PV + KK + krb.vložka?

Rubriky:

Reklama
PV + KK + krb.vložka?

Zdravím všechny,
rekonstuji starší RD a zabývám se způsobem sekundárního a zároveň záložního vytápění. V domě (přízemí - obytné místnosti, 1.NP - 3ložnice+pracovna) plánuji podlahové vytápění. Pro TUV a primární zdroj tepla plánuji kondenzační kotel. TZ domu dle projektu je 9,11kW, navrhovaný příkon pro vytápění 10kW. Plocha 145m2, objem 394m3. Manželka si vysnila krb a když už tedy bude, rád bych, aby tento zdroj byl v případě potřeby schopen vytopit celý dům.

Jelikož jsem laik, rád bych se zeptal, zda jsou mé porůznu posbírané poznatky z různých diskusí správné a vůbec jaký máte na toto názor:

Rozvod teplého vzduchu z krbu po domě mi přijde nevhodný, protože je složitý, hlučný - vede zvuk, špatně regulovatelný, zabírá spoustu místa, údajně šíří prach po domě, do zdí či podlah musíte montovat mřížky, musí se izolovat hadice (vysoká teplota), atd...

Zbývá tedy teplovodní vložka s větším výkonem do vody a minimálním do vzduchu - konkrétně 13kW voda 2kW vzduch (abych nepřetápěl místnost s krbem). Musím zkombinovat nízkoteplotní systém s vysokoteplotním, což není nic nového.

Jelikož se krb špatně reguluje, budu mít přebytky energie, které musím někde uložit, tedy v akumulační nádrži. Dále musím zajistit teplou vodu (cca. 60°C) na zpátečce do krbu kvůli tzv. nízkoteplotní korozi. Dále zajistit nepřetržitý zrdroj napájení pro čerpadlo.

Jestli je akumulační nádrž potřeba, nechci zbytečně velkou, zde si nevím rady s výpočtem min. objemu a typu - jestli s výměníkem nebo bez.

Další možnost je pořídit krb s minimálním výkonem (jen kvůlil manželce), případné přebytečné teplo mohu celkem jednoduše předat do 1 místnosti nad krbem a vytápění vyřešit úplně jinak.