Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Stěny z betonových panelů

Autor: David Zdeněk
Datum: 23.09.2011 11:40
uživatel: 100379


Dobrý den všem.
Stále řeším z čeho si postavit ten svůj domek (asi jako každý) a hodně mě zaujalo toto řešení: http://www.pasivnidomy.cz/nosne-konstrukce-pasivnich-domu-mohou-byt-i-z-betonu.html .Bojím se toho že jsem si ho trochu zidealizoval a proto prosím všechny o sdělení Vašeho názoru (co je tam špatně případně proč ,není tam něco na první pohled skryté atd.)

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 216   starší >>
Příspěvky
Autor: Bohuslav Vintr
Datum: 22.12.2018 01:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123987
reakce na ...
Podle mne bude největší problém zdvihání těch panelů. Respektive, pokud bude panel odlit naležato, při zdvihání se tenký panel pravděpodobně zlomí. Bude totiž namáhaný na ohyb a na to beton není odolný. Muselo by tam být hodně oceli na straně namáhané na tah. Analogicky třeba i betonové překlady se lehce mohou jen svou vlastní vahou při manipulaci zlomit, pokud je zdvihnete obráceně (výztuží nahoře).
To při odlití betonové stěny ve svislé poloze nehrozí. Je namáhaná převážně na tlak a tam je samotný beton i bez výztuže hodně pevný. Respektive výztuže tam stačí minimum. To dělá velký rozdíl v nákladech.
Sám odlévám stěny z betonu, nebo cihlobetonu (používám odpad z bourání) do dřevěného bednění s rozpěrkami z kousků trubek a šroubů (případně závitových tyčí). Bednění je na výšku 1/2 patra a délky cca 2 m (taková velikost je ještě vhodná pro manipulaci jedním pracovníkem). Na každé pole 2 rozpěrky, krajní pole 4 ks (u dalších se vždy jedna strana se zasune do předchozího pole).
Zrovna nyní mám nachystáno na vnitřní nosnou stěnu ve složení 2*6 cm EPS lepeno cementovým tmelem s přesahem, z jedné strany krycích 9 cm cihlobetonu, z druhé nosná 20 cm cihlobetonu.
Po vybetonování první vrstvy se bednění zvedne tak, že na horní rozpěrky první vrstvy přijde přišroubovat bednění spodními dírami horní vrstvy.
Zítra zkusím dodat foto.

Autor: lukes lukes
Datum: 22.12.2018 01:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Ano mate pravdu, uvazujem dat 1cm roxory zvisle kazdych 20cm a horizontalne kazdych 40,zamozrejme to necham na vypocty statika ak najdem takeho co sa toho nezlakne😅 najvedsie namahanie pri zdvihani bude pri dverach a velkych oknach, tam bud to nechat prepojene hrubymy roxormy ktore potom odpilim alebo nechat na spodu zelezo aj z betonom aspon 15 cm siroke a odpilit po osadeni

Autor: Mirek Svejda
Datum: 22.12.2018 10:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Zní to zajímavě, mít rovnou hotové interní povrchy. Jenže se obávám, že narazíte na řadu problémů. Jednak najít projektanta. Počítejte s tím, že si to nechá zaplatit, protože s tím bude mít plno práce, takže za projekt zaplatíte několikanásobek ceny. Zvedat panely můžete až po důknalém vytvrdnutí, takže min měsíc pauza. Za tu dobu jsem já měl postavenou celou hrubou stavbu včetně příček. Jak si uvědomujete, tak při zvedání hrozí, že panel praskne. Jak ochráníte spodní stranu EPS při zvedání ? Spodní okraj poničíte. Usazení prvního páru panelů bude dost riskantní. Buď budete potřebovat dva jeřáby, nebo musíte první panel postavit a důkladně zavětrovat. Určitě narazíte na další věci.
Osobně si stále myslím, že se to nevyplatí. Nechte si pro zajímavost udělat cenovou nabídku na ty BST tvárnice a srovnejte si ceny. Pokud Vám jde především o minimalizaci ceny, tak bych spíše doporučil stavbu z BST tvárnic s vnitřním zateplením. Z vnější strany není problém s uchycením dřevěného obkladu a vnitřní stranu tvoří SDK, takže rovnou hotové povrchy. Stačí jen vystěrkovat. Navíc žádné problémy s tepelnými mosty. Ve Vašem případě to znamená minimálně udělat nějakou sloupkovou podpěru ve spodní části pro ošetření tepelného mostu v patě stěny. To ale opět vede ke zvýšenému riziku prasknutí pří zvedání.

Autor: lukes lukes
Datum: 22.12.2018 11:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Problem tepelnehi mostu v pate sa da elegante vyriesit takto: https://m.youtube.com/watch?v=-PCGl8une-A&list=WL&index=23&t=7s zadne stratene debnenie,hlboke zaklady, navazanie hliny do medzi stratene debnenie a dosku.. Iba odkopat ornicu, ulozit kanalizaciu, drenaznu ruru dookola, uvybrovat strk a piesok, styrodur, hydroizolacia, podlahivy polystyren, armatura, a rovno podlahove kureni, rychlejsie,, zhruba za rovnake peniaze a ziadny teoelny most

Autor: Mirek Svejda
Datum: 22.12.2018 15:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
To je na dlouhou debatu, zda je lepší založení na skle, XPS nebo klasika na pásech. Podlahové topení v základové desce má obrovskou akumulaci. Jak se říká "všeho moc škodí". Před pár lety jsem dělal rozpočet pro jednoho známého a cenově to nebyla žádná sláva. Pokud si to zadáte udělat firmu, tak jste na šílených cenách.

Autor: lukes lukes
Datum: 22.12.2018 15:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Moj nazor je ze jednoznacne na polystyrene, sklo urcite navlhne bud kvoli rosnemu bodu alebo vzlinajucej vlhkosti a uz nema skoro ziadne izolacne vlastnosti. Konkretne v tomto zalozeni ako je na videu je vlastne aj zaklad hrubsi takze netreba 25-30cm platnu ale staci 15 kedze je staticky vyriesena nosnost tym ze to ma vlastne aj zaklady takze tam ani nemusi ist kvantum zeleza do platne. Cize aj akumulacia nebude prestrelena, ale akurat kedze doska nebude mat 25cm ale iba 15.vyhodou akumulacie je to ze planujem kurit klimatizaciou za 500e z vimenikom do podlahoveho kurenia co je vlastne tc vzduch voda a vyuzijem akumulaciu na to ze bude kurit iba cez den ked je oproti noci aj o 10C° viac tim padom ma tc vyssie cop. Dosku na polystyrene velmi predrazuje to ze ju zakladaju celu na styrodure ktory je nenormalne drahy, da sa to urobyt tak ze styroduru iba 10cm potom hydroizolacnu foliu a normalny tvrdeny podlahovy co cenu znacne znizi. Jedine coho sa obavam su mysi

Autor: Mirek Svejda
Datum: 22.12.2018 15:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Já si myslím, že jste velký optimista. To Vám musí odsouhlasit projektant. V případě plovoucí desky na skle nebo XPS se většinou dělá deska kolem 25cm a i víc. Navíc s pořádnou výztuží. Při výsledném srovnání zjistíte, že pro plovoucí desku spotřebujete větší množství kvalitnějšího betonu a podstatně větší množství železa. To ale odbočujeme. Debat na toto téma zde bylo víc.

Autor: lukes lukes
Datum: 22.12.2018 16:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Ano, 25cm a viac, ked nema dostatocnu hrubku v nosnych castiach tak ako to je na tom videu. Takto tam pojde menej betonu. Podla mna sa s cenou dostanem iba malo nad cenu klasickych zakladov ked si to spravim svojpomocne. A nehovorim o rychlosti realizacie, ziadne dtcka a ani zasipavanie priestoru co vznikne kvoli nim medzi dt a platnov, ziadne kopanie hlbockych zakladov... Ziaden tepelny most, jednym tahom aj podlahove...

Autor: Mirek Svejda
Datum: 22.12.2018 18:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Asi jsem nepochopil jak to myslíte. Na videu vidím klasickou plovoucí desku. Deska musí unést celou váhu stavby a samozřejmě nejvyšší zatížení je na hranách desky. Proto se na tu separační foli dělá dvojité armování propojené smykovou výztuží a ještě se přidává dodatečná výztuž na okrajích desky. Deska 15 cm Vám to neunese a nevěřím, že Vám na podobné nápady dá nějaký projektant razítko. Trochu mám pocit, že máte zkreslené představy. Dělal jste někdy klasické založení ? Opravdu víte co obnáší realizace plovoucí desky ?
Přidám se k dotazu pana Mitáčka. Co vlastně má být cílem (samozřejmě kromě primárního postavení domu).

Autor: metball iGIN
Datum: 24.12.2018 10:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104998
reakce na ...
4PT MS & DisquaterusNobilis.

Velmi užitečná je představa, že "pastóška"
P L A V E _ N A _ Z E M I N Ě,
či dokonce sklále...

Vše to jsou NonNewtonian Liquids,
proto tečou.

A deska je v určitých podmínkách jediné moudré řešení...
a jindy jsou to jen vyhozené (!blbě a nevratně ZAKOPANÉ!) prachy.

SFO

PS:
Ponton...

PPS:
... má rovné dno, svislé boky ...

PPPS:
... a tlaková síla od TEKUTINY je dána
S K A L Á R E M _ T L A K U
vynásobeným
V E K T O R E M _ P L O CH Y.

Douška?
K tomu PěnoSklu: fakt bych chtěl vidět, jak se do HICem absolutně uzavřených skleněných buněk, plných CO2, nacpe vlhkost, natož pak voda :-)
Jenže, když si někdo nechá dovézt PěnoŠROT..., ale za tu slevéčku?
A tak vznikají fámy. Lži a jiné DěsInformácie.

A ohybový moment?
Má také složku TAHOVOU, a to beton nedává... prdne na to šup!
Proto je tam to železo.
A kdybyste dělali klasický ponton (zanořeno do vody) bylo by tam toho železa potřeba tak 20% až 50% oproti stavu, kdy ponton zanořujete do zemin.
Jukněte na Holanďany, jak staví hráze. Postup co kdy a kde je základ úspěchu, prověřeného staletími.
Jj, dotvarování, creeping, bobtnání, vzlínání, skupenské přeměny...
a mrcha momenty se v čase a prostoru velmi významně stěhují.

A taky ten Archimédés :-)

Autor: Bohuslav Vintr
Datum: 22.12.2018 23:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123987
reakce na ...
Osobně, kdybych stavěl novou stavbu, tak bych asi použil zelezobetonvou skeletovou kci. Ať už montovanou, nebo betonovanou na místě. S venkovním zateplením a ŽB sloupy uvnitř pokud možno "schovanými" v rozích a v místě vnitřních nosných zdí a příček. Nepřerušená tepelná izolace stěn z EPS. Stěny (mimo sloupů) nenosné, jen pro zavětrování, postavené na EPS 150-200. Asi bych použil složení (od interiéru) výplňová a zavětrovací akumulační stěna z betonu, masivní izolace EPS 100, tenká krycí vrstva betonu.
Výhody:
- Minimální tepelné mosty do základů (jen průřez sloupů), které lze dále omezit odlitím patek sloupů do "bednění" z EPS.
- Zvláště při použití prefabrikátů rychlá stavba až po střechu.
- Výplňové stěny mezi sloupy svépomocí (nebudou nosné). Materiál libovolný (beton, lehčený beton, tvárníce, cihlovzduch, ap.)
Výplňové stěny tak lehké (vzhledem k ploše), aby se daly postavit na EPS 150-200.
- Vnější vrstva stěny (beton) tak tenká, aby její hmotnost byla zachycena pouze přídržností na EPS a samotnou pevností vrstvy EPS. Proto a také pro lepší tepelně izolační vlastnosti EPS 100.
Pokud by byly kvůli soudržnosti stěny nutné prvky propojující přes EPS vnitřní a vnější vrstvu, tak s omezením tepelného mostu (plast?)
- EPS ve stěnách nejlépe uvnitř stěny. Mechanicky chráněný a navíc se dá vyhnout dražším materiálům nutným při tepelné izolaci typu KZS.

Autor: Lubomir Švarc
Datum: 23.12.2018 06:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 108029
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Moje řeč.

Autor: Bohuslav Vintr
Datum: 22.12.2018 22:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123987
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4 obrázek č. 5
Přídávám slíbené foto:
Zárubeň - do bednění je vložena zárubeň pro dveře a bednění ostění na zbývající tloušťku zdiva. Obojí musí být dobře rozepřeno. Podobně lze vložit elektro krabice a propojovací "husí krky". Fixovat třeba tenkým drátem k bednění. Ten se ucvakne před odbedňováním.
Rozpěrky - zde mnou používané rozpěrky. Používám délky (tl. stěny) 6, 9, 20 cm a jejich kombinace. Dole naznačena kombinace pro tloušťku zdiva 20+6=26 cm.
První pole - přišroubováno první pole bednění (4 rozpěrky).
Druhé pole pravá - zde je vidět, jak se druhé pole zasune do osazení v prvním poli. Druhé a další pole pak už má jen 2 rozpěrky.
Druhé pole levá - nachystané rozpěrky pro našroubování druhého pole.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 02:46 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Tema uz je neaktualna tak dufam ze ju ozivim. Napadlo ma postavit dom z panelov na zakladovu dosku na polystyrene. Panely by som si odlial priamo na stavbe vo VODOROVNEJ polohe do salungu. Moja predstava je taka za spravit 4x šalungy 45cm x 800 x 2700cm (45cm lebo 15cm beton a 30cm polystyren) trebarz aj na zakladovej doske, do neho dat 30cm polystyren, na polystyren armovacie zelezo,potom rozvody elektriny, zaliat to betonom, uvybrovat, stiahnut latov do roviny po salungu, nechat beton trochu zaschnut a uhladit filcom. Takto by vysli obvodove mury par korun a spravil by som naraz aj zateplenie a aj stierky kedze by sa beton po prischnuti uhladil. Vlastne 3 obvodove steny by sa daly odliat na zakladovej doske a stvrtu co by nevosla uz tak tu na vyrovnanom zhutnenom piesku. Dom dvojpodlazny 8x8.rozmyslal som odliat takto aj stropne panely a aj vrchne mury. Hned vedla dosky. Su zeriavy ktore by to zdvihli, rovo aj cele 8m panely. Panel by mal okolo 10ton a podla zatazoveho diagramu som nasiel autozeriav co ma nosnost aj 12 ton pri dlzke vysunuteho ramena 20 metrov. Uz len najst projektanta co mi to odobry a naprojektuje. Ak mate niekto detajl konstrukcie a napojenia panelu dajte info, hladal som, nenasiel som. Mozu sa odliat podla vas rovno 8 metrove alebo musia byt mensie kvoli diletacii? Myslite si ze to je zrealizovatelne? Urcite tam budu neake zadrhely ake laka ma predstava ze naraz spravit zateplenie, stierky, netreba venec, rychlost vystavby a a toto vsetko za par korun.

Autor: Karel Masek
Datum: 20.12.2018 09:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129255
reakce na ...
Pokud chcete svou myšlenku realizovat,můžete ušetřit i za zvedací jeřáby, když použijete jednodušší technoligii pro monolitické technologické postupy v systému medmax nebo velox.cz (součástí je i Váš nápad s polystyrénem) a stavět se dá do mnohem vyšších výšek než se domníváte a ještě k tomu můžete zaměstnat množství těch,co dost dlouho hledají práci k míchačkám betonu.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 09:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Dakujem za napad ale memyslim si ze tymto usetrim. Zeriav ked bude 50e na hohidinu a bude tam 10 hodin tak zobere 500e co urcite bude menej ako sistem velox. Plus velox musim ostierkovat ale sistem je to zaujmavy

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 20.12.2018 09:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Největší výhoda betonu je monolitičnost při jeho dobrém armování. Ale tu tam u vás nevidím. Pak by jste nepotřeboval stěny 15cm široké, ale třeba jen poloviční a dokonce ne všude.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 10:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Polovicne oproti 15 cm? Neviem si predstavit ze by stacili 7,5 cm steny keby to je monolit... Uvybrovat stenu 7,5cm v salungu 2.7metra vysokom mi pride nerealne, kdezto vo vodorovnej polohe to ide v pohode

Autor: Jiří Mitáček
Datum: 20.12.2018 11:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100188
reakce na ...
Ano viděl jsem monolitickou stavbu 8cm širokou (dovolil jsem si zaokrouhlit na celé cm :-))
Navíc není nutné dělat 2,7m v kuse.

Vy dokonce vůbec nepotřebujete plnou zeď ale jen pár nosných sloupků. Prostě pokud použiji jakýkoliv materiál, měl bych se zaměřit na jeho výhody a ne z něj dělat něco co připomíná jiný běžnější materiál.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 12:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Ano, teoreticky by sa dali spravit iba stlpy a preklady a vyplnit 60cm polystyrenom a na stlpy 30cm a zvnutra parozabrana a sdk. To by nebolo ani neako casovo narocne obsalovat a odliat z monolitu.

Autor: David Zdeněk
Datum: 20.12.2018 10:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Jak je spojeno máte popsáno v mém příspěvku Datum: 01.07.2017 09:33.

Jak plánujete řešit dveře a okna? U mnou použitích panelů je elektrika dávána na dno formy , což je potom pohledová strana = absolutně rovná stejně tak boky , horní je opravdu jenom "stržena" latí a hladká již nebyla. Celý panel je tedy odlit ve "formě" na vibračním stole viz video https://youtu.be/m3vnnP2bJnA

Domnívám se že stejné podmínky u Vás na desce nejste schopen zajistit ,stejně tak vibrování.Srovnal bych to asi se zámkovou dlažbou vyrobenou ve fabrice a dělanou doma.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 11:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
U mna to bude naopak, pohladova strana hore, a zalestena lestickou, rozvody v husom krku priviazane o armaturu, okna normalne tak ako vo vasom pripade, 15 cm na hlbku sa da v pohode kvalitne uvibrovat

Autor: David Zdeněk
Datum: 20.12.2018 11:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Čím budete vibrovat ? Pokud se rozhodnete realizovat bylo by faj zde ukázat výsledek.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 12:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Klasicky ponorny vybrator, da sa to snim neodflaknut a vybrovat dosledne. Ak to budem tak realizovat, foto sem dam. Zatial do je iba cerstvy napad, musim zvazit pre a proti a najst normalneho statika co to naprojektuje a nebude hundrat ze sa to tak nesmie lebo to tak nevidel este nikoho robit tak jak hundru tuctovy murari z hornej dolnej ked im poviete ze sa polystyren nelepi na buchty...

Autor: Roman Novák
Datum: 20.12.2018 12:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 105259
reakce na ...
Fotogalerie:
Výsledek po domácku odlité stěny může vypadat takto. Nevibrovalo se. Jen vyšťouchalo. Rozvody elektriky jsou tažené +/- středem betonu.
Povrch se natáhnul lepidle a štukem.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 13:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Pekna praca, kolko stoji m2 toho debnenia ak tam je 30cm polysturenu? To je velox?

Autor: Roman Novák
Datum: 20.12.2018 13:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 105259
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Byl použit dražší EPS 150S v tloušťce 30cm (není nutnost). Jako bednění OSB desky tlošťky 10mm. Sloužilo jako posuvné a na celou podkrovní stavbu ho bylo potřeba za 7500Kč. Metr čtverečný té stěny mě tak vyšel na 1000Kč. Tedy i s armováním a drátěnými spojkami.

Autor: David Zdeněk
Datum: 20.12.2018 13:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Fotogalerie:
Pěkné ale u vás se jedná o stěnu ze strany bednění , musím říci že je "pěchováno" poctivě , kdežto kolega má představu že jeho vnitřní stěna bude bez bednění ,jenom stažená latí a zafilcovaná dle mě nelze dosáhnout stejného povrchu jako u Vás nebo u mě. V nejlepším případě bude výsledek stejný jako při strojní hlazené podlaze a to nemluvím o tom jak udržet ve správné pozici elektro krabičky.

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 13:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Videl som rucne hladeny beton filcom a vyzeralo to ako stierka. S posiciami krabiciek ma napadli 2 verzie. Bud po prischnuti vyfrezovat alebo druha moznost bez hladenia je nezaliat beton uplne po vrch ale + - 3mm od povrchu, osadit krabicky a zaliat cele nivelakom

Autor: lukes lukes
Datum: 20.12.2018 14:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129264
reakce na ...
Mne skor vrta hlavou ako v roznych spojoch spajat vodu a odtok umyvadla prepojit zo spodkom, ako to bolo riesene u vas?

zobrazuji 1 - 30 z 216   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama