Rosný bod x roční bilance

Reklama
LK Libor Králík @libor.kralik před 14 roky21.04.2010 17:40:00
Rosný bod x roční bilance

Dobrý den,
před časem sem na forum dával pan Jaskva odkaz na demo programu "Teplo" na výpočet bilance zkondenzované vlhkosti ve zdivu.
Jsem víceméně laik, ale tato problematika mne zajímá. Proto sem si s tímto prográmkem začal hrát a následně porovnávat konstrukce mých známých.
Největší šok pro mne ovšem nastal v momentě, kdy jsem zadal konstrukci složenou z Ytongu 37,5cm a přelepenou 5cm EPS (o nesmyslnosti této skladby sem se snažil dotyčného dlouze přesvědčovali ovšem bez úspechu). Nicméně když sem do programu nacvakal tuto skladku, k mému obrovskému překvapení na konci protokolu stála věta "V konstrukci nedochází během modelového roku ke kondenzaci". Bilance byla následující:
Celoroční bilance vlhkosti:
Množství zkondenzované vodní páry Mc,a: 0.080 kg/m2,rok
Množství vypařitelné vodní páry Mev,a: 1.896 kg/m2,rok


Proto jsem neváhal a nacvakal do programu skladbu, kterou plánuji já, a to supertherm 38cm + 12cm EPS. O této skladbě jsem byl přesvědčen, že by měla být OK. O to víc mne překvapila věta "V konstrukci dochází během modelového roku ke kondenzaci". Celoroční bilance vlhkosti však byla:
Množství zkondenzované vodní páry Mc,a: 0.106 kg/m2,rok
Množství vypařitelné vodní páry Mev,a: 1.438 kg/m2,rok

.....tedy relativně podobná. Může mi tedy někdo ze zdejších odborníků vysvětlit jak je to možné? Vždyť tento výsledek popírá všechny dříve řečená "pravidla".

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

9 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama
Reklama
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora