Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Střídač, řízení spotřeby a další - všechny otázky v jednom

Autor: Jan Kali
Datum: 17.03.2013 21:26
uživatel: 112775

Zdravím všechny.

Aktuálně plánuji FVE na střeše - jih, 17 panelů (4,2kWp). Pán z montážní firmy co dělá FVE od doby největšího boomu mi dokonce řekl, že se aktuálně FVE nevyplatí a ať ji nedělám. Dokonce, že oni ji realizovat nebudou, což nechápu. Udělám si ji tedy svépomocí. Ušetřím tak cca 80tis. Kč. Z tohoto důvodu budu působit asi jako trouba, nicméně jsem vystudovaný inženýr elektro. Nutno říci, že jsem FVE nikdy nestavěl.

Otázky:
1) Jaký zvolit střídač? S VF transformátorem, nebo bez transformátorový? Nyní neřešme prosím cenu, ale technologickou stránku. Hledal jsem jaký je moezi nimi rozdíl a nic kloudného jsem nenašel. Bude někde tak hodný a poradí mi?

2) Dále chci instalovat nějaké řízení, aby byla maximalizovaná spotřeba. Našel jsem zařízení jako WattRouter a GreeBonO. Uniká mi ale jedna věc - je od řídící jednotky ke spotřebiči potřeba tahat speciální signálový kabel?
Ovladač budu využívat ke spínání topných spirál v akumulačních nádržích, takže spotřeba bude solidní. Potřebuji vědět, jestli mám (jedná se o novostavbu RD) natahat od regulátoru ke spirálám jen elektro kabel, nebo i nějaký řídící signálové.
Který z daných dvou regálátorů byste doporučili? Nebo jiný? Důvody?

3) Jaké všechny součásti musí FVE mít? Myslím tím z pohledu legislativy - samozřejmostí jsou panely, střídač, ale vím že jsou potřeba někde nějaké odpojovače od sítě /při podpětí nebo naopak přepetí v síti/, někde by měl být taky elektromer pro měření na zelený bonus a další... Jaké všechny části tedy má instalace mít (po elektrické stránce), abych němusel něco předělávat.

Děkuji všem za odpovědi!

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.