Zatepleni domku z r1964Ahoj vsichni.. Na tzb chodim jiz par let a vzdycky tu najdu co hledam.. Vsem za to dekuji!
Jsem laik a nestydim se za to, ale verim ze nejsem levej a tak si na dome spoustu veci delam sam.
Chci zateplovat, ale penez moc neni, takze spis svepomoci, postupne..
Mam zdeny domek 8x7m s pristavbou9x4, materialy:
Domek ma kamene zaklady a kamenou podezdivku cca do 1 - 1,5m /sparovanou/ zdi /tloustka 30cm/ jsou z materialu podobnemu tvarnici, ale vnitrek je duty /sediva barva - vypada to podobne jako ztracene bedneni a je docela boj pridelat na hmozdinky treba jen drzak na satelit/ misty jak se zednikum chtelo kombinovano s cihlou a betonem. Pristavba je z nejake tvarnice obvykle v roce 82-3 neni dokumentace.
Dum je castecne podsklepen /mimo pristavby/ ta ja prilepena z boku na domek. Podlaha v pristavbe ma cca 20cm betonu.
Dum je mirnem v kopci stoupani je cca 2-3m na 12m vzdalenost. takze obytna cast mimo pristavby je vlastne 1np.
Na domku je podel jedne steny pripevnena strecha nad venkovnim schodistem, pomoci tramu 150x150mm ukotvenych pom. zav. tyci primo na omitku/strikany brizolit/ Podporenych nekolika sloupy stejneho prumeru /ty se take dotykaji sten domu/.
Aktualne zatepluji prkny podbytou pudu /prkna - tram - prkna/ parotesnou folii se stribrnou odrazovou plochou a mineralni vatou o sirce 15-17cm - doufam, ze ta parotesna folie neni chyba. Na prkna mam v planu dat jeste paropropustnou folii.
Uvazuji o zatepleni pristavby / ma rovnou strechu/ prilepenim 5cm polystyrenu na strop a prelepenim nejakou peknou pol. kazetou. Nejde se totiz dostat na pudu /tramy a trocha vaty, poj. hydroizolace, plech/ v teto casti domu bez zasahu do rovne strechy.
Resim jak zateplit zbytek domu.. dum je u lesa, teda skoro v lese, vhkost okoli je docela velka, vhkost v dome je aktualne kolem 25% /v dobe sepsani/