okno umístěné blíže k vnějšímu líci

Rubriky:

Reklama
okno umístěné blíže k vnějšímu líci

Dobrý den,

stavební firma osadila okna do novostavby blíže k vnějšímu líci.
Jedná se o jednopodlažní zděný dům, cihla 440mm, bez zateplení. Trojskla se stavební hloubkou 88mm.

Jsem naprostý laik v tomto oboru ale po přečtení zdejších diskuzí mám obavy abych si do budoucna tímto nepřivodil nějaké komplikace.

Posléze jsem se dočetl že je vhodné v tomto případě osadit okna na střed ostění (případně blíže k vnitřnímu líci pláště) aby se co nejvíce zamezilo kondenzaci v oblasti napojení okna na plášť.

1) Chtěl bych se zeptat zda je toto uvedeno také např. v nějaké normě nebo doporučení. Nebo je to vždy zcela na stavební firmě, projektantovi a projektové dokumentaci? Můžu se proti způsobu osazení ohradit?

V mém případě způsob osazení oken, ochránění PUR pěny, parotěsně, paropropustně projektová dokumentace vůbec neřeší.

Bohužel se zřejmě jedná o klasický případ kdy jsem včas s firmou neřešil způsob osazení oken. Zjistil jsem to až bylo vše hotovo. Kvalitní okno, zřejmě špatně osazené pomocí turbo šroubů.

Dům mi staví firma na klíč a okna dodala a osadila firma jiná.

Aktuálně je hotová hrubá stavba a jsou osazená okna, viz foto v příloze.

Druhý dotaz je jak by jste tuto situaci nejlépe řešili vy?
Rád bych co nejvíce eliminoval (tepelný most/kondenzaci) špatným osazením oken. Uvažuji na exterierovou stranu rámu okna provést zateplení špalety EPS. Na stranu interiéru bych rád dodatečně vše utěsnil parotěsnou páskou.

Díky za radu a pěkný zbytek víkendu.
S pozdravem,
Viktor

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

15 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem

Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora