Vyhledávání
Naše další weby
Naše další weby
Rubriky:
Zdravím,
mám doma od poloviny října C15P,zajímali by mě Vaše poznatky s provozem těchto kotlů.
Tady je pár mých prvních dojmů:
Ze začátku to byla katastrofa,dehtoval,spaliny kondenzovaly už v kouřovodu,o komínu ani nemluvě.Seděl jsem u něho hodiny a laboroval s nastavením přikládání i zatápěcí klapky na kotli.V prostoru hořáku byl kouř,který který se srážel na tělese kotle v dehet.Bydlím v celkem větrné oblasti,komínový tah se pořád měnil,proto se kotel v útlumu nedal nastavit a při teplotách v listopadu okolo 10°C byl v útlumu po většinu dne(palivo prohořívalo do retorty).Ke kotli jsem chodil i v noci a tloukl se do hlavy za co jsem to vyhodil tolik peněz.
Tah a kondenzaci jsem doufám vyřešil regulátorem komínového tahu co nabízí esel.Doporučuji všem co mají tah větší než předepisuje výrobce.Hoření v útlumu se zlepšilo a hlavně zbavil jsem se kondenzátu v komínové vložce.Zatápěcí klapku mám stále mírně pootevřenou(cca na 1/4 při venkovní teplotě okolo 0°C).Když jdou teploty na horu otvírám více,když dolů přivírám.V těch mrazech kdy jel kotel takřka nepřetržitě byla samozřejmě zavřená,ale pokud kotel přechází do útlumu mám ji cca o 1 otočku pootevřenou.
Dokoupil jsem si ještě jednoduchou regulaci se servopohonem na 3cestný směšovací ventil a nyní jsem s kotlem celkem spokojen.Ovládám ho přes pokojový programovatelný termostat,v syst.je 3cesťák,který si ovládá kotel sám a hlídá teplotu zpátečky a již zmíněny směšovač.Vytápím cca 115 m2,okna v plastu 45 zdi + 8cm polystyrén,ale nezateplené podkroví kde máme ložnici.V soustavě mám zapojen ještě 125 l bojler.Na radiátorech mám prog. termohlavice a topím na 22/17°C
Když bylo mezi 10-15 °C spotřeba byla cca 18-22kg a tento měsíc v těch mrazech -10 až - 15 °C 30-40 kg.Laboruji ještě co je lepší z hlediska spotřeby,jestli topit na 70 °C a do bytu pouštět 55 (víc nemůžu kvůli podlahovce v koupelně) a kotel přepínat přes termostat útlum/topení/útlum,nebo nastavit směšovací ventil na nižší teplotu ale nechat kotel topit takřka non stop na 65 °C a do topení pouštět cca 40-45°C.Zatím nevím... Zajímali by mě i vaše poznatky a spotřeba.
Zkoušel jsem i míchat pelety s ořechem2 v poměru 10:1.O dost se zlepšilo hoření v útlumu zkrátil jsem čas chodu podavače z 6 na 4,5 s.Ale jelikož bylo uhlí dost vlhké mám pocit že se trochu snížila výhřevnost.Plánuji pořídit suché uhlí a zkusit to znovu a také topit čistě uhlím(samozřejmě už ale s hořákem na uhlí) o dotaci jsem ještě nežádal tak v tom nevidím problém.Jen tak mimochodem už byla u někoho z vás kontrola?
Měls jste upřesnit říd. jednotku .. přece jen jak píšete jde o starší kotel který patrně nemá současnou řj Siemens…
Teplota zpátečky stačí 55-60st max. Asi jste si koupil špatný kotel když vám a vašemu domu vyhovuje 10% výkon kotle.
Nejdříve k diskuzi - pánové Radek a Martin mají nestandardní nastavení a radit jim netřeba. A u mé modernější B14 s…
474 odpovědí
Zobrazit všechny reakceZdravím všechny.
Obnovím mrtvou diskuzi jelikož kotel C15p ještě pořád funguje a fungovat bude. Za tu dobu co ho používám dost nestandartním způsobem co se softwaru týče jsem zjistil že přednastavené výkonové křivky jsou sice efektní na pohled, ale z pohledu spotřeby paliva úplně zbytečné. Potřeboval bych tak aby se v softwaru objevila i možnost nastavit si vlastní ruční ovládání s pevným výkonem větráku a přidávání paliva. Prostě kotel je zbytečně chytrej a k ničemu mi to není. Provizorně jsem si ruční režim vytvořil z režimu útlumu, kdy ho nechám natopit na 80 a pak už mu nedovolím spadnout do automatického režimu jelikož mu hned nastavím požadovanou teplotu 60 a takové hodnoty větráku 35 % a podavač vypnuto 4 minuty zapnuto 5s (kolem nuly) větrák doběh 300 s (takže jede pořád) - že z toho útlumu prostě nevyleze.
Velký problém byl ovšem bojler který bohužel tím že nárazově hodně snížil teplotu vody tento způsob hatil. Kotel pak vypadl z útlumu a začal hystericky přikládat což zbytečně žralo uhlí.
Momentálně jsem nastavil teploty bojleru 60/80 čímž momentálně docílím toho že se okruh do bojleru nikdy nezavře jelikož v takovém režimu vytopí vodu jen na 75. (Pokud to nebude fungovat odpojím uzavírací servoventil.) Menší ohřevy vyrovná a velký odběr TUV si pak dotopí ... kotlový okruh je teď vlastně pořád propojený s bojlerem a dle teploty mu to zatím bere tak 4 stupně oproti předchozí variantě kdy topil na 80.
Přetopení mi nevadí protože jsem vyměnil havarijní termostat za kvalitní provozní a ten mi vypíná kotel při 85 a zapíná při 80 ... Ovládání jsem si síťovým kabelem natáhl do kuchyně abych nemusel furt do sklepa.
Jediné co měním je hodnota Podavač vypnuto kdy je při těchto teplotách 4 minuty, když dost mrzlo bylo to něco přes 3 o čemž si automatický režim může nechat fakt jen zdát ...
RL Radek L. @radek.lMěls jste upřesnit říd. jednotku .. přece jen jak píšete jde o starší kotel který patrně nemá současnou řj Siemens Climatix. U ní lze v podstatě nastavit stejné hodnoty pro oba krajní výkony - 30 a 100% a kotel topí stabilním výkonem.
Dobrý den, po 11 letech mi odešla řídící jednotka kotle c15, tudíž jsem musel koupit komplet novou i s ventilátorem. Kdyby někdo scháněl funkční použité komponenty ke kotli jako: ventilátor., ovládací displej, čidla teploty, zdroj jsou k dispozici Tel. 604312602
Dobrý den, po 11 letech mi odešla řídící jednotka kotle c15, tudíž jsem musel koupit komplet novou i s ventilátorem. Kdyby někdo scháněl funkční použité komponenty ke kotli jako: ventilátor., ovládací displej, čidla teploty, zdroj jsou k dispozici Tel. 604312602
Dobrý den, mám kotel C25 z roku 2010. V tomto roce prošel povodní, Aniž by stihnul zatopit... Firma ESEL, která mi kotel instalovala, mi okamžitě po povodni vyměnila jednotku na zádi kotle a ventilátor - to bylo vše, co se vodou zničilo. Topím zásadně peletami (poslední dobou Rusko) - na Liberecku je velice solidní cena. (83,- Kč/pytel) Mám 3 okruhy - přízemí a první patro + bojler. Celkem 22 radiátorů. Pokud topím celou zimu - je spotřeba cca 5.5 tuny bez ohledu na teploty - mám regulaci s vnitřním i venkovním čidlem. Při teplotách nad nulu přes den se mi sníží účinnost a spotřeba "roste" na úroveň cca -5 st.C.
Kotel odstavím každé 3-4 týdny provozu a komplet vyčistím, jednou ročně po sezoně mi jezdí technik z ESELu a celý kotel rozebere, promaže, zkontroluje a nahraje aktuální software. Dle jeho vyjádření je kotel i díky mé péči jako nový. Pokud netopím, je můj kotel nastaven na režim "Topná sezona vypnuta" (lze pouze na externí regulaci) tj,. denně se protočí čerpadla, šnek a ventilátor. V případě poruchy se zobrazí zpráva. Za celou dobu, co kotel mám se porouchala pouze zpětná klapka (instalace je rozebiratelná bez použití nářadí - pouze malý adaptér), takže to bylo za 90 Kč.
Nastavení kotle používám po různých experimentech opět tovární. Je nejlepší. Pouze jsem vyjmul rošt na přídavné dřevo, zlepší se tah a opravdu se nevyplatí přidávat dřevo, kotel pak letí do útlumu a dehtuje.
Jeden malý tip jsem dostal od zkušeného kotelníka. Ohřev bojleru jsem si nastavil na 10 hod dopoledne, kdy je teplota venku vyšší a kotel by byl zbytečně v útlumu. Jinak se ztotožňuji s jedním příspěvkem, že přehnané šetření moc neušetří - nemluvím o plýtvání!!!
V loňském roce jsem doplnil systém tepelným čerpadlem a efekt je jednoznačný. Topím s ním při teplotách do -5 st. (zvládne i -20) a náklady klesly o více než 50% Nárůst spotřeby elektřiny je částečně eliminován výrazně nižší cenou (jiný tarif i pro domácnost). Za elektřinu jsem zaplatil o 7tis. více a spálil 1 tunu pelet. Dříve cca 5,5 tuny.
Ještě jedna malá poznámka? Dům je zateplen kompletně - nevím ale, zda ušetřím - topná sezona je delší. Dům se prohřívá na jaře pomaleji a na podzim začínáme dříve:-) Jedině střecha je rozhodně přínos.
Nerad bych, aby můj příspěvek vyzněl jako reklama na ESEL,ale vyšší cena za instalaci se mi již několikrát vrátila. Vše funguje ve srovnání s lidmi okolo mne naprosto fajn. I když dle vyjádření technika za to může i moje, možná i nadbytečná, péče.
MH Martin Hochman @martin.hochmanTak to chtělo ten rošt opravdu vyndat, když se zlepšil tah.
zdravím, trochu bych tu diskusi tady oprášil a to dotazem jak jste po letech spokojeni s řadou "C". Mám C15 asi 9 let let za to dobu : vyměněn ventilátor, další dosluhuje bude nutná opět výměna, prodřená trubka podavače, (zavařeno) dnes ukroucený šnek (objenán nový, světe div se, výrobce nemá skladem čekat týden než se vyrobí), elektronika Siemens dodělává. Jak jste na tom vy????,
PZ Pepa zDepa @pepa.zdepaTo není moc lichotivé, ale i takové věci je dobré sem napsat.
ahoj, mam C17, TZ baraku cca 13, na obrazku soucasne nastaveni, vidite tam nejaky uplny nesmysl? na pozdim jsem menil termostat za bezdratovy a kotel se mi pri utlumu sam odstavoval, protoze teplota klesala moc nizko, tak jsem trosku hybal s nekteryma hodnotama, ale za ty 4ri roky, co nam doma topi jsem hybal uz snad se vsim :)
spotreba je cca 5tun O2 rocne, coz je ok...
Tak já mám už 5 dnů novou topnou sezonu. Letos jsem nastavil všechny údaje dle manuálu. Než se barák natopil bylo vše OK, kotel jel na 10 procent a nebo spadl do útlumu. Momentálně topím na 65 stupňů. Možná někdo napíše že je to málo ale vratka do kotle byla 60.
Po pěti dnech což je tak zhruba doba natopení baráku cykloval kotel mezi 10 procenty a útlumem dle továrního nastavení. Do úplné spokojenosti mi ale chybí poladit vyvstalý problémek čímž je nespálené palivo. Objevuje se se po otevření dvířek vpravo vpředu, násypku mám vlevo takže myslím že ten kdo má násypku vpravo tomu by se to mohlo objevit z důvodu jiného pohybu šneku někde jinde což ale není podstatné.
Hraji si teď s nastavením útlumu a mým cílem je co nejdéle topit pouze v útlumu. Venku je přes den 10 stupnů, v noci se možná kotel rozjede do normálního režimu.
Nechci měnit nastavení přikládání paliva.
Při deseti procentech výkonu přidává kotel asi jednou za 3 minuty. Začínal jsem s nastavením útlumu 30 procent větrák, a 300 sekund doběh to měnit nebudu. Teď mi jde o to nalézt takovou dobu podání aby kotel topil jen z útlumu a nenajížděl do normálního režimu který je stejně momentálně deset procent.
Taky jsem si všíml že regulace hlásí že je kotel přetopen a pouští přebytečné teplo do bojleru což je možná přijatelnější průběžně doplňovat teplotu než aby vypnul stupačku topení a zapnul jen ohřev TUV. Teď mi topí do bojleru i radiátorů zároveň.
RL Radek L. @radek.lMít kotel v útlumu je rizikem pro životnost kotle. Hromadí se vlhkost a dehet, zarůstá hořák, o který je třeba se pak více starat. Následné náklady na výměnu dílů se vyrovnají s přehnanou spořivostí. U tohoto způsobu vytápění je důležité, aby se pelety v hořáku nespékaly a tedy musí být stále větší hromádka v hořáku (nad dírkami vzduchu). Dále u toho útlumového způsobu vytápění je zcela normální, že nespálené palivo padá do popelníku přesně v místě, jak popisujete. Je potřeba hořák občas profouknout větším množstvím vzduchu v manuálním režimu. V opačném případě se může udusit tím nespáleným palivem, kdy efekt ohřevu v kotli je ten tam. Dále je dobré jednou ročně před zatopením za studena vypustit expanzní nádrž, dofouknout vak na předepsaný tlak a vodu dopustit na tlak o 0,3bar větší, aby nedocházelo k prodření vaku o stěnu expanzní nádoby a k úniku vody kolem ventilu. Další nepříjemností útlumového vytápění je studený komín a vytékání kondenzátu z odvodu spalin.
Má někdo PRAKTICKÉ zkušenosti s odpopelňovačem? Namontuju to sám? Stojí to za ty peníze? Za jak dlouho se naplní při topení uhlím?
RL Radek L. @radek.lsice nemám benekov ale pokud by měl člověk automatické doplnování uhlí a nebo šnek z extra velké násypky vyplatilo by se to ,ale takto když já například co 2 dny sypu 6 kýblů a vyberu ani ne popelník v tom nevidím smysl,popel je zhruba 10% objemu násypky
Dik.Nevite,někdo nahodou kolik stoji to poloautomatické čištění výměníku, je ho nutno dokoutit,protože v zakl.vybavě neni
ML milan lasak @milan.lasakno na muj kotel +4tis,ale myslím si že to je dobrá investice než tam lézt a ometat,napište výrobci rád vám podá info,když jsem probíral kotle tak nejlíp přístupný výměník má asi licotherm,pak už se musí hold odeklovávat,jo ještě jsem koukal u gaskompletu na nějaký s trubkovicovým,snad multikomfort
Budu kupovat C25 na uhli,potřeboval bych poradit jestli i s otočnym roštem,
ML milan lasak @milan.lasaktento kotel má manželky teta jíž 6 let a šlape bez problémů,jediné co můžu doporučit je pořídit si poloautomatické čištění výměníku ,lamel,,jinak budete muset lézt do kotle a oškrabávat zadní výměník,oni mají 50kw a na mé poměry to je docela vysoké a tím pádem blbě přístupné,kor když máte nízký strop,stejně jednou za čas se i tak musí omést.jinak otočný rošt je dobrý,ale spíš se lépe plní retorta ,pokud je spékavé uhlí udělá se kopec tak i tak jen se vám točí do kola,není co by jej rozrušilo,mam ted kotel s hořákem ling pevná retorta a za 2 roky bez problému a je i tišší.Jen nevím jak je to se zárukou,měli snad jen 2 roky na vše.jinak já šel raději do ekoefekta 23,je tedy prostorově větší ale zase nižší a přístupnější.jinak chválím že jste pro český výrobek
Ahoj všichni na tomto foru. Pátrám po informacích jak funguje ekvitermní regulace v závislosti na venkovní teplotě. Pro podlahové topení by možná bylo nejvýhodnější. Dal by jste mi někdo informace, kdo máte automat kotel a podlahové vytápění. Ne do radiátorů, to je jiné topení. Zkušenosti, zapojení apod. Díky.
VN Vladimír Nehyba @vladimir.nehybano ekviterm- máte jedno jestli do radiatoru nebo do podlahy ,akorát že u radiatoru tu změnu poznáte rychleji než u podlahy kde se projeví déle, díky akumulaci podlahy,funguje to v zásadě tak že v závislosti na venkovní teplotě se vám mění potřebná teplotavody ,čím je zimnějc tím teplota vody stoupá a naopak ,tím by ste neměl mít přetopeno,například u mého kotle a regulace jde nastavit ekvitermem, jak teplota vody na kotli ,tak i teplota vody do ustř top a tu ladí 4 cesták se servem
tedy dnes je -12 do domu mě jde 50c voda a kotel má 70c,
odpoledne bude např +10 tak kotel bude na 55 a do domu pujde např jen 30c voda-tot příklad
vše se musí doladit podle objektu a tep ztrát je to takové hračičkování, mam regulaci plum ecomax 800r .hezký den
Nová zkušenost s C25.
Už dříve někdo psal o topení dřevem v kotli na uhlí. Po měsíci topení jsem zjistil, že když topím dřevem tak je kotel pěkně zasr.... a z komína jde kouř. Podotýkám, že dřevo mám vyschlé. Asi 4 roky venku a pak dva roky přímo vedle kotelny ve skladu ve sklepě. Když topím uhlím tak v kotli je jen jemný popílek, který se dá ze stěn smést koštátkem, žádný dehet a žádný kouř z komína. Přídavné spalování dřeva je jen reklama, aby se kotel asi lépe prodával, ale jinak nic.
Ještě bych prosil, když dáváme příspěvky, tak jestli by nebylo možné napsat v jakém kotli kdo topí, myslím tím na peletky nebo na uhlí. Otázka pro ty kdo topí peletkami. Kolik tak protopíte za sezónu? Co jsem se díval na ceny peletek, tak topení peletkami by mne vyšlo stejně jak plynem.
Ještě jednu. Mám řídící jednotku Siemens, a mne jde nastvit podavač jen v celých sekundách. Píše se zde např. 4,9 nebo 4,8, ale mne toto nejde. Podavač zapnuto mám na 4 s. a vypnuto si kotel řídí sám, podle výkonu. Nebo dělám zase něco špatně?
Odpověď na můj dotaz ohledně sdělení hesla pro to abych mohl zkrátit dobu podávání - chápu to tak, jako že mi ho nesdělí:
Dobrý den pane Lánský,
hodnotu "podavač zapnuto" není potřeba měnit. U řídící jednotky SIEMENS se mění doba prodlevy podavače jak při 30ti % tak i 100 % výkonu kotle. Heslo je určeno pro nastavení servisních parametrů. Pokud Vám padá nespálené palivo do popelníku je potřeba upravit výkon ventilátoru.
S pozdravem Vlastislav Prchlík
Můj následující email zněl takto:
Pokud upravím výkon ventilátoru - přidám - kotel spadne do útlumu což nechci - pokud jste se díval na tu fotku (pozn. dehet pod plechy co kryjí místo pro odpopelňovač) tak víte proč ...
A jaktože u jiných kotlů jde ta hodnota měnit - mám pročtenou diskusi na TZB info
Lánský
Na tohle už 10 dní nepřišla žádná odpověď !
Pokud někdo víte jak nastavit u kotle C 15 p na Siemens řídící jednotce jinou než tu pevnou! dobu podávání paliva napište mi prosím zprávu, sem to radši nepište ať nejsu pánové z Benekovu dotčení.
Děkuji
RL Radek L. @radek.lDobrý večer pane Lánský,
dobu chodu podavače paliva změníte tak, že si v menu najedete na " dávkování paliva".... enter.... a rozbliká se hodnota u "Akt.podavač Zap. " ... enter.... a šipkami nastavte hodnotu.... enter... a je to.
Doporučuji nechodit pod 4.6 sec, při vyšším výkonu to pak nemusí stíhat topit a pojede na plný pecky...
To že se v hořáku objevuje nespálené palivo je dle mého pozorování způsobeno třemi faktory... 1. počasí- tlak teplota... zkuste otevřít klapku... 2. "zasranej kotel a napojení do komína... komplet vyčistit od podavače až po komín.. 3. špatné palivo obsahuje hodně drobných částic a prachu
heslo do menu je 8888
S pozdravem
Dobrý den,
chtěl bych poprosit o radu některého z uživatelů těchto kotlů, zda lze tento (konkrétně Benekov C15) provozovat pouze na jedno, tedy kotlové čerpadlo se směšovacím ventilem proti nízké teplotě . Jaká je na to případně regulace? V podkladech výrobce je uváděna jakási řídící jednotka Siemens. Je možné řídit kotel podle této jednotky dle venkovní teploty, tedy snižovat nebo zvyšovat jeho výkon? V podkladech jsme se toto nedočetl. Je to vůbec takto možné nastavovat pomocí regulace, výkon kotle, tedy chod podavače atd? Případně je třeba osadit samostatný směšovací okruh? Je zde uváděno jako možnost osazení další regulace ale není blíže specifikovaná, pouze Siemens RWS .. kterou jsem ani nenašel, pouze RVS. Ohřev TUV by byl pouze elektricky, což vylučuje jediné doporučované schéma uváděné na stránkách výrobce a to s ohřevem TUV. Děkuji
Veškeré nastavení najdete na stránkách Benekovu (Horní Benešov), nebo kontaktujte p. Maderovou. Ta Vám doporučí technika, který Vám poradí po telefonu.
To co popisujete mi připadá (v případě Vašeho dehtování), že se Vám vrací studená zpátečka na spodek kotle a tím kotel dehtuje. Lze vyřešit třeba trojcestným směšovacím ventilem, nebo samotížnou chladící smyčkou krátkého okruhu.
V každém případě jsem pro palivo praný hnědý ořech, palivo při zátopu dokonale suché max do 20 % vlhkosti. Mám s ním výborné zkušenosti. Nebo samotné pelety. Jestli to kombinujete ? Tak ho "natopit" na uhlí a na zásobník max "kýbl" pelet a promíchat "šramovákem". Víc ne. Tepelný spád 90 na 70 stupně C.
VK Vojtěch Kročák @vojtech.krocakNa kotli mám Siemens řídící jednotku, takže studená zpátečka může být max. po natápění bojleru ale i to by si měla jednotka na kotli pohlídat, je tam 3cesťák se servo ovládaný ekvitermou Esrak. Podle mě tam zůstal ten dehet z dob topení peletami při továrním nastavení. Samozřejmě že dřevní to ale nebyly.
A topit na 90?
Tak mě napadá že tu zpátečku řídí Esrak ne Siemens ...
Jaké je vůbec tovární nastavení C15 (p) na uhlí?
V tabulkách jsem našel
UHLÍ podavač vypnuto
30 % 145 sec
100 % 50 sec
a ventilátor
30 % 50 %
100 % 90 %
což se mi zdá dost - používám 25% a 53% ...
Kdybych nastavil hodnoty podavač vypnuto dle tabulek což jsem zkoušel jen jednou budu mít spoustu nespáleného uhlí v popelníku a ty hodnoty ventilátoru mi vyfoukají výkon komínem.
Dokud kotel stíhá mám ho nastaven na 75 stupňů tak mám nastavené maximální hodnoty podavač vypnuto, což je 200 sec při 30 a 100 sec při 100% ...
A abych nemluvil do větru ?
Takhle Vám třeba vyrobí kryt na kotel Benekov V Lig 25 pravý. A reklamace ? Prý jsem si to udělal u zákazníka sám. Bohužel jsem to zjistil až v kotelně u zákazníka. Kryt jsem nechal vyrobit nový u klempíře na vlastní náklady v lepším provedení, než má výrobce Benekov. Ostuda "zlatých českých ručiček".
vojtech.krocal at seznam.cz
Asi Vás nepotěším tímto příspěvkem, ale kotle Benekov, respektive přesně kotle V Ling 25 i 50 kW instaluji cca 8 let. Hodně se pokazili. Osobně vidím největší problém například při topení pelektami, "napékání" se paliva na podavač (šnek) a jeho nesnadné vyčištění. Skáče hned závada, kotel se sám odstaví z provozu. To vzniká zejména při prohořívání do šnekovnice podavače paliva. Chce to pak trpělivost při vysekávání "spečků" (šnek se musí vyjmout do boku a to celý). Další co mě osobně pije krev jsou kryty kotlů. Magnety nedoléhají, šíleně je vyřešen podstavec pod násypkou a tím následné špatné vyrovnání násypky. Je to sprostě jen kus "coulové trubky černé a rezavé". Ani se to nenamáhají natřít alespoň základovou barvou proti korozi. Další problém je například v tom, že kotel neumí komunikovat třeba se servopohonem na trojcestných či čtyřcestných směšovacích ventilech. Pozor na kryty (dekly) zásobníku paliva. Jsou tam sprostě dané jen dva malé okenní panty (aušus). Lehce to zkřížíte a ulomíte.
Další pecka je to, že zkuste sehnat po ČR nejblíž ke kotelně, kde kotel instalujete servisního technika na uvedení do provozu a proškolení obsluhy. Nadlidský úkon. Buď už to nedělají a ještě Vám vynadají, že je otravujete a nebo nemají zájem. Poslední uvedení do provozu zákazníka stálo 2800 Kč. A proškolení ? CCA 15 minut ? Cena za strčení přívodní šňůry do zásuvky, a max půl hodiny práce ? Přemrštěné.
Měl jsem s těmito kotlemi dobré zkušenosti, zejména na palivo hnědé a černé uhlí (praný ořech) a podobně. Ale to je už pryč. Jsem osobně patriot, ale od poslední montáže se těmto výrobkům vyhýbám. Nehledě je to kopie jiného českého kotle.
Stačí se kouknout po internetu a srovnávat.
Mě osobně Benekov (V Lingy) moc zklamal v poslední době.
vojtech.krocak at seznam.cz
Dnes jsem chtěl připravit kotel na sezonu a pod popelníkem byly vypouklé dvě plechové desky co kryjí žlábek odpopelňovače, jsou myslím nalepen jen nějakým tmelem co vydrží tak 2 roky. desky jsem vyjmul a ve žlábku našel zásobník dehtu? Měl někdo také podobný dárek? Asi desky nechám venku myslím že když se dehet smíchá s popelme půjde líp vyndat něž aby se tam zase hromadil. Podobná plechová deska je i za žlábkem, hlouběji v kotli a ta se také začíná kroutit a pod ní je jen izolace kotle zespoda. Jestli se vyboulí ještě víc, bude nasávat falešný vzduch, takže to asi nechám zavařit, je to tam zase na tmelu co jde už teď škrabat.
Dobrý večer, ráda bych se diskutujících zeptala na doporučení, jaký aut. kotel na hn. uhlí by mi doporučili.
Měli jsme 10 let Varimatik, ale vyřádili jsme se z touto značkou natolik (špatné prvotní zapojení, dehtování, již 2. násypka - zavařovaná, stálé spínání havarijní teploty, uhořelé pásky u roštu, atd.), že po "konečném" prasknutí kotle letos v dubnu hledáme jiné řešení. Po pročtení několika příspěvků jsem nabyla dojmu, že na uhlí či peletky bude Benekov C25 asi dobrá volba, ale pokud bychom chtěli občas vypomoci dřevem ze zahrady, zaděláme si kotel. V nabídkách od topenářů, které teď dostáváme, se objevil vedle Benekovu i Ekoefekt 23. Máte s tímto někdo zkušenost? Díky za reakce.
BB Barbora Bartoníčková @barbora.bartonickovaDobrý večer,
s uhlím nemám moc zkušeností.Z toho mála co jsem pobral,mohu říct,že pokud koupíte kvalitní Bílinské nebo Ledvické uhlí,se spalováním v Benekovu řady C není problém.Náročnost obsluhy srovnatelná s peletama...
MJ
Zdravím všechny a žádám o radu. Řešíme spolu s panem Nehybou, který instaloval C 25 do svého domu s podlahovým vytápěním přes aku problém s jeho systémem. Dle mého pochopení jeho situace má kotel zapojen na 1000l aku nádrž, z této pak na podlahové vytápění do svého domu pomocí pokojového termostatu. Dále má připojen bojler 120l a jeden radiátor .Kotel dle mého je zbytečně silný a po nahřátí aku jede dlouho v útlumu a prohořívá mu palivo do podavače. Řízení není ekvtermní regulací, pana Nehybu jsem požádal o schéma zapojení jeho kotle do systému, schéma dodá.
