Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Heluz Family 50

Autor: Pavla Borková
Datum: 12.11.2009 07:22

Dobrý den, prosím Vás nemáte někdo zkušenosti s heluz family 50. Rozhodujeme se zda postavit přízemní dům z heluz nebo porotherm a zda nemáte nějaké zkušenosti s cihlama bez zateplení. děkuji za odpověď

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Tomas Kamenicky11.11.2014 19:08
Ota Ota12.04.2010 08:42
Olie Znusinudle12.04.2010 07:53
Martin Pppp10.04.2010 14:38
Petr Lukáš27.03.2010 08:58
Luboš Vvvv26.03.2010 23:10
Petr Ševčík15.03.2010 12:51
Radek Jan15.03.2010 12:36
Petr Ševčík15.03.2010 12:19
Pavel Kříž15.03.2010 12:12
Pavel Kříž15.03.2010 12:01
Petr Ševčík15.03.2010 11:55
Petr Ševčík15.03.2010 11:45
Vladimír Smrčka15.03.2010 10:27
Vladimír Smrčka15.03.2010 10:07
Luboš Vvvv15.03.2010 07:53
Pavel Kříž15.03.2010 06:04
Vladimír Smrčka15.03.2010 01:25
Pavel Kříž15.03.2010 01:04
Vladimír Smrčka15.03.2010 00:42
Peter Novák15.03.2010 00:02
Pavel Kříž14.03.2010 23:48
Vladimír Smrčka14.03.2010 23:37
Pavel Kříž14.03.2010 23:23
Vladimír Smrčka14.03.2010 23:08
Pavel Kříž14.03.2010 22:31
Vladimír Smrčka14.03.2010 22:27
Vladimír Smrčka14.03.2010 22:00
Petr Ševčík14.03.2010 14:00
Petr Ševčík14.03.2010 13:26
Pavel Kříž14.03.2010 06:15
Vladimír Smrčka13.03.2010 23:05
Vladimír Smrčka13.03.2010 22:59
Petr Ševčík13.03.2010 22:56
Petr Ševčík13.03.2010 22:40
Luboš Vvvv13.03.2010 20:20
patrik novak13.03.2010 18:18
Vladimír Smrčka13.03.2010 11:15
Luboš Vvvv13.03.2010 10:53
Vlastimil Vitásek10.03.2010 18:08
Ladislav Polášek19.02.2010 20:16
Jaromir Lnenicka19.02.2010 19:54
Ladislav Polášek19.02.2010 19:28
Jaromir Lnenicka19.02.2010 16:42
Ladislav Polášek19.02.2010 14:34
Petr Dvorak18.02.2010 19:35
Petr Ševčík18.02.2010 18:40
Jaromir Lnenicka18.02.2010 18:04
Petr Ševčík03.01.2010 18:25
Petr Ševčík03.01.2010 18:04
Vladimír Smrčka03.01.2010 17:52
Petr Ševčík03.01.2010 17:36
Vladimír Smrčka03.01.2010 15:42
Petr Ševčík03.01.2010 14:36
Petr K...03.01.2010 14:10
Petr Ševčík02.01.2010 19:30
hetzer hetzer12.11.2009 23:04
Pavla Borková12.11.2009 18:38
Míra Paznecht12.11.2009 12:18
Ladislav Polášek12.11.2009 08:59
Pavla Borková12.11.2009 08:33
Petr Provazník12.11.2009 08:06

Příspěvky
Autor: Tomas Kamenicky
Datum: 11.11.2014 19:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 117868
reakce na ...
Dobry den, rozhodne bych z cihel Heluz Fam. nestavel. Je to jedna z nejhorsich zkusenosti ktere mam. Poraskal mi cely dum. Cihla i po trech letech pracuje v zavislosti pusobeni tepla na fasadu. Poskodilo me to i pancerovou perlinu. Nakonec jsem nucen zateplit. Heluz se mi na reklamaci vysmal, priznal ze je cihla spatne vypalena ale rovnou mi rekli ze podle CSN cihla odpovida. Tak ze na popraskanou fasadu lepim vatu.

Autor: Luboš Vvvv
Datum: 26.03.2010 23:10 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den,

při návrhu projektu domu ze zdiva Heluz Family 44 jsem narazil na zajímavý problém. Doporučovaná vertikální poloha spodní hrany okna od podlahy nesouhlasí s modulem, ve kterém je zdivo vyráběno. Projektant mi doporučuje realizovat ve stavbě 2 řady cihel výšky 150mm STI vysypaných perlitem. Jaký máte názor na tento postup? Přiznávám, že perlit kdekoliv mimo 1. řadu se mi nezamlouvá - předpokládá dokonalé provedení celoplošného lepidla tak, aby nemohlo dojít k vysypání perlitu do spodních řad a navíc nevím, co perlit a kondenzace ve zdivu...
Pokud máte někdo s touto záležitostí zkušenost, prosím o názor...

Děkuji.

Autor: Radek Jan
Datum: 15.03.2010 12:36 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den, prosím Vás mam dotaz taky chceme stavět z heluz family 50 ,ale projektant nám radi na obvodové zdivo 24 až 25 a pak zateplit 20 polistirénem.
mam dotaz - není to malo na obvodové zdivo?
- nevideto dráž?
pak sme navrhovali kompromis aspon 30 a zateplit ,ale nato proktant, že by sme posunuli rosny bod do zdiva a to že není dobré.Prosím poradte osobní zkušenosti děkuji Radek

Autor: Petr Ševčík
Datum: 15.03.2010 12:51 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Projektant tomu určitě rozumí, takže by vám neradil něco, co je nereálné. Na tu cihlu 30cm by to ten projektant určitě mohl přepočítat. Akorát se mu asi nechtělo. Jen na něj zatlačte. Z každého materiálu jde navrhnout správně zeď :)

Na těchto stránkách na toto téma již proběhla spousta diskusí. Vím, že zde jsou i projektanti nebo lidé, co už stavěli a mnoho z nich radí, že nejvýhodnější kombinace, pokud chcete cihlu, je stavět z 30cm + polystyrén, u bungalovu by mělo stačit těch 25cm + polystyrén.

Kombinace 25cm + polystyrén je zdaleka nejlevnější, alespoň co se materiálu týče. Vyjde to o víc jak 100Kč na m2 zdiva levněji. U stavby třeba 10x10m (bungalov) to máte zhruba 100 - 130m2 zdiva (v závislosti taky na oknech) x 100kč = 10.000,- úspora. Další úspora bude nejspíš u základů (u 50cm cihel budou muset být širší základové pásy).

Navíc, jak tu píše třeba pan Škeřík nebo jiní přispěvatelé, vícevrstvé zdivo má celkově lepší vlastnosti (přečtěte si celou tuto diskusi).

Autor: Petr Lukáš
Datum: 27.03.2010 08:58 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Mno, já bych tak jednoznačný v tomto tvrzení nebyl... Všechno má své výhody a nevýhody.
Každopádně family 50 je už pořádná cihla, ta už snese srovnání se zateplenou zdí.

Autor: Martin Pppp
Datum: 10.04.2010 14:38 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Planuji stavbu dodavatelsky, při výběru zdícího materiály jsem byl přesvědčen pro Helu Family 44, ale nedavno jsem narazil na material keramzitových bloku, GT Hotblok viz http://www.zlaty-dum.cz/download/pdf/gt_hot.pdf

Nemate nekdo zkušenosti, je to novinka a nrad bych naletel nejakym reklamnim trikum. Pokud ty parametry nelžou byl by to super materiál. Co vy na to?

Autor: Olie Znusinudle
Datum: 12.04.2010 07:53 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
žádná novinka, velmi malá pevnost, příšerně drahé

Autor: Ota Ota
Datum: 12.04.2010 08:42 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Ale houby, že má své výhody. Kdyby alespoň uváděli reálné čísla. Já jim teda nevěřím, že má tepelný odpor 6 m2K/W. Stejný totiž má i například Schlagmann resp Weinerberger POROTON - T8 a to jsou s perlitem. Pořádná je leda v tom, že je široká a těžká.

Autor: Luboš Vvvv
Datum: 13.03.2010 10:53 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den,
při plánované stavbě chceme použít zdivo Heluz Family 44. Family 50 má sice lepší tepelný odpor (relitivně malý rozdíl), ale popravdě počítám s dalším nárůstem cen energií a tím i s možností, že bych musel dozateplit dům. Ale protože je pro mě mikroklima v domě zásadní a polystyren bych si na dům nedal, raději nyní volím jednovrstvé kvalitní zdivo a pokud přijde opravdu ta izolace, nebude můj dům tloušťkou stěn připomínat hrad, i když tloušťka stěn malá nebude...
Jinak osobně vidím největší nebezpečí u jednovrstvého zdiva v nekvalitní práci stavební firmy...
Každopádně pokud někdo máte zkušenosti s cilhami Heluz Family, také uvítám praktické zkušenosti a postřehy.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 13.03.2010 11:15 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Mohl byste nastínit souvislost mezi mikroklimatem v domě a fasádním polystyrenem ? Tedy u domu, který bude hodnotami atakovat EPD a je v něm "povinná" VZT s rekuperací.
Pokud už předem plánujete zateplení, což Vám plně schvaluji, nehazardujte penězma na nesmyslně silnou a drahou zeď, ale udělejte sendvič, 1/2 nosná zeď a 1/2 izolace. Zrušil jste vyzáž hradu, ušetřil jste peníze, dosáhnul jste špičkových izolačních parametrů a mikroklima v domě zůstane netknuté, protože s EPS nepřijdete do styku, tedy ani Vaše dýchací cesty. Také proto, že určitě budete aplikovat parozábranu, EPS tedy zůstává na vnější straně obálky odizolován. Pokud by se nějaké mikročástice dostaly do vnitřního prostoru domu, spolehlivě je odvětrá VZT.

Autor: Luboš Vvvv
Datum: 13.03.2010 20:20 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Vím, že otázka mikroklimatu je něco, o čem hodně lidí mluví, ale přitom se velmi těžko vyjadřuje nějakými parametry...
Nejprve k našemu plánu domu: Podlaha EPS 15cm, základy zateplené do 50cm pod zem, zdivo Heluz Family 44, okna nejsou rozhodnutá, ale uvažuji o 1,1, v podkroví ca. 30cm vaty, žádná střešní okna... Dům má užit. plochu 190m2. Vzduchotechniku s rekuperací neplánuji - zatím pouze průrazy, ale v tuto chvíli bez fin. realizace.
Co se zdiva týče, uvažoval jsem nad Heluz 30PD + 15cm polystyrenu (U=0,16), ale vzhledem k možnosti dosáhnout téměř stejných parametrů jednovrstvým zdivem při stejné tloušťce (Heluz Family 44 - U=0,17) s velmi podobnou fin. náročností (realizace firmou na klíč), rozhodl jsem se jít touto cestou a s těmito parametry se právě rodí projekt domu.
Myslím, že porovnání parametrů obou variant mluví samy za sebe. Jediné, co mi stále vrtá hlavou je, kde je u zdiva FAMILY "zakopaný pes". Cena srovnatelná s STI, parametry výrazně lepší...
Pokud jsem ve svých úvahách někde udělal chybu, budu rád za upozornění nebo doporučení.

Autor: Petr Ševčík
Datum: 13.03.2010 22:40 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Tenhle problém mě taky zajímal. Nevěřil jsem, že mohou být tak podstatné rozdíly ve vlastnostech. Už jsem to tu někde psal. Rozdíl mezi cihlami (Heluz) Family, STI a třeba Plus je ve svyslých otvorech. Rozdíl je v jejich profilu, velikosti i počtu.

Podobně se tu někde řešilo, proč při stejné lambdě vychází líp Heluz Family 50 než Ytong Alfa 500. Ten zase otvory nemá vůbec a proto má o něco horší tepelně izolační vlastnosti.

Ony ty rozdíly jsou nepatrné, ale podstatné. Hodnota tepelného odporu je samozřejmě průměrná, takže na té cihle dochází k většímu prostupu tepla na krajích, kde je plný materiál a méně tam, kde jsou právě ty odpory. Taky se dělají inovace u drážek pro pero. Tam se mění jejich počet, velikost a taky se tam přidávají nějaké další plonkové minidrážky, které zvyšují počet vzduchových mezer ve spojích mezi cihlami a opět dochází ke zlepšení tepelně izolačních vlastností.

Horizontálně jsou dost podstatné rozdíly při spojování mezi použitými materiály a také jeho použití. Nejlepší vlastnosti má lepidlo na celoplošnou tenkou spáru (1mm), nejhorší pak klasická malta.

Některé cihly se navíc dělají z jiných materiálů, respektive jsou tam rozdíly v poměru určitých částic. Proto jsou také některé cihly pevnější a jiné zase lépe izolují.

Co se týče realizace na klíč, tak je nutné si to celé propočítat, co se více vyplatí. Věřím, že u jednovrstvého zdiva to může vyjít i levněji než dvou nebo více vrstvé zdivo. Z hlediska ceny materiálu však jednoznačně nejlépe vycházejí cihly 25 + 16cm EPS (U = 0,15 W/m2K) cca na 750 Kč / m2, ale k tomu je potřeba započítat případné lešení, dopravu a složení materiálu, práci (pokud si to neděláte sami), případně nějaké to nářadí a stroje atd. Heluz Family 50 vyjde při stejných parametrech na cca 880 Kč /m2.

Taky ale musíte přemýšlet o dalších důsledcích. Nelze porovnávat dvouvrstvé zdivo s jednovrstvým. Jedna věc jsou nějaké průměrné tepelně izolační vlastnosti, ale dalšími parametry jsou např.
- pevnost
- hmotnost
- vzduchotěsnost
- jednoduchost (složitost) realizace
- preciznost provedení
- šíře základových pásů

Pro lepší pevnost určitě hovoří silnější jednovrstvá zeď. Pro silnější zeď ale musí být i silnější základové pásy a teď taky podle hmotnosti možná i o něco hlubší (to vám zodpoví projektant se statikem). Určitě se to ale projeví na ceně. Těžší zdivo znamená více námahy a problémů s přenosem.

Co se týče vzduchotěsnosti, tak lepších vlastností nebo respektive eliminaci chyb dosáhnete spíše více vrstvami než jen jednou. Žádný zedník není tak dobrej, aby se mu to povedlo bez chyb. Když nemáte stavbu vzduchotěsnou, tak budete na zdi mít určitá místa, kde se vám bude srážet vlhkost a tvořit plísně. V horším případě k tomu bude docházet přímo uvnitř zdi. Tento problém není u staveb s horším tepelným odporem, protože ta tzv. dýchá, zatímco NED a EPD dýchat ani nesmí. V domě se vám hromadí vlhko a může se tedy na nejchladnějším míste srážet. V lepším případě na oknech, v horším právě na zdech.

Dvouvrstvé zdivo tedy nemusí být tak precizní a přesto dosáhnete lepších vlastností. Spíše počítejte s tím, že zedník tu chybu někde udělá. Navíc u dvouvrstvého zdiva nemusíte cihly lepit drahým lepidlem, ale stačí je lepit třeba levnou, doma udělanou maltou. A s tou zedníci většinou umí pracovat nejlíp, takže je větší jistota dobře odvedené práce. Spoje pak překryje EPS nebo jiný podobný materiál.

Nejsem projektant, ani odborník na stavění. Jsou tu mnohem zkušenější a vzdělanější lidé. Tohle, co jsem vám sem popsal jsou jen informace, které jsem získal od lidí, co už stavěli nebo od lidí např. tady na tom serveru. Samozřejmě nakonec u vás asi rozhodne ta cena. Pokud ten rozdíl bude však malý, tak bych určitě raději volil více vrstev (sendvič).

Edit: Pokud chcete mít U =< 0.15, jak jste psal, tak mikroklima u vás v domě bude opravdu hrozné = vysoká vlhkost. Je jedno jestli máte jedno nebo více vrstvou zeď. Takže budete muset vydatně větrat. Nejlepší (a nejdražší) řešení je rekuperace. Horší (zadarmo) je větrat ručně. U domů s takto nízkým součinitelem prostupu tepla je však tepelná ztráta domu až z 50% tvořená větráním, takže pořízením rekuperace snížíte tyto ztráty na cca 10 - 25%. Nikdo však neříká, že na jaře, v létě nebo na podzim nemůžete mít permamentně otevřená okna a dýchat čerstvý zahradou nebo loukou provoněný vzduch. Tady se jedná výhradně o chladné dny, kdy se musí topit.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 13.03.2010 22:59 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Předně, výrobce uvádí Lambdu u Family 44 - 0,085, to je U=0,187W/(m2K). Je to přímo uvedeno při nulové vlhkosti. Nasákavost je 23 - 28%. Je tedy předpoklad, že stabilní vlhkost zdiva bude někde na 8%. Potom se Lambda tohoto materiálu zvedá na 2-násobek, tedy Lambda 0,17 a to odpovídá U=0,37W/(m2K). A to už jsme někde úplně jinde. Když využijeme stejné šířky konstrukce, tedy 44cm, ve složení 24cm zeď Lambda 0,37a 20cm EPS Lambda 0,039, tak dostaneme U=0,17W/(m2K). Když si zvětšíte sílu konstrukce na 50cm, 24 cihla a 26EPS, dostanete U=0,135W/(m2K)
Cenu už rozepisovat nebudu, tam je to jasné.

Autor: Petr Ševčík
Datum: 14.03.2010 14:00 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Tak já nevím, ale pokud se mrknete na jejich prospekty, tak Lambda U je uváděna při tzv. praktické vlhkosti bez omítek, případně Lambda Z je s omítkami.

Citace z prospektu Heluz:

"Při běžném užívání objektu se stavební materiály nevyskytují v suchém stavu, ale obsahují
konkrétní vlhkost typickou pro daný materiál. Pro graf byly použity hodnoty U/R měřeny při
ronovážné vlhkosti materiálu se vzduchem o teplotě 23 °C a relativní vlhkosti 80% podle
normy ČSN EN 12524. Pro pórobeton je tato hodnota 4,5 % hm. a pro cihly 1,2 % obj.,
tedy 0,87 % hm. Nižší hodnota „U“ a vyšší hodnota „R“ znamená vyšší tepelněizolační
parametry zdiva."
Byl tam graf vycházející z hodnot v tabulce jako U2 což je při této praktické vlhkosti, zatímco U1 je v suchém stavu a U3 je při praktické vlhkosti s tepelně izolační omítkou, kterou dodává Heluz. Kdo se chce na to blíže podívat, je to v posledním ceníku Heluz tuším na stránce 34.

U toho Heluz Family 44 uvádějí 0,18 (asi zaokrouhleno) při této praktické vlhkosti bez omítek, 0,17 pak s omítkami. Určitě se ty cihly budou chovat jinak v zimě a jinak v létě, to beze sporu. Oni to testovali určitě při nějakých ideálních podmínkách v laboratoři a praxe bude jiná. Ale snížení tepelnýho odporu o 50% mě přijde moc. To snad nemá ani porobeton. Přít se o tom samozřejmě nebudu, nejsem odborník a vím jen to, co mám z internetu nebo od lidí, co se tím zabývají.

Nechci dělat Heluzu nebo někomu jinýmu reklamu, ať si každý staví z čeho chce. Každopádně souhlasím s tím, že sendvič by měl mít lepší parametry než jednovrstvé zdivo. Tu jde spíš o to, že někteří lidé, kteří staví na klíč se asi budou rozhodovat podle ceny a to i kdyby byl rozdíl třeba jen 100.000,- protože většina si na to musí půjčit a tam ty rozpočty jsou asi hodně našponované.

EDIT: Teď jsem se ale díval na nějakou tabulku, co jsem někde našel a tam při 8% vlhkosti opravdu klesne ta Lambda na polovinu. Takže v tomhle máte určitě pravdu a jestli opravdu ta vlhkost zdiva bude taková, tak je to fakt mazec.

Autor: Petr Dvorak
Datum: 18.02.2010 19:35 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobry den, uz jste se rozhodli jestli z nich budete stavet? Nemate nejake dalsi infromace ci reference od nekoho jineho? Diky

Autor: Vlastimil Vitásek
Datum: 10.03.2010 18:08 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den,

nemáte někdo zkušenost se zděním z broušených cihel Heluz 36,5? Vaše zkušenost by mně pomohla při rozhodování volby stavebního materiálu.

Děkuji

Autor: Petr Ševčík
Datum: 13.03.2010 22:56 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Jestli chcete stavět z 36,5, tak doporučuji raději Heluz Family 38, které jsou na m2 jen asi o 7 Kč dražší, ale jsou nesrovnatelně lepší. STI 36,5 mají součinitel prostupu tepla 0,25 W/m2K, zatímco Family 38 má 0,20 W/m2K (nížší hodnota U = méně tepla unikne skrze zdi za stejnou dobu).

S Family 38 při stejné ceně už dosáhnete na NED, což znamená i výrazné úspory na topení. To pokud chcete jen levné jednovrstvé zdivo. Většina lidí, co se stavěním zabývá by vám ale zcela jistě doporučili cihlu kombinovat s další vrstvou, např. extrudovaný polystyrén nebo vata. Nejlevněji pak vychází kombinace STI 25 + 16cm EPS (pro 0,15 W/m2K = nízkoenergetický dům) nebo STI 25 + 27cm EPS (pro 0,11 W/m2K = pasivní dům). A adekvátně k tomu tloušťku izolace podlah a stropů, případně střechy.

Někdo mi doporučil: http://www.vase-stavba.cz/. Informace o cenách cihel jsem čerpal právě zde.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 13.03.2010 23:05 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Veškeré info o tepelných vlastnostech je uváděno při 0% vlhkosti - ověřte si to v technickém listu. V nornmálním provozu je třeba tyto hodnoty vynásobit dvěma, jsou tedy 2x horší, než uvádí výrobce. U sendviče to neplatí, protože EPS má vlhkost skoro nulovou a jeho parametry se se zvýšenou vlhkostí nemění, protože j do sebe nevstřebá. U jednovrstvého zdiva zapomeňte na EPD, s bídou NED. Pokud neuvažujete o rekuperaci, tak si zaděláváte na vážný problém.

Autor: Pavel Kříž
Datum: 14.03.2010 06:15 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pane Smrčka trochu přeháníte, tepelný odpor zdiva v suchém stavu a při praktické vlhkosti se liší o cca 5% a to má k dvojnásobku daleko....

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 14.03.2010 22:00 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Našel jste k Vašemu tvrzení nějaké podklady, nebo jste to jenom tak střelil od pasu ?
Jaká je podle Vás praktická vlhkost a jak se tepelně liší od nulové, kterou uvádí výrobce ?

Autor: Pavel Kříž
Datum: 14.03.2010 22:31 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Střelbu od pasu bych tipoval na vaše tvrzení o dvojnásobku. Jakou si myslíte, že má zdivo praktickou vlhkost?

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 14.03.2010 23:08 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Nepřehazujte horký brambor a zkuste odpovědět na moji původné otázku, co je to a jaká je hodnota praktické vlhkosti. Jsem moc zvědavý, jestli přijdete ke stejné odnotě jako výrobce, tedy 1,2%. Předpokládám, že je i Vám jasné, že toto nemůže být praktická vlhkost. V tom případě by jaké-koliv obydlí postavené z tohoto materiálu bylo schopno pohltit cokoliv vlhkého a vlhkost v obyxdlí by se blížila nějakým 5%. Takhle si to moc zjednodušujete a získáváte prostor peo alibismus.
Teď vážně. Zvolil jsem praktickou vlhkost cihly Heluz Family 44 a od nulové vlhkosti se liší o 70% v hodnotě Lambda, ne o Vašich 5%. Tedy jste Vy, kdo trefil kozla. Znovu se ptám, střílel jste od pasu, nebo máte nějaké podklady ? Zkuste se pochlubit a nečeřte vodu ničím nepodloženým.

Autor: Pavel Kříž
Datum: 14.03.2010 23:23 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pane Smrčka, výrobce udává praktickou vlhkost 1%. Obecně se udává u cihelného zdiva 2% při 5 oC a 85% vlhkosti vzduchu.
Kdybyste se dokázal oprostit od osobních invektiv a spíš se věnoval technické stránce, udělal byste lépe. Nemohl byste pak psát o vlhkosti obydlí 5%...

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 14.03.2010 23:37 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Konečně jste začal mluvit technicky a ne jenom oponovat prázdnými slovy. Takže jste se oprostil od injektiv ? , nebo budete pokračovat. Dříve jsem si Vás jako technika vážil, ale už mě to přešlo. Co píše uváděných údajů od výrobce už taky není až tolik pravda. Já jsem pevně přesvědčen, že jste si toho vědom, ale ...
Výrobce uvádí takové věci, že laik zírá. Ten, kdo alespoň tropšku chápe a umí číst mezi řádky, nemůže tvrzení výrobce přijmout, oni si totiž tak protiřečí, že to přijmout opravdu nelze. Trošku se Vám divím, že jste na to ještě nepšišel.
Jak odůvodníte to, že u Heluz Family 44 při nulové vlhkosti a Lambda 0,085 je U=0,18 a u u praktické vlhkosti ??? Lambda 1,00 je U=0,17. Mně vychází to druhé U=0,215W/(m2K)
Nečtěte letáky a různé rřeklamní příspěvky a začtěte se do technických listů. Je to opravdu poučné.

Autor: Pavel Kříž
Datum: 14.03.2010 23:48 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Zřejmě je to Váš způsob jednání - když chybí argumenty, snažíte se oponenta alespoň dehonestovat. Všiml jse si toho v mnoha Vašich diskusích s různými lidmi. Mezi řádky si čtěte jak chcete, Já pokud jde o techniku vycházim z psaného textu. Jediný způsob jak rozporovat tvrzení výrobce je provést měření.
Nevím , kde jste k těm hodnotám, které uvádite přišel, ale i tak mi nesedí...

Autor: Peter Novák
Datum: 15.03.2010 00:02 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
:-) Suhlasim.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 15.03.2010 00:42 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pane Kříž, laskavě si uvědomte, kde se pohybujete. Jste na portálu TZB info a podle toho byste se měl chovat.
Argumentů jsem Vám předložil přehršel, ale Vy je ignorujete. Dokonce si dovolíte Váš výskok v podobě výrazu dehonestovat. Vy si opravdu můžete myslet co chcete, já si osvojím právo si myslet také svoje. Pokud na toto napasujete svůj slovník a budete jím ohromovat ostatní, tak budiž, mě neohromíte. Vraťme se k původní otázce. Je pravděpodobné, že vlhkost zdiva max. 2%, jak uvádíte, je správná ? A jste přesvědčen, že se výrobce staví k zákazníkům seriózně ?
Skuste mi opravdu odpovědět na údaje výrobce, tak jak je uvádí :
Znovu a znovu pro pana Kříže :
Lambda 0,085 U=0,18 vlhkost 0%
Lambda 1,000 U=0,17 vlhkost ??? praktická ??? co to je ???
Mně vyšla hodnota U=0,215 a co Vám ???
Jak se zachoval výrobce svým prohlášením k zázníkovi ?
Budete to i nadále obhajovat ?
Považujete se za neovlivnitelného ?
Co říkáte pane Kříž ? Používám na Vás dehonestaci, nebo jste se do ní dostal sám ? Vašimi neobhajitelnými výroky ?
Pro příště, pane Kříž, pište si co chcete a jak chcete, ale už mě nejmenute. Je třeba se chovat technicky a ne být alergický na jméno. Vysvětloval jsem to tady nesčetněkrát, tak to zkuste respektovat. I když se mnou nesozuhlasíte, pište, jako bych neexistoval. Pište názor, pište argumenty, mějte výhrady, ale k myšlenkám, ne ke člověku. Potom Vám chybí objektivita a vlastně přijdete na to, jak se sám chováte a přisoudíte to ke mně.
Pro ostatní - dehonestovat - urážet, ponižovat

Autor: Pavel Kříž
Datum: 15.03.2010 01:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Tak by mně zajímalo proč se svými radami neřídíte vy sám pane Smrčka.
Takže to zkusím tak, abyste rozumněl i vy. Nevím jakou cihlu ve vašem příspěvku výše počítáte jestli 50 nebo 44(nevycházi mi to ani na jednu). Pokud 44 vychází mi při lambda=0,085 (pro vlhkost=0%) U=0.193
při lambda=1 (a vlhkosti=???) U=2,2727
Jste si jist, že v údajích nemáte chybu?
K otázce jestli je vlhkost 2% správná. Co myslíte pojmem správná vlhkost?
2% je vlhkost běžně se vyskytující v cihelném zdivu bez nějaké vlhkostní poruchy.
PS: pro ostatní to překládat nemusíte, myslím že rozumějí dobře.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 15.03.2010 01:25 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Už je mi jedno, co píšete a co si myslíte. Je třeba, abyste ve svých příspěvcích reagoval na situaci a ta se vyvíjí v diskusi. Pokud do diskuse vstoupíte na konci, bude třeba, abyste si přešetl začátek. Tam se dovíte úplně všechno a opravdu to pro Vás nebudu psát znovu.
Nedivte se, že Vám vycházejí jiné hodnoty. Hodnota Lambda 0,085 a U=0,18 je údaj výrobce, ale to jste asi nezaznamenal. Ty ostatní hodnoty jsou taky od výrobce. Jediné co jsem zpochybnil je rozdíl :
Výrobce : Lambda 0,085 U=0,180 vlhkost nula
Výrobce : Lambda 0,100 U=0,170 vlhkost praktická ???

Můj údaj : Lambda 0,100 U=0,215 vlhkost ??? a je mi jedno jaká

Je vidět, že vstoupíte bez přípravy do diskuse, uděláte vítr, urazíte kohokoliv, kdo má jiný názor než Vy a ještě máte výhrady. Co říkáte na urážky a osobní injektiva pane Kříž ? Přestaňte mě jmenovat a začněte myslet a hovořit technicky - ubližujete si.

Víte dobře a jste si toho vědom, že jsem udělal překlep při Labda 1,00, mělo být 0,10. Hned jste toho sprostě zneužil ve vlastní prospěch. Nejste objektivní a podle toho se taky chováte.
Zkuste se zamyslet nad tím, zda to nejste Vy, kdo urážíte a napadáte ?

Autor: Pavel Kříž
Datum: 15.03.2010 06:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Víte pane Smrčka, celou dobu se vás snažím taktně upozornit, že máte v údajích pravděpodobně chybu. Místo abyste si to po sobě přečetl tak mně napadáte. Zkouste spíš napadnout (pokud možno argumenty) technickou část mé odpovědi. V předešlých příspěvcích píšete co vám vyšlo a ptáte se co vyšlo mně. Tedy jsem vám odpověděl a spočítal, co vychází mně. Znovu jste mi neodpověděl k jaké cihle da vaše údaje vztahují. V nadpisu máte heluz 50 a pak mluvíte o 44. Zálkadem techniky je přesné vyjadřování. Pak nemohou vznikat dohady. Ještě by mně zajímalo čím jsem vás urazil a v čem nejsem objektivní...

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 15.03.2010 10:07 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Moje první reakce byla na tento příspěvek :

Autor: Luboš Vvvv
Datum: 13.03.2010 10:53 odpovědět upozornit redakci reakce na ...
Dobrý den,
při plánované stavbě chceme použít zdivo Heluz Family 44. Family 50 má sice lepší tepelný odpor (relitivně malý rozdíl), ale popravdě počítám s dalším nárůstem cen energií a tím i s možností, že bych musel dozateplit dům. Ale protože je pro mě mikroklima v domě zásadní a polystyren bych si na dům nedal, raději nyní volím jednovrstvé kvalitní zdivo a pokud přijde opravdu ta izolace, nebude můj dům tloušťkou stěn připomínat hrad, i když tloušťka stěn malá nebude...
Jinak osobně vidím největší nebezpečí u jednovrstvého zdiva v nekvalitní práci stavební firmy...
Každopádně pokud někdo máte zkušenosti s cilhami Heluz Family, také uvítám praktické zkušenosti a postřehy.

Autor: Petr Ševčík
Datum: 15.03.2010 11:55 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Tady se musím pana Smrčka zastat. Opravdu se jednalo o reakci na dotaz na cihly Family 44. Mám dojem, že v době, kdy byl první (úvodní) příspěvek napsán, tak Heluz měl jen Family 38 a 50, ty 44 jsou novinkou.

Autor: Luboš Vvvv
Datum: 15.03.2010 07:53 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den,
můžete prosím vysvětlit, jakým způsobem jste dospěl k Vámi udávané reálné praktické vlhkosti zdiva? Zatím jsem zde četl několik relativně logických argumentů, ale ty nejsou dle mého dostatečným základem pro jakékoliv číselné vyjádření.
Dále mě napadají otázky:
- byla někde provedena nezávislá měření vlhkosti cihelného zdiva?
- jaké hodnoty uvádějí konkurenční výrobci?
Tento parametr je pro mě zádadní - proto tento dotaz.
Díky za odpověď.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 15.03.2010 10:27 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Čerpám u výrobce. U zdiva Family 38 a 50 udávají hodnoty při nulové vlhkostia vlhkosti 1%. Obojí považuji za nereálné. Nehledě k tomu, že hodnoty U jsou v obou případech totožné. Vpřípadě, že použijete jejich Supertherm, bude hodnota U u praktické vlhkosti dokonce lepší, než hodnota U suché, neomítnuté zdi. Suprtherm má sílu 30mm a Lambda 0,10 W/(m.K)
http://www.heluz.cz/pdf/family44.pdf
http://www.heluz.cz/pdf/prirucka09/listy/family.pdf

Autor: Petr Ševčík
Datum: 15.03.2010 11:45 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Fotogalerie:
Archivuji si ceníky Heluz už nějakou dobu, abych měl i porovnání kvůli vývoji cen. V současném ceníku chybí jedna stránka, která ovšem je v ceníku z 17.8.2009.

Na obrázku (doufám, že se odeslal) je znázorněn vliv vlhkosti na součinitel prostupu tepla a je tam porovnání s "nejmenovaným" výrobcem porobetonu.

Nevím, jestli platí nějaká přímá úměra k vlhkosti nebo jestli se ta křivka pak bude chovat jinak, ale i laik si tam může snadno protažením linií odvodit, jak se bude cihla asi chovat při zvýšené vlhkosti.

Jinak by mě taky zajímalo, jestli těch 8% vlhkosti, které uvádíte je pravdivých (ne, že bych to chtěl nějak zpochybňovat, jen jsem zvědavý). Proč výrobce uvádí praktickou vlhkost 1,2% a vy 8%? Nemáte někde odkaz na nějakou studii nebo seriozní články, kde by o tom bylo více informací k nastudování? Dost mě to zajímá.

V té tabulce, co jste na ní dal odkaz je asi chyba, protože při 1% hmotnostní vlhkosti (nikoliv objemové, ta je větší) tam mají, že lambda je 0,085, ale to je asi blbost. Podle mě by měla být vyšší, ale nejsem odborník.

Ta hodnota tzv. praktické vlhkosti vs. tepelný odpor R - oni se odvolávají na "ČSN EN 1745 odst. 6.3.2 nebo 6.3.3". Takže je teď otázkou, zda-li to je záměr, aby mohli říct, že jejich cihly splňují normy. A taky, jestli tyhle konkrétní normy platí v reálu nebo to je jen nějaká teoretická výpočtová hodnota. To by musel odpovědět někdo, kdo tyhle normy zná a hlavně se v nich vyzná.

Ještě malou poznámku, pane Smrčko. Trochu jste se sekl, když jste napadl hodnoty uváděné výrobcem u Heluz Family. Porovnával jste hodnoty U1 a U4. U1 je hotnota v suchém stavu bez omítek, zatímco U4 je hodnota sice při oné praktické vlhkosti 1,2% objemové (nebo 0,87% hmotnostní), ale včetně omítek (budu citovat) "Hodnoty při praktické vlhkosti s vnější tepelněizolační omítkou tl. 30 mm (λ ≤ 0,10 W/mK) + 5 mm omítky štukové a vnitřní VC omítky tl. 10 mm". Takže je to nižší hodnota, protože tam mají omítky! :)

Dále u vámi zmiňovaného Superthem STI 30, vezmeme např. broušenou s celoplošným lepidlem:
U1 = suchý stav = 0,31 W/m2K (R = 3,07)
U2 = vlhkost 1,2% = 0,32 W/m2K (R = 2,92)
U3 = vlhkost 1,2% + omítky!!! = 0,30 W/m2K (R3,14)

Praktická vlhkost 1,2% je udávána podle výše uvedených ČSN a výrobce dále uvádí (ale to už jsem tu někde psal), že se jedná o případ při stabilních podmínkách. A sice 23°C a vzdušná vlhkost 80%. Jiná vlhkost zdiva určitě bude, pokud bude venku -25°C a vevnitř +23°C. Může tam jistě hrát roli mlha, déšť, námraza, kondenzace par a další faktory. Jinak se to bude chovat v pasivním domě, kde bude asi vlhkost uvnitř budovy vyšší a jinak v "Céčkovým" domě.

Pomineme-li fakt, jestli jsou uváděné hodnoty reálné, pak je jasné, že jste se zmýlil. Nepřečetl jste si pořádně, co jednotlivé hodnoty znamenají. Ale to se může stát každému. To jen pro vysvětlení. Teď máme správný výklad hodnot a můžeme pokračovat v zajímavé diskusi ;-)

Autor: Pavel Kříž
Datum: 15.03.2010 12:12 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pokud máte někde trvale vlhkost zdiva 8%, máte poruchu, kterou je potřeba odstranit - porušená izolace, prasklá trubka a pod. Běžná vlhkost cihelného zdiva se udává cca 2%. Výrobce si to samozřejmě trochu vylepší a udává hodnoty při 1%. Stejně jsou to jen kosmetické rozdíly.
Každopádně je výhodnější sendvičové zdivo s vnější izolaci a vnitřní nosnou částí. Je levnější a tenčí při stejných izolačních vlastnostech.

Autor: Petr Ševčík
Datum: 15.03.2010 12:19 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Sendvičové zdivo může být levnější co se týče materiálu, ale pokud si to nestavíte svépomocně, tak zaplatíte mnohem víc za práci a vyjde to pak dráž než jednovrstvé zdivo. Firma si bere za zateplování od 1000,- / m2 za 10cm EPS (včetně materiálu, techniky, práce a lešení). Samozřejmě záleží asi od případu, ale třeba u nás to firmy mnohdy dělají nejspíš v násobcích, takže třeba 20cm EPS stojí kolem 1600,- / m2 a to vůbec neodpovídá nárůstu ceny u EPS (je mnohem levnější). Ale to jen tak pro informaci. Samozřejmě se určitě dají sehnat levnější firmy nebo si to může člověk udělat sám, pokud si troufne.

Autor: Pavel Kříž
Datum: 15.03.2010 12:01 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Kolik je tedy podle vás reálná vlhkost? Co se týká těch hodnot udávaných u jednotlivých cihel bude výsledné U jistě ovlivněno součiniteli přestupu, které si výrobce jistě nezapomněl připočítat a drobnost tam sehraji i zaokrouhlení. To ale není podstatné.
Můj názor je, že praktická vlhkost nebude tak vysoká, aby U bylo dvojnásobné...
PS: předpokládám, že se celou dobu bavíme o vlhkosti hmotnostní...

Autor: Petr Ševčík
Datum: 14.03.2010 13:26 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Heluz uvádí praktickou vlhkost 1,2%. Pokud je ta vlhkost opravdu 8%, tak je to pravda, že lambda klesne o polovinu, což znamená, že to velmi výrazně zhorší tepelněizolační vlastnosti.

U 5% vlhkosti to vychází z 0,25 vzroste součinitel prostupu tepla U o 35% na 0,34, u 8% o 50% z 0,25 na 0,38.

EDIT: Příspěvek jsem upravil potom, co jsem našel na stránkách Heluz údaje, o kterých psal pan Smrčka.

Verdikt: Pokud je praktická vlhkost 5 - 8% a ne 1,2% jak uvádí výrobce, pak je jasné, že je nutné uvažovat o vícevrstvém zdivu.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 14.03.2010 22:27 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den, podívejte se na tohle :
http://www.heluz.cz/pdf/family44.pdf
Je tam uvedeno, že Lambda v suchém stavu je Lambda 0,085W/(m.K) a U=0,18W/(m2K). Při praktické vlhkosti bez omítek jsou tepelně-izolační vlastnosti stejné ?!? blbost až hrůza.
Při praktické vlhkosti (stále ještě nenapsali, co je to praktická vlhkost !!!) s omítkou 30mm a Lamda 0,10 uvádí U=0,17W/(m2K). Při přepočtu vychází U>jako 0,21W/(m2K)
Tak čemu mám věřit ? Věřím svým výpočtům, protože je nijak nezkresluji a snažím se o objektivitu a je mi jedno o jakého výrobce jde.
Zkrátka tam uvádějí hodnoty takové, aby Vás přiváděli k úžasu a zároveň, aby mohli svoje tvrzení obhájit. Ovšem jakým způsobem ? Budou psát, že jste to špatně pochopili, oni to mysleli jinak a Vy že tomu nerozumíte.

Autor: Pavla Borková
Datum: 12.11.2009 18:38 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
nevím jakou myslíte přímo pevnost, ale našla jsem na jejich stránkách pevnost v tlaku 8 MPa.myslel jste toto?

Autor: Petr Ševčík
Datum: 03.01.2010 18:25 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Zkušeností s Heluz Family 50 moc lidí zatím nemá, ony ty cihly se začaly dělat až 2009 / 09, takže maximálně z nich někdo bude mít hrubou stavbu. Jeden kolega v práci z nich stavěl a bez problémů. Akorát říkal, že to bylo pracnější. Pokud nelžou ty tabulky Heluz, tak pokud adekvátně zaizolujete i strop a podlahy, tak byste na tom s topením měla být ještě o těch 30% líp než třeba u Porothermů 44 CB (ale záleží projekt od projektu).

Podle jednoho kolegy v práci - spotřeba u domku na patro (celková obytná plocha 150m2) s akumulačními kamny a el. bojlerem byla okolo 30 tisíc za rok (i včetně spotřeby na svícení), cihly Porotherm 40 CB.

U druhého kolegy - u domku na patro (135m2) s podlahovým topením, kondenzačním plynovým kotlem, cihly Porotherm 44 CB bez zateplení, spotřeba plynu ročně za 13.500,- Kč (v předchozím roce 12.400 Kč). Celková spotřeba plynu + el. i se svícením ho vyšla asi 26.000,- za rok.

Ceny berte hodně orientačně. Někdo je zvyklý všude svítit a mít puštěné 4 televize, někdo je zase šetřílek, má úsporné zářivky a všude je zvyklý zhasínat.

Jen samotné zdi vám však vše neřeší. Projektant musí naprojektovat ke zdem taky odpovídající zateplení stropu (střechy) a podlah. Pokud budete mít v podlaze 5cm EPS a ve střeše 15cm vatu, tak vám to teplo stejně uteče.

Autor: Míra Paznecht
Datum: 12.11.2009 12:18 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
součinitel prostupu tepla 0,15, no to sem zvědavej na deklarovanou pevnost (asi 0,00nic), to bude maximálně tak na přízemní domy

Autor: Petr Provazník
Datum: 12.11.2009 08:06 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
No nevím jak heluz ale radil bych vám u porothermu zdít na pěnu. Nevěřil jsem ale drží to jako blázen. S broušenýma cihlama to jde tak rychle že se i zedníci divili a kroutili hlavou. Zedník s 30 letou praxí říkal že kdyby to věděl tak už takto staví jak montážní pěny vymysleli. Vážně musím říct že je to naprosto super, rychlé, čisté, přesné.

Autor: Pavla Borková
Datum: 12.11.2009 08:33 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
A jak izolace? Mi pořád nevíme, protože jsou všichni zvyklý dávat cihlu a izolace ale když uvádějí že se nemusí izolovat a má to stejné vlastnosti tak jako laici bychom se rozhodli bez izolace. Otázka je jak s cenou?

Autor: Ladislav Polášek
Datum: 12.11.2009 08:59 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Bez izolace to jde. Nejdůležitější je obšem pečlivé řešení všech detailů - ostění, nadpraží, parapety, věnce, sokl , atd.. Co se týče ceny to si musíte porovnat sama.Osobně mám postaveno z cihel Heluz Thermo STI 44 a Heluz Family 50 jsou podle údajů výrobce ještě o pěkný krok dál. A už se těším na reakce některých zdejších diskutujících ........

Autor: Jaromir Lnenicka
Datum: 18.02.2010 18:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Sice to sem moc nepatri, ale muzete sdelit svoje zkusenosti se stavbou z Heluz Thermo STI 44? Chystam se ji pouzit (s celoplosnym lepidlem) a trosku se strachuju o tu krehkost...

Autor: Petr Ševčík
Datum: 18.02.2010 18:40 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Kamarád zrovna staví z Heluz STI 49 a naprosto v pohodě. Bavil jsem se s ním i na toto téma a říkal, že mu jich prasklo jen několik během přepravy (prý asi 10 z celého počtu) a tak je prostě oříznul a použil třeba na rohy. Stavěl v modulu 25cm. Ty jejich speciální rohové cihly nepoužíval.

Autor: Ladislav Polášek
Datum: 19.02.2010 14:34 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Mám domek postavený z bloků Heluz 44STI - před časem jsem psal proč. Používal jsem i doplňkový sortiment. Zdil jsem z klasických bloků na termomaltu. Neměl jsem žádný problém s křehkostí a bloky jsem bez problémů řezal flexou. Křehkost se projevila např. při sekání otvoru pro odbětrání digestoře. Je potřeba opatrně jinak to může prasnkout dost neočekávaně. Jinak jsem naprosto spokojen a diskuzu, kterou jsem kdysi založil dříve nebo později oživím a doplním o praktické zkušenosti.

Autor: Jaromir Lnenicka
Datum: 19.02.2010 16:42 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dekuji za praktickou zkusenost, ty se zde tezko hledaji :)
Pokud ozivite Vase tema (prosim o odkaz) budu urcite nejenom ja rad.

Autor: Ladislav Polášek
Datum: 19.02.2010 19:28 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Ta diskuze ma nazev Domek 44STI - proč? Dejte si to vyhledávání v diskuzích a najdete to. Použit jsem STíčka 44 na teplou maltu. Dnes bych volil ST-íčka, nebo Family broušené na celoplošné lepidlo. Důležité je opravdu pečlivé provedení a opravdu doporučuji použití doplňkového sortimentu - sám jsem si to projektoval tak, aby všechno skladebně sedělo. Na plné dlouhé zdi se vám to nepodaří dodržet, protože cihly mají docela velké rozměrové nepřesnosti, ale například od roho k oknu, mezi okny , apod. jsem jel na celé bloky + doplňky. Je pravda, že jsem si s projektem musel dost vyhrát, ale stálo to za námahu. Jinak ve stropě mám 320mm vaty, okna Euro profil IV 92+trojsklo 4-18-4-18-4 (U=0,7), v podlaze 130mm EPS (60+70 s přeloženými spárami). Celý leden jsem měl puštěné el. topení a přitápěl jsem v krbových kamnech. Podlahy se postupně dodělávali, nebyly osazeny balkónové dveře a dveře na půdu jsou taky provizorní. V domě průměrně 18stC - spotřeba cca 30kWh/den.

Autor: Jaromir Lnenicka
Datum: 19.02.2010 19:54 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Diky moc, ono to hledani je tady nekdy slozite, podle nazvu to najdu...
Stejne tak diky za zkusenosti, ono ty STI budou z principu krehci, ale ani ne tim ze to je Heluz, ale tim, ze pokud chcete dobre izolacni vlastnosti, je to vzdy neco za neco...

Autor: Ladislav Polášek
Datum: 19.02.2010 20:16 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Přesně tak. Cihly SI od Porothermu na tom budou podobně. Tyto bloky mají velký podíl dutin a navíc jsou do hlíny přimíchány dřevěné piliny, které při výpalu vyhoří, vylehčí cihelný střep a zlepší se tím tepelně-izolační vlastnosti. I výrobce přiznává, že při zavádění do výroby a prodeje musely "vychytat mouchy". Zejména při přepravě měli zpočátku problémy.

Autor: hetzer hetzer
Datum: 12.11.2009 23:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
pokud se rozhodnete izolovat tak nejlevneji vas vyjde co nejtensi cihla a co nejvice izolantu

Autor: Petr Ševčík
Datum: 02.01.2010 19:30 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Nikde nemůžu najít zmínku, zda jde kombinovat nové cihly Heluz Family třeba s polystyrenem nebo to z nějakého důvodu nejde. Např. Heluz Family 38cm v kombinaci s 10cm polystyrenem by podle kalkulačky mělo za stejné peníze vyjít asi na stejno jako použití Heluz Family 50 bez polystyrenu. Samozřejmě s tím bude víc práce, takže se to na práci prodraží.

Každopádně při porovnání ceny Porotherm 44 EKO+ a Heluz Family 50 jednoznačně vede v poměru cena - výkon Heluz.

Co se týče pevnosti, tak podle toho, co Heluz tvrdí, tak by měla být pevnost zdiva (cihla + malta) dokonce o chloupek lepší.

Co se pevnosti týče, tak nejlépe vychází celoplošní lepidlo, nejhůře pěna (asi o polovinu nižší pevnost v tlaku). Pěna je nejdražší a má nejhorší tepelně izolační vlastnosti v porovnání s lepidlem na tenkou spáru a celoplošným lepidlem.

Co se pracnosti týče, tak pěna je nejjednodušší. Mnohem jednodušší než malta nebo lepidlo, to se musí míchat a dodržovat určité postupy, u pěny to prostě jen nanesete a položíte cihlu :). Teoreticky by měl zvládnout každý udělat sám (svépomocně).

Akorát mám dojem, opravte mě, jestli se pletu, že tenčí cihly = užší základy = úspora betonu (12cm) ? Ale otázka je, kolik to dělá.

Autor: Petr K...
Datum: 03.01.2010 14:10 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
a proč Heluz Family 50 srovnávat s Heluz Family 38cm+10cmEPS, když správné je srovnání s Heluz 20 + 30EPS ?

Autor: Petr Ševčík
Datum: 03.01.2010 14:36 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Podle slov výrobce Heluz Family mají jinou konstrukci než Heluz STI. Mají více menších otvorů s jiným profilem. Nějaké zlepšení je prý i u drážek a per. Takže cihla Family 38 při stejné maloobchodní ceně, velikosti a hmotnosti jako STI 38 má o něco vyšší pevnost v tlaku (o několik málo %), ale hlavně o 25% lepší tepelně izolační vlastnosti.

Pokud chcete dosáhnout stejných tepelněizolačních vlastností, ale chcete mít např. kvůli pasivnímu domku více-vrstvé zdivo, tak by tedy mělo být lepší použít Family 38 + 10cm EPS než jen Family 50, zatímco na NED by to asi mělo stačit.

Pochopitelně, všechno je o ceně (o tu mě tady šlo především). Pokud jste schopen u vašeho Heluz 20 + normální malty + 30cm EPS dosáhnout stejné nebo ještě lepší ceny při stejných tepelněizolačních vlastnostech a zároveň mít dvouvrstvé zdivo, pak není co řešit. Tenčí cihla = méně práce při zdění, je lehčí. Základový pás má ale nějakou minimální šíři (nejsem si jistej, je to myslím 50cm, že?) a k cihle se počítá tuším +10cm na každou stranu, takže u 38cm cihly by to mělo podle všeho být 58cm základový pás a u 20cm cihly by teda teoreticky mělo stačit 50cm pás, takže pár tisíc na betonu by šlo taky ušetřit (oproti Heluz Family 50, kde by základový pás musel být min. 70cm, tak by se ušetřilo 20cm betonu).

Možná máte dobrého dodavatele. Já jsem 30cm EPS viděl za 500 Kč / m2, zatímco 10cm jsem viděl za 96Kč / m2 (v akci). Obyčejná cihla Heluz 20 vyjde za m2 asi o 45% levněji než Heluz Family 38. Heluz 20 můžete zdít maltou, zatímco ta Family 38 je broušená a zdí se lepidlem (nebo pěnou), takže za ten materiál dáte 2 - 3x tolik než za obyč. maltu (i když pak dosáhnete lepších vlastností a tepelné mosty zmenšíte o několik desítek %) teda pokud chcete co nejnižší náklady.

Opravte mě, jestli se pletu :) Jen ještě nevím, jak je to s nosností stavby. 20cm cihla opravdu stačí na obvodovou zeď? Asi to musí být pak řešeno nosnými zdmi v projektu, že?

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 03.01.2010 15:42 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den, nechal jsem si vyrobit bloky 100x50x26 a 1m2 mě stál 235Kč včetně 19% DPH.
Teď jsem nakoukl na NET a nabízí EPS 70F za 689,10Kč/1m3 bez DPH, tedy síla 300mm 246,- Kč/1m2 s DPH

Autor: Petr Ševčík
Datum: 03.01.2010 17:36 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pane Smrčka a to mluvíte o cihlách a nebo Ytongu? A ty míry jsou v centimetrech? To jste měl bloky o síle 26cm a na výšku 50 a na šířku 100cm? To muselo bejt tuze těžký, 70kg jedna cihla pokud dobře počítám. Zajímaly by mě vlastnosti a výrobce.

Jinak ta cena u EPS za 1m2 je hodně dobrá, můžete mi dát odkaz? Co jsem já četl, tak se to prodává ve velikosti 0,5 x 1m a takovou cenu, co uvádíte měli za 1ks = 0,5m2.

http://www.levnestavebniny.cz/tepelne-izolace/polystyren/fasadni-polystyren/

Děkuji za informace :)

P.S. jinak na http://www.vase-stavba.cz/ nabízí ty cihly Heluz 20 i s maltou za 334,76 Kč za m2. Heluz Family 50 vycházel asi za 970,- Kč / m2 s celoplošným lepidlem.

Autor: Vladimír Smrčka
Datum: 03.01.2010 17:52 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den pan Ševčíku, je to reakce na předchozí příspěvek, kde 1m2 300mm EPS přišel na 500,- Kč. Nedalo mi to, protože jsem kupoval EPS 70F o síle 260 a rozměru 1000x500, kde 1m2 mě přišel na uváděnou cenu. Dnes je to ještě levnější.
Zde je namátkou odkaz, ale určitě na netu najdete další.
http://www.kapy.cz/ke_stazeni/maloobchodni_cenik_polystyren.pdf

Autor: Petr Ševčík
Datum: 03.01.2010 18:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Aha pardon, omlouvám se :)

A děkuji za ceník!

Tak podle tohodle to tedy jednoznačně vychází ve prospěch menší cihla + EPS než "jen" větší cihla.

Autor: patrik novak
Datum: 13.03.2010 18:18 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
dobry den.chtel jsem se zeptat bohledne toho lepeni cihel heluz na penu.ja take chci tohle take pouzit.,ale zaslech jsem ze tam muze byt problem stgim ze ta pena muze prchat

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama