Navysenie izolacie u developerskeho projektuAhoj,
budeme so zenou "stavat". Jedna sa o developersky projekt, murovany prizemny bungalow/dvojdom "na kluc", dve bytove jednotky (2x100 m2). V ramci klientskych zmien mame moznost navysit za urcity obnos penazi izolacie domu. Zaroven sa rozhodujeme, aky typ vykurovacieho systemu zvolit ( standardne sa dodava dom s elektrokotlom a radiatormi, my kvoli nemoznosti umiestnenia radiatorov v kombinacii s nami navrhnutou kuchynou budeme urcite "kychyno-obyvak" riesit teplovodnou podlahou, zvysok baraku este nie je rozhodnuty ).
Problemom je, ze v stavbarcine som uplny laik ( ale intenzivne studujuci fora na webe ) a nedokazem sam urcit, ake dodatocne zateplenie (izolacie, trojskla, ...) sa mi ma este sancu financne vratit. Spolupracu developera pri vypoctoch nemozem v rozumnej miere ocakavat a budem si to musiet asi vsetko zistit sam.
Popis domu:
Dvojdom, 2 bytove jednotky po 100 m2.
Obvodove steny Porotherm 30 P+D + 12 cm EPS, okna dvojskla Uw = 1.1, SDK strop, nad nim 25 cm isover, valbova strecha, podlaha 8 cm EPS. Spolocna stena so susednym bytom 2x24cm tehla + medzi nimi neznamo kolko EPS ( odhadom 8-10 cm ).
Orientacia:
Obyvak+kuchyna ( klasicke okno + 3m francuzke okno ) na JZ, 2 izby okna JV, 1 izba okno SV, SZ je spolocna stena so susedom. Hrubym odhadom 16 m2 zasklenia.
Z PENB uz zrealizovanych domov v tejto etape ( ale s odlisnou orientaciou, poctom okien ( a k tomu este trojskiel )) sa jedna o dom kategorie "lepsie C" so spotrebou 99 kWh/m2/rok. U dvojsiel ocakavam trosku horsie cislo.
No a teraz ten problem, mam k tomu milion nezodpovedanych otazok:
- je zjavny deficit niekde na izolacii? Je uz na prvy pohlad treba niekde pridat?
- dava zmysel okna 3-skla? ( Uw = 0.7, ale zatial nemam naceneny rozdiel, takze to aj tak nespocitam )
- aku odporucate optimalnu hrubku izolacie v podlahe v pripade teplovodneho podlahoveho kurenia?