Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Optimální nastavení KK

Autor: Michal Baše
Datum: 08.11.2013 10:37
uživatel: 114625


Dobrý den,
chtěl bych se Vás zeptat na Váš názor ohledně optimálního nastavení kondenzačního kotle Vaillant VU 206/4-7. Nejprve k domu, ztráty jsou 17-18 kW, vytápění radiátory Radik 22 (jsou předimenzované, jelikož je dům po výměně oken - trojskla a zateplena půda 24 cm polystyrenu), tedy je možné vytápět nižší teplotou vody. V systému je velké množství vody, odhaduji 250 l - 300 l.
Parametry, které mě zajímají:

- doběh čerpadla - nastaveno 15 min, aby se voda vychladila v radiátorech a nezůstala teplá ve sklepě, kde jsou tlusté trubky (asi 2 couly) - není to moc?

max. výkon - nastavit podle ztráty objektu nebo nechat max.?

ekvitermní křivka - nastavena co nejnižší, aby se vytopilo, kotel vypínal co nejméně a využila se tedy co nejvíce kondenzace

Děkuji za rady.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 96   starší >>
Příspěvky
Autor: Miroslav Berco
Datum: 06.03.2020 20:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132080
reakce na ...
Dobry den,
Mám kotol brotje wbs 14 h-14kw

Nemá niekto zkušenosť ako nastavit tento kotol? Všetky hodnoty su momentálne nastavené od vyrobce. Technik vravel že je to od výrobce už nastavené čo sa mi moc nezdá.Všade sa píše že ma kk ísť max na 55°C.
Moje nastavenie :

Topný okruh -
Maximalni žadaná t. nabehu 55°C

Tepla voda-
Jmenovita t. 50°C
Maximalni jmenovita t.55°C

Kotel-
Maximálni žádana t.85°C
Žadaná t. ručního provozu 50°C

Zasobnik TUV -
Maximalni teplota nabijeni 69°C
Teplota zpetneho chlazeni 80°C

Nemám dať všetky Maximalni teploty na 55°C ?

Diky za info.

Autor: Jozef Homola
Datum: 06.03.2020 21:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Každý kotel je od výrobce přednastavený na nějakou univerzální potřebu. Není nastaven na plný výkon. Výrobce se přizpůsobuje zvyklostem krajiny do které jsou kotle určeny.
Výrobce má závazné projekční a instalační pokyny vázané na záruční podmínky.
Smluvní technik má právo a přístupové kódy měnit nastavení a musí o tom provést zápis do provozní dokumentace.
Změnu nastavení kotle u mnohých značek prozradí "pamět" kotle, která se při reklamaci vyčte.
Optimální nastavení z pohledu užvatele je kompromis mnoha požadavků, tedy na čem mu záleží nejvíce a na čem mu nezáleží vůbec.

Uveddu příklady.
- chce top komfort vytápění 24 hodin s mimální teplotní asymetrií
- není prioritou úspora plynu
- vyžaduje striktně útlum během noci nebo dne
- má topení radiátorové
- má topení podlahové
- má dům s vysokou akumulací tepla
- má dům s nízkou akumulací tepla
- má kotel přiměřený tepelným ztrátám nebo s velkým nadvýkonem

To všechno má vliv a je nutné si určit priority na co reagovat a co ignorovat. Jednoznačné pravidlo není. Co vyhovuje někomu jinému nemusí vyhovovat mne. Mám zpracované zvyklosti vytápění mnohých krajín EU a rozdíly jsou značné. Co je jim cizí a nám vyhovuje je tzv. "trenková teplota".

Autor: Ondřej jjj
Datum: 06.03.2020 21:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110009
reakce na ...
Pokud udelate to co chcete stane se ze teplou vodu v zasobniku nemusite mit a nebo budete cekat hodiny nez se ohreje

Radsi na nic nesahejte kdyz nevíte co to dela..

Autor: Josef Vávrad
Datum: 06.03.2020 22:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Kotel už má řadu funkcí slušně propracovanou. V návodu
https://www.broetje-topeni.cz/wp-content/uploads/2014/07/montaz_BR-WBS-E.pdf
se zaměřit na:
list 87/120 a parametr 2241 je anticyklační podmínka
list 88/120 a parametr 2441 je výkon vytápění
list 89/120 a parametr 2444 je maximální výkon ohřevu teplé vody

Optimalizací těchto parametrů můžete výrazně prodloužit životnost kotle.
Je ale možné, že už sám výrobce provoz ohlídal tak, že jsou hodnoty vyhovující.
To snadno zjistíte tak, že popíšete otopnou soustavu a denní spotřebu plynu. Z výsledků pak odvodíme provozní režimy a zda je vhodné výše uvedené zásahy provést.
Kotel má modulované oběhové čerpadlo, které ubírá výkon tak, aby dosáhl optimálního teplotního spádu. Popsáno na str 88/120 jako funkce 2320. Pokud je tato funkce správně nastavena pak byste měl topit teplotou 55°C se zpátečkou 35°C
Jak vidíte, je zde řada neznámých, který nejspíš ten pán, co Vám kotel montoval, ani netuší.
V každém případě platí neměnit nic, o čem neznáte význam na 100% a odsouhlasit správný typ kotle.

Autor: Miroslav Berco
Datum: 07.03.2020 14:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132080
reakce na ...
Ďakujem za odpoveď.
Všetky hodnoty som vrátil ako boli mali ste pravdu kotol nahrieval vodu hodne dlho oproti povodnemu nasaveniu. Trochu popíšem topny system.
Kk brotje 14kw, bojler 125l
Venkovne čidlo
Termostat v obývaku
Kotol je ve sklepe nad sklepom 2 patra.
Termostatické hlavice nastavené rozdielne podla miestnosti, okrem obývaku tam je otvorena na plné kôli termostatu.
Radiatory
Korado radik vk21 500x1400, 600x1200, 600x600
Vk22 600x1600, 600x1400 -3ks, 600x600

Topnu Krivku som vysledoval na 0,82
Topim na 22,5°C

Vysledovaná spotreba 4m3 plynu /24 hod pri venkovni teplote 5-8°C obsah kondenzatu 5,2l niekde radiatory topili niekde nie zalezalo od teploty a nastavia termohlavic.

Dom zatepleny 14cm polis. projekt zelena uspora 21,822 mwh/rok

Funkce 2320/ modulace cerpadla = teplotni dif.nominalni

Kotol spustam rucne na termostatu 22,5°C a rano jak odchádzam stáhnu na 19°C.

Dnešne meranie: čo ma zaujima či je v poriadku pri nastartováni kotlu.
Teplota vonku 6,5°C
Doma 21°C
Teplota vody pri spusteni 20°C
Termostat nastaveny na 22°C
Kotol zapnut, natopil na 50 pak vypnul horak a jeli len cerpadla pri dosazeni 50°C na kotli sa teplota zpatecky zastavila na 42°C.
Nemala by byť teplota zpatečky pod 35°c?

Autor: Jozef Homola
Datum: 07.03.2020 18:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Když kotel natopí na 50°C (záleží co bylo požadované ekvitermem nebo nastaveno na kotli) a vypne hořák a ne pokojový termostat, tak je "přehřátý". Znamená to, že za dané situace radiátory nejsou schopny odebrat minimální výkon kotle a to je cca 3,7 kW. Pak hořák zhasne a oběhové čerpadlo se snaží prohánět vodu aby se ochladila o nějaký "schodek". Takto vzracející voda se potom ohřeje o minimální výkon ale opět nesmí překročit hodnotu žádanou.

pro představu obíhá 500 l vody za hodinu, to je 0,1388 l/s

0,1388 x 5°C x 4180 J/kg°C = 2,9 kW

Toto množství vody a při tomto tepelném spádu minimální výkon neodebere a tudíž kotel je nucen cyklovat.

Zkuste změřit spotřebu plynu u plynoměru za 1 minutu když to na kotli bude ukazovat někde mezi 40až 48°C a hořák bude v chodu. Taktéž ukazatelem bude za kolik minut se kotel po studeném startu dostane na tu hodnotu 50°C a případně co za množství plynu spolykal. Bude to mít velkou vypovídající hodnotu.
EDIT
Ještě poznámka: To že se voda z 50°C ochladí o 8°C je v pořádku. Kdyby byla nátoková voda 45°C, tak už se při stejném oběhu ochladí o méně, třeba jenom 5°C. Menší teplota do radiátoru znamená menší odebraný výkon do okolí.

Autor: Miroslav Berco
Datum: 09.03.2020 17:51 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132080
reakce na ...
Poznatky dnešneho mereni.
Teplota mistnosti 20,5°C
Teplota venku 9,3°C
Teplota vody kotle 19,5°C
Termostat nastavný na 22°C
Topná křivka nastavená 0,76
Pocatečna hodnota plynu 940,665m3 /16 40 hod
Mereno kotel teplota 45 °C 940,900m3
Po 1 min měrení 940,925m3
Na 50°C sa dostal v čase 16 57 hod
Celkové natopení na 22 °C v 17 15 hod a 941,226m3
Kondenzát 1,2 l cca...

Kotol už pri teplote na termostatu vypol 21,7 °C jeli len čerpadla teplota kotle bola 52° a spatečka 45°C.

Topeni mám v medi 22mm.

Autor: Jozef Homola
Datum: 09.03.2020 20:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
(p. Berco)

Z toho je vidět, že kotle jel velkým výkonem a nedosáhl bodu modulace a musel přerušit, protože jak soustava, tak malé ztráty v tomto čase nedokáží odebrat výkon. Znamená to jediné, snížit výkon kotle a snížit teplotu vody a tím pádem modulaci dosáhne dříve a výkon ubere až na minimum nebo upraví podle potřeby.

Autor: Miroslav Berco
Datum: 10.03.2020 18:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132080
reakce na ...
Poznatky dnešneho mereni.
Teplota mistnosti 20,5°C
Teplota venku 10°C
Teplota vody kotle 17,2°C
Termostat nastavný na 22°C
Topná křivka nastavená 0,76
Pocatečna hodnota plynu 941,650m3 /16 40 hod
Mereno kotel teplota 45 °C 941,989m3 /17 09 hod
Po 1 min měrení 942,000m3
Na 50°C kotol nenatopil vypol u 48,5 °C v 17 20hod a teplota klesala.
942,120m3
Celkové natopení na 22 °C v 18 00 hod a 942,180 m3
Kondenzat 1.1l
Otačky cerpadla 10% celou dobu
Info kotle: rizeni ventilatoru 26,4%
Modulace horaku 100%
Ionizacny proud 9,54
Po celu dobu rozdiel teploty kotle a zpatecky 11°C az ku koncu jak vypol horak sa to zacalo srovnavat.

Zmenene udaje
2322 min. Otacky cerpadla bolo nastavene 25% zmena na 10% v navodu je 0%
2330 jmenovity vykon 14kw upraveno na 7kw
2441 max otacky vent.UT 14kw upaveno 7kw

Je tam este jeden
Horakova automatika
9529 14kw to som neupravoval. Upravit?
Bolo patrne že kotol ide na snizeny vykon a doba natopenia podla mojho usudku moc dlha a pocitove teplo chladno. Je lepsie pre kotol ked ide v kuse a dlho ako rychlo a kratko...
Pridam na krivke 0,82

Druhy zatop 19 00 teplota kotle vyjela max 38,2 zpatecka 33,5
Otacky cerpadla 10%
Kotol vypol 19 15 na termostatu 22,2

Autor: Jozef Homola
Datum: 10.03.2020 20:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Kotel může jít jak rychle a krátce, tak rovněž dlouze. To znamená pokaždé ale jiným výkonem. Pokud chcete mít pocit sálavé složky z topení, tak musíte topit co nejdéme a malým výkonem (nejlépe pořád a bez útlumu). O vašem topném výkonu rozhoduje plocha a typ radiátorů (ale i vlhkost a teplota zdí). Při velkém útlumu musíte mírně přetápět aby jste měl pocit tepla. O tom vyprávějí tabulkové hodnoty platící pro komfort. Útlumový způsob topení se praktikeje v Británii a to je statisticky doloženo. Topí průměrně 7 hodin denně na dva "pokusy" (ráno a večer). Mohou si to dovolit, když tam prakticky nemrzne. Kamenné stavby, neomítnuté domy s jedním sklem (mají velké tepelné ztráty) jsou věčně teplem nenabité (ani to nejde) a topí se tam vysokou teplotou vody a mají moc radiátorů. Kondenzaci kotlů neřeší. Mají v provozu 23 mil plynových kotlů.
Něco k diagramu pohody.

EDIT

Ještě poznámka. Zkuste topit bez křivky. To znamená odpojení venkovního čidla a nastavit na kotli teplotu výstupní vody. Uvidíte jak se to bude chovat a kolik kotel dokáže jet v kuse. Pamatujte ještě na to, že aby jste dohnal útlum musíte topit více než dům ztrácí. Tudíž teplota musí jít výše a to má pak dopad na menší výkon radiátorů. Každým stupněm vzrůstu teploty vzduchu se snižuje výkon radiátoru. O akumulaci baráku se dozvíte když přestanete topit a sledujete jak padá po desetinách teplota na termostatu s časem. U nenatopených baráků dokáže spadnout i 4°C za hodinu.

Autor: Josef Vávrad
Datum: 11.03.2020 10:30 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Fotogalerie:
Postupujete správným směrem. Umíte nastavit parametry, což i potvrzujete změnou chování kotle. Vaše data jsem shrnul do přehledného výpočtu. Z něj vyplývá, že ohříváte kolem sedmi tun betonu/cihel výkonem až 14 kW v prvním sledovaném dnu a až 7,5 kW v druhém dnu.
Kotel tedy správně reaguje na list 88/120 parametr 2441 výkon vytápění.
Kotel se ekvitermní křivkou naštěstí neřídí. Řídí jej termostat. To potvrzujete tím, že proběhl druhý zátop od 19:00 do 19:05
Největší nebezpečí spočívá právě ve stavu, kdy by se kotel touto ekvitermní křivkou řídit chtěl. Pak by průměrný potřebný výkon 0,25 kW zajišťoval chodem 14 kW po dobu 4 vteřiny a pak 3 minuty pauza. Takto jede mnoho kotlů a nikdo to neřeší. A diví se, že je po pár letech mrtvej (ten kotel).
Současně na Vašem přesném měření ukazujete, že je naprosto jedno, zda máte 100 nebo 150 litrů vody. Musíte ohřát 7 tun!! betonu. Dále je naprosto zcestné učení o rozdílných teplotách vzduchu. Vždy rozhoduje teplota těch sedmi tun betonu. Pokud je vzduch nad radiátorem teplejší, stejně uteče ke stropu a tam je Vám platný jak víte co.
Nemám co dalšího dodat. Jen pochválit, že víte co děláte.
soubor ke stažení na adrese
kondenzace.kvalitne.cz/kks/vykon-kk.xlsx
pro případné úpravy a další sledování.

Autor: Miroslav Berco
Datum: 11.03.2020 16:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132080
reakce na ...
Ďekuju všem který mi pomohli s nastavením a obetovali svoj čas škoda že som sa o to nezaujímal už skôr a nemusel tri roky ničiť kotol kôli blbému nastaveniu. Najdem servisaka ktory sa tomu bude aspon trochu rozumiet a mať tu ochotu niečo riešiť a nie len kuknut do kotla za 1700 kč že je všetko v poriadku a za 20 min ho už neni. Tento rok už asi nič neporiešim tak až na dalšiu zimu. Ešte raz dakujem daným pánom za pomoc....

Autor: Josef Vávrad
Datum: 11.03.2020 17:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Já naopak děkuji za perfektně zpracovaný případ s průměrným topným výkonem 250 W. Pokud se spolehnete na ekviterm, typicky topíte 4 vteřiny a pak 3 minuty čekáte jen s oběhem čerpadla. To pořád dokola. Tomuto stavu (tovární nastavení) ti šťastnější předejdou vhodným nastavením. Množství kondenzátu je vynikajícím ukazatelem čistoty ploch a pokud dosahujete litr na metr krychlový plynu, je vše v naprostém pořádku. Servis určitě zavolejte až se tento parametr začne zhoršovat. Tím jsou popsána veškerá rizika, ozvěte se za 10 let s množstvím kondenzátu. Já topím patnáctý rok v režimu 60/30 s litrem kondenzátu na m3 plynu. Není co řešit. Dvě sepnutí za hodinu.

Autor: Josef Vávrad
Datum: 08.03.2020 10:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3
Stále poskytujete velmi málo informací, proto jich hodně odhaduji.
Na prvním obrázku máte teplotní analýzu domu 10 x 10 m zateplený 14 cm polystyrenu.
Instalováno máte celkem 15 kW radiátorů a průměrné ztráty odpovídají cca 2,3 kW
Spotřeba elektřiny a sluneční zisky náklady na vytápění snižují.
Uvádíte 4m3 x 10,7 /24 = 1,78 kW.
Kotel má minimální výkon 3,5 kW. Proto potřebný výkon řeší cyklováním. Na obrázku je jasně vidět, jak to lze komfortně řešit.
Musíme tedy zajistit, aby to kotel řešil bez dopadů na jeho životnost.
Na druhém obrázku máme odhadovanou analýzu Vašich připojených radiátorů propojených samotížným rozvodem. Tedy celkem 60m trubek 5/4". Přednastavení jednotlivých radiátorů by mělo být č.4 až č.2 dle umístění.
Máme tedy popsán optimálně nastavený systém s výkonem 4 kW , teplotním spádem 45/26 , průtokem 185 kg/hod. Rychlost proudění ve sklepu je cca 5 cm/s. Vychlazení 10 m ve sklepě tedy trvá 10/0,05 = cca 4 minuty. To je tedy minimální vhodný doběh čerpadla.
Tyto výše uvedené odhady zkusíme aplikovat na nastavení kotle.
Především bych omezil výkon kotle na nějakých 7 kW. Tím zajistíte, že kotel bude kondenzovat alespoň chvíli po startu i předních částech výměníku.
To je parametr 2441 na str 64/120
Logika čerpadla není popsána jasně. Nejspíš ji ovlivňuje maximální diference 45 stupňů (2316).
Proto bych volil parametr max. otáčky čerpadla (2323) klidně i shodné s nastavením minimálních (2322)
Předběžně se zdá, že je systém chodu kotle zcela tragicky řízen parametry 2454,2455,2456.
Tento systém NEMŮŽE FUNGOVAT u pomaloběžných soustav. Na třetím obrázku uvádím aktuální výstupní teplotu podobného kotle provozovaného v režimu 61/27. Výstupní teplota klesne na 31°C, doběh čerpadla 30 vteřin, pauza půl hodiny.
Je tedy nutné definovat časovou pauzu. Nejspíš to je parametr 2243 popis str 87/10
a nastavení na str. 63/120 z původních tří minut protáhnout nejlépe na 20 minut.
To je nejspíš vše, Víc pro spolehlivý a ekonomický chod asi udělat nejde.
Že spaliny kondenzují, potvrzujete svým údajem 5,2 litru na 4 kubíky plynu , tedy 1,3 l/m3. Je to i kondenzát z pravděpodobně vyvložkovaného komínu, tedy správná hodnota.
Dále uvádíte vypočítanou ekvitermní křivku (20-6,5)*0,82 + 20 = 31°C, ale z výpočtů na prvním obrázku vychází střední cca 32°C a nátoková nejméně 37°C. Z druhého obrázku pak vychází 40°C. Pokud kotel jede 50/42, pak někde výrazně přetápí.
To je předběžně vše. Vycházím z důsledně poznaných funkcí Prothermu a Viadrusu a vše , velmi prosím, pečlivě ověřit. V návodu zdaleka nejsou uvedeny všechny souvislosti.

Autor: Miroslav Berco
Datum: 09.03.2020 18:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132080
reakce na ...
Ďakujem za tak podrobny rozpis vytisknem ho a pri dalšej kontrole kotla to dám servisákovy nech na to kukne tu v Zlíne hádam nájdem dakeho čo sa tomu rozumie. Len otázka / ja som bol v tom že kotol si sam nastaví najlepší chod. Čo som vysledoval tak prvý nátop je taky ako som popsal v měrení ale pak už nenatápa na plné ale len tak udržuje dáku optimálnu teplotu systém že radiatory sú len jemne vlažné.

Komín mám ten co bol ke kotlu asi 2 m a cez zeď ven.

Autor: Josef Vávrad
Datum: 09.03.2020 20:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Jak už zde bylo řečeno, výrobce z kotle nastaví maximální parametry, nikoli životnost a spolehlivost. Pokud naopak chcete právě tu spolehlivost a přehnané parametry nevyužijete, je třeba hodnoty změnit.
Pokud většinu dne topí stylem 2 minuty hoří a 3 minuty běží jen čerpadlo, sáhněte tedy alespoň na parametr 2243 popis str 87/10 a prodlužte ho ze 3 minut na 10 až 20 minut.
To samo o sobě už prodlouží životnost zapalovací části nad 20 let. Je to častý problém, zkuste přečíst třeba
https://forum.tzb-info.cz/133115-vyber-kondezacniho-kotle-s-integrovanym-zasobnikem/vsechny-prispevky#text31
kde je popsáno nechání kotle "jen tak" z výroby.
Zásah logicky nemusí být "zítra" ale jako připomínka k dalšímu servisu by vhodný byl.
Vaše naměřená data dokazují, že kotel jede po startu půl hodiny výkonem přes 10 kW až na maximum. Záleží na výrobci, jak moc to kotli může vadit. Ukázka, co může udělat plný výkon je zde.
https://forum.tzb-info.cz/146988-roztaveny-vymenik-alsi-10-mg
proto doporučuji plný výkon omezit. Odhadem na těch 7 kW.

Autor: Miroslav Berco
Datum: 09.03.2020 21:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132080
reakce na ...
Takže mam stiahnuť v nastaveni zo 14 kw na 7 ? Ono je uz aj teplo vonku tak miestnosti nebudu ochladené jedine že bysom nechal všetky radiatory otvorene naplne aby sa ochladzovali ale zas topit v miestnostiach kde neni potreba mi pride nehospodarne...

Autor: Josef Vávrad
Datum: 10.03.2020 08:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Fotogalerie:
Vy dosahujete nekontrolovaným, až plným výkonem během dotápění růst 2,5 stupně za hodinu v nejvíce vytápěné místnosti. Průměrný výkon během tohoto startu je 10 kW.
Ve výpočtu rovnoměrného ohřátí celého domu vychází 0,75 stupně za hodinu výkonem 8 kW.
https://forum.tzb-info.cz/docu/diskuze/1268/126846/0086001.png
Natápíte tedy cca 2x rychleji nejspíš proto, že měříte v té nezavírané místnosti. Vše tedy zjevně souhlasí a omezení na 7 kW ani z hlediska rychlosti náběhu nepoznáte.
Obávám se totiž, že kotel může být výrobcem špatně navržen a po 20 minutové pauze bude dohánět teplotní schodek plným výkonem.
Jiné místnosti samozřejmě nepřetápějte. Správně seřízený kotel dokáže topit i do samotného koupelnového žebříčku. Na obrázku je detailní měření chodu KK bez zátěže.

Autor: Jozef Homola
Datum: 03.12.2013 18:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Pro p. Baše
Je to poněkud jinak: dlouhý doběh čerpadla naopak znamená, že se voda vychladí právě ve sklepě a kotli, tedy větší mírou jak když oběh co nejdříve skončí. To se tam vychladí pouze to co je v trubce a kotli ani o litr více.

Autor: Josef Vávra
Datum: 03.12.2013 16:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Mrkněte na kondenzát a zjistěte si účinnost kotle. Pokud dosahujete alespoň 0,7 l/m3 plynu, funguje vaše sestava správně ( zpátečka vlažná až studená,kondenzace a účinnost dostačující). Pokud ne, je to špatně a zbytečně se okrádáte o účinnost. Nechci znovu popisovat řešení. Je v tomto vláknu https://forum.tzb-info.cz/127011-kondenzacni-nebo-nizkoteplotni . Soubory k výpočtu sestavy a pochopení funkcí radiátorů, bojlerů a kotle jsou zde. http://volny.cz/josvav/tzb

Autor: Michal Baše
Datum: 07.12.2013 16:30 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Konečně jsem se dostal ke změření vyprodukovaného kondenzátu a při venkovní teplotě 0-1 °C byla 1,2 kg/m3. Teplota zpátečky 35 °C. Kotel je ve sklepě s nasáváním z místnosti.

Autor: Jozef Homola
Datum: 07.12.2013 17:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Uvítal bych změřené množství kondenzátu (s přesností na 2 deci) za 24 h a udaný počet kubíků plynu.

Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 09:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
My máme ještě plynový bojler, který jsem včera po dobu měření (asi 5 hodin) vypnul, ale na 24 hodin ho vypnout nemůžu, by mě manželka nepochválila. Spotřeba plynu byla 4,16 m3 a kondenzátu 5,2 kg.

Autor: Pavel Pavlo
Datum: 08.12.2013 10:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100426
reakce na ...
No jóó.Vy jste nám pane Baše ale hned na začátku nenapsal,že máte plynový bojler.
To se potom ty spotřeby na kotli stávají úplně něčím jiným!

Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 11:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
To myslíte jak, že jsou něčím jiným? Při porovnání ročních spotřeb vliv spotřeby na ohřev TUV zanedbávám, protože si myslím, že se chování obyvatel moc nemění a počet (3) je stejný.

Autor: Pavel Pavlo
Datum: 08.12.2013 12:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100426
reakce na ...
No,já jsem si taky dlouho myslel,že je u nás vše naprosto srovnatelné jako celá léta.
Najednou mi vyskočila spotřeba o cca 1m3 za den.
Nemohl jsem na nic přijít proč...??
A pak jsem si po pár dnech uvědomil,že syn ukončil školu a denně se sprchuje 1-2x na víc,když přijde z práce a ze cvičení.

Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 12:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
O 1000 l za den? Tak to se Váš syn sprchuje hodně dlouho.

Autor: Pavel Pavlo
Datum: 09.12.2013 06:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100426
reakce na ...
Čeče.....kubík PLYNU né vody. :-)))

Autor: metball iGIN
Datum: 09.12.2013 09:51 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104998
reakce na ...
;-)
vím, proč Človíčky nutím přecházet na Hmotnosti ...
Tunu a PůlDruhaKila
si snad nikdo NePoplete, no né?

Schola Brutus

PS:
I Když nutno dodat, že doba je Zlá,
a to, co čtu v Marketingových upoutávkách na kdejaký Shit
mne utvrzuje,
že Zákon Akce a Reakce
je jedním z "klenáků současné InfoDoby...".

Jen váhám, kdo se v InfoDobě objevil dřív.
?NePoučitelný RychloČtenář,
nebo Dobře Placený RychloPisálek?

Na druhou stranu dodám, že taková Volumetric Heat Capacity,
Bulk Density,
spotřeba domu, vztažená na kubík obytného prostoru,
poměr různých prostorů v pastóšce a jejich ohraničujících ploch či linií ...
to je řádově použitelnější, neb obecnější KONCEPCE UVAŽOVÁNÍ.

Inu, na každou Prcínku jiný Hrníček!
Jen to pak NeSplantat AllInOne.

iGoNY

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.12.2013 13:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Mohu vám posloužit údajem z ohřívače Quantum (76 l), kolik to žere plynu při dvou osobách. Ročně je to 430 m3. Při naší celkové spotřebě cca 1840 m3 to dělá poměr 1410 topení a 430 m3 příprava TUV. Rozhodně velkou spotřebu vody nemáme ale ten systém jak se 50x za den pustí trochu vody nezměním (tedy kromě koupání), doufám, že mne rozumíte kdo za tím stojí. Takže spotřeba na TUV není rozhodně zanedbatelná a tvoří cca 24%.

zobrazuji 1 - 30 z 96   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama