Tepelná ztráta prostoru, kde kamna budou je cca 1,5 kW(při -12).
Co si o tom myslíte? Neznáte podobná kamna? Nebo se na to vykašlat a dát tam plánovaná točná kmna Romotop Luanco(jmenovitý výko 8 kW, minimální 3 kW)? Děkuji za jakoukoli radu. PS: biokrb nechci
A ještě jedna věc, funguje v praxi samočištění/"omývání" skla kamen? Už několim prodejců mi řeklo, že nic takového neexistuje, resp. že je to případně jen marketingový blábol. A že se musí stejně sklo relativně často čistit ručně.
Samočištění funguje, když dopřejete kamnům jejich přirozený režim. Kdo to moc škrtí kvůli omezení výkonu v PD, nedosáhne teploty pro vypálení sazí na okně a musí čistit. Hodně prý pomůže izolační sklo...
Ještě jedna technická. Jak se vlastně řeší soužití krbových kamen a rekuperace? Je to vůbec v případě občasného zatápění třeba řešit? Prodejce mi sdělil, že rekuperace i kamna by měly mít německou certifikaci DIBT a že v opačném případě je nutné ke krbu připojit ještě ne zrovna levný regulátor. Ten zřejmě reaguje na rozdíly v tlaku (při otevření dvířek krbu??). Ničeho bližšího jsem se zatím nedopátral. Žádný jiný prodejce nic takového nezmiňoval (samozřejmě, kromě nutnosti těsných kamen a samostatného přívodu vzduchu). Setkal jste se tím někdo?
Setkal, ta rekuperace asi zrovna nutně nemusí mít certifikaci, ale musí být její funkcí (nebo programem) zajištěno, že v žádném pracovním režimu nevytváří podtlak, tedy že odtahový ventilátor nepředbíhá ten přívodní.
ta certifikovaná s regulátorem to dělá celkem sofistikovaným způsobem...
Díky. Je to ta funkce, co se v návodech rekuperací jmenuje "program pro otevřený oheň" apod. (znemožňuje séparé ovládání přívodního a odtahového ventilátoru)?
To je ale, jestli to dobře chápu, reálně potřeba pouze ve chvíli, kdy příkládám, popř. čistím. je to tak?
Něco podobného mám třeba na rekuperaci, mód pro digestoř. Kdy po zapnutí digestoře(a sepnutí tohoto obvodu) dojde ke stáhnutí otáček odchozího vzduchu a příchozí ventilátory jedou na max. To je samozřejěm pro případ že používá uživatel klasickou digestoř se zpětnou klapkou a výstupem ven. Je zajímavé, že s tímto výrobci počítají. Potom nechápu proč se nutně musí navrhovat jen cirkulační digestoř. Když by to šlo teoreticky takto řešit. Cirkulační digestoř je totiž o ničem, včera vyzkoušeno na vaření brokolicové polévky :-)..
není to spíš o blbém používání? Při chodu digestoře odseparujete "bordel" a do rekuperace odchází "jen" smradlavý vzduch. Vhodné je pustit rekuperaci na větší výkon. Jestli jenom pustíte digestoř a nepřivedete čistý vzduch a ten smradlavý neodsáváte, tak se jen rochníte v tom smrádku.
Je pravda že nejela na nejvyšší výkon, ale kdoví jak dlouho by se ten smrad(teda možná někomu brokolice voní,ale mě ne) vyvětrával. Naštěstí bylo hezky, tak jsem radši otevřel francouzské okno a okno v kuchyni a nechal to vyvětrat přirozenější cestou. Určitě to bylo v ten moment efektivnější - rychlejší a levnější. Ona rekuperace za nějaký čas vyvětrá,ale klasická digestoř má prostě mnohem větší výkon, je na to určitě vhodnější. Ale zde do tématu to nepatří, je to offtopic, tož to tu nezasírejme..
PPS: Nic? Tak pomalu proti toku ČASU, do dob, kdy jsem nebýval KYNIKEM.
Tam se dozvíte jak o nominálu, maximu, vztahu k hmotnostnímu toku spalin, i o těch v německy hovořících zemích tolik oblíbených xy hodinových vybíjecích charakteristikách... Jj, o tom všem jsem tu i onde OPAKOVANĚ A STRUČNĚ psal.
PPPS: Jenžééé...? Psát stále dokola a pak jen KOukat, jak vám příspěvky "z moci úřední" modifikují či mažou ... to už si z toho raděj budu dělat EFEKTIVNÍ A EFEKTNÍ ..DEL!
... 5PS? Bych nebyl PROSTĚ (s)PROSTým: Fifty/Fifty z 9kW nominálu MŮŽE BÝT i 8kW po dobu třebas 13 minut do interiéru MAXIMÁLU! Asi tak se to má s fyzikou u dřevopalu v akumulačním akvárku >:)
Jo, a ty stránky jsou po odborné stránce dosti bídné. Forma brutálně vítězí nad obsahem. Inu, především jde o DESIGNOVOU ČISTOTU... Ale v ŽÁDNÉM PÁDU naplácají HoVaDiny. Jen si v obecné rovině přihřívají (KOrektně!) svoji polívčičku. http://www.tonwerk-ag.com/public/filecache/Info_T-ART_eco2_EN.pdf
Díky za odkazy. V tom Vašem starém příspěvku se mi ale nepodařilo nic konkrétního nalézt. Možná ale jen špatně dešifruju.
"Fifty/Fifty z 9kW nominálu" Mohl byste prosím specifikovat, co tím přesně myslíte? 50 %? Nebo to nemám brát doslovně?
Z grafů, které mám k dispozici, vyplývá, že ta řada T-LINE má nejvyšší výkon asi dvě hodiny po startu a to necelých 2,7 kW. Což sice není 1,6 kW, ale pořád podstatně míň než min. výkon drtivé většiny jiných krbů. Nebo mi něco uniká?
Trochu mě jen zaráží, že taková kamna mají jen jednoduché (i když tlusté) prosklení.
Mám doma prospekty v češtině asi na celý sortiment a kamna vypadají opravdu slibně, ale ta cena. Můžu vám ty prospekty večer nafotit. Cenu jsem nikde nevyděl, nicméně projektant, který mi je velmi doporučoval a i nabízel návštěvu s ukázkou zapojených kamen, tak mi počítal cca 250 000 i s teplovodním vyměníkem. To je šíleně moc na to, že si s tím neohřejete ani TUV. Nevím za který konkrétně model to bylo, ale on i ten nejlevnější ais nebude moc levný a tak jsem se o to dál nezajímal.
Dobrý den, viděl jsem je předlonui naživo na veletrhu a cena byla v těch řádech jak popisujete...pokud je projektant doporučuje tak má asi jiné příjmy... Koupil jsem zatím toto: http://www.krbova-kamna.com/nordpeis-orion-cb-p.html za 8000 Kč(mírně použit´- pán si koupil výkonejší) a posléze se uvidí buď Nordpeis Salzburg M nebo akumulační obestavba nebo kamna na pelety...
pokud můžu poprosit a byl byste ochotný. Jinak teplovodní výměník aspol. bývá většinou dražší než samotný krb a serepetičky okolo, takže pokud je ta cena včetně výměníku (který nechci)... Z cen "lepších" krbů, jak se tak na ně dívám, rozhodně nadšený nejsem, na druhé straně, řečeno slovy klasika, nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné krby, které pak budeme mít doma jen na okrasu, jelikož k zatopení budou nepoužitelné. Nicméně na uvedené značcce nijak netrvám, pokud je levnější alternativa, budu jen rád.
DoTAZ není sice na mne, ale i pro ostatní: tady si udělejte cenovou představu (Bezvodý Dřevopal Radiační, nízkých průměrných výkonů).
Jde o poctivý a vysoce kvalitní šamot, se slušnou a odladěnou geometrií ... Stavebnice.
Schola Ludus
PS: Nebo rychle kupte toho Vernera .2 ..., ale ten je zcela proti Vašemu zadání :-)
PPS: EPD a BEZVODÝ dřevopal je KOmbinace možná, dokonce i smysluplná, leč není levná (ani náhodou!). No, a pro "dřevotřískový pastóšky naplacato", kubatury kolem 200 až 300 m^3 je to na hraně (ne)použitelnosti. Hlavní roli skutečně hraje KOEFICIENT SOUČASNOSTI Energetických toků.
Pak už zbývá jediná možnost:
VodoAku
a bohužel taky spousta dalších VyFiKundací >:)
Inu, nechcete AKUMULACI, tak se vám tam vrátí zadními vrátky ...
Nebo se VyPrdnout na dotace a topit ve SKUTEČNÝCH dřevotřískových/EPS/MinVaťáckých/PolyČuruPěnových Kontoš-EPD HALOGENKAMA!
Jejich radiační i konvektivní složka je vybalancovaná, jsou relativně za pusu... A KDYŽ JE BUDE cíleně OFUKOVAT REKUPERACE, co víc si přát?
O božský Igony jaký je tvůj názor na kamna Nordpeis M? A co se stane, když obestavím kamna Nordpesi Orion 500 kG šamotu...A jak to vlastně udělat(z mezerou, či bez). Děkuji za radu ubohému pozemšťanovi.
Toto umí KOrektně zodpovědět jen KOnstruktér kamen. On ví, co, jak a proč udělal.
Schola Ludus by SFO
PS: Snad ještě pár vysokoškolsky vzdělaných kamnářů s dlouholetou praxí by mohlo mít hodně dobrých námětů, ale jistota je pouze ten konstruktér >:)
Leč to jste určitě číst nechtěl ...
PPS: Jedna od sprostého teoretika: Mrhat drahým a kvalitním šamotem tam, kde stačí keramika řádově horších parametrů mi nepřipadá zrovna jako moudré řešení.
Pravda, furt lepší, jak "CHYTRÉ" obezdění YTONGem ...
PPPS: vyhledat mirek sima, pisici beznabodenickovou cestinou a pár dalších jmen zde na TZB, a jste na první šprušli znalostního dvojáku. Pak pár seminářů s kamnáři ... ... eé, zadara ani náhodou! Jde o hodně velké peníze, zdraví a občas i životy nevinných.
A tož jo, vyskládejte s mezerami. Získáte lepší teplosměnné plochy, radiace může být "dynamičtější" a přirozená konvekce bude efektivnější.
Pak začít laborovat s druhým mantelm. Instalovat "radiačními paravány" spolu s "konvekčními dekly".
Nakonec vyzkoušet klíďo i NUCENOU KONVEKCI. Jí musíme umožnit PRACOVAT NA CO NEJNIŽŠÍCH TEPLOTNÍCH POTENCIÁLECH (a taky hmotnostních průtocích). SMĚR TOKU? Vždy PROTI ARCHIMÉDOVI (statickému vztlaku)!
Můžu se jen nesměle zeptat, v čem tkví podstata rozdílu mezi krbovkami, na něž jsem tu odkazoval, a těmito šamotkami? O akumulačky by se mělo jednat v obou případech.
Vždy se ptejte "A kolik je ve vašem topidle železa?"
A následně: "Jak řešíte teplotní dilataci PŘI CHLÁDNUTÍ TOPIDLA?"
Pokud odpoví uspokojivě, našel jste patrně DOBRÝ POMĚR VÝKON/CENA >:)
Schola Ludus by IJK
PS: Odolnost proti vlhkosti, kys.octové, cyklické zkoušky, ... ... grafy emisivity v IR v závislosti na teplotě, ... no, je toho celkem dost, co si OPRÁVNĚNĚ někteří výrobci se skutečnou tradicí nechají zaplatit.
PPS: Jo, a pak Hydro-Termo spalovacího prostoru, akumulační části ...
PPPS? "Kovářská a Sklenářská" práce na dvířkách. Samo Sebou, opět v KOmbinaci s aeromechanikou a stechiometrií spalování, regulací ...
PPPPS: No, a pak je tu ještě předehřev spalovacího vzduchu, vhodné chlazení spalovací komory, KOmpromisy při tepelném nabíjení a vybíjení hmot... ... a tak jste zase zpět. Vrátíte se k DILATACI, PRASKLINÁM, přesnosti mezer mezi mantly, rozměrech "fuků" kvůli přiměřené konvekci nejen při prvním zátopu, nebo po předposledním přiložení ...
5PS: Na Váš prvotní dotaz PT M^2, ... odpovím - viz příloha (bacha, tam je zahrnut vodní výměník). Asi se fakt snažíte trochu bojovat... ...takže třebas HINT k té účinnosti: U Amíků uvidíte u stejných kamínek čísílko o cca 13% nižší, páč jejich KOndenzační KOtle nemaj účinnost spalování plynu až 105% :-)
Takže účinnost je 0.7, dřevo dá 20MJ/kg leč 1kg dřeva je až 1.3kg POLEN! A pro nominál 9kW vychází spalování cca 0.7 dřeva g/s, navýšení o 0.2 g/s vodní páry (navíc k té, co vznikne spálením dřeva), spaliny tak kdesi kolem 5 až 6 g/s ... a pak to celé zintegrovat přes "prdýlkovou funkci" nárazovo-přikládacího dřevopalu, který se následně transformuje na nižší a zpožděnou ... (ta je jako druhá příloha vykucháno taky od CH).
Takžeéé? BACHA na Jezdící ZÁKLADY! To pak třebas "ujedou nohy", a to víte: "Stačí Kapka a už to Ťapká!" No, myslel jsem samo sebou kapku Kondenzátu ... a popření zákonů zachování hmoty a energie.
Chápu dobře, že v germánském prostoru se obecně v uváděných výkonech krbů zohledňuje i akumulace, kdežto všude jinde se uvádí topný výkon jako takový, tedy výkon topné/spalovací komory, a akumulace se nezohledňuje, i když jí třeba kamna disponují? Takže "německý" výkon je třeba značně povýšit, kdeždo "neněmecký" ponížit (pokud kamna disponují akumulační hmotou). Taková kamna jsou de facto vzájemně nesrovnatelná, jelikož se míchají jabka s hruškama.
Existuje pro mě, jako fyzikálního laika (stydím, stydím ;-) ), způsob, jak do výkonu jednoduše promítnout i akumulační hmotu (u neněmeckých kamen)? Nezajímá mě vlastní spalovací komora, ale to, co vyzáří kamna jako celek.
Jinak co mě zaráží, je fakt, že u krbů určených především pro PD a NED, se nepraktikuje dvojité prosklení, a to ani u těch akumulačních. Přitom by to byl velmi efektivní způsob, jak omezit riziko usmažení ve vlastní šťávě.
PPS: Dvojité prosklení je PLUS cca 2-4k k ceně topidel do 50litrůch ;-) Nejen veselejší oheň a čistší dvojsklo, ale i lépe regulovatelný výkon. Regulační Rozsah? Ano, To je největší přínos.
A nebude dlouhodobě akumulace v PD(NED) spíše na překážku? Natopím prostor na 24 °C a akumulační hmota mi bude i nadále vyzařovat několik hodin cca 2 kW?? Když k tomu připočtu akumulaci stavebních materiálů, nebude to moc???
Akumulace NEBUDE NIKDY MOC, to si stojí za to POVĚSIT PŘED PRKÝNKO NA ZÁCHOD.
Oni ti StrašiRybkové vždy mávnutím ruky odbydou TEPLOTNÍ DIFERENCI... a to umí počítat jen s LINEÁRNÍMI STACIONÁRNÍMI FUNKCEMI >:)
Schola Brutus by SFO
PS? Tak jo, budu na Vás TVRD. AKUMULACE bude v PASTÓŠCE MOC PŘESNĚ TEHDY,
kdy se TEPELNÉ zisky z minuloročního SRPNA budou VYBÍJET ještě LETOS V ZÁŘÍ... nebo později!
Dokážete si tento scénář představit? Rok od roku bude v pastóšce tepleji, jen proto, aby se akumulovaná energie mohla zpět vybít.
Nebo budete rok co rok platit víc za energii na CHLAZENÍ. V každém ročním období budete jen chladit!
PPS: EPD a akumulace? Jen "nezvládnuté povely" pro výkonné členy regulace, nic víc.
Např.? V Po je doma klendra, spálíte tedy koš dřeva. V Út sice zjistíte, že je stále ještě moc teplo, předpověď dává na St dokonce oteplení, ale pro sichr spálite v Út dokonce půldruha koše ... a o Vánocích už budete pouštět ŠTĚDROVEČERNÍ KLIMU, páč k tomu klasickému KOŠI DŘEVA přitopí rodina, na Štěpána i KOledníci...
Tazateli se to jiz hodit nebude, ale prece jenom. V mem dome a dome meho bratra jsme instalovali krbova kamna Verner s teplovodnim vymenikem. Pripojena je 1000l akumulacni nadrz s prutocnym ohrevem teple vody. Vypoctova ztrata domu je 4kW vcetne vetrani s rekuperaci. Zkusenost od lonske zimy. Naprosto pohodlny a dostatecny zdroj tepla. Kamna obsluhuji z technicke mistnosti, z obyvaku si uzivame ohen a praskani dreva :) . Diky trojsklu je teplo vyzarene do mistnosti dostatecne redukovano, ovsem dum ma velkou akumulaci a mistnosti jsou vzdusne. Pohledovy krov, pod hrebenem vyska stropu 3.8m. Letos jsem zatim topil dvakrat, bratr ctyrikrat ( studenejsi poloha domu). Teplota v dome 22/23°C.
Tak jsem ještě jednou propočítal tepelnou ztrátu podle skutečného provedení(kromě stropu, který ještě není definitivní). Při - 14 mi to vychází kolem 1, 2 kW( podle toho kolik dám finálně do stropu a také intenzity výměny vzduchu). Při venkovní teplotě 0 °C mi ale TZ vychází kolem 120 W... Jsme vážně zvědavý kolik dnů v roce bude v provozu předimenzovaná teplovodní podlahovka a kolik dnů předimenzovaná krbová kamna. Každopádně si myslím, že kamna pro PD, který má TZ obyváku například 500 W jako fanny nikdy nebudou, ale třeba se jako již mnohokrát mýlím...
Věřte že kamna, která mají 500 W, budou jakmile po nich bude poptávka. :-) Vše je reálné viz obrázek. Kamna mají 150 kg (10 kWh) akumulačního šamotu a při příkonu 1-4 kW muže být jmenovitý výkon zhruba na třetině. Rozměr š39*h56*v120 cm. Vývod zadní i horní. Prototyp je již ve výrobě.
Pane Žáku, poptávka by možná byla, ale je třeba znát parametry oněch kamen a hlavně spotřebu peletek.
Například v mém případě (ale to může být víceméně všeobecné) pokud by byla spotřeba vyšší, než cena elektriky v nízké sazbě, tak to může být problém. Nehledě na to, že efekt z pohledu do ohně, při takto malém výkonu, také nebude asi nijak významný.
Se zájmem sleduji tuto diskuzi, sám jsem pořizoval 2-6 kw krbovky do pasivu, a opravdu mi přijde, že se trochu zapomíná na důvod, proč si lidé do takových domů cpou vůbec krbovky. To je přece kvůli požitku z praskání a plápolání rozžhaveného polene, do kterého může člověk čučet tak, jak to dělal tisíce let před vynálezem televize. Když bude někomu stačit nějaké šidítko, pořídí si biolíh, nebo si pustí pořádný venkovský krb v televizi s metrovou úhlopříčkou, včetně toho praskání... Obávám se, že je sice pravda, že vše je možné, ale že v reálu po 500W ohni příliš velká poptávka nebude...
Poptávka po kamnech o výkonu 0,5 kW je v řádu jednotek kusů, což je pro trh málo.
Obecně čistá cena energie z pelet je zhruba za 1,4 Kč/kWh (6 Kč/kg, 90 % účinnost) při jakémkoliv výkonu nehledě na spotřebu za předpokladu, že účinnost zdroje bude stejná v celém rozsahu provozních výkonů.
Při výkonu 0,5 kW opravdu plamen již skoro není vidět. V předminulém příspěvku jsem zmiňoval možnost akumulace a s tím snížení aktuálního výkonu do místnosti, který se v čase rozloží.
Předpokládáme, že u zmiňovaného prototypu akumulační varianty našich kamen (ve výrobě) bude na pět hodin topení při příkonu 2 kW energie pelet připadat vyzařovaný jmenovitý výkon 0,5 kW. Analogicky jako je tomu u kamen Nordpeis Salzburg viz https://forum.tzb-info.cz/123960-krbova-kamna-pro-pd/vsechny-prispevky#text99 kde je jmenovitý výkon na čtvrtině příkonu (energie dřeva). To jak tomu bude ve zkutečnosti se ještě necháme překvapit. Nicméně i při výkonu 1 kW je v našich konvekčních kamnech krásný plamen.
Pane Žáku, když si dá někdo takové topidlo do PD nebo blízkého NED, asi tu ekonomiku moc řešit nebude, v takovém domě většinou nemá smysl jiné topení než EE, a ta není v přímotopné sazbě (kterou bez obtíží dostane) o mnoho dražší, než ty peletky.
Rozhodně Vaše kamna nijak nehaním, neviděl jsem je v akci, ale ekonomicky to moc smysl nedává (to vždy radši zatopím bez práce elektřinou - za stejné peníze), jde tedy výlučně o pocit z plápolání ohně, to by tedy mělo být prioritou. (myslím že v PD je každému putna, jestli je účinnost 80 nebo 90%, když to neznamená dvojnásobek popela...)
Hlavní prioritou je opravdu oheň, pak nezávislost na elektřině, obnovitelný zdroj a další subjektivní věci, které hrají dosti podstatnou roli v rozhodování.
Souhlasím s tím, že v absolutních číslech to s ekonomickou stránkou PD moc nehne (1 - 2 tisíce ročně). Ale při porovnání třeba s kamny na dřevo mají pelety výhodu, že je lze provozovat na nižší výkon, větší úspora peněz (více času šetříte - pokud nemáte dřevo zdarma) větší komfort (zapálení, přikládání), menší prašnost, výrazně menší nároky na skladování atd.
Dobrý den, pane Vorlíčku. V principu máte pravdu úspora bude opravdu minimální. Nicméně pro přesnost EE je přece jen cca o 1 kč na kW dražší. Zajímala by mě Vaše osobní zkušenost s provozováním kamen v PD? A také jaké kamna jste zvolil? Děkuji! TD
To určitě ne, koukněte na ceník ČEZu. Je s tím docela bordel, musíte k ceně kWh přičíst ještě daň z elektřiny, obnovitelné zdroje atd, nicméně při základní ceně NT kWh 1,55 kč s DPH to zcela jistě nebude 2,4... V PD ještě s vložkou zkušenost nemám, letos to již nezprovozním, mám zkušenost ze dvou blízkých NED, a to ne moc dobrou... Na sálavý výkon prosklení pod 1kW může každý zapomenout, v těchto domech je obestavba větrána do hlavní místnosti a nemá žádnou akumulaci, takže je to na zatopení tak na dvě hodiny a jste na 25. Ne že by to byla taková tragédie, když je venku zima, ale naruší to totálně tepelnou pohodu, kterou má v PD člověk absolutní - nikde odnikud netáhne, vše je teplé, naprostá teplotní stabilita, chodím ve slipech a tričku, máme povětšinou 21,5 °C, a je to naprostý komfort. Výkyvy od krbu si tohle člověk úplně rozhodí, 21° C už je potom málo...
Ve svém domě to vidím na topení tak dvacetkrát v roce, opravdu na tu pohodu, kdy si k tomu klidně otevřu okno, když bude moc teplo. Mám ale v kamnech dvojsklo a obestavbu větrám jen do chodby a patra, a ještě mohu zvýšit odtah rekuperačky, tu v těch NED nemají... (nemám rád moc automatiky, ale už jsem přišel na chuť tomu, jak se doma s aktivní rekuperačkou nemusí člověk o nic starat, a pořád je tam naprosto optimální klima...) Ani mne nenapadne zatápět kvůli teplu, ušetřit tři tisíce za rok, na to se můžu pěkně vyprdnout :-) Proto mne tak popichuje, když u nízkovýkonných krbovek někdo omílá účinnosti a ekonomičnost - ta prostě nikoho nezajímá...
ceník mého dodavatele mám před sebou: C45 d: NT: 2, 57 kč/ kWh s DPH(plus stálý měsíční plat za jistič) VT: 3,17 kč/kWh
dá se zamozřejmě najít levnější dodavatel, ale podobně se pelety dají koupit za 5 kč/kg... Ale to je téměř jedno o ekonomice to není... Díky za zkušenost.. pokud se za dvě hodiny topení vzroste teplota jak popisujete tak to nebude nic nesnesnsitelného...
Můžu se zeptat, zda do zmírnění tepelné nepohody po zatopení nějak aktivně zapojujete i rekuperaci? Myslím tím umístěním přívodu, popř. odtahu vzduchu nad krb. A jak je to případně účinné?
Problém je ale ten, že objem vzduchu, který prochází rekuperací je ve skutečnosti podle mě malý. Jakékoliv zvýšení objemu vzduchu už působí nepříjemně. Nejen že to jde samozřejmě více slyšet, ale taky to jde cítit(v případě aktivní rekuperace a vysokých stropů asi tak ne,ikdyž někomu může vadit jakékoliv citelné proudění...). To už jak tady někdo psal, si spíš umím představit otevření oken. Letos budeme první zimu opravdu bydet a na zkoušku(z firmy zadara) tady mám http://www.krbova-kamna.com/haassohn-toledo-32c-kachle-ahorn-p.html . Krom toho mám jako hlavní topení vzduch-vzduch + v koupelně,chodbě a dětských pokojích po cca. 300W el v podlaze(to ale zapnu až v mrazech). Moja má ráda teplo, tak uvidíme. Já se podobně jako pan Vorlíček spokojím s 21,5 a chodím v trenkách a tričku, pro mě naprostá pohoda. Ale máme tu pořád cca 22,5-23 a moja chodí v mikině.. Takže si umím představit, že si zapne kamna,natopí na 25 i víc a bude spokojená. Situace je nyní ale taková, že mám pořád spíš bypassovanou rekuperaci, nepotřebuji vracet teplo a vlhko už vůbec ne(mám papírovku s entalpií a fakt to funguje,což ocením v zimě,ale jinak to je asi spíš na škodu).
Původně jsem měl stavět velkou akumulační "sviňu", potom jsem změnil názor a chtěl jsem zkusit tady zmiňovaná Salerna, ale podle mě mají peletová kamna mnohem lepší regulaci, čistotu provozu a jednoduchost ovládání i vyšší bezpečnost co se týká dětí. Jediná nevýhoda je potřeba el. energie, takže je třeba zajistit záložní zdroj. Ikdyž ten budu muset vyřešit nějak centrálně, my co jedeme na studnu, jsme na el. přímo závislí..
Pane Vorlíčku, to s tím topením dvakrát do roka nejste sám. Problém je v tom, že požadavek na zatopení bývá v době, kde je nás v objektu více. Chápu, neználkové mají vidinu praskajícího ohně, vůni (u někoho smrad) ze dřeva, pohled do plápolajícího ohně, ale ..... Když je v objektu hodně lidí (tudíž i topných elementu :) ) a k tomu ještě oheň v krbových kamnech, který dokáže zvednout teplotu, v mém případě, z 21 na 28 za pouhou hodinu a rekuperačka nestíhá, tak jsou na řadě okna. Jenže tam k nim nikdo nechce, neboť od nich táhne, ale ke kamnům také ne, jedině na adama, tudíž veškerá pohoda končí.
Tohle nás vyléčilo a kamna si výjimečně zapálíme sami s manželkou spíše večer a nějaký čas u toho vydržíme, než jdeme spát. Pak to necháme "doutnat" do rána.
Ale chápu snahu stavitelů se do toho nějak dostat. Známý to vyřešil šalamounsky. Má krytou terasu, která je propojena s domem. Něco jako dříve bývala veranda. Tam si nechal postavit klasický krb a kupodivu jej i v zimě dost často využívají. Nikoliv pro topení v baráku, či pro ohřev TUV, ale jen pro pohodu. Tam to teplo vcelku nevadí, terasa není zateplená. Jednou jsem tam byl na Silvestra a bylo to fajn. Jinak má velmi slušný NED, možná na hranici s PD a původně to chtěl dovnitř. Projektant mu to rozmluvil a dnes je rád.
Abych pravdu řekl s krbem na terase jsem taky špekuloval:-). Já mám prostor, kde kamna pojátý tak, že je sedm metrů dlouhý(kamna bodou uprostřed) a okna(2 x 2,2 a 3 x 2,2) jsou na obou stranách prostoru(není to ideální pozemek). Větrat tpřebytečné teplo tak mohu elegantně, aby na mě netáhlo:-))
Fany, já jsem sice psal 20x, nikoli 2x, ale to je úplně jedno. Já to také vidím přesně jako Vy spíš na tu večerní pohodu se ženou, nechat to večer dohasnout, rekuperace udrží ložnice v patře jakž takž podle nastavení. Řešení se zimní zahradou je super, kdo má na tohle prachy a prostor, je to určitě hodně atraktivní řešení..
Nicméně, když se udělá vše pro to, aby se výkon kamen rozložil, naakumuloval a nepustil z kamen (dvojsklo, akumulační vestavba, odvětrání mimo místnost s kamny), nemusí to být až takový diskomfort. Včera jsem hodinu a půl pekl krůtí stehna na 200°, trouba 3,6kW tak mohla mít průměrný odběr třeba 2kW, a teplota šla nahoru o stupeň, trouba je ve výklenku z betonové přizdívky, takže část tepla jde do ní...Zkrátka jde to, chce to ale využít každou maličkost...
Už jsem tu kladl dotaz na případné zapojení rekuperace v rámci těchto řešení, s umístěním přivodu (spíše) nebo odtahu vzduchu do prostoru nad krb, ale nikdo nereagoval. Nějaké zkušenosti, názory?
To se ale pak už teplý vzduch stihne promíchat a efekt nebude tak velký. Na druhé straně horký vzduch v rozvodech/RJ taky asi nebude to pravé ořechové. Nebo máte i jiné výhrady?
Proto jsem nadhodil i myšlenku přívodu vzduchu nad krb, studený vzduch by krb ochlazoval (navíc neplánujeme dohřev) a současně pak pomáhal odvést teplý vzduch dál, do jiných koutů a místností.
Teď se v tom trochu ztrácím. Myslíte "odvádět od krbu"? Nebo co by mělo vadit na přívodu ke krbu? U přívodu mám namysli vzduch z RJ. Bez dohřevu v tuhé zimě bude "čerstvější", takže nějaký efekt by třeba mohl mít.
Současná idea je dva přívody v obýváku (s krbem) a dva odtahy v propojené kuchyni (na druhém konci místnosti než bude krb). Vy byste tedy dal třetí odtah někam ke krbu, spíše nežli přívod?
zkuste si to nakreslit jak bude proudit vzduch. "čtyřděrovou" rekuperací to nezvládnete odtah je z baráku ven. Pro vytápění s ohřevem nutno jednotku s cirkulací "pětiděrovou"
Myslíte tím jednotku zajišťující cirkulaci teplovzduchu? Mě ani tak nejde nutně o rozvedení tepla po domě (to je, v případě ložnic, spíč kontraproduktivní), ale o odvedení nadbytečného tepla z místnosti s krbem. Byť ven, to mi nijak nevadí, je to alternativa otevření okna. A jaký je tedy v tomto případě problém se "čtyřděrovou jednotkou"? Přiváděný chladnější vzduch nebude krb "omývat"? Nejsem vzduchař, ale předpokládám, že studenější vzduch bude klesat ke krbu, kde se ohřeje a pak se bude postupně sunout vzhůru a na druhý konec místnosti, kde ho budou nasávat odtahy v kuchyni. Nebo ne?
pokud chcete odvětrat, a máte rekuperační jednotku tak (jako náhrada otevření okna) proč ne, Ale jak již tu bylo napsáno s relativně malým množstvím vzduchu. Vše záleží na projektu.
Pane Mojžíši, nevím, kdy jste ten dotaz dával, ale já jsem tady o tom kdysi psal.
Mám odtah vzduchu přímo nad krbovými kamny a jde to k RJ. Tam mám rozdvojku. Buď odvod vzduchu klasika z kuchyně, WC a koupelny, nebo přepnu (ruční klapka) a jde mi to od krbových kamen. Neboli to běží jako vnitřní cirkulace. Mám to tak, že i když topily kamna na plné pecky, tak do RJ šel teplý vzduch maximálně o teplotě kolem 35 až 40°C, což je maximum možného, co RJ snese. Výkon RJ (HR 100) je kolem 50 až 60%, tak že do místnostech šlo přibližně 21 až 25°C.
Kdyby to náhodou bylo moc teplé, tak dám klapku na polovinu a tím snížím teplotu od krbovek.
Tohle vše funguje velmi dobře, ale má to jeden malý problém ..... že v kamnech se dá topit jen výjimečně, páč saunu máme jinde a nepotřebuji ji i v obýváku .... :)
Pokud je to ten pan Holan, který standartně topí primárním zdrojemna 15 stupňu(viz jeho článek ve Veronice) a dosahuje tak hodnot PD tak ten nebude přetápět nikdy:-)
Jj, prostudovat. Je to plné jednobarevného klišé, leč je tam i spousta MOUDRÝCH POSTŘEHŮ.
SFO
PS? Inu, Moudří si Mohou Dovolit Predikovat. A že toho spousta nevyjde? No A? I jen odstup jednoho desetiletí ukáže, co byl jen "zelený dým" a co stojí za hluboké zamyšlení .... iGoNY
Ach jo já se těch Hollanů snad nezbavím...Jeník se snaží výt odborníkem přes energie a jeho syn právě kandiduje na primátora v Brně a šíří demagogii a polopravdy...to je snad v genech
Pročetl jsem text a v zásadě nelze odporovat, a tvrdit, že topení elektřinou je super. Nicméně na celkové spotřebě EE v ČR topen v domácnostech podílí v řádu jednotek procent přesná čísla mohu dodat. Pokud navíc topím EE v PD tak je spotřeba minimální a EE zdroj se na rozdíl od vychvalované biomasy regulovat...nehledě na to, že případné nahrazení EE biomasou má dopady na krajinu apod. Nic není tak černobílé...rozhodl jsem se ve svém domě kombinovat EE z biomasou...další dům už bude na základě skušeností čistě pasivní(malý domek na důchod)...
Co jiného by měl politik dělat, než podporovat biomasu - to je už jediný energetický obor, ze kterého jde (po solárním fiasku) zase vytřískat nějaké to všimné... Já bych toho lumpíka pozval k nám na dědinu, kde se spaluje lokálně, pěkně v půlce ledna, kdy to tam leží jako deka, možná by pochopil, jak velký úspěch PRO TU OPRAVDU VIDITELNOU EKOLOGII by byl polovina těch domků vytápěných TČ... Že je lepší spotřebovat méně energie v PD, než hodně energie v neúsporném domě, to je myšlenka, která zaslouží hluboký obdiv...
Mým pracovním územím je Vysočina a tam je to v zimě šílené - smrad, kouř...Bohužel ty domy jsou z energetického hlediska katastrofální - jeden takový vlastním. Tepelné čerpadlo(země - voda, voda - voda) v takovém domě pomůže, ale stejně to chce zateplit. Pokud nejde zateplit tak strhnout a postavit nový. Bohužel, ale v těch domech bydlí staří lidé, kteří nemají, ani na jedno. Zelená úsporám v tomto moc nempomůže, protože pokud si vezmete akreditovanou firmu tak se dostáváte za m2 zateplení na cenu 1000 Kč- 1500 Kč(podle toho jak Vás chtějí natáhnou). Kdežto, když si na to najmete dva řemeslníky tak jsem se dostal při EPS 25 cm na cenu cca 700 Kč/ m2(se vším všudy včetně finální silikonové omítky nejbvyšší kvality)
Dobrý den. Dva detaily: 1) "teoretická" úspora je dána primárním zdrojem tepla ( za jiné peníze vyrobí kWh elektrokotel nebo TČ ), prakticky jsou v domech s malou spotřebou ( jedno zda PD nebo NED ) krb či kamna pouze pro radost, finančně vždy ztráta.... buď jsou za levno a prakticky se v nich netopí, protože přetápí, nebo jsou bytelnějí a zadraho 2) cenu za větší větrání oknem prostě akceptuji jako součást ceny provozu topidla pro potěšení .... řešit zda vyvětrám za korunu nebo tři navíc nemá smysl. ZA sebe a mojí choť můžu říct, že to je se zvyšováním teploty akceptovatelné.... kamna mají pravda lehce pod 500kg a žádnou větrací mřížku. Zkušenosti z jiných ( 2 ) instalací odvětraných krbových vložek jsou velmi podobně špatné, jako pan Vorlíček
Máte pravdu počítat návratnost a ekonomiku kamen je nesmysl. Takových položek je, ale na stavbě více - kamený obklad, venkovní žaluzie, zařizovací předměty...to nemluvím o nábytku, kuchyni, ellktře apod.... Osobně jsem na stavbě šetřil tolik, že mě investice do kominů a kamen nemusí trápit. Jde jen o to vybrat něco, co se bude dát alespoň uspokojivě provozovat. Jaké kamna máte vy?
Nerad představuji něco co není ještě plně dotaženo do konce (fáze prodeje). Ale v případě diskuze tzb-info udělám výjimku.
Kamna neměla doposud pro naši firmu nejvyšší prioritu, ale i přes to jsme za ty dva roky ve vývoji kamen opět pokročili dopředu. Zvětšili jsme rozsah regulace na 1 až 4 kW, tak aby kamna byla použitelná i pro místnosti s větší tepelnou ztrátou. Vylepšili jsme ovládání a design. Kamna teď čekají ve frontě na certifikaci. Rádi bychom distribuci zahájili do konce letošního roku.
Více informací o zmiňovaných kamnech naleznete na stránce "ve výstavbě" http://test.flamet.cz/
NO, vypadá to zajímavě...opravdu je reálné mít kamna do konce roku doma? V tom případě bych o jejich koupi Vášně uvažoval nebot na NOrdpeis momentálně nemám...
Až to budete mít hotové a bude možné je někde vidět v chodu, tak dejte vědět. Zároveň by mne zajímala spotřeba peletek při různých výkonech. A také při jakém nejnižším výkonu ještě pracují bez toho, aby sami zhasly. Píšete 0,7 kW, což by byl můj případ, ale stačilo by i 0,5 kW.
Nevím, nevím zda při 500 W bude ještě nějaký požitek z ohně ať už vizuální nebo jiný - například sálavé teplo... Nemyslím si, že by zroj o nominálním výkonu cca 1,5 - 2,5 kW nějak extrémně přetápěl protor...pokud bude umístněn v relativně volném prostoru a nebudu topit, když je venku plus 15...
Kdyby dům měl zanedbatelné TZ v tom momentě tak to bude vypadat takto:
500 W x 3600 s/10°C :1300 J/m3°C = 134 m3
Tedy za hodinu se nám zvedně objem vzduchu 134 m3 o 10°C. To jen tak pro představu. Realita sice bude trochu jiná ale platí, že není nic snadnějšího než "přehřát" vzduch.
Pokud má někdo TZ prostoru, kde budou kamna 500 W tak tam podle mého názoru nic nevymyslí a na trhu nebudou nikdy kamna, která by splňovala tento požadavek. To by musela pracovat s dávkou paliva cca 100 - 150 gramů za hodinu(počítám s klasickými konvenčnímy kamny bez akumaliční hmoty). To je při topení dřevem nereálné ... u peletek možná ano, ale plamen nebude asi moc velký... Pak už snad jen instalovat do stávajících kamen hořák na biolíh...
Dobrý den. Pane Doležale, nemusíte ani nic složitě počítat a nemusíte ani znát vzorečky, které použil pan Homola. Stačí pouze porovnat momentální TZ místnosti kde se nachází krbová kamna s momentálním výkonem těch kamen. Příklad : Výpočtová TZ té místnosti je třeba 500 W při - 12 °C. Jakýkoliv zdroj tepla o výkonu větším, jak těch 500 W bude místnost přehřívat. Rychlost přehřátí je daná jednak venkovní teplotou a taktéž minimálním výkonem toho zdroje. A tento minimální výkon je právě ten zásadní problém. 500 W neumí žádný a výpočtová TZ je pouze pár dní v roce. Čili musíte vzít v úvahu, že budete potřebovat výkon kolem 250 W a ten budete dodávat kamny s výkonem 2 kW a více. Čili v tomto případě asi tak 10 x větší výkon, než potřebujete. Dál není potřeba už nic psát. Snad pouze to, že se upečete.... S pozdravem Laďa
Víte pano Laďo navštívil jsem v loňském roce dva pasivní domy. Oba jsou na stránkách pasivnidomy.cz...výpočtová TZ jednoho byla 1,5 kW... Venku bylo kolem nuly a výpočtově nebyl třeba žádný zdroj(také byl vybaven pouze aktivní rekuperací Nilan). Reality byla taková, že architekt, kterému dům patřil měl u svého stolu zapnutý přímotop protože mu byla zima. Hovořil dokonce o instalaci krbových kamen...Do obou domů se nahrnulo(dost na těsno) kolem 20 lidí a poslouchalo téměř hodinu výklad..měl by to být výkon lidí kolem minimálně 2kW přesto se teplota nijak nezvětšovala... Ještě by mě zajímala jena věc je vůbec možné používat v PD kuchyňské spotřebiče jako například troubu a plynový sporák? Předpokládám, že pouze v případě, že to větrácí jednotka nebo okno vyvětrá...jaký je prosím výkon plynové varné desky nebo jaké bude odpadní teplo, když budu například 2 hodiny péct husu?
Dobrý den. Když 20lidí v dost nahuštěném prostoru ten prostor nepřehřálo, tak z toho logicky vyplývá, že to teplo muselo být buď odvedeno ven, nebo se nejednalo o tak dobrý dům, jak bylo navrženo. Případně se může jednat o Váš ne zcela přesný popis celé situace. Ta matematika je zcela jasná. TZ domu 1,5 kW ( výpočet ) a výkon zdroje 2 kW ( 20 lidí ) jsou prostě v nepoměru. Když se teplota nezvýší, jsou pouze 3 možnosti. TZ není 1,5 kW, ale 2 kW. Výkon 20 lidí nebyl 2 kW, ale pouze 1,5 kW. a poslední možnost je, že jste se spletl. Používání sporáku a trouby je životní nutnost a tento zdroj tepla se započítává do tepelných zisků. Kolik toho tepla vyzáří do prostoru nikdo předem neví, jelikož každá trouba je jiná, každá husa je jiná, každá plotýnka je jinak dimenzována a tak záleží jednak na správné volbě velikosti plotýnky a také na správné volbě výkonu , čili velikosti plamene. Každý zná že po uvedení vody do varu je výkonově něco jiného, než následné udržování varu vody. Nejdříve jede plotýnka na plný výkon a následně se stáhne výkon na hodnotu, která ten var udrží. Nicméně, to jsou prkotiny kterými se nemá cenu ani zabývat, protože se zde dá vycházet z nějakých průměrných časů doby provozu. A třeba zimomřivý pan architekt vůbec nevaří a husu nikdy ani nejedl. A přesto ve výpočtu to bylo započítáno do tepelných zisků. S pozdravem Laďa
Elektrický sporák to je skutečně topidlo. Kdyby šel naplno, tak to má příkon až 10,5 kW (u nás o něco méně). Nicméně obvykle ani trouba nejede na teplotu 250°C a plotýnky udržují var už při stupni č.2. To se ale u nás potlačuje tím, že obvykle v době intenzivního vaření je pootevřené okénko v koupelně a digestoř to žene nad střechu samozřejmě i s teplem (smradlavým). V obýváku večer když ještě hodně nemrzne a sedneme k televizi (místnost nemá zavírací dveře), tak přestanou na termostatu "upadávat destinky" a o nějakou poskočí nahoru. Takže kotel dlouho a dlouho nesepne. Přitom to není ani vzdáleně NED dům.
Abych prvdu řekl již si nevybavuji zda bylo tenkrát otevřené okno...ale přavděpodobné, že ano... Co se týče elektrické trouby tak to nebude prktonina a teplo vyzářené do prostoru není zanedbatelné...domnívám se, že ne vždy je v teplných ziscích přesně zohledněno... Já osobně používám elektrickou troubu denně jsem z chudého kraje a pěčené brambory z máslem jsou mou obživou:-). Včera jsem například měl troubu zapnutou cca 45 minut a protory v nezatepléném starém cihlovém domě vytopila na 25 stupňů...
Dobrý den. Já Vám to všechno věřím. Vy ale už nemusíte mít žádné jiné topení, když to Vaše trouba přehřeje. Jinak pro mě to jsou prkotiny, jelikož troubu zapínáme tak 1 x za týden a to ještě tak na dobu nepřesahující hodinu. Samozřejmě, že se zapne odtah na plné pecky, čili to teplo letí přez rekuperaci ven a něco se zpětně rozvede zpět do baráku. Ale v globále je to prkotina. To solární zisky i v zimě, když svítí Slunce, jsou násobně vyšší. S pozdravem Laďa
Pane Laďo, vždy jste mi dobře poradil a po čase poznám, že jste měl pravdu. Inu, touha po živém ohni a představa nezávislosti na energetických společnostech je pro mě(a hlavně pro manželku) silnější než raionální úvaha.:-) Uvidíme jak jsem již psal rozhodl jsem do komínu a kamen Nordpeis investovat(to asi nebude to pravé slovo, protože investice se těžko vrátí). Snad to nebude s tím přehříváním tak hrozné. Ještě přemýšlím jak přebytečné teplo využít pro vytápění zášívárny na půdě(již jsme spolu řešili) Každopádně, kdyby jste měl cestu na Macochu nebo do moravského krasu tak zvu na prohlídku. Máte u mě lahev domácího koňaku od tatínka z Hovoran:-)
Otázkou je, co považujete za požitek. Pokud pohled do ohně, tak pak snad jen na druhé straně místnosti, kde topidlo a to ještě u otevřeného okna.
V mém případě se TZ obýváku s jídelnou a kuchyní, kde jsou krbová kamínka, pohybuje mezi 600 až 800W. Když zatopíme v kamnech, tak do hodiny se tam nedá vydržet. V prvních pár minut to je super, neboť kamna se roztápí, tudíž určitou část energie spotřebují na ohřev sebe sama, trubky a komína. Po rozhoření začnou vydávat větší část do prostoru a to začíná doba saunování. Do určité teploty se to dá vydržet. Například z teploty v místnosti 18°C na 22 až 24°C je to ještě příjemné, ale to vše již při skoro úplném uzavření přívodu vzduchu. Tedy že oheň v kamnech jen doutná. Jenže je ten výkon i tak pořád vyšší, než je potřeba, tudíž teplota dál stoupá. Při 28°C je prostor osazenstvem opouštěn. Přesto, že mám nad kamny nasávací mřížku pro vnitřní cirkulaci a část tepla jde do dalších, tak nezbývá, než otevřít okna, neboť malá RJ si s tím neporadí.
Až se tady na trhu objeví nějaká kamínka, která budou mít výkon někde mezi 0,5 až 1, maximálně 1,5 kW, tak pak se dá o tom uvažovat. Jinak jsou kamna v NED jen na ozdobu.
Paradoxem je to, že největší poptávka po koukání se do ohně vzniká při návštěvách, kdy je v místnosti třeba 6 a více lidí a už tou samotnou přítomností je de facto splněn požadavek na teplo splněn. Pak se těžko vysvětluje, že topit v kamnech nelze. Tedy snad jen s výjimkou, že mezi návštěvníky jsou pěkné mladé kočky a nebylo by od věci, aby se více odhalily ..... :)
Ještě by mě zajímalo jaké máte kamna. Tak nějak jak to poisujete to většinou je..například můj bratr má krb o nominální výkonu 10 kW umístěný v prostoru o TZ cca 1,8 kW(není to NED) a loni jsem jej neviděl topit....Ono, když do kamen navalíte 2 - 3 kg dřeva tak je to 7 - 11 kW k tomu jede televize, spotřebiče v kuchyni(to jsoustovky watů)... No uvídíme, já jsem se rozhodl, že tam ty kamna Nordpeis dám...váží 600 kg a dají při dávce paliva 1 kg provozovat při nominálním výkonu cca 1,2 kW...když k tomu připočtu aukumalíčnu masu v domě tak určitě poroste teplota a k nějakému přetápění bude docházet. Určitě to ale bude jiné, než kdybych měl např litinové krbové kamna s jednoduchým zasklením... Výpočtově má prosto, kde budou kamna umístněna cca 1,1 kW...skutečnost bude, ale mírně vyšší..
Kamna mám od firmy HAAS+SOHN, něco jako jsou tyto ( http://www.gas.cz/product/product:9326/ ) , ale starší provedení, které se už nedělá. Ale výkon je o něco vyšší, než tahle novinka. Tuším, že to bylo 2,5 až 4,5 kW.
Prostě je to moc. I když chápu, že se to těžko vysvětluje. Chce to osobní zkušenost. V NED, který je blízko PD, se počítá každý sebemenší zdroj tepla.
Určitě je to moc...tomu rozumím...nominální výkon kamen, které máte bude minimálně 6 x vyšší než TZ(500 W) při - 12 ne tak při vyšší venkovní teplotě.... U mě to nenude takový rozdíl... Provozovat HAAS+SOHN dlouhodobě na výkon cca 2 kW není reálné...
Určitě je to moc...tomu rozumím...nominální výkon kamen, které máte bude minimálně 6 x vyšší než TZ(500 W) při - 12 ne tak při vyšší venkovní teplotě.... U mě to nenude takový rozdíl... Provozovat HAAS+SOHN dlouhodobě na výkon cca 2 kW není reálné...
Nevím v jaké části stavby se nacházíte. Pokud již máte hrubou stavbu, včetně zateplení a oken, tak si můžete udělat zkoušku tím, že si půjčíte nějaký přenosný přímotop s regulací výkonu a nechat ho běžet tam, kde plánujete krb, či kamna. Většinou jsou do 2 kW.
Nemám ještě kompletně zateplenou půdu - je tam zatím pouze 15 cm EPS. I tak to, ale stojí za zkoušku - přímotop o výkonu 2 kW na stavbě mám. Moje výhoda, je, že prostor, kde kamna plánuji má c celého domu průměrně největší TZ. Jsou tam velké prosklené plochy jak na jižní tak severní stranu( v obyváku mám okno na severovýchod o polše 4,5 m2). Také jsou tam vyšší stropy(3 m). Vzhledem k tomu, že na půdě plánuji využití pro trucovnu, zvažuji i vyřešit to tak, že bych tento prostor zateplil až mezi krokve. Zvětšil bych tak prostor, kde budou kamna a TZ prostoru... Kdyby to někoho zajímalo a poradil by mi tak rád zašlu půdorys a řez...
Uplynulo pár let od doby, kdy jsem poptával malá krbová kamínka s výkonem někde mezi 1 až 2 kW. Tehdy jsem nic nenašel, tak jsem pořídil taková, kde je výkon 5kW s tím, že nejmenší jsou 2kW. Ovšem i to je moc. Přesto, že jsou kamna, po rozhoření zašperovaná, tak je výkon stále velký. Během krátké chvíle je v místnosti 28°C a více. Prostě domácí sauna.
Můj dotaz zní. Našli jste nyní nějaká kamínka, která mají maximální výkon do 1 kW? Pokud ano, dejte typ, případně popište zkušenost z praxe.
Dobrý den. Kde se dá ověřit ten výkon voskových svíček ( 125 W ). Já jsem našel výkon čajových svíček a tam je to směšných 30 W. Děkuji. S pozdravem Laďa
Ano, tak se měří výkon svíčky. Zváží se úbytek vosku a vypočte se energie. Těch 120 W co jsem udal je pro klasickou kostelní svíčku asi 2 cm tlustou a je to výkon maximální. Podobný výkon maximální odevzdávají tzv. věčné plamínky v ohřívačích (skutečný je o něco nižší, mám změřeno).
Na odkazovaných stránkách je pokus, jak pomocí svíčky, dvou ešusů, vody a nějaké elektroniky vyrábět elektriku. Moc se mi to líbí. Ešusy doma někde mám, soused po večerech spíchne tu el, část a já pak obejdu kostely ......
Poněkud vážně si vzpomínám, jak jsme, první vánoce v NED, museli dost větrat, když jsme zapálili asi 15 klasických vánočních svíček na vánočním stromku. Což by mohlo dělat asi 400 až 500W. Tehdy jsem ještě neměl RJ, tak že to jistila otevřená okna. Své, samozřejmě, dělal i počet lidí, tehdy asi 6 kusů x průměrných 100W. Dohromady přes 1kW a to je překročení TZ obýváku dost znát.
PS: Naštěstí nikdo u nás nekouří. I když ona ta cigareta asi moc velký výkon nemá. Či ano?
Jj, taky jsem se asi dvě hoďky zabýval výkonem ČAJOVÉ SVÍČKY ( cca 1.5", kovový "obal") a závěr? Přesně to, co OKO vidí :-) Nestabilní hoření, změna teploty plamene a velké množství sazí. Což při +- C26 není k nepochopení >:)
SFO
PS: Měli jsme (s "Mladým" po letu) delší DisPutaci, co je tovlastně ten tolik vzývaný
"Selský Rozum".
Navrhl jsem KATEGORIZACI. "Dole Selský Záklaďácký", nahoře "Sedlák-Profesor NEZJIŠTNÝ", no a mezi tím jsme se nebyli schopni shodnout. Neva, stání v koloně na D1 aspoň rychlej utíkalo...
PPS? To jen k těm 40 MJ * kg^-1. To víte, taky byste tíhli ke KYNIZMU, kdybyste stokrát do roka používali 3 až 10 MW tepelného výkonu na "regulaci 3D+ trajektorie objektu" o hmotnosti 3 až 10 tun... a užívali si nadhledu nad:
1) lidskými nectnostmi,
2) krásou "nezelenáčské" přírody,
3) uměřené architektury ... 666) moudré techniky.
A pak se nedivte, že jsem si jako cíl dal potírat lidskou VZPUPNOST.
.......Teplo vyzařované z konvekční kamen může rychle překročit potřebu tepla pro vytápění místnosti, kde se nachází, což způsobuje přehřátí. Topný výkon v kamnech musí být nízká (tj 1-3 kW) tak, aby nezpůsoboval příliš vysoké vnitřní teploty. Jen pár kamen, s tímto požadavkem nízké výhřevnosti, je k dispozici na trhu......
Z toho usuzuji, že nějaké existují. Proto se ptám, zda již někdo našel nějaký výrobek. Spíše asi ve světě, než v ČR.
Na trhu jsou jedny od Haas+Sohn s výkonem 2-4 kW. Co vím, tak na západě se to řeší spíš skrz vyšší akumulační schopnosti krbových kamen. Ale pak se taky pohybují ve zcela jiných cenových relacích.
Dobrý den, vzhledem k tomu, že mám poměrně dost dřeva a les za domem a také proto, že pracuji v enegetice rozhodl jsem nezavislého zdroje nevzdát. Rozhodl jsem(pokud seženu peníze) pro težká akumulační kamna Nordpeis Salzburg - nominální výkon 2, 4 kW... Kamna váží 610 kg mají dvojité prosklení...když k tomu připočtu těžké akumalační příčky kolem kamen tak nemám o přehřátí ovavy.... Nevýhodou kamen je vyšší cena - nu což hold oželím jednu zahraniční rodinnou dovolenou.
Kamna Salzburg podle grafu v příloze mají jmenovitý výkon 2,4 kW při výkonu pod 50%. To znamená, že výkonová špička bude kolem 5 kW, která je zhruba od jedné hodiny topení.
Zeptejte se distributora, jestli když budete topit na nižší výkon (menší dávky dřeva), jak moc se budou kamna zanášet v jejich tazích, které z hlediska konstrukce nelze jednoduše čistit.
Děkuji za radu! Zeptám se. Jěště prosím jak je s komínem pro Vaše kamna. Je možné připojit na nerezový komín 150 mm, který je vyustěný nad stropem a nachystán pro Nordpeisy? Děkuji
Ještě ke kamnum Nordpeis, které zvažuji nominální výkon 2,4 kW je pří dávce paliva 2 kg - to odpovídá cca 7,5 kW... Pokud budete volit menší dávku paliva je reálné se přiblížit cca 1,5 kW...tolik bude cca vyzařovaný výkon přes dvojité zasklení... Chystám se prohlídku kamen v provozu pak mohu referovat více... Nicméně si myslí
Ještě ke kamnum Nordpeis, které zvažuji nominální výkon 2,4 kW je pří dávce paliva 2 kg - to odpovídá cca 7,5 kW... Pokud budete volit menší dávku paliva je reálné se přiblížit cca 1,5 kW...tolik bude cca vyzařovaný výkon přes dvojité zasklení... Chystám se prohlídku kamen v provozu pak mohu referovat více... Nicméně si myslí
Myslím ,že s tou kotelnou se mýlíte.Pokud budete stavět dům běžné velikosti budou Vám stačit 2-4 prm na zimu i s TUV,já mám zadní příkládání, topit budete 2x za týden po práci u televize i z ohřevem TUV. Rozdělte si 3 prm dřeva na 40 hromádek,ať vidíte kolik toho dřeva budete ke krbu za 3dny nosit. Aku v podstatě nepotřebujete,já ji využívám minimálně. Mě klesne teplota v domě za 24h při venkovní teplotě okolo nuly o 1st a mám TZ 3,7kw bez rekuperace. Důležitějši je boiler na TUV min 300L a více, já mám pouze 200L.Větší problém bude TUV než topení. V podlaze mám 7 m3 anhydridu nahřívám ji z 22 na 27st na to je potřeba cca 20kwh na TUV potřebuji dalších 15 kwh. Něco mi akumuluje stavba z plných cihel. Takže bez nádoby můžu topit cca 4 hodiny naplno,každý druhý až třetí den. Vniřní teplota mi kolísá od 22 do 24 st.a to mám do vzduchu 3kw vy by jste měl 1,5kw.Tepelné ztráty místnosti ,kde mám kamna odhaduji do 2kw.
Zatím jsem dřevo nekupoval.Pokud bych, ale koupil např odpad z pily,topná sezona se dá i z TUV a soláry pořídit do 2000Kč za rok a jeden den práce.A to nikde není započtená hodnota,že máte v domě oheň.Cena samozřejmě bez amortizace zařízení.
Pane Rezku, poprosil bych vás o zkušenost se zadním přikládáním. Zezadu se vybere i popel? Je nějaká špinavá činnost, kterou musím dělat v "čisté místnosti"? Např vymetání kamen...
Kamna mám v provozu druhou sezónu. Popel se nevybírá, ale zatřepe se velkým roštem a vše propadne do popelníku ,který vynáším zezadu 1 x za cca 10-14 dní, cca 10l popela. Přemýšlel jsem i nad splachovačem do odpadu nebo uzavřenou nádobou ve sklepě, ale při tak malém množství to nemá význam. Zepředu se pouze čistí sklo, pokud máte ale kvalitní dřevo, tak čištění je minimální. Dále zepředu,jednou za rok po sezoně vyčistím vysavačem část výměníku cca 20x20cm práce na 3minuty. Jinak z čisté místnosti nic. Zadní přikládání je výborná věc. Mohu porovnat s krbem, který mám na chatě, kde přikládám zepředu. Pokud bych dělal krb na chatě znovu, určitě se zadním přikládáním. Výhoda je, že dozadu donesete dřevo v jakékoliv plastové nádobě a nepadá Vám žádný nepořádek. Při přikládání zepředu by Vám tato nádoba hyzdila obyvák a z košů na dřevo vždy něco padá. Další výhoda je, že zadní dvířka mají cca 1/3 plochy předních a při otevření a přikládání není cítit v místnosti kouř. Nemění se tolik plocha komína k otvoru do kamen.
Do domu s podobnou ztrátou, jsem instaloval krbové peletová kamna Attack fireplace heating 16 s akumulační nádrží 800l s vnořeným bojlerem, Teplovzdušný výkon je jen v rozmezí 1,4-0,5kW a teplovodní výkon max. 14,7kW. Nedochází k nežádoucímu přetápění prostoru a je zároveň i dostatek TUV.
děkuji za radu! Objem 800 l je dostačující? Předpokládám, že v létě ohříváte solárem? Do vzduchu mají pouze 1,4 - 0,5 kW?? Kde se dají koupit. Děkuji TD
Dejte na sebe mail. Jinak soustava je zapojena s aku 800l, peletková kamna jsou automatická, včetně automatického zapalování.Nastavena teplota v aku 70°C a při poklesu pod 60°C se automaticky dohřeje.
pane dolezal - kamna pro pasiv neexistuji !!!!!!! je smutne,ze si to nedokazete uvedomit. ralevantni udaje z praxe by vam mohl sdelit pan Smrcka pri TZ domu 0,9kW !! komu neni rady - tomu neni pomoci.
Pane Kocino. Už jsem Vám to psal jednou: Vážně mě nezajímá Váš názor - myslel jsem, že jste to pochopil. Bohužel jsem si neuvědomil, že nejste schopen chápat nic. Žádám Vás ještě jednou, nechte si Vaš moudra pro Vaš cérku a rozsáhlé příbuzenstvo . Ti to jistě ocení. Já si kamna do domu dám, nehledě na Vaše názory.
Pane Doležal prodám Vám 6kW loni spáleno 2000kg briket letos nic původní cena 28000 tis za 10000 kc prodám a rád a nadávejte si na pana Kocinu jak chcete on všechno ukáže čas co bych v dalším domě nedělal je rekuperace a krb člověk musí na všechno přijít sám...http://www.romotop.cz/krbova-kamna-romotop/lugo-03-plech K tomu originál potrubí koleno s otvorem na čištění a roura s klapkou..tu nabídku myslím vážně.
Děkuji za Vaši nabídku. Původně jsem měl navržená kamna Romotop Luanco(otočná), ale myslím, že by to byla cesta do pekel. Výkon těchto kamen i kamen, které mi nabízíte je vysoký a a si bych se upekl. Se Salernem případně kamnami na peletky mám, alespo%n šanci, že to bude OK. To, že byste nedělal krb chápu, ale proč ne rekuperaci? Jak už jsem zde psal instalace kamen není moc racionální řešení. Proč to chci: 1. Manželka(já také) máme rádi oheň 2. Nějaká větší krize - les je pozemkem 3. Častečná nezávislost na dodavatelích energií.
Ale jsem člověk ovlivnitilelný a možná komín neudělám a ušetřené peníze investuji do TČ(přiznávám ovlivnění panem Kocinou)
Pane Doležal dělal jsem v zakoupené hrubé stavbě speciální přívod ke krbu pod stropem a spešl krytí potrubí protože komín neprocházel obývákem tak jsem ho táhnul pod stropem přes celou ložnici jen pro to že jsem romantik a byla to moje podmínka oooooch jak jsem byl hloupý a to mám v podlehu průduchy aby potrubí vyhřívalo i ložnici když už tudy prochází,jedna věc že jsme topili doma kamny a líbilo se mi to tak dneska preferuji čistotu a to jsem si neuvědomil a proč ne rekuperaci to Vám otevřeně odpovím pokud nemáte PD je to zbytečné a dle mého a diskusí na airforu to neušetří vůbec nic možná ušetříte energii spíše když jí mít nebudete,filtry,energie atp...dnes bych vše dělal jinak ale kdo sem začne chodit tak každý zblbne,věřte mi.
To je na každém ale dneska to je vidět i tady na TZB levné TČ VZDUCH-VODA nebo ZEMĚ-VODA a vesele větrat okny ve finále to vyjde levněji než co jiné dohromady dva kamarádi mají velké domy jedem platil v propanu 80000 jen za plyn a měl doma zimu dneska hicuje a platí 22 000 za rok za vše druhý novostavba to samé. přijde mi že co je tady to nejhorší tak vlastně nejlépe funguje,já si nestěžuji jen mě dnes mrzí nějakých 40 tis kc do toho abych měl krbová kamna v obýváku a rekuperace je jen o luxusu do -10 pak už nejde žádná a to mám aktivní,tedy pokud k ní nemáte další tisícové vymoženosti jako ZR nebo EL předehřev je to jen jedno velké lobi. dle mého rekuperace nešetří vůbec nic jen dobře nebo luxusně větrá.
popsal jste to zcela presne - mockrat diky. kdybych to napsal ja - tak bude kazdy rikat jaky jsem blbec a idiot.lobby proste musi umlcet praktika - ono v novostavbe se vetsina veci projevi az v prubehu let.
nejsem si jist,jestli bych dnes delal rekuperaci a nejspsi bych se na ni vykaslal (to budu vedet az tak za 2 roky - tedy prinos rekuperace).
dnes jsou v republice postaveny stovky PD domu - proc nikdo o nich neinformuje?ze by byl kazdy spokojen - tak tomu ani nahodou neverim.jenze nikdo nebude rikat negativa - byl by za blazna.vzdyt to navrhli a spocitali odbornici.zajimalo by me kolik tech odborniku v pasivech bydli ?!?!?
letos to jeste s rekuperaci vydrzim a pristi rok ji vypnu a bude se vetrat mikroventilaci - o kolik stoupne spotreba za vytapeni v topnem obdobi - 100 ci 200kWh/za topnou sezonu?neverim,ze by to mohlo byt vice. jenomze nikdo vam preci nebude rikat,ze rekuperace je na nic kdyz do ni vrazili 60 - 100 000kc.me nastesti vysla na 30 000kc za vse. vetrani je ovsem komfortni o tom neni pochyb - jen ty kladne ionty mi u toho nejak zacinaji chybet :-( (a to jsem se tomu kdysi smal). lze sice vetrat vetsim objemem vzduchu - ovsem problem nastane zahy - nizka vlhkost v dome !!!!!!!jiz to zacinam pocitovat a to neni jeste konec unora !
A proč tedy netopíte krbem? Jen kvůli čistotě nebo jsou jiné důvody(např, přehřívání interiéru)? Co se týče rekuperace tk nevím, nevím zda to půjde bez ní. V zateplelém domě musím zajistit dostatečnou výměnu vzduchu - dostatečně větrat. A jak to udělat například u dětí? Už dnes nejsem schopen je donutit, aby si vyvětrali(když to udělají tak nechají otevřené okno celý den a topení jede na plno)...
Jen kvůli pohodlí a bordelu okolo toho mě to prostě vadí něco jiného je když bude hromada dřeva v klasické chalupě v kuchyni tam by to chybělo kdyby to tam nebylo a něco jiného je nový dům tam mi to nesedí o přetápění nemůže být řeč moje holky topí na 25 normálně jsou blázniví.Když vám přijde dcera v bikinách a řekne táto je tu zima přidej na topení a nenapadne ji si něco vzít na sebe tak to časem vzdáte jsem i málo doma tak se raději neptám :-)
pane Zalud - nechtel by jste to resit verejne? jinak je to stejny jako to resi pan Saly :-(((((((((((!!!!!!!!!! mate nekde problem a nechcete rict kde !!
to co jsem rek. vy jste snad rekl,kdy jste zapojil scoje noname TC a spotrebu domu pred a po !??!?!?! nikdy jsem se toho nikde nedocetl - bezte k sipku - vas cas uz vyprsel !!!!!!!!! http://www.csfd.cz/film/281357-vymereny-cas/
dalsi lekci vam dam z oblasti ekonomiky. kde je ten vas SLAVNY FRIGOTECH !!!!!!!!!!!!!
Autor: petr kocina Datum: 13.12.2012 12:00 odpovědět upozornit redakci
blokovat uživatel: 100182 reakce na ...
nemotejte do toho TC a solarka.jiny COP je pri ohrevu TUV a jiny je do podlahy. realna a skutecna spotreba domu pri provozu pouze na EE byla 8 100kWh/rok (teplota v dome cca 20st).spotreba vody pro 3,3 osoby je kazdorocne cca 125m3/rok.tedy nadnormativ.
zacnou vam vychazet podstatne jina cisla,nez ktere jste uvedl. ostatni spotreba je 3 200kWh/rok.myslel jsem,ze ostatni spotreba bude o dost nizsi - asi malo setrim :-)
Jaskva jeste nedokazal spocitat MPT pri velikosti domu 142m2 a poctu osob 3,3 a celkove spotrebe 8 100kWh :-)))))))) se solarkama dela celkova spotreba 6 100kWh/rok.
Jaskva to je proste poctar kazdym coulem :-))))) dychani sten uz opustil rovnez tak i dychani do kostrukci :-))))))))))
děkuji za radu! Objem 800 l je dostačující? Předpokládám, že v létě ohříváte solárem? Do vzduchu mají pouze 1,4 - 0,5 kW?? Kde se dají koupit. Děkuji TD
děkuji za radu! Objem 800 l je dostačující? Předpokládám, že v létě ohříváte solárem? Do vzduchu mají pouze 1,4 - 0,5 kW?? Kde se dají koupit. Děkuji TD
Můžete si koupit 13/10.2 s akumulační, alespoň kubikovou, nádrží za cenu přes 100 tisíc + rozvody. Výhodou je celodenní čerpání tepla z akumulační nádrže.
Nebo si počkejte na sálavá peletová kamna s výkonem 1-3 kW, rozměry 270x270x1200 mm, účinností 85%, efektním plamenem, dvojitým stále čistým sklem, jednoduchým zapálením, možností uzavření přívodu pelet a zásobníkem na 10 kg. Kamna nepotřebují přívod elektrické energie a nehlučí (bez pohyblivých částí). Pro naakumulovaní a utlumení energie je možné obestavět akumulační zdí. Budoucí cena obdobná jako má Salerno.
Kamna přívod externího vzduchu nemají. Při výkonu 3 kW s přebytkem vzduchu 2 kamna spotřebují 6 m3/hod. To bez problémů zajistí rovnotlaká rekuperace. Odpadají tak problémy s další "dírou" do domu a kamna jsou konstruovány jako vzduchotěsná.
Odvod spalin je pod úhlem 45°. Natočením kouřovodu si můžete vybrat jestli chcete zadní vývod přímo do zdi, nebo horní který vede z části za kamny. Výhodou prodlouženého horního kouřovodu je zvýšení účinnosti díky větší teplosměnné ploše. Například při výšce sopouchu od podlahy 2,2 m se sníží teplota spalin v kouřovodu na cca. 100 °C a účinnost se zvýší na 94 %. Tomu zase musí odpovídat komín.
Zveřejňovat fotky zatím nebudeme. Kamna jsou, pro akutní zájemce, k vidění v Polici nad Metují.
chápu, že nechcete zvěřejňovat foto. Nicméně mám to z brna trochu z ruky. Dům je nyní ve fázi projektu potřebuji rozseknout vytápění, proto mě Vaše kamna zaujala. Kdy budou kamna k dispozici? Prosím o kontkat na Vás. Děkuji
Ave, v minulém vlákně PT Petr Vorlíček ve svém příspěvku z 19.11.2012 14:33, hodil tuto šipku: "... To infrazáření nemá zase tak dlouhé vlny, jsou to ve skutečnosti nějaké desítky mikronů, což mi moc dlouhé nepřijde, ono kdyby ty vlny byly opravdu dlouhé, tak by prošly stěnami ven...To je tak, když si někdo hraje na učence... " a tak jsme se dostali k ponorkám (komunikace na ultradlouhých rádiových vlnách), https://forum.tzb-info.cz/123697-krbova-kamna#text11 :-) . Také Vám tam bylo odrecitováno leccos z polopravdivých pouček PassivHauzáků (nutno dodat, že jsou to znalosti veskrze zaplacené potem a krví minulých čtyřiceti let ...) ... neb kdo si nehraje, ZLOBÍ (matematická logika je neúprosná :-) )
A hlavně, upocená upracovanost, šmrcnutá FINANČNÍM a PRÁVNÍM vyčúránkovstvím, to by nám tu v Evropě fakt šlo ... UŽ JSEM JEN ČEKAL, KDY ŘEČ ZAVADÍ ÓNanoCarbon-ový Polyš, KTERÝ ZABRÁNÍ ...
Leč Z5: Pokud si myslíte, že 1) v přechodném období Vám celou pastóšku vytopí tři pokojně sedící lidé, nebo bezmezně věříte 2) "výkřikům o jakýchsi teplotních gradientech v PD", které vzniknou za asistence nuceně cirkulujícího vzduchu, 3) báječné účinnosti rekuperace "za každou cenu", 4) 50Pa inter-/extra-polacím zfušovaných měření na základě tun BastlKonstant ... 5) regulovatelnosti Kradenek (soláru, větru, deště, sněhu, krup, ...) ... atd, atp, dál nečtěte. Právě jste totiž narazil na matematickou logiku, kdy jednotlivé definice PD se výrazně negují.
Jestli jste však alespoň mírně PD skeptikem a tedy si myslíte, že člověk primárně potřebuje chladit, (brutálně rozdílně různé části těla), procesy probíhají VE ČTYŘECH ROČNÍCH OBDOBÍCH tedy ČLOVĚK je Ergo Kladívko Extrémně citlivý na diference osálání, proudění, vlhkosti a teprve pak na absolutní hodnoty teplot krytpoklimatické "vzduchové hmoty" ... víte např., o čem je kulový teploměr, Wienův zákon posuvu, spektrální radiační hustota energie a steradián,
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ pak směle pohleďte na geometrii Vámi zvoleného topeniště a vězte, že podobné rozměry podstavy a celkový objem hledáte. 6 litrů objem, zmenšená A4 podstava, to fakt nebude špička výkonu přes 20 kW ... §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
Budete sice přikládat jak ... Antonín, topič ELEKTRÁRENSKÝ, obestavovat takováto kamna bude taky nonsens, ale budete v relativním klídku a) s manželkou (vůbec nehleďte na podrývání typu "... a proč to má tak malé sklo? U Vopičků mají takové krásné rohové JakoAkvárium a ten oheň není takový uťápnutý jako tady u nás!"), b) při BlackOutu ... ... ž) při Generální Stávce "SkoroFšech Antonínů, Topičů ..."
Ale nejdřív si od profíků nechte vysvětlit pojmy nominální a maximální výkon, účinnost přeměny energie ze dřeva dle US a EU norem a jako třešničku ... se jich zeptejte na hustoty energetických toků v ohništích velmi malých rozměrů, zasklených cca 1/5 povrchu ... a pomněte emisních limitů na ústí komína! Předpisů právní síly, Ovlivňovaných různými partičkami různobarevných poli-, loby-, ure- ...
SFO
P.S.: Nebojte, ultrakrátké WiFi je totéž co Far IR :-)
P.P.S.: Ale na ty vodní výměníky je skutečně moudré zapomenout. Tak protichůdné požadavky, co klade na spalování dřeva PassiveHouse, to "nedá" do funkčního kompromisu ani SuperTechnologický Bůh. To se skutečně "NENECHÁ" ANI UBASTLIT!
Dobrý den. Zcela jistě víte, o čem mluvíte. Předpokládám, že je to všechno pravda. Předpokládám, že to máte naprosto skvěle zmáknuté. Jenže problém je v tom, že Vaši řeči zas tak moc nerozumím, byť to na první pohled vypadá jako jazyk český, říznutý brněnským hantecem z okolí hlavního nádraží. Škoda. Na staré kolena se už asi cizí řeč nenaučím. S pozdravem " Ave " Laďa
... jj, ani Googlí Translátor nejni Všemohoucí. SFO
PS Nezbývá Vám, než nechat být ... nebo, stejně jako to musím udělat v 95% já, si tu spoustu střípků přepsat do vlastní mluvy ... stačí MatFyz a trocha z chemie, teorie modelování, MaR a desítek dalších cizích (formalizovaných) jazyků ... a jste za vodou. Příklad? Hned v následujícím příspěvku: ... 30 kiloWatt šestihodinovým topení. ... Nemusím souhlasit, ale snažím se porozumět sdělení. A že já si dělám pr... z lecčehos/leckohos? Ctím ale i právo Šipkované a terčem se nezdráhám být ...
PPS Lexikální Primitiva za vás, PT Readers, nikdo jiný NEVYSEDÍ ...
Dobrý den. Dobrá rada nad zlato. Nezbývá mě, než to nechat být. Jenom, aby nás nebylo více. Předpokládám, počet bížící se 100%. Hodně zdaru ve Vaší odborně osvětové práci. PS. Čiltelné to je, což o to. Ale nedá se to číst. K tomu bych asi potřeboval jinou hlavu. Možná Vaši ? S pozdravem Laďa
Dobrý den, možná by jste se mohl podepsat, abychom si to konečně spojili. Určitě se nemáte za co stydět. Je vidět, že Váš záběr je široký, nicméně míra využitelnosti pro obyčejného člověka (asi nemluvím jen za sebe) je vskutku zanedbatelná. Zdravím, RH
Pokud ty kamna nebudou jen na okrasu, tak bych neřešil ani tak tu teplnou ztrátu jako pořídit nějaké topidlo s horkovzdušnými vývody (jednoduchý samotížný rozvod). Pokud bude nutno přidat ventilátor. Každopádně hodně důležitá bude schopnost tepelné akumulace stěn. Ideální beton nebo VPC. Bez velkého teplotního překmitu pak do stěn, podlah dostanete 20 až 30 kW šestihodinovým topení. To není k zahození.
Čistě teoreticky: Minulý týden jsem byl na exkurzi v pasivním domě. Bylo nás tam 36 a byli jsme všichni v prostoru, který měl výpočtovou TZ cca 700 W(při -12). Venkovní teplota byla 2 stupně nad nulou to znamená, že tepelná ztráta by měla být mnohem nižší. Když vezmu tepelný výkon 36 dospělých lidí tak mi to vychází kolem 3 kW. Byli jsme tam asi hodinu a žádný strmý růst vnitřní teploty jsem nepociťoval.