Vyhledávání
Naše další weby
Dobrý den,
s kanalizací je spojen i problém podchodu plastového tlakového potrubí průměr 100mm pod tratí ČD (dvoukolejná, elektrifikovaná, relativně vytížená trať č 231). Pro tuto kanalizaci byl s předstihem zhotoven protlak, osazený plastovou chráničkou. Dnes, kdy dochází k realizaci celé stavby, obec získala souhlas několika částí (oddílů, distancí, složek...) ČD k využití tohoto protlaku, ale někde v Praze to odmítli s odůvodněním, že po šetření na místě bylo zjištěno, že hloubka uložení připraveného podchodu je pouze 2,3 metrů pod kolejemi a oni požadují 2,8 metů! Takže kvůli těm 50 cm musíme zaplatit nový protlak, bratru za 100 000,- Kč!!
Nejenom proto, že se nacházíme ve výrazné hospodářské recesi a šetřit se bude muset všude a hodně dlouho, ale čistě z technického pohledu, co může být důvodem pro takovýto požadavek?
Musím sdělit, že připravený protlak byl zhotoven před několika lety, kdy se na stejném místě, ve stejné hloubce okolo 2m s povoleném ČD provedly protlaky pro telefonní kabel, že telefonní kabely pod železnicí běžně byly ukládány s krytím 1,2m a kabely silové na tom byly obdobně... A tady se jedná o plastové potrubí naplněné špinavou vodou, tedy žádné el. napětí, možnost ovlivnění čehokoli, žádné kovové, tedy vodivé části... A kdyby to potrubí nějakým zázrakem prasklo, pár set litrů vody odvede chránička stejně mimo těleso dráhy, ostatně není problém potrubí v podchodu udělat s dvojím pláštěm...
Takže ať přemýšlím jak chci, nenapadá mě jiné vysvětlení požadavku ČD, než že žijí v jiném světě, ale za naše peníze...
Děkuji za informace,
zdravím, Touš
0 odpovědí
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení