Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Porovnání kvality rakouských kotlů na pelety

Autor: David Kehm, www.vytapenipeletami.cz
Datum: 07.05.2010 19:48

Dobrý den,
pokud se rozhodujete pro kotel na pelety z Rakouska, na tomto odkazu se můžete podívat na srovnávací test několika předních výrobců kotlů na pelety:

http://www.test.de/themen/umwelt-energie/test/Holzpelletkessel-Nicht-auf-dem-Holzweg--1276882-1276925/default.ashx?sort=6

Zde se můžete přesvědčit o tom, kolik je pravdy na vychvalování a zároveň pomluvách jednotlivých značek od obchodních zástupců různých firem.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 69   starší >>
Příspěvky
Autor: Jiří Šneider
Datum: 18.06.2010 09:56 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Vážení.

Na nehorázné pomluvy ze strany Guntamaticu jsem reagoval zastáním se ostatních rakouských kotlů, ne jen OekoFENu, který doma mám a moho vás ubezpečit, že jsem opravdu spokojen. To co tady vytváří pan Směja a jeho osazenstvo je naprosto trapné a vytváří to až nepřátelské prostředí. Dle pana Směji a jeho odborného kolegy pana Svobody jsme se s panem Kehmem chovali nevybíravým způsobem, když jsme se jen hájili a chtěli jsme se očistit od výmyslů, kterými pan Směja chce zřejmě zvednout prodejnost jeho kotlů. Jestli to od nás byl nevybíravý způsob psaní, tak to pan Směja ještě nepoznal, co je nevybíravé chování. Nikdy jsem také netvrdil, že je Guntamatic totální sráč, už potisícáté vám tady píšu, že v Rakousku je 8 špičkových výrobců na automatické peletové kotle.At si každý zákazník vybere podle svého, podle referencí od známých a jiných kritérií, a ne že se tu budou vytvářet lživé a pomlouvačné tabulky. Takhle se ale nechovají žádní prodejní zástupci v Rakousku, nelámou vás za každou cenu a nepomlouvají ostatní. Asi si vezmu na příští výstavu "stočený drát" a zeptám se pana Směji, čemu tedy říká turbulátor???

Autor: David Kehm
Datum: 15.06.2010 10:37 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den,

zde je odpověď na článek "Náhrdelník perel na téma rakouské automatické kotle"

Dobrý den Vážený pane Svobodo,

já osobně nechci u kotlů Guntamatic samozřejmě nic zpochybňovat, ani stavět naše kotle jako ty nej, nej, ale tabulka od pana Směji mě přinutila vytovořit tabulky s fakty o ÖkoFENu, které Vy neustále zpochybňujete.

Co se týče „náhrdelníku z perel“, který jste vytvořil:

Nevím s jakou ekonomikou pracuje kotel Guntamatic, ale u kotlů ÖkoFEN je zhruba dáno že na 1kW výkonu kotle je spotřeba za topnou sezónu cca 400kg peletek. Samozřejmě že záleží na způsobu vytápění. Po této topné sezóně v ČR jsem u několika zákazníků zjišťoval reálnou spotřebu, která byla např. u kotle 56kW cca 12 tun, u 48kW kotle cca 11 tun, u kotle 10kW 3,3 tuny.

Roční spotřeba el. Energie je roční spotřebou kotle, což si může každý ověřit na stránkách www.zelenausporam.cz v jednotlivych listech výrobků. Spotřeba čerpadel je samostatná kapitola a pokud se používají čerpadla energetické třídy A, tak spotřeba je samozřejmě velmi nízká.

Životnost kotle 40 let jsem použil pouze pro výpočet do tabulky pro srovnání. Firma ÖkoFEN nikdy netvrdila zákazníků, že kotel vydrží 40 let, protože jejich kotle jsou v provozu 20 let a stále fungují, bez jakéhokoliv prorezivění. Ale pokud Guntamatic vydrží 40 let, tak proč je záruka na kotlové těleso pouze 5 let jako u našich kotlů?

Externí regulace není v ceně kotle, ale zákazník jí má v ceně kompletu. Řídící jednotka v kotli samotném je především k ovládání kotle a jeho modulaci.

Uvádíte, že „na hořáku dohoří jen pár pelet…“ je to Váš hořák? - ano to je sice fotka našeho hořáku, ale toto není normální pracovní režim kotle, toto nastane pokud při 1.uvedení do provozu se ručním příkazem s vyřazením automaticky na hořák přisune nadměrné množství pelet, jinak toto v našem kotli není možné vidět. Za provozu je na hořáku malé množství pelet, které hoří (pro představu jen ohnivý prstecen) a ostatní pelety jsou ve středu, kde není oheň. Do popelníku nespadne jediná nespálená peleta, pouze dokonale spálené palivo na jemný popel.

Po 45 minutách (míněno útlumu) stačí fouknout….“ - ano ale né v útlumu. Kotel nemá příkaz k hoření a pelety, které leží na dvoustěném talíři nedohoří, ale jsou cca 45 minut ještě žhavé. Pelety ve středu hořáku od nich nechytí. Pokud je příkaz na hoření, kotel spustí dmychadlo na 100% výkon a pelety které jsou na okrajích snadno rozfouká tzv. „teplý start“ a v tom je celý ten zázrak. A co se týče ztrát v útlumech, to jsem již uváděl pokles je o zhruba 1%.

„Terciální spalování“ - pořád to samé, výkon, účinnost, spotřeba, každý výrobce využívá jiný systém a někdo řekne ten je lepší, jiného zase přesvědčí jiný a důležitá je konečná spotřeba pelet, která svědčí o všech těchto vlastnostech.

V dalším bodě se opakuje to samé – u našich kotlů se do popelníku nedostane žádná nespálená peleta, tudíž je spalování dokonalé.
Pokud na hořáku vznikne spékanec… – u pelet s minimální obsahem kůry vznikne během roka zanedbatelný spékanec, který se vyčistí při ročním čistění kotle. Pokud pelety obsahují malé procento kůry, není problém je v našich kotlech spálit, bez jakýchkoliv problémů.

V případě použití externího odpopelňovače se mnohokrát zvýší komfort… – externí odpopelnění včetně šnekového podavače, motoru, popelníku, atd. stojí nyní 20.160,- Kč. Je jenom na zákazníkovi, jestli toto zařízení chce či nechce mít u kotle. Pokud klasický uhlák se vynáší 4 x, tak v případě tohoto odpopelňovače 2 x, protože je zde mnohem vyšší komprimace popela. Zase další nesmyslný argument ESELU, že naše kotle mají toto odpopelnění kvůli spékancům v popelu. Popel je naprosto čistý, ale s tímto popelníkem můžete jít klidně přes obývací pokoj aniž byste někdě utrousili zrnko popela.

Rozsah 25°C – 80°C… – ano na směšovači, rozsah kotle 60°C – 80°C, toto nic nemění na tom, že kotel dokáže být bez problémů napojen na podlahové vytápění bez akumulační nádrže.

Podle vašeho výpočtu musím za 5 měsíců mimo topnou sezónu spálit pelety za 5600 Kč.
- výpočet lze ověřit na stránkách TZB-info: peletky včetně závozu dodáváme v ČR za 4600 Kč/t, 5-ti členná rodina potřebuje zhruba 0,084*5=0,41m3 denně, aby jste ohřál toto množství vody po dobu 5 měsíců potřebujete 5,7MWh (20,5 GJ) energie což je v přepočtu 1166 kg peletek. Takže toto není argumet prodejců solárních panelů, ale reálný výpočet.

Gratuluji Vám ke kotli Guntamatic Therm, jako zaměstnanec firmy ESEL bych si také nemohl objednat jiný kotel, než ten který lidem doporučuji 

Ano opravdu nabízíme špičkový výrobek v kategorii kotlů na dřevní pelety.

Myslím si, že na českém „hladovém“ trhu můžete velmi dobře uspět vzhledem k nižší ceně vašich

K Vaší závěrečné poznámce – naši zákazníci ví, jakým způsobem naše firma funguje, ale abych to vysvětlil i Vám a ujistil zákazníky, že opravdu si za své peníze kupují kvalitní výrobek, dlouhletý vývoj a osvědčenou kvalitu:
David Kehm – zaměstnanec firmy Alternative Heiztechnik GmbH, která spolupracuje s firmou ÖkoFEN od jejího vzniku v oblasti Horního Rakouska a nyní již druhým rokem i v ČR. Naše firma zajišťuje pro Českou Republiku servis kotlů ÖkoFEN a poradenství v oblasti vytápění peletami.
Jiří Šneider – je jedním z prvních zákazníků ÖkoFENu v ČR, který si tento kotel našel již předtím, než firma působila na našem území a díky jeho vynaloženému úsilí pomohl s přípravou vstupu firmy ÖkoFEN do ČR.
Latop s.r.o. – je v současné době jediný obchodní zástupce ÖkoFENu v ČR.
Na stránkách www.zelenausporam.cz najdete proškolenou firmu Montop s.r.o., která je dceřinou společností firmy Latop s.r.o. Tato firma zajišťuje montáže a instalace kotlů ÖkoFEN.

Tímto bych byl rád, kdyby se tato naše diskuze nějakým slušným způsobem uzavřela, aby to na stránkách zabývajících se vytápěním nevypadlo jako nyní a jako se to již před nedávnem stalo.
Zákazník si jistě nakonec sám udělá obrázek o tom, které zařízení si vybrat a najde si k němu cestu.

Autor: Karel Mrázek
Datum: 16.06.2010 07:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100121
reakce na ...
Dobrý den,
pane Kehm, viděl jste někdy kotel Biostar (od Guntamatic) v reálném provozu ?
Já ano, mám ho doma. A viděl jsem i Pelematic (od Okofen) v reálném provozu. Má ho můj bratr v Rakousku. Má ho o 2 roky zakoupený dříve, než já Biostar.
Myslím si, že já i bratr máme uplně ty nejsprávnější informace k tomu abychom mohli porovnat jak si který kotel stojí a mohu Vám s klidným svědomím říct, že :
1) bratr je naštvaný, že si nekoupil Biostar
2) bratr je naštvaný, že já mám Biostar
3) netěší mne, že je bratr naštvaný, ale těší mne, že mám Biostar
4) těší mne, že si sestra kupuje taky Biostar (brzy již budou 2 v rodině)

Všem, kteří se právě rozhodují co si koupí doporučuji, aby se na vlastní oči zajeli podívat na funkční kotel. Jedině tak si udělají jasno, neboť jak se říká - papír snese vše.
U mne rozhodly rozhovory s majiteli kotlů, ať již to bylo s bratrem, nebo s pánem který již Biostar měl.
Sám jsem již pár takových rozhovorů poskytnul dalším lidem, kteří se chtěli přesvědčit, jak kotel funguje a jak jsem s ním spokojený.

Autor: Ota Ota
Datum: 16.06.2010 10:29 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Naštvaný, naštvaný, naštvaný, těší mě, těší mě.... a co ještě? Proč je naštvaný? Co jste v reálném provozu poznal? To jste seděl u kotle týden bez přestávky?

Autor: David Kehm
Datum: 16.06.2010 11:55 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den pane Mrázek,

já věřím, že jste s kotlem Guntamatic spokojený, ale pokud se zeptáte kterého koliv zákazníka v ČR, což samozřejmě je možné před koupí našeho kotle, tak není tu jediný nespokojený zákazník. Všichni se kterými jsem mluvil jsou 100% spokojeni. Mohu se tedy zeptat, proč je Váš bratr naštvaný?

Autor: Fr. Marek
Datum: 16.06.2010 12:08 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pane Mrázku, nemohl byste to popsat podrobněji? Myslím co Vašemu bratrovi na uvedeném kotli vadí a proč, jak se to projevuje, kdy to hlásil servisu, za jak dlouho to vyřešili, či zda to vůbec vyřešili a pod.
Díky Marek

Autor: David Kehm
Datum: 16.06.2010 12:12 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
V současné době připravujeme reference z našich kotelen v ČR, právě jsme na stránky www.oekofen.cz umístili některé reference z jiných zemí. Některé reference nejsou plně přeloženy - budou během několika hodin.
Můžete si zatím přečíst referenci od pana Mittasche, který je 1.zákazníkem ÖkoFENu v ČR, ostatní budeme postupně aktualizovat.

Autor: David Kehm, www.oekofen.cz
Datum: 16.06.2010 13:04 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Dobrý den pane Mrázek,

ještě bych měl prosbu jestli byste mi mohl napsat jméno a adresu Vašeho bratra abych se mohl podívat do servisní databáze, jaký tam měl problém a jak byl řešen.

Děkuji.

Autor: Fr. Marek
Datum: 16.06.2010 13:08 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
No, pokud je to bratr pana Mrázka, tak bych hádal, že se jmenuje Mrázek.... :-)
PS: Samozřejmě může jít o nevlastního bratra... ;-)

Autor: David Kehm, www.oekofen.cz
Datum: 16.06.2010 13:12 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
:-) taky mě to napadlo, ale bohužel toto jméno jsem v databázi nenašel :-)

Autor: Petko netko
Datum: 16.06.2010 17:23 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Ja mam Biostar 23kW od polovice augusta v prevadzke a som zatial s nim spokojny aj co sa tyka spotreby, bezal vkuse. Vykurujem barak 20x10(cca 420m2 +500lbojler) spotreba do soboty 7ton peliet. Co sa tyka Okofenu tak neviem posudit aj ked som uvazoval o nom no nevedel som sa neak dopracovat na slovensku k neakej firme co to predava a servisuje tak som sa rozhodol pre Biostar. Pokial chcete neake info(skusenosti) tak vklude sa pytajte. Inak mam ho zapojeny do AKU.

Autor: David Kehm, www.oekofen.cz
Datum: 16.06.2010 18:58 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Na slovensku OkoFEN zastoupení nemá.

Autor: David Kehm, www.oekofen.cz
Datum: 17.06.2010 22:55 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Pane Mrázek mohl byste prosím mě a asi i ostatním odpovědět, proč je Váš bratr naštvaný na OkoFEN? Případně i tedy jméno na koho byl kotel koupený, abych se mohl podívat na ten Vámi uváděný problém? Děkuji.

Autor: fany fany
Datum: 17.06.2010 23:13 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Vypadá to, že se patrně dealer jiných kotlů odmlčel.... :-)

Autor: Karel Mrázek
Datum: 18.06.2010 07:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100121
reakce na ...
Jestli to, že se díky mně prodali 2 kotle, lze nazývat dealerstvím, tak abych se ozval o odměnu :-)

Autor: Karel Mrázek
Datum: 18.06.2010 06:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100121
reakce na ...
Dobrý den,
a mohl byste vy mi odpovědět zda jste někdy viděl fungovat Biostar ?
Bylo by to slušností první odpovědět na mojí otázku a pak mohu odpovídat já na Vaše.

Autor: Fr. Marek
Datum: 18.06.2010 06:54 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Nezdá se Vám to jako trapná výmluva? Pokud jste charakter, tak uveďte údaje o svém bratru. Nebo-li, kdy a na jaké jméno byl onen šmejd (dle Vás) v Rakousku zakoupen.
PS: Zajímá mě to proto, že o uvedený kotel mám zájem, ale Vaše poznámky mě trochu znejistily.

Autor: Karel Mrázek
Datum: 18.06.2010 07:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100121
reakce na ...
Nevím k čemu Vám budou údaje o bratrovi, když je kotel jeho tchána.
Nechápu, proč se tady hned začali všichni zajímat o to, co měl za problémy, jaký servis se u něj dělal atd. - sám prodejce říká, že jejich kotle jsou 100% spolehlivé, tak proč najednou ty pochybnosti ?
Neměl žádné problémy, psal jsem o jeho pocitech. A nemusel sedět u kotle ani týden v kuse, jak tady někdo psal. Jsou to věci, které "pocitově" vnímáte velmi rychle.

Autor: Fr. Marek
Datum: 18.06.2010 07:27 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Ten údaj tady požaduje prodejce, Vámi kritizovaného, kotle a říká, že to v Rakousku prověří. Mě se to zdá velmi seriozní nabídka a postup. Na zdejší poměry nevídaný.
Můžete mi prozradit, co je to pocitová nespokojenost s něčím, co funguje? To jako že má kotel špatnou barvu, či tvar?

Autor: Ota Ota
Datum: 18.06.2010 09:58 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Také by mne zajímalo, proč jste naštvaný a proč by radši Guntamatic. Přece není problém to tu napsat, nikdo tady nezná jméno Vašeho bratra, takže se nemusí být zveřejnění nějakých informací. Měl jsem tu čest vidět pracovat kotel PE36 na chatě v Rakousku asi 3 dny a musím říct, že bych si takovou mašinku nechal doma líbit. Nepoznal jsem, že se topí nějakou biomasou. Kotel topil jako plynový. Bohužel v Rakousku jsou jiné platy, jinak bych neváhal...

Autor: David Kehm
Datum: 18.06.2010 08:25 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4
Dobrý den, odpověď je ano, viděl jsem Biostar v provozu a mohu povrdit spokojenost zákazníka, stejně tak mohu potvrdit spokojenost všech zákazníků v ČR, kteří mají nainstalovaný ÖkoFEN. Nikdy jsem neřekl, že jsou kotle ÖkoFEN 100% bezporuchové, ale to není asi žádný výrobek na světě! Pokud by tomu tak bylo nebylo by třeba servisních techniků a já bych asi neměl práci :-), nyní se starám mimo servis pro ČR i o poradenství ÖkoFENu, abych měl nějakou práci. Pouze jsem řekl že za rok provozu všech kotlů v ČR jsem nebyl ani jednou na servise těchto kotlů, protože zde zatím žádná porucha nebyla a s většinou zákazníků jsem již mluvil a ptal jsem se jich na spokojenost s našimi výrobky. Co se týče Vašeho tchána, tak v tomto případě není třeba uvádět jeho jméno, protože ho v naší servisní databázi jistě nenajdu, když se u něj neobjevil žádný problém a pocitové dojmy to těchto protokolů opravdu nezanášíme. Nevím k čemu by nám bylo zapsat: "Zákazník má pocit, že kotel není kvalitní. Kotel funguje jak má, v domě je danná teplota, žádný problém se neobjevil, ale kotel na zákazníka který si ho sám vybral nepůsobí dobrým pocitem." Možná bych zkusil jinou barvu: máme na výběr žlutou, zelenou, modrou a červenou, třeba by toto vyřešilo daný problém. Mějte se hezky a přeji Vám pěkný víkend.

Autor: František Švamberg
Datum: 04.07.2010 15:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100263
reakce na ...
Pane Kehme , děkuji.
Opravdu jste místní diskusi barevně rozsvítil.. Umí to také Guntamatik, či zůstává u standartní - šedé ?
Jak jsem si osobně "sáhl" na obě značky v provozu, mohu PT zákazníkům potvrdit, že i když se koncepčně v podrobnostech liší, jsou obě technicky vyspělé ! Je tedy potřeba důkladně zkoumat zdatnost servisu, obsah a komfort nabídky a i CENU .

Autor: Tom Posta
Datum: 16.06.2010 10:46 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100124
reakce na ...
Jsem s vaším zařízením spokojený, fakt vyšší cena, ale dobrá a nevtíravá zákaznická podpora (do druhého dne).

Autor: David Kehm, www.oekofen.cz
Datum: 14.06.2010 13:32 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Fotogalerie:
Takto vypadá hořák ÖkoFEN v provozu.

Autor: Jan Mrva
Datum: 08.06.2010 00:39 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Zdravim chcel by som vediet ako je to s nahradnymi dielmi na guntamatic, okofen a Hargasner? Je to mozne kupit a vymenit si alebo musi dojst servisny technik? Je niekde dostupny cennik nahradnych dielov? Su tam casti ktore sa opotrebovavaju a musia sa casom vymenit?

Autor: David Kehm, www.vytapenipeletami.cz
Datum: 08.06.2010 09:16 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Fotogalerie:
Dobrý den, co se týče servisu ÖkoFEN, tak v případě poruchy se volá servis, který buď poradí po telefonu, nebo dojede servisní technik k zákazníkovi. Při uvedení do provozu dostanete k zařízení brožuru, kde jsou uvedeny chybové hlášky a způsob jejích odstranění, takže pokud se někdo bude chtít pustit do odstranění problému svépomocí, není problém případný náhradní díl dodat. Ceník náhradních dílů vydaný nemáme, ale co se v našem kotli časem opotřebuje je "plamenec" a "hořákový talíř" kde jsou nejvyšší teploty a během zhruba 7 let dojde k jejich opotřebení. Výměnu těchto 2 dílů je otázka 5ti minut.

Autor: Miroslav Hajo
Datum: 09.06.2010 10:18 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
Co sa tyka Guntamaticu by ma zaujimalo ako to je so servisom a nahradnymi dielmi?

Autor: LiborSměja ESEL
Datum: 09.06.2010 15:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100077
reakce na ...
Servisni technik musi byt u zakaznika do 3 hodin od nahlaseni poruchy - pokud je to nezbytne nutne.
Zavada musi byt do 24 hodin od nahlaseni odstranena.
Vsechny nahradni dily, ktere se mohou pokazit jsou po 1ks k dispozici ve skladu v Kostelci n.C.lesy (Praha-vychod) - pro Cechy, nasledne pak ve skladu v Lipniku n.B. (Přerov) pro Moravu a Slovensko.
Pro jistotu, mame od kazdeho typu kotle 1ks skladem v Kostelci n.C.lesy a pokud by se soucasne neco pokazilo dvema zakaznikum, lze tento dil vymontovat z rezervniho kotle.
Jinak z centraly v Rakousku jsme schopni obdrzet pozadovane dily do 48 hodin.
Guntamatic nenechava nic nahode a nez se tu prodal v CR pres nasi spolecnost prodal prvni kotel Guntamatic, museli jsme mit na sklade nahradni dily za cca 200.000 Kc.

Autor: Miroslav Hajo
Datum: 09.06.2010 20:00 odpovědět upozornit redakci

reakce na ...
predpokladam ze sucasti horaka sa opotrebuvaju najviac niekde na nete som vydel dve keramicke casti, mohol by som poprosit ich cenu? Pripadne je to mozne aj zakupit ?

Autor: LiborSměja ESEL
Datum: 10.06.2010 15:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100077
reakce na ...
Fotogalerie:
Jedna se jen o jednu keramickou desku, videl jste zrejme obrazek, ktery je v priloze.
Na levé straně je deska po 4 letech dennodenniho provozu. Na prave strane je deska nova, ktera se pri tomto servisnim zasahu vkladala do kotle.
Tato deska se meni 1x za cca 4 roky (zde je to presne po 4 letech a vzhledem k tomu, ze na leve desce, neni dira jeste kruhova, mohla tam jeste zustat).
Cena desky je 1.710,-Kc.
Pokud by nebyla provedena vymena a deska by mela jiz kruhovy otvor, snizila by se ucinnost kotle o cca 1-2%.
O potrebe vymeny desky Vas bude kotel sam informovat.

zobrazuji 1 - 30 z 69   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

14.11.2018 konference TZB-info o bytových domech

Připravujete rekonstrukci bytového domu, děláte PENB nebo audit? Jak na úspory za energie a zhodnocení domu? Unikátní publikace pro účastníky. Těšíme se na vás v Praze.

Program a přihláška