28.04.2014 06:34
Re: KouzelnéBronislav Bechník27.04.2014 22:15
KouzelnéVladimír Křen27.04.2014 06:35

Příspěvky
Předmět: 20W
Autor: Stefan Energy
Datum: 29.04.2014 10:34 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 109453
reakce na ...
Lenže čínania už zabudli na slová Lao tse tunga a Konfucia a idú opačne teda podľa vzoru USA a EU teda v tržnej ekonomike fiat money ktorú použiva denno denne každá bežná ovca a to nepojde nijak uregulovať nehovoriac o indii.V USA a EU pripadá na 100 osob 50 aut v číne na 100 osob 2 auta.Kto si dovolí im odopierať a zakazovať aby tento podiel zvýšili na našu úroveň? Ak použijeme "kladivo na čarodejnice" teda len fyziku kde spočítame absolútne všetky potrebné energie na vybudovanie potrebnej infraštruktúry a k tomu všetké potrebné aspekty,potrebné pre daný projekt počnúc hned 20W potrebných pre napísanie tohto príspevku.Dojdeme k tomu že ropa celosvetovo nedojde sú tam rezervy,aby mal napr.úplne každý len čínan auto ,ale dojdú nám najprv celosvetovo kovy a o dopade na prírodu to tu nebude daleko od marsu!Zašlo to tak daleko že penazí je v systéme momentalne cca 600 krát viac než cena všetkých fyzických statkov a HDP produkcie na zemi a dokonca každy z vás je 100% mesačne vyplácaný dlhom teda obnosom ktorý bol do systému vložený najprv ako dlh a úrok,pretože benevolentne akceptujete banky bez znalosti chazarskej monetarskej mágie!Bez znalosti fyziky.A pritom si ešte každý namýšľa ako je len chytrý,kde punc a korunu tomu dáva vaše primitívne vzdelanie a diplom.USA a EU predstavuje 11% celosvetovej populácie a nárokuje si na náš bežný životný štandart 60% celosvetovej produkcie statkov a energie.Ak aj obmedzíme spotrebu energií a spotrebu o 50% nebude to nič platné ak zbytok sveta vo viere priblíženia nášho životného štýlu zdvihne výrobu spotrebu a energie čo i len o 10%.
Ste v obmedzenej a celkovo žijete v "znalostnej pasci" teda v systéme ktorý má viac obmedzení a trestov s poškodeným vnímaním reality než príležitosti a vyšiej inteligencie.

Předmět: Re: 20W
Autor: Bronislav Bechník
Datum: 29.04.2014 10:55 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 110148
reakce na ...
Z toho plyne jasný závěr: musíme snížit spotřebu o více než 50 %.
Otázka je, zda je to možné při zachování komfortu.
Zdá se, že do velké míry ano.
Již před 20 nebo 30 lety vyšla publikace Faktor čtyři - dvojnásobný blahobyt při poloviční spotřebě zdrojů.
Dokonce existuje Institut faktoru 10 (a taky klub).
Takže není otázka, zda to jde, ale zda se tak rozhodneme.

příkon: 20 W
energie: 6 kJ

Předmět: Re (2): 20W
Autor: Vladimír Křen
Datum: 29.04.2014 12:40 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Jak jednoduché. Kdo má snížit spotřebu? Je to skutečně ve využívání zdrojů? Jak přinutit neúměrné spotřebitele k šetření? Co brání rozvojovým zamím zvyšivat svoji spotřebu. Odpověď je jednoduchá NIC. V zemích střední Evropy je největší žrout energií zima. To se asi dá ovlivnit pouze izolacemi domů. Jak se dá ovlivnit spotřeba dřeva pro výrobu papíru? Pouze snížením spotřeby. Kdo zakáže nesmyslný tisk reklamních materiálů? Nikdo, protože je na tom zaháknutý státní rozpočet. Kdy se začne skutečně šetřit? Reklama typu "Vytápění zítřka stojí na solární energii a elektřině"

Zdroj: https://vytapeni.tzb-info.cz/podlahove-vytapeni/11128-vytapeni-zitrka-stoji-na-solarni-energii-a-elektrine

Nehovoří zrovna o šetrném přístupu k omezeným zdrojům na naší planetě.

Předmět: Re (3): 20W
Autor: Bronislav Bechník
Datum: 02.05.2014 00:57 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 110148
reakce na ...
Kde vidíte problém?
Píše se tam o domě s extrémně nízkou spotřebou energie.
Takový dům může v zimě vydržet i několik dnů bez vytápění.
Takže může využívat k vytápění i elektřinu z větrníků (pokud bude existovat vhodný tarif).
Nebo může mít malý krb, primárně kvůli pohodě, kde se v případě potřeby dotápí biomasou.
Nebo se se sousedy domluvil a pořídili mikrokogenerační jednotku.
Nebo může být v obci bioplynka, která tlačí plyn do plynovodu a v zimě vyrábí elektřinu a teplo.

Předmět: Re (4): 20W
Autor: Vladimír Křen
Datum: 02.05.2014 19:48 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
On ten dům je strašně skvělý. Jenom kdo mu vyrobí el. energii v době když nesvítí slunce. Hlavně že si ukládá energii v síti pro pozdější spotřebu.

Předmět: Re (5): 20W
Autor: Vladimír Křen
Datum: 07.05.2014 11:52 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Proč zde schází odpověď redaktora?

Předmět: Re (6): 20W
Autor: Petr Slezák
Datum: 09.05.2014 06:04 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 104808
reakce na ...
Protože máte pravdu.

Předmět: Kouzelné
Autor: Vladimír Křen
Datum: 27.04.2014 06:35 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Proč se stále něco vytrhává z kontextu. Např: rychlost na železnici - srovnávat náš prostor s Německem je přinejmenším zcestné. V rovinách okolo Berlína skutečně jezdí vlaky rychle, ale v prostoru u hraničních hor to je už podstatně pomalejší. Nakonec příkladné Německo nebude zas až tak dobré protože výroby s výraznými emisemi přesunulo někam daleko tak že šul - nul. Měřidla ještě žádnou energii neušetřila, pouze řeknou lidem kolik kdy berou. Největší perlička je "energie vždy nemusí být". Tak že už aby jsme se začali připravovat na nedostatek energie v zimě kdy nebude energie na topení (palivo, zajištění cirkulace topné vody atd), nebo se v nemocnicích řekne pacientům aby se z hluboka nadechli že nějakou dobu nepůjde elektrika. Jak se jádro kouzelně okecalo že fůze je ve hvězdách. O dalších technologiích ticho (nehodí se). Větrné parky sice nejsou nic hezkého ale pokud fouká tak jsou přínosem. Jenom by mne zajímalo kolik míst u nás má trvalé větry a jsou mimo chráněných území. Nebo se podaří prosadit stavba větrných parků a FV i na místech dosud zapovězených.

Předmět: Re: Kouzelné
Autor: Bronislav Bechník
Datum: 27.04.2014 22:15 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 110148
reakce na ...
Myslím, že odpověď v případě jádra je jasná a srozumitelná.
Co se týče jiných technologií - nikdo se na ně netázal, proto o nich nemůže být nic ani v odpovědích.
Zmínka o tom, že se diskutuje i o možnosti, že v určitých chvílích nebude elektřina se jednak netýká paliv a tepla a jednak nebyla myšlena tak absolutně, jak ji interpretujete Vy.
Co se týče železnice, přinejmenším z Brna do Bratislavy je rovina, kde by se jistě mohlo jezdit rychleji, než 160 km/h. Mám dokonce pocit, že doba jízdy z Prahy do Bratislavy je delší, než v době, kdy jezdila legendární Slovenská strela (ta původní, benzínová).
Na druhou stranu tento příklad sloužil jen jako ukázka k jinému tématu.

Předmět: Re (2): Kouzelné
Autor: Vladimír Křen
Datum: 28.04.2014 06:34 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Asi bude nutné dostatek energií upřesnit. Těch upřesnění zde schází více. Například jak dál. Pokud ze sebe někdo dělá pouze oponenta bez jakéhokoliv názoru jak by to mělo vypadat tak je to skutečně blábol. Rychlost vlaků v minulosti a dnes je velmi diskutabilní. Dnes jedete v protihlukových bariérách které dělají dojem celé cesty v tunelu. To dříve nebylo. Ona rychlost 150 km/hod je docela slušná, ale když je zastávka každou chvíli (cca po 40 km) je nutná akcelerace neúměrně náročná, to taky něco stojí. Kdo potřebuje být na uvedené trase dříve ať letí letadlem.

Předmět: Re (3): Kouzelné
Autor: Bronislav Bechník
Datum: 28.04.2014 07:53 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 110148
reakce na ...
Máte-li zájem o více informací (těch upřesnění, která zde podle Vás schází), zkuste hledat na oficiálních stránkách Pracovní skupiny III, odkaz je na konci článku.
Bez znalosti alespoň Shrnutí pro politiky byste se snadno mohl dostat do kategorie "oponenta bez jakéhokoliv názoru".

Předmět: Re (4): Kouzelné
Autor: Vladimír Křen
Datum: 28.04.2014 11:26 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Very thanks

přidat ke článku nový příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama