akumulační nádrž

Reklama
akumulační nádrž

Dobrý den , můj příspěvek je určen majitelúm rodinných domků s centrálním vytápěním kotlem na tuhá paliva ( dřevo,brikety,uhlí ), dva roky jsem se potýkal s  přípravou a realizací akumulační nádrže
jsem sice od řemesla ale nechtěl jsem udělat chybu, proto jsem prostudoval nespočet různých příspěvků, oslovoval jsem množství různých odborníků a pokoušel jsem se v spleti mnoha názorů najít to nejlepší. První problém byl zůžený vstup do sklepa a nemožnost instalace seriově vyráběné nádrže o obsahu cca 2.000 l,po dlouhém zvažování jsem navrhl a realisoval nádrž o obsahu 2.000 l která se poměrně snadno instalovala ve sklepě i přes šíři zárubní 70 cm, nádrž je naprosto bezpečná a spolehlivá, další krok byl pustit z hlavy všechna přetechnizovaná schemata a udělat naprosto jednoduché zapojení s kotlem a okruhem vytápění domu. Resultát: pro celodení vytápění domu z A.N. stačí dvě až tři hodiny topení v kotli,v mém případě 19,00 až
21,30, okolo 22,00 je nádrž natopená na cca 80 stupnů, ráno themost. spíná a celý den plnohodnotně otápíme dům, před opětovným zatopením mám v nádrži okolo 60 stupnů, po dvou až třech hod. topení jsme opět na osumdesáti. Proti spotřebě před instal.A.N. mám pouhý zlomek spotřeby.Pro úplnost mám pětičlánkový Viadrus a topím půl na půl dřevo a brikety Profi Heiz
metrák 450,-,další důležitá věc je že po zatopení mi jde do kotle ihned voda 60stupnů. Podmínka je aby voda v A.N. nevychladla pod řekněme 40 stup. to znamená pravidelné topení, pokud v kotli topím, topím tak abych během krátké doby využil kotel na je ho nejvyšší výkon, tedy i účinnost. Rád se s případným zájemcem o své poznatky podělím.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejlépe hodnocené

Nejnovější příspěvky

31 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem

Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen