Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Detail vjezdu do garaze

Autor: Jan Kaprhál
Datum: 17.03.2012 23:04
uživatel: 100914


Ahoj,


nikde jsem tu nenasel odpoved na otazku - jak efektivne vyresit detail vjezdu do garaze tak, abych prerusil tepelny most mezi exterierem a betonovou podlahou. Omlouvam se, ze neprikladam obrazek, ale snad situaci popisi dostatecne:

Betonova zakladova deska a zakladovy pas (sokl). Oboje zatepleno a izolace desky pretazena az na izolaci soklu. Z podlozi tedy garaz zateplena. jenze me zajima spis hrana pod garazovymi vraty, tedy bna vnitrnim lici zdiva. Ted mi tam konci betonova podlaha (na te vodorovne tepelne izolaci) a venku planuji zamkovku. Dotahnu-li zamkovku az k betonove desce, bude tam most. Dam-li tam jakoukoliv izolaci k preruseni toho mostu, musi byt az na horni lic povrchu, tedy bude primo pojizdena autem.

Mate nekdo nejaky navrh ci odkaz?¨Dik

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
laky Dory19.02.2019 10:48
laky Dory19.02.2019 10:48
Tom Nov05.04.2017 09:33
Miroslav Talapka11.04.2013 10:48
Fax Fax04.03.2013 21:44
vaclav Tomek22.03.2012 16:16
Radek Meca22.03.2012 06:45
Jiří Vondrouš22.03.2012 06:36
Jan Kaprhál19.03.2012 19:20
Jan Kaprhál19.03.2012 19:19
Jan Kaprhál19.03.2012 19:15
Milan Jakovec18.03.2012 23:31
martin martins18.03.2012 22:45
Jan Kaprhál18.03.2012 22:36
martin martins18.03.2012 22:30
Milan Jakovec18.03.2012 21:28

Příspěvky
Autor: Tom Nov
Datum: 05.04.2017 09:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123161
reakce na ...
Fotogalerie:
Je to stare tema, ale zustalo nevyresene, sam to ted resim a nenasel jsem nikde uspokojujici detail.
Trosku jsem si s tim detailem pohral a vylepsil nalezeny obrazek na internetu. Snad to nekomu pomuze, ja sam to budu letos realizovat, tak muzu na konci roku ukazat fotky z realizace. Pripadne navrhy uvitam.

Autor: laky Dory
Datum: 19.02.2019 10:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109081
reakce na ...
Dobrý den,

zajímal by mě Váš detail. Nyní to řeším a také nemám uspokující řešení.

Děkuji.

Autor: laky Dory
Datum: 19.02.2019 10:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109081
reakce na ...
Dobrý den,

zajímal by mě Váš detail. Nyní to řeším a také nemám uspokující řešení.

Děkuji.

Autor: Fax Fax
Datum: 04.03.2013 21:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 105012
reakce na ...
Fotogalerie:
Já to řešil takhle

Autor: Miroslav Talapka
Datum: 11.04.2013 10:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109055
reakce na ...
Zdravím,
Stejný detail mě napadl taky, ale místo pěnového skla jsem dal Ytong Lamda. Jen mám problém kontaktovat firmu Trim na e-maily nereagují a telefon je taky problém. Jaký typ jste přesně pořizoval a jakým způsobem jste kupoval. A ještě poslední otázku. Jakým způsobem jste řešil detail venku?

Děkuji Mirek

Autor: Milan Jakovec
Datum: 18.03.2012 23:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104239
reakce na ...
Mimochodem: jak řešíte hydroizolaci a dilataci plovoucí betonové desky u zdi?

Autor: Jan Kaprhál
Datum: 19.03.2012 19:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100914
reakce na ...
Dilataci klasicky mirelonovym pasem a hydroizolaci nijak. Betonovy povrch bude zatim bez dlazby, tzn. jen ho provizorne uzavru penetraci. Povrch mam vyspadovany, takze az bude dlazba, bude voda z auta stekat do kanalizace.

Autor: martin martins
Datum: 18.03.2012 22:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100329
reakce na ...
zabudol som pripisat-ako je na obrazku odkazova ciara na zvislu hydrolizolaciu medzi betonom a zamkovkou dat tam zvislo 2cm xps a vrchnu-viditelnu cast xps "zabalit do U z nerezu" ,alebo dat xps trochu nizsie (par mm) na to samonivelujucy tmel co sa pouziva na dilatacie pri betone...

Autor: Jan Kaprhál
Datum: 19.03.2012 19:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100914
reakce na ...
Ano, ja premyslel nad 3cm XPS, ale nevedel jsem jak ho zakryt aniz bych tam nechaval viditelnou sparu. U profil me nenapadl, dekuji za napad! I presto ale myslim, ze to neni idealni reseni a most tam je, protoze 2-3 cm XPS je malo:-) Leda vetsi tloustku a vetsi Ucko, coz ale samo o sobe most tvori:-)

Autor: Jan Kaprhál
Datum: 19.03.2012 19:20 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100914
reakce na ...
Ano, ja premyslel nad 3cm XPS, ale nevedel jsem jak ho zakryt aniz bych tam nechaval viditelnou sparu. U profil me nenapadl, dekuji za napad! I presto ale myslim, ze to neni idealni reseni a most tam je, protoze 2-3 cm XPS je malo:-) Leda vetsi tloustku a vetsi Ucko, coz ale samo o sobe most tvori:-)

Autor: martin martins
Datum: 18.03.2012 22:30 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100329
reakce na ...
Fotogalerie:
uz sa to riesilo bud tu ,alebo na livingu.snad sa autor nebude hnevat...

Autor: Jan Kaprhál
Datum: 18.03.2012 22:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100914
reakce na ...
Stale tam vidim ten tepelny most, o kterem jsem mluvil:-) Pro me ten obrazek prinos nema, odpoved na mou otazku nedava a toto reseni me napadlo taky...samozrejme jsem ho hned zavrhl.
Ale i tak dik za prispevek.

Autor: Jiří Vondrouš
Datum: 22.03.2012 06:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100088
reakce na ...
Jééé to je můj obrázek. Já to nakonec udělal, jak už je tu uvedeno, s tím 3cm xps a přes něj dal nerezovou přechodovku. Ano, je to tepelný most stejně, ale po několika zimách vidím jako bolest hlavně ty pitomý sekvenční vrata. Vždycky se někde najde nějaká škvíra a ani ta izolace za moc nestojí a to jsem bral ty nejsilnější lamely. Zlatý starodávný dvoukřídlý vrata, zateplit se to nechalo jak se Vám zlíbí a utěsníte je stejně jako okna nebo dveře. Já osobně jsem nešťastnej spíš z těch vrat. Mám to jako dílnu a z tohohle důvodu tam netopím. Jen když vím, že půjdu něco dělat, tak zapnu cca hodinu dopředu přímotop....

Autor: Radek Meca
Datum: 22.03.2012 06:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100018
reakce na ...
To se Vam naradi musi orosit ne? Ja uvazuji temperovat aspon na 5 stupnu.

Radek Meca

Autor: vaclav Tomek
Datum: 22.03.2012 16:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100747
reakce na ...
Zlatý starodávný křídlový vrata jsem tam měl 40 let.Stály 1500kč.Ve třech polích vpravo a vlevo jsem měl dvojku EPS.Na tom poz.plech,který ty vrata ztužil.Vyhodil sem je a jsem rád.Dal jsem tam vyší sekční a jsem rád.Na protilehlé straně garáže jsem měl ponk, svěrák a 1,5m zadek auta.Vedle ponku kamna Petry,pod ponkem šrouby trubky atd.Dnes tam stojí jen osobní auto.A v polici voda do ostřikovačů.Když je venku minus 10,tak tam je minus 5.Auto má být v zimě .Nemusím řešit u vjezdu do garáže tepelný most.80% lidí ho neřeší ani do bytu.Nemyslím jen novostavby.Dílnu mám vedle.Ani tam nehodlám řešit tep.mosty.Špatně provedená parozábrana je větší problem,ale to jsem někde jinde.

Autor: Milan Jakovec
Datum: 18.03.2012 21:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104239
reakce na ...
Taky nad tím dumám, a vůbec si nejsem jistý.
Problematická se mi jeví poslední řada zámkovky.

a) po vzoru balkonových (přerušených) iso nosníků:
http://www.betonserver.cz/_cz/images/foto/foto2_9778.jpeg
tj nechat (do ztracena?) i na venkovní straně betonový "protikus" k vymezení pevné mezery.
+
http://www.dilatace.cz/katalog/fpl8527ni.pdf
nebo
http://www.sargon.cz/pdf/deflex_katalog_2003_4_4.pdf


b) po vzoru vstupních dveří, nebo varianty:
http://www.anhydritovepodlahy.eu/images/anhydrit-detail.jpg
tj konzole + ? (pěnosklo? - křehke; purenit(jiný PIR)?)


Primárně ale nejsem si jist ani (ne)vhodností "teplé" garáže.
Jak to vidíte vy, všichni?

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.