Jaké zvolit vytápění při rekonstrukci domu?Dobrý den,
Jsem bohužel laik v oboru proto se předem omlouvám za (možná) amatérský dotaz a popis skutečností. Pokusím se Vám popsat naši situaci. Bohužel neznám současné tepelné ztráty (jsou veliké) a jaké budou v budoucnu. Určitě bude nejlepší zadat projekt nějaké firmě a vše propočítat, ale chtěl bych mít rámcovou představu jakým směrem bychom se měli ubírat.
Tedy:
Koupili jsme přízemní dvojdomek a chystáme se na jeho rekonstrukci.
Stav v tuto chvíli: Původní dva samostatné domky z roku cca 1930 byly propojeny do jednoho celku v 70.letech, čímž vznikla zastavěná plocha 110 metrů čtverečních. Jedná se o přízemní domky s dvěma sedlovými střechami a prostřední část se šikmou plechovou střechou. Domek A má dvě místnosti, každá cca 4x4m, prostřední část (ze 70.let) má cca 5,2x4,2m a obsahuje technickou místnost, koupelnu, Wc a chodbu, domek B má jednu velkou místnost 4,2x8,5m. Celá stavba je nezateplená, střechy původní, zdi tloušťky cca 40cm, nepodsklepená. Výška stropů v domcích 2,4m, v prostřední části pouze cca 2m.
Plánovaný stav v horizontu měsíců: nové vytápění, nové podlahy a jejich izolace v obou domech, nová dřevěná kastlová okna, pokud to půjde tak případně i zateplení (problémy s památkáři). Do 5 let plánujeme nové střechy na obou domech, případně také obytné podkroví na jednom z nich.
V tuto chvíli je v domě zajištěná TUV starým plynovým průtokáčem MORA a topení 4x vavky. Spolu s prvními kroky rekonstrukce bychom chtěli udělat i nové vytápění a k tomu se váží můj dotazy.
V domě A si představuji podlahové topení v obou místnostech + 2 radiátory. V technické místnosti kondenzační kotel zajišťující vytápění a TUV. V domě B je nevyužitý komín na který bychom chtěli napojit krb na dřevo jako dodatečný zdroj.