Byl bych rád, kdyby jste poskytli své názory a postřehy, jakým způsobem mu poradit a jak systém co nejlépe doplnit popř. něco odstranit, tak aby mu to šlapalo jak má. jelikož i já a myslím že nejen já jsem z těchto diskuzí hodně pobral a taky jsem se první sezonu s C 25 kou seznamoval děkuji za každý příspěvek a radu. S pozdravem
MŠ Martin Špán @martin.spanDobrý den,
k tomuto způsobu vytápění si dovoluji připojit jeden můj malý postřeh. Pokud bude kotel C25 dobře nastaven pro dobu jeho útlumu, nemůže, podle mého názoru, dojít k propálení do podavače vůbec. Pokud bude nastavena kratší prodleva podávání v útlumu, palivo prohořívat vůbec nemůže. Nejdelší doba prodlevy podávání paliva pro útlum pro kotel C25p je doporučována na 4 až 6 min. Dále je to vypozorováním, zda palivo při podání v útlumu např. nepropadá a nedělá se typ kupičky sopka. Kupička by měla být vypouklá a zaoblená nad třetí spodní řadou průduchů u C25p. Pak hoří palivo pouze na povrchu a ve spodku hromádky okolo šneku k prohoření nemůže dojít vůbec. Tento ideální stav v hořáku za útlumu zamezí též tvorbě nápečků skloviny.
Další z věcí bych si dovolil tvrdit, že na akumulační vytápění C25 není vhodný. Volil bych kotel se samozápalem. Ale pokud se dobře nastaví útlumová charakteristika, jak jsem popsal výše, s C25 se topí běžně celý rok, např. je doporučen i k letnímu provozu pro výhřev bojleru - i zde je ve většinu času v útlumu, tedy bych se ho tolik neobával.
Děkuji.
PZ
Dobrý večer páni kolegové kotelníci.
dnes jsem provedl čištění kotle a komínu, jelikož si to po těch mrazech oba zaslouží... jako poslední čistím hořák a když jsem ho drbal tím kartáčem, tak jsem si vzpomněl na památnou větu " kde asi soudruzi z NDR udělali chybu ?"
MB Martin Binder @martin.binder728tý jo..........pane Binder čím topíte a jak to máte dlouho???
Protože se debata opět hezky rozjela poprosím kolegy aby se podělili o informaci jaké peletky, odkud a za jakou cenu nakupují. Zároveň ocením radu ohledně rozumného zdroje peletek v okolí Ostravy. Za odpovědi děkuji.
Dobrý den páni Stavebníci jedná se mi o to jak tlusté zdivo na garáž přilepenou k stavbě 5x5m na střechu dám hranoly po kterých budem chodit bude stačit 200mm příčkovka a nebo musím dát 250-350mm tvárnice aby to ten strop udrželo osobně si myslím že 200mm tlusté by aj stačilo nevím a děkuji...
Dobrý den,
dva roky topím v kotli na pelety Benekov C25p dle nastavených hodnot v Návodu na obsluhu řídící jednotky Siemens. Až nyní jsem zjistil, že se značně liší od doporučených hodnot od výrobce a to především v nastavení ventilátoru a v nastavení podavače paliva. V nastavení ventilátoru se jedná o značný rozdíl, který odstraňuje zbytečné vyfoukávání pelet z hořáku vzduchem bez jejich účinku. Zajímalo by mne, jakých hodnot se u těchto kotlů držíte Vy? Jde o rychlost vystoupání teploty do útlumové a zároveň o úsporu paliva. Např. dodržet při 100% výkonu 45 ventilátor a nebo 28? Děkuji za příspěvky.
Pavel Zilvar
PZ Pavel Zilvar @pavel.zilvarPoslal by jste mi prosím ty hodnoty od Benekovu, Děkuji moc.
Prosím vás, jak jste zjistil tah komína. Nevím, jestli nemám také takový problém. Zdá se mi moc velká spotřeba uhlí. Klapku mám kromě zatápění zavřenou a také se mi někdy v komínu objeví kondenzát, ale řekli mi, že je to tím, že komín je studený, a pak do toho přijde teplý kouř, tak se to srazí. Jak vypadá ten regulátor komínového tahu co nabízí esel a kolik stojí. Jaké máte prosím nastavené hodnoty a útlum apod. Vytápěné prostory mám cca podobné 113 m, ale všude mám podlahovku a ke kotli připojenou akumulační nádrž. Mám C 25, ale spíše jsem asi trochu naletěl, protože jsem chtěl spalovat i přídavně dřevo a to prý v C 15 nejde. Díky za odpověď klidně jenom na email vladanehyba at seznam.cz
VN Vladimír Nehyba @vladimir.nehybaDobrý večer,
komínový tah vám zjistí asi jedině kominík pomocí měřícího přístroje.
Regulátor tahu je zde na tomto odkazu:
http://www.vseprokotelny.cz/regulatory-t…
zde jsou fotky jak ho mám nainstalovaný:
http://www.energoportal.cz/forum/pevna-p…
Tady další:
http://estech.esel.cz/stranka.aspx?IDStr…
Někde jsem tady četl příspěvek,že se dá sehnat i levněji.Byl tam i odkaz na prodejce,tak to zkuste tady trochu prohledat...
Kotel se snažím provozovat tak,aby do útlumu pokud možno vůbec nepadal.Je to dle mého lepší,co ušetříte útlumem,si kotel vezme zase po najetí z útlumu,než se ustálí požadované teplotě.
Jak píšete,asi jste narazil na neseriozní firmu.Ke kotlům řady C se akumulačka nedává,protože neumí uhasnout a opět automaticky zapálit.Tím odpadá provoz v útlumu,když je již akumulačka nahřátá…Mám dojem,že lze zapalování dodělat,ale umí to zapálit jen pelety, s uhlím to asi nebude fungovat...I když někdo popisoval že uhlí dokáže žhnout i několik hodin a potom bez problémů rozhořet.
S nastavením ventilátoru a přikládání paliva je to uhlí trochu složitější než u pelet.Uhlí mívá proměnlivou kvalitu tak se nastavení může od doporučeného lišit.Začněte od výrobního nastavení a pomalu korigujte nastavení prodlevy podávání paliva tak po 5 sek.Po každé změně nechte kotel nejmíň 2 hodiny běžet,aby se změna mohla projevit...Někdy to je laborace na celý víkend.Nějaké rady najdete i zde:
http://www.energoportal.cz/forum/pevna-p…
MJ
Všem zůčastněným a uživatelům kotlů Benekov přeji krásné Vánoce a vše nej do Nového roku 2012
Michal Juřica
MJ Michal Juřica @michal.juricaDobrý den.
S dovolením bych se zapojil do Vaší diskuze.
Druhým rokem topím v novostavbě peletkami v Benekovu C15p a chtěl bych se zeptat zkušenějších kotelníků na jednu věc. Bohužel jsem se od montážní firmy nechal přesvědčit, že regulátor tahu k tomuto kotli není potřeba. Předpokládám, že hlavně díky tomu se mi za jedné větrné noci stalo, že mi peletky prohořeli až dolu do hořáku, takže mi šel kouř místo do komína do zásobníku. Tu spoušť asi nemusím popisovat. Od té doby se mi ale zdá, že pokaždé když kotel začne topit na vyšší výkon, tak je v domě dost cítit, jako kdyby mi pořád částečně čoudil přes zásobník? Zažil jste to někdo? Podotýkám, že hořící peletky mám zarovnané s hořákem a víko zásobníku dotahuju jak to jen jde.
Zdravím všechny, čtu si tady problémy se dřevem a pár věcí ode mne. Mám C 25, a co se týče dřeva, pokud není dobře vysušené, bude dehtovat v každém kotli. Měl jsem viadrus takže vím o čem mluvím. Setkal jsem se i s dehtováním pelet v benekovu.
Spaluji i dřevo, pokud bylo suché, nebyl problém, pokud ne, vznikal dehet a taky jsem musel čistit a vše rozebrat, protože jsem zlomil páku.
Především jsem ale na čistícím roštu vybrousil svary, neboť hlavně o ty to zůstávalo viset a celý rošt srovnal tak, aby nikde nedřel a šel volně. Co se týče materiálu páky, mohlo to být řešeno líp a v Benekovu o tom dobře vědí. Ale zpět ke dřevu.
Topil jsem dokonce i s vypnutým podavačem jenom dřevem a nebyl problém, pokud tam toho nehodíte až po dveře. Dvě ,tři malé polínka a co dvě hoďky jsem přiložil. Večer jsem opět zapnul podavač a jel s ním. Jde to !! Topil jsem i se zapnutým podavačem a taky to jde. Hlavně při tuhých mrazech jsem šel se spotřebou rapidně dolů. Kotel se nepřehříval, pokud servo otvíral pravidelně, pokud se oteplovalo, může dojít k přehřátí, neboť servo tolik nepouští, proto je třeba dřevo brzdit .
Možnost je i pootevřít klapky trošku do komína, já dřevo určitě neodrazuji, je třeba se s tím jenom naučit a všeho smírou.
Problémem je vždy vlhkost, a to u kteréhokoliv materiálu. Pak se objeví dehtování.
MŠ Martin Špán @martin.spanDobrý den, chtěl bych se zeptat jak vám u C25 vychází v dnešních mrazech spotřeba pelet,případně uhlí . Na podzim jsem denně spálil 1 6kg pelet a v těchto mrazech se to pohybuje kolem 50 kg. Zajímalo by mě jak jsou na tom ostatní kolegové kotelníci.Tepelné ztráty mám 19KW. Pěkný večer Macek
Zdravím, také jsem majitelem Benekovu 25R. Na peletky jakého kmoliv druhu je kotel bez problémů seřiditelný a nikdy jsem nezaznamenal naznaky dehtování. Přidáváním kusového dřeva není zas až takové terno, protože v tomto okamžiku má kotel málo vzduchu a je třeba změnit nastavení ventilátoru. Protože kvalitního kusového dřeva mi zbylo dostatek po minulém kotli, tak jsem vysadil hořák, ucpal vyůstění šneku a ventilátoru skelnou vatou a zhotovil na držák hořáku stříšku z plechu. Otočením roštu a jeho upravením jsem získal hlubší topeniště, přivařením dvou svislých trubek v zadních rozích roštu až k jízku (šamotová přepážka) jsem vytvořil trysky sekundárního vzduchu. Doplněním serva pro uzavírání spodních dvířek od teploty kotle jsem vyřešil případné přetopení kotle. Nyní topím pouze dřevem a nátápím akunádrž, mohu zodpovědně prohlásit, že jsem s tímto prozatimním řešením nadmíru spokojen a co se týče účinnosti kotle oproti předešlému, tak jsem někde o 25% se spotřebou níže. Čištění teplosměnných ploch je dle mého názoru jednoduše geniální a nenám k tomuto řešení sebemenší připomínku, zrovna tak k čištění den zadních komor, pouhým vysunutím popelníku a vymetením popela zárohákem je hotovo. Takto upravený kotel budu provozovat do skončení záruční doby a potom dojde k razantnější úpravě, která bude hlavně spočívat ve zvětšení přikládacího prostoru pro kusové dřevo, profesionálnější úpravu a regulaci dusivky a rozdělením roštu na dvě výklopné části bez nutnosti demontáže z kotle při přestavbě na retortové spalování. K regulátoru Technomatic nemám žadnou připomínku, vše co si člověk vymyslí lze nastavit, za předpokladu vstupu do servisního menu. Standa.
SM Standa Melaga @standa.melagaDobrý den ,můžete dát foto upraveného kotle?
Dobrý den, neznáte prosím někdo výchozí hodnoty nastavení podávání paliva a otáček ventiláru pro "JINÉ" palivo u kotle Benekov C25P? Montážníci z Benekovu mi při prvním spuštění kotle ty hodnoty změnili, aby prý nešprtali do hodnot u "PELET". Jenže já bych teď chtěl zkusit spalovat společně s peletama i přídavně dřevo a ty původní hodnoty neznám a v návodu jsou hodnoty jen pro pelety a uhlí. U jiného paliva by mělo být přidáno vzduchu a ubráno podávání pelet, aby shořelo i to přídavné dřevo. Mohl byste se prosím někdo, kdo to ještě nemá změněné podívat a napsat sem? Byl bych moc vděčný.
Co se týče dotace, můžu říct jen jedno. Dělaj si z nás asi legraci. Podklady jsem odevzdal na začátku července 2010, vzápětí mi přišlo potvrzení, že je vše v pořádku a dotace bude vyplacena do 3 měsíců a od té doby hluboké ticho. Na veškeré dotazy ať přímo nebo prostřednictvím montážní firmy absolutně žádná odpověď. Jediná komunikace, kterou se mnou stát vede je, že mám včas zaplatit daně.
Pokud máte někdo nějaký tip, jak to urychlit, budu vděčný. měl jsem "drobné" výdaje v souvislosti s povodněmi a každá koruna dobrá. Děkuji
MH Martin Hochman @martin.hochmanDobrý den,
jsem jeden ze šťastlivců, co stihl dotaci na peletkový kotel za oněch lepších volnějších podmínek.
Pokud máte příslib dotace, tak je jen na Vás, jak donutíte montážní firmu pracovat. Firma však může vše protahovat úměrně tomu, jak ji jde moc o vaši spokojenost a nebo o peníze, které ji příjdou okamžitě, ale nemusí tomu až tak věřit. Pokud máte onen příslib, peníze vyplatí do 3 měsíců od realizace a předání bez vlivu na to, co se nyní na fondu děje.
Dotaci jsem spolu se ženou sehnal bez přičinění firmy a šlo to bez problémů. Projekt mne stál 6000 Kč. Vše již uhrazeno komplet i s dotací fondem.
Kdo nemá příslib, musí čekat a hrozí zpřísnění podmínek a také to, že na něho nezbydou peníze. S proplacením projektu se bude muset, bohužel, rozloučit. Je jasné, že peníze na všechny žadatele nezbydou, protože nám slavná ODS na úkor obyčejných lidí opět sebrala nároky tím, že je poskytla slavné podnikatelské obci, prostě do toho stavu najednou pustila firmy. Peníze do politiky nepatří, to říkám všude. A proto to dopadlo jak dopadlo. Ale to si děláme sami, protože je volíme. Jsem zvědav, kdy příjdeme k rozumu sami a po těchto zkušenostech. Ostatní politické strany také kradou, ale ODS bere obyčejným lidem a to je horší.
Jsem proto, aby pan Michálek opět přišel úřadovat, ale to je jako učinit nesplnitelné. ODS drží tu svou moc a vám ostatním zbydou jen oči pro pláč...ale Vy si je zvolíte opět, že ano. Tak jen do toho. Sami jsme svého štěstí strůjcem.
na netu pod Benekovem nebo v návodu u kotle je krásně vidět řez spalovací komorou s umístěním roštu ,reflektoru atd., jinak rozdíl v hořáku na uhlí a pelet je v dírkování pro vzduch, u uhlí je i nahoře, u pelet ne, aspoň u 25ky. Jinak to ale hoří v obou. www.benekov.cz návod k obsluze a instalaci
Dobrý den,
od konce listopadu jedu s C15 kterou namontovala firma uvedená na benekov.cz v sekci servisní centra. Od té doby proběhlo z mé strany nějaké přenastavování parametrů, ale vždy sem se zas vrátil k přednastaveným tov. hodnotám (což se ukázalo jako nej). Montážní firma namontovala hořák+šamot tak jak je na obr.1 a montéři se ptali jestli budu topit obilím nebo peletama, tvrdili že přesto že na kotli je samolepka C15 poslali hořák právě na pelety.
Tak se ptám jaký je rozdíl mezi hořákem na uhlí a na pelety, taky by mě zajímalo na co jsou na hořáku ty trubičky (jakou mají funkci) a hlavně proč namontuje firma zajišťující servis benekovu hořák tak jak ho namontuje (asi to nebude to pravé že, viz obr.)
Jinak po vyčištění hořáku mi šnek pár dní podává kousky uhlí po několika dnech takovej hrubej mour kterej blbě hoří a kor z útlumu se to špatně rozjíždí a přitom baští Ledvice krásně suchý z haly. Tak to musím po týdnu vyhrabat vysát mour ze šneku prošťouchat ucpaný dirky v hořáku a rozjet ho znova.
PP Pamák Petr @pamak.petrAhoj, k tvým otázkám, hořák je vyměnitelný rozdíl je v dírkách, na uhlí více vzduchu, na pelety méne jen zevnitř, na obilí zas jinak + keramické vložky. Ty vrchní trubky jsou na vzduch , když topíš v režimu jiné dřevem, takže to fouká pod rošt.
Topíš peletama, chceš topit uhlím , přehodíš hořák a jedeš uhlím, necháš jen trochu vyhasnout kotel vyhodíš hořák, vrukavicích ,nastrčíš druhý, zapneš kotel a jedeš dál. Já mám 25ku a pomáhám si i dřevem, proto 25 ku kvůli prostoru, přehodím na režim jiné a šetřím pelety.
K tomu obilí, já od toho upustil, bacha na to. Nejsem sice odborník, ale kominík mě upozornil na vznik kyselin a viděl jsem nerez vložku v komíně po dvou letech topení obilím, jak prostřílená od brokovnice.
A pokud budeš topit uhlím, tak si zvedni na přívod vzduchu na 55 při 100%, pak se ti nebude tlačit prach a shoří to komplet.
Jinak ty parametry radím neupravovat, s tím vzduchem si pohrát můžež, i s nastavením prodlevy v útlumu. Při uhlí to zvedni i na 30 , pokud bys kotel vypnul i na 6 hod a znovu zapnul, rojzjede se sám bez pomoci-nevyhasne, u pelet nech nastavení výrobcem.
Jo a ktomu hořáku zadní dva šrouby jsou pouze na zasunutí, v hořáku jsou výřezy a tou přední paknou to přitáhneš dolů, toť vše. A co to je nad tím hořákem ?
Jestli je to vložka na obilí, tak ji vyhoď ven, jestli dobře vidím, tak topíš uhlím podle popela.
Vážení přátelé kotlů Benekov, před samotnou regulací bych Vám chtěl sdělit mé zkušenosti s typem C 25 p na dřevěné pelety. Po asi 14ti denním zkoušení a pátrání jsem dnes konečně dospěl k plné spokojenosti a mám kotel seřízen. Začalo to změřením spotřeby paliva 380 kg za 8 dní. Z boku je páka pro čištění teplosměnných ploch a nechal jsem se chybně poučit při předávání kotle, uvěřil a zaaretoval ji v horní poloze. Ano, chybně, má být v dolní, jinak si budete topit do komínu. To jsem zbytečně trávil dlouhé hodiny u kotle s vyvalenými čočkami na Siemens a kotel šel pomalounku ale opravdu pomalounku do své teploty, prodlužoval jsem prodlevy a zkracoval dobu podávání. Zbytečně. V hořáku to vypadalo všelijak. Nakonec jsem si zavolal do Benekova a vše jsem vyřešil. Páka, po opravdu dost velkém šoku, po kterém následoval vztek, letěla dolů a aretační šroub málem upadl vzteky na zem. Oproti návodu jsem, dle rad zkušených servismenů, zvýšil minimální modulaci ventilátoru na 30% pro dosažení kratšího času do útlumu. Prodleva za útlumu se vypozoruje za neúčinnosti nočního provozu ekvitermy, tzn. že počítejte s tím, že v chladnějším počasí kotel minimálně přitápí do vlažného ústřerdního topení. Pokud chcete vypozorovat skutečné množství pelet za útlumu v hořáku, je dobré např. 3 hodiny po zatopení na pokojovou teplotu podívat se do hořáku a ne z rána, kdy ekviterma pouští celou noc vlažnou vodu do rozvodů a tedy si kotel přitápí oněmi 30% (minimální modulace ventilátoru). Kupička v hořáku za útlumu by měla minimálně zakrývat spodní ze tří řad direk na obvodu hořáku a nesmí se propadat uprostřed. Po delší době v útlumu by měla vypadat tak, jak vypadala v momentu, kdy kotel přešel do útlumu, tedy musíte vidět obě vrchní řady vzduchových direk. Menší množství pelet v hořáku při útlumu je již kritické a může docházet k alarmům zahoření, které zahlásí čidlo prohořívání do násypky.
Došel jsem k názoru, že zakoupením o něco dražších pelet naopak ušetříte, v mém případě jednu pětinu pořizovací ceny na celou topnou sezónu. Ovšem stále zůstává priorita číslo jedna a tou je co nejkratší doba k dosažení útlumu kotle. Ovšem při varu pelet v kotli dochází naopak ke snížení tepelné účinnosti pelet. Proto to chce vypozorovat, jak se kotel chová na Vaše pelety. Ostatní veličiny nedoporučuji po dlouhém testování měnit. V mém případě i při čtyřsekundové době podavače teplota vzrůstá dostatečně rychle.
Můžete mi napsat, jaké máte i Vy zkušenosti s tímto kotlem: zilvar at iex.cz
Ještě bych doplnil toto:
po asi měsíčním topení v novém kotli jsem toho názoru, že se nevyplatí cokoli měnit z parametrů daných výrobcem. Kromě těchto věcí: minimální modulace ventilátoru zadat 30%, dobu podávání snížit maximálně o 1 sekundu ( u 25 kW na 4 sekundy ), u útlumu zadat dobu prodlevy 4,9 min a doběh ventilátoru na 300 sekund. Právě tento doběh vám ušetří nejvíce spotřebu pelet, 4,9 tedy snížení o 0,1 vám zajistí, aby se ventilátor neustále v útlumu mezi intervaly nevypínal. Toto nastavení se nejvíce využije, když budete topit trvale na ekvitermní jednotce na tzv.noční útlum, který si lze nastavit na 60% denního provozu. Do tohoto způsobu já osobně přitápím večer na 40 minut pro koupání malého děcka vždy s dávkou otevření denního provozu na 20 minut s přestávkami také 20 minut. Tyto dávky mám dvě a současně v této době vytápím boilér 200 litrů samostatnou větví řízenou samostatně programovatelným termostatem přes stykač ovládající čerpadlo. A nyní to nejzajímavější: spotřeba u staršího zatepleného objektu (200 m2 + boilér 31m) činí denně do 20 kg dřevěných pelet (kotel BENEKOV C25p). Ve všech místnostech trvale 23 stC (i v noci). Kotel v nočním režimu je stále a nikdy neklesne v režimu udržování kotlová voda pod 70 stC. Z hodnoty 70,1 stC dosáhne útlumu (73,3 stC) za 18 minut při podávání po 75 s, v útlumu si podá 5 x a vydrží v něm 28 minut. Další KLAD : protože jde kotel neustále na 30% a i stejný vzduch po celou dobu útlumu, nikde se NEDEHTUJE !
PZ Pavel Zilvar @pavel.zilvarPěkný příspěvek pane Zilvar, mám C15 a také jsem se všiml, že když uberu na ventilátoru tak to lépe hoří, nastavit to ale stále nějak nejde. Nicméně jsem si všiml, že hořáky na pelety u C25 mají tři řady dírek. Na http://www.vseprokotelny.cz/nahradni-dil… je tento hořák pro C15 také s třemi řadami.
Můj hořák má řady pouze dvě a tudíž zřejmě kvůli tomu nemohu dosáhnout aby mi pelety hořely tak aby byla vrchní řada dírek vidět. Nevím jestli je tedy můj hořák "zmetek" nebo to tak má být.
Dobrý den.
Vím, že je tato diskuze už stará, ale nedá mi to. Mohu se zeptat, jaké máte po roce zkušenosti s tím kotlem. Hlavně mi jde o ten regulátor komínového tahu. Mám kotel C15p cca měsíc bez toho regulátoru a mám dojem, že dám v nejbližší době výpověď a začnu se živit prodejem dehtu :-) Myslíte, že by to mohlo pomoci? Stejné je to i s množstvím kouře v kotli.
MA Martin Andrejs @martin.andrejsV tom Vam regulator nepomuze.
Provozujete kotel v pasmu pod minimalnim vykonem. Proto ten dehet atd.
Od koho mate instalaci?
kotel (C15)mám nový, snad už jsem tu psal jsem spokojený, trochu se bojím jestli jsem ho nepoddimezoval, nicméně opravdu jediná věc která mi na tom kotli schází je čistící otvor na konci šneku pod hořákem. To mohli páni výrobci vyřešit, asi by to nebyl velký problém. Škoda, když si to udělám sám tak ztrácím určitě záruku. Pánové z Benekovu..........poraďte!!!
Dobrý den všem účastníkům diskuze,
zabívám se instalací kotlů Benekov. Tak jako každý produkt májí i tyto produkty své specifika, mouchy a problémy. "Porsche" Vám taky neopraví každý.
Snažím se já jako dodavatelská firma pokuď možno řešit vše do detailu - kotel, komín, regulace skloubená do jednoho funkčního celku, ale stále se setkávám se zákazníky, kteří si kotel pořídí "levněji" z netu/ od instalatéra, který byl levnější (v 95% se jedná o instalatéra, který to viděl "z letadla" a instaluje kotle všech výrobců - tudíž řeší max. připojovací rozměry trubek) , poté moje cena vůči ceně konkurence je neporovnatelná. A tento faktor je u většiny zákazníků zpočátku prioritní - ve výsledku, ale pokuď si to chtějí přiznat tak přijdou na to, že proinvestovali o mnoho více, než kdyby se to řešilo vše při jedny práci, jedny regulaci ,........
Z příspěvku investorů, mě připadá, že se jedná většinou o instalace "svépomocí" - asi by to jinak za ně řešila dodavatelská firma :-).
Problém s komunikace s Benekovem- s tím musím "souhlasit". I když v poslední době je zlepšení, dříve po 15 hodině jste se nikomu nedovolal, o víkendu jsem to už ani nezkoušel. A kdybych jako servisák, chtěl po Benekovu automatické aktualizace vlastností produktů (změna konstrukce, ......) :-).
Jsou zde ohlasy na protopené peníze. Kdo umí počítat tak si to spočítá dopředu : ceny cca - uhlí dlouhodobě mimo sezónu 235/ 1q , pelety cca 420/1q, obilí bylo cca 300/1q. Do budoucna pravděpodbně vše půjde nahoru. Z dlouhodobého hlediska, pokuď nejste zemědělec je nejvýhodnější cenově ořech2 ( !!!!!POZOR- Ledvice!!!!!! , ne polské, ruské ,...... pokuď možno vyschlé (nejlepší je domluvit se s dodavatel uhlí na odběru, jakmile jim přijede vagon!!! a vzit ho najednou na celou topnou sezonu))- uhlí má cenu "celkem stabilní" delší dobu (+ není problém se skladováním). Pro zemědělce je velice zajímavé obilí, ale toto palivo má svá specifika - min. teplota spalin, spékavost, "agresivita" spalin, zapalování, proces útlumu, ...... Pelety je čisté palivo, ale v dnešní době ještě celkem drahé. Alternativní pelety - zajímavé,ale vše také nehoří.
Instalace od velké firmy/ "soukromníčka". Vše má svoje. U velké firmy se očekává stabilita (když to managment nevytuneluje) ale musíte očekávat, že Vám jedna osoba přijede udělat nabídku, další Vám namontuje kotel a v lepším případě i zprovozní/ seřídí. Tudíž vznikají také "nejasnosti" mezi jednotlivými kroky. Já se účastním nabídky, instalace, servisu - musím to kompenzovat tím, že nemám 20 akcí najednou, ale pracovní hodiny radši nepočítám :-). Zákazníky se snažím brát osobně, a ne pouze jako "další zářez na pažbě".
Dotazy a připomínky k hydraulickým zapojením, "regulacím". Vše má svoje. "R... pelety" s akumulačkou a 2TO+ 2TUV chce něco jiného, než "C.. uhlí" pouze s 1TO. Další faktor je provozní specifikum, instalace TUV, Soalru,... Vše chce svoje, a dáse říct, že každá soustava je unikátní- samozřejmně poté i nastavení kotle. Další specifikum je palivo- "nejjednodušší" je uhlí, poté pelety a naposled obilí.
Vypadá to, že si tady honím triko. Jen chci z mé strany říct- s Benekovem jsou občas problémy, ale s čím nejsou. Když to vemete kolem a kolem, tak máte případně nainstalovaný kotel z kvalitních komponentů (jak regulace tak elektro (motory)) za slušné peníze. I když bude problém na kotli, tak tento problém se vyřeší, ale v 98% se kotel podílí z cca 1/4 na správné funkci kotle, celé soustavy (kotel, rozvody, komín, regulace). Tudíž, pokuď přispěvovatelé diskuze toto nebrali v úvahu, poté můžou sypat popel "oprávněně" na hlavu Benekovu.
Pro další potenciální spokojené zákazníky Benekovu. Z mé strany, i z pozice uživatele můžu říct, že se jedná o kvalitní technické produkty a výsledek je závislý na tom kolik se věnuje přípravě celého díla (nemyslím jenom finančně). Dalším velkým faktorem je odbornost montérů - nechci se dotknou topenářů, ale v podstatě u těchto produktů je topenařina pouze jeden z článků pro správný chod celé soustavy.
Tímto jsem nechtěl účastníky diskuze jakkoliv "urazit", ale pouze upozornit další potenciální uživatele, že problém nemusí být pouze na straně Benekovu. U 90% příspěvků, které zde jsou řešeny se jedná o problémy, které mohli být řešeny před instalací, v průběhu instalace a nemuseli se zde vůbec řešit.
Přeji všem dobrý výběr kotle a komfortní topení.
---------------------------------------------------------------------
Bureš Pavel
Slatina nad Úpou 241
Slatina nad Úpou
549 47
okres Náchod
IČ: 71838309
tel.: 775226334
bures at bures-instalace.cz
http://www.bures-instalace.cz/
PB Pavel Bureš @pavel.buresDobrý den.
Jsme prodejci kotlů na Biomasu v programu Zelená Úspora.S servisem Benekov a s panem Bendou mám ty nejlepší zkušenosti.Když zavoláte v 18 hod. že je problém,telefon vám v tu chvíli nevezme,ale zavolá a je ochotný vám zabezpečit servis i druhý den.U prvního spuštění kotle,vám přijede technik z Benekov seznamy jak montážníka tak i zákazníka s nastavením a provozem kotle.
K srovnáni paliva pelety/uhlí.Slunečnicové pelety je možné koupit pod 3000Kč/1T kde máte výhřevnost i vyšší než u dřevěných polet.Pelety uživatelsky sou čistější palivo.Uhlí je možné koupit za nižší cenu,ale po volbách stát bude chtít zdanit tento zdroj tepla jak to měl už v minulosti v plánu.
Další informace najdete na www.kamody.cz
zdravím pánové,
tak jsem si skoro celý týden hrál a hledal ideální nastavení C15 na uhlí. ventilátor, útlum, podávání a došel jsem k úplně jiným hodnotonám než doporučuje výrobce. Můžete se podělit o Vaše zkušenosti?
díky
Zdravím pánové. Může mi někdo z vás napsat návod jak se vyznat v příspěvcích na tomto fóru? Jsem zvyklí na chronologicky upravené příspěvky takže tohle je děs a hrůza…
PK Peter Krakl @peter.kraklZdravím pane,
pokud jste tady zavítal dnes poprvé,tak se vám ani nedivým,že se zde nemůžete vyznat...
Diskuse tady probíhá v několika rovinách a začíná to být trochu nepřehledné.
Původně na můj první příspěvek reagoval p.Binder a spolu jsme diskutovali o prvních dojmech s provozem,potom se přidal p.Nechvátal s příspěvky ohledně dodavatelů peletek.
Poté na mé a příspěvky p.Bindera reagovali pánové Směja a Procházka.
Dnes se zapojil p.Šoukal s dotazem ohledně komína...
Pro snadnější orientaci by Vám mohlo pomoci kliknutí na "REAKCE NA ..." v hlavičce každého příspěvku.
S pozdravem M.Juřica alias Franta Flinta
Dobrý den,vlastním také C25P,začátky byli hrozné-teď topím s pootevřenou klapkou-na teplotu spalin max do 60C-mám magnet.teploměr na rouře.Chci se zeptat zda jste někdo řešil vložkování komínu nerezem,aby jste mohli topit pořád se zavřenou klapkou,a vytvořený dehet v komíně nechat stékat do nějaké nádoby.Kotel postráda čistící otvor pod hořákem-teď topím peletkama s kůrou a to je hrůza každé 2dny vyškrabávat popel od šneku.Tak doufám že nějaký otvor v Benekovu vymyslí a v rámci reklamace dodělá do kotle.
ZŠ Zdeněk Šoukal @zdenek.soukalZdravím pane,
mám vyvložkováno ,modlete se ať nemusíte frézovat ...
Já nechal vyvložkovat nerezem 180 mm průměr,před instalací kotle,ale netušil jsem,že se může ve větším množství tvořit kondenzát.Bohužel to asi netušil ani kominík co mi to vložkoval,tudíž nemám dole ve vložce "hrnec" s odvodem kondenzátu :(.Sice mi potom,nabízel že to předělá,ale nechtělo se mi zase bourat komín,aby se dal hrnec vyměnit.Odvod kondenzátu z vložky jsem nakonec vyřešil jinak.
K tomu jsem ještě dokoupil regulátor tahu a celou zimu jsem neměl problém a klapku jsem měl zavřenou.Nyní čekám co udělají s komínem jarní teploty...
Myslím,že na tvorbu kondenzátu má i vliv na jakou teplotu kotel provozujete.Já v počátcích topil na 65°C a kondenzovalo to už když bylo venku lehce nad nulou.Dnes bylo 10°C, kotel provozuji nepřetržitě na 77°C a vložka je zatím suchá,ale dost tady foukalo,takže se komín provětrával přes regulátor tahu...Uvidím v dalších dnech,pokud se navrátí zima.
S pozdravem M.Juřica
Zdravím pánové,
Jsem rád,že se to tady konečně trošku rozjelo.Už jsem si myslel,že tento kotel mám jen já,nebo že jsou všichni tak spokojeni,že nic nemusí na podobných forech řešit.
Mám dojem pane Bindere,že nám kotel zapojovala stejná firma:-)Mě prováděli montáž v půlce října,přímo výrobce,ale měl jsem úplně stejné problémy,ale za menší cenu než byla nabídka od ESELU.Šrouby na přírubě-šnekovice začala druhý den po montáži neskutečně vrzat,než se mi po dvou dnech ozvali z Benekovu(někdy je problém se některým lidem tam dovolat,asi jsou pořád někde na Procházce a neberou telefon...)už jsem zjistil čím to je,šrouby dotáhnul,ale hřídel byla pravděpodobně už deformovaná protože po dalším dnu se zasekla úplně.Nastavení ponechali taky s C25,až na pár detailů které si už nepamatuji,až na jeden:dobu mezi chodem podavače v útlumu nastavili na 45minut.Dále jsem měl skřípnutý drát na svorkovnici motorku odpopelňovače,dvířka mám taky ze vnitř prasklé,teď už aspoň vím proč.Když potom přijel servisák,tak jsem nastavení řídící jednotky v některých případech po týdnu užívání ovládal líp než on.Jinak se servisem z Benekovu zatím vše v pořádku.Teď řeším další reklamaci tak uvidím...
S palivem mám zatím zkušenosti pouze se světlými peletkami,tmavými a uhlím.
Světlé neměli chybu,pořídil jsem je v létě před koupí kotle za 3,7 Kč/kg,ale jen 2 tuny.
Po novém roce jsem koupil tmavší s kůrou za 4,7Kč/kg.Celkem to jde,ale moc mě nebaví 2x denně odstraňovat spečence z hořáku.Mám je jen po okraji a né nějak moc velké,ve formě kuliček a válečků viz foto,ale částečně zabraňují přístupu vzduchu do hořáku a rozhodí mi to nastavení kotle a kvalitu hoření peletek.Nastavení mám takové:
Doba podávání: 4,8 s
Nastavení prodlevy pro pelety
- Čas při výkonu 30% 127 s
- Čas při výkonu 100% 24 s
Křivky ventilátoru pro pelety
- Otáčky při výkonu 30% 22%
- Otáčky při výkonu 100% 51%
Ale toto nastavení neberte jako směrodatné,záleží na palivu.Mám ale zkušenost,že palivo musí tvořit nad hořákem malou hromádku vyz foto.Spotřebu mám aktuálně 30-35 Kg,
Topení uhlím:
- 1.várku (beru zatím cca250kg, které si sám odvezu) byla dost mokrá(pouze přikrytá plachtou)-humus nešlo s tím takřka topit 240Kč/q
- 2.várka byla super (uhlí skladované pod střechou) 270Kč/q trošku větší kousky, ale nemělo to chybu, uhlí krásně hořelo, náročnost obsluhy jako u bílých peletek ,určitě menší nároky na obsluhu jak u tmavých pelet,ale poloviční cena
- teď jsem koupil 3 várku u toho samého prodejce, ale uhlí bylo sice také suché, ale byly to i menší kousky cca 1x1cm v poměru asi 50 na 50 s těmi většími+nějaký prach.A právě ten prach mi dělá velký problém:
Podavač šneku ho nahrne až na konec šneku pod retortou, kde jsou na konci šneku podavače asi 2 závity šneku do protisměru, což je logické.Ale z tama mi tlačí ten prach na horu na levou polovinu hořáku, kde se prach hromadí a brání hoření normálního uhlí.To zapříčiňuje, že kotel má problém s modulací výkonu(při nižších ot.ventilátoru hoří palivo jen na pravé půlce hořáku, tudíž kotel cykluje mezi max. výkonem(kdy se rozhoří skoro celý hořák) a útlumem.tím pádem se zvýšila i spotřeba:-(
Uhlí bylo vždy dle tvrzení prodejce Ledvické.Nikdo z okolí ani netušil,že topím hnědým uhlím,žádný žlutý kouř nebo smrad z komína.
Zapojení kotle jsem musel nechat předělat.Ty dva 3 cesťáky(viz první přispěvek) se mezi sebou praly,a nedělalo to dobrotu.Teď mám jeden 4cestný ventil,který hlídá jak teplotu na zpátečce ,tak teplotu vody v radiátorech.Pořídil jsem Ekviterm ADEX Komfort 06 a jsem s regulací naprosto spokojen.
Pokud máte pane Bindere taky toto zapojení jako na obrázku,zkuste zvýšit ot kotlového čerpadla na max.Mě se bojler na středních otáčkách špatně nahříval,na max to je dostačující,ale ideální by bylo další čerpadlo v bojerovém okruhu.Ale asi to máte jinak zapojené.Já mám taky 125 lit. Bojler a tyto problémy nemám.Topím na 75C° bojler je taky takhle nahřátý a večer když se koupeme i s 1 dítětem po sobě ,kotel akorát zvýší výkon cca o 15-20 %,dokud není bojler opět nahřátý na 75C°Ale na zpátečce to moc nepoznám.
Možná než stačí klesnout k 60°C tak se kotel roztopí a ADEX přivře trochu topnou větev a k tak velkému poklesu nedojde.Tím jak topím na 75°C,do kotle se vrací 73°C (pokud bojler nahřátý),takže než voda poklesne o 12°C tak to kotel už stihne vyrovnat.
Pro pana Cafa:
Jak tady píše pan Směja,dlouhodobý útlum těmto kotlům nedělá dobře,mě se tvořil dehet v prostoru hořáku na stěnách kotle,v komínové vložce se srážel kondenzát.Pro kotel je asi opravdu lepší,když jede třeba jen na 10-20% výkonu,než by cikloval útlum/vysoký výkon.Takto jsem ho provozoval po montáži a nebylo to ono.Jaký je rozdíl ve spotřebě nevím,mám dojem,že ekvitermní regulace je na spotřebu trochu horší,ale neporovnával jsem to.Mám obavu,že s tímto kotlem nelze topit celý rok,kvůli ohřevu bojleru,jak mi tvrdil obch.zástupce ESELU,i výrobce,právě kvůli tomu že tento kotel útlum nezvládá.Ale abych odpověděl na vaši otázku.Jestli si to dobře pamatuji tak to bylo okolo 8-10 kg za noc v loni v listopadu kdy teploty v noci nešly pod nulu,myslím že bývalo tak 0-5°C. Nejmenší spotřebu jsem míval 18-20 Kg za celý den(to byl kotel v útlumu po většinu dne).
O dotaci ještě nemám požádáno,rozmýšlím se jestli nezůstanu u uhlí.Zavázat se na takovou dobu topit jedním palivem,nevím.I když s tím uhlím,čert ví co ekologická reforma...
Franta
MJ Michal Juřica @michal.juricazdravím,
jsem rád že tato diskuze existuje, máme možnost si vyměnit rady, názory a v neposlední řadě si i pěkně zanadávat a pomluvit essel i benekov :-) I když na obranu pana Směji podotýkám že, že kvalita odvedené práce na zakázce je pouze a jenom dílem zaměstnanců ale zde řešené problémy jsou pak vizitkou celé firmy. Alespoň, pane Smějo, máte možnost (a nejen Vy) si zde přečíst názory Vašich zákazníků.
Pane Flinto,
koukal jsem na vaše fotky, hromádka na hořáku mi přijde docela velká ale spíše to bude zapříčiněno topnou směsí... Já mám ohniště typu "sopka"... viz foto. Pelety hoří jen v díře hořáku a je vidět vrchní řada provzdušňovacích otvorů vně hořáku.
Také si myslím, že nerovnoměrnost prohořívání je dána z jedné strany směsí pelet a uhlí a z druhé strany koncepcí šnekového podavače. Při čištění kotle taky odstraňuji napečený sajrajt v těchto místech a to jak na hořáku, tak i v trubce podavače, kde je vhodné po vyndání hořáku, z trubky a ze šneku vyšťourat zbylé pelety s popelem a tento napečený sajrajt odseknout. Ale velikost napečence není nijak dramatická a nijak zvlášť hoření neovlivňuje. Odpopelňovač ani žádné jiné vychytávky jsem si ke kotli neobjednával, holt ho jednou za dva měsíce vypnu, rozeberu a vyčistím. Zabere mi to 2,5 hodiny a tři piva.
Spotřebu paliva mám aktuálně 25-28 kg za 24h. Nastavení parametrů mám skoro totožné ( +2sec) s návodem Siemensu. Zkoušel jsem i jiná nastavení ale toto se zatím zdá jako ideální.
Pokles teploty zpátečky:
zdá se, že přenastavení čerpadel ( do topné větve na 1 a na zpátečce bojleru na max.) bojleru pomohlo, zatím si nejsem 100% jistý, jelikož kotel jsem čistil včera a 2hodiny po zátopu šli děcka do vany ale vypadalo to nadějně ( teplota kolem 50°) Buhužel mám jen třícestný směšovač na topné větvi, bojler je nadřazen. Také teplotu jsem dnes navýšil na 72°C což by také mohlo pomoci, takže toto téma si nechám ještě otevřené.
S pozdravem MB
Zdravím kolegy peletníky...
rád bych se s Vámi podělil o moje zkušenosti a postřehy...
též jsem majitelem C15p a mohu potvrdit že první dny s kotlem byl horor... dehtování, výbuchy spalin takového rázu, že to roztrhalo izolaci dvířek kotle ... Naštěstí nebyl problém s tahem komína ale dobráci z jedné nejmenované firmy od které jsem kotel pořídil, neprovedli přenastavení řidící jednotky na parametry C15... z výroby je nastavena na C25.. Měl jsem pocit že páni instalují tento kotel poprvé.. nedotažené šrouby na přírubě mezi kotlem a zásobníkem, čerpadla nastavená na nejvyšší otáčky,opačně zapojený prostorový termostat a vodiče čidel, čerpadel a napájení asi zapojovalo sousedovo prase. Byl jsem vzteky bez sebe... 14 dní jsem to po nich dával postupně dopořádku tak jak jsem přicházel na další a další nedostatky montáže..tímto zdravím pana Směju...
Ale přejdu k poznatkům z provozu...
Teplotu kotle mám nastavenu na 68°C pokud jde venkovní teplota pod -10°C přidávám na72 - 75°C. Sice mám ekvitermní regulaci ale vnitřní termostat používám pouze k přepínání mezi režimy den/noc. Hlídání vnitřní teploty přes termostat se mi moc neosvědčilo, jelikož kotel byl buď v útlumu nebo jel na plné pecky než dohřál vodu v systému.. Takhle si brblá na 40- 60%, což je znát i na spotřebě. Seštelování ekvitermní regulace je vyšší dívčí ale letošní zima umožnila vyzkoušet několik variant a dojít tak k definitivnímu nastavení.
Palivo
vyzkoušel jsem pelety čisté bílé - v pořádku až na tu cenu..
osvědčilo se mi použití pelet s kůrou od CDP... cena za 15kg je o 10Kč nižší než za čisté pelety. Také jsem zkoušel pelety z klíčku sladového ječmene... mají průměr 14mm což nevadí ale netušil jsem že dokážou vyrobit v hořáku meteorit :-), Agropelety - votruby a kdejaké smetí také za moc nestojí i když se to smíchá, i tak se tvoří spékance. Chci vyzkoušet pelety z obilné slámy, zatím jsem je ale nikde neobjevil, vkládám do nich naděje jelikož mám ke slámě přístup a pak bych snad zainvestoval i nějakou tu peletovačku...
Nicméně jeden problém z C15p stále řeším, a to docela prudký pokles teploty vody na zpátečce při napouštění vany nebo delším sprchování.Benekov uvádí že teplota zpátečky nemá klesnout pod 60° ale já se občas dostanu i na 45°. Mám zde také zapojen ohřev TUV do 125l kombibojleru...( má výměník 9KW). Včera jsem si přenastavil čerpadla z nejnižších na střední otáčky.. tak uvidím co to udělá.. doufám že rychlejší průtok vody výměníkem bojleru zajistí, že voda na zpátečce bude teplejší.
Benekov uvádí že teplota zpátečky nemá klesnout pod 60° ale já se občas dostanu i na 45°.
Datace:
Kotel byl nainstalován 25.9.09 .. pár dní jsem čekal na papíry ( záručáky, potvrzení atd) další tři týdny na Projekt s výpočtem tepelných ztrát... pak podat do banky.. čekat... vánoce...rada fondu v prosinci nezasedá... smlouvy... no včera jsem se konečně dočkal. To je vždycky tak, pokud máme něco státu zaplatit , tak to musí být hned protože jinak nejde... ale pokud má stát zaplatit něco nám, tak to nehoří..
s pozdravem a přáním pevných nervů.
Martin Binder
Zdravím, rád bych se zeptal jakou máte spotřebu pelet když je kotel v útlumu, třeba přes noc?
Tyto kotle nemaji utlumy moc rady, takze doporucuji topit kontinualne a upravovat vykon tak aby kotel do utlumu zbytecne nechodil.
To ovladani prostorovym termostatem nebude zrovna to nejlepsi.
Radsi si kupte nejakou jednoduchou ekvitermni regulaci a tu ovladejte v kombinaci s prostorovym termostatem.
Zhlediska paliva je vzdy lepsi topit jednim druhem, nez smesi. Pokud mate horak na pelety, tak by Vam spalovani orechu nemelo delat nejaky zasadni problem. Teda pokud se to nebude zasekavat o trysky sekundarniho vzduchu.
LE LiborSměja ESEL @liborsmeja.eselDěkuji za odpověď a radu.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.