Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Optimální nastavení KK

Autor: Michal Baše
Datum: 08.11.2013 10:37
uživatel: 114625


Dobrý den,
chtěl bych se Vás zeptat na Váš názor ohledně optimálního nastavení kondenzačního kotle Vaillant VU 206/4-7. Nejprve k domu, ztráty jsou 17-18 kW, vytápění radiátory Radik 22 (jsou předimenzované, jelikož je dům po výměně oken - trojskla a zateplena půda 24 cm polystyrenu), tedy je možné vytápět nižší teplotou vody. V systému je velké množství vody, odhaduji 250 l - 300 l.
Parametry, které mě zajímají:

- doběh čerpadla - nastaveno 15 min, aby se voda vychladila v radiátorech a nezůstala teplá ve sklepě, kde jsou tlusté trubky (asi 2 couly) - není to moc?

max. výkon - nastavit podle ztráty objektu nebo nechat max.?

ekvitermní křivka - nastavena co nejnižší, aby se vytopilo, kotel vypínal co nejméně a využila se tedy co nejvíce kondenzace

Děkuji za rady.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky<< novější   zobrazuji 31 - 60 z 96   starší >>
Příspěvky
Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 13:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Znám pouze letní spotřebu na ohřev TUV a to 24 m3 za měsíc, v zimě to bude jistě mnohem více.

Autor: Josef Vávra
Datum: 08.12.2013 13:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Fotogalerie:
Prosím upřesnit co nesedí ( p. Homola stav vodoměru ). Jinak nemám připominky.

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.12.2013 17:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Na stav vodoměru nemohu odpovědět ale výpočet nebo kalkulace za měsíc není přesná.
35,8 m3 plynu x 9,5 kW/m3 x 0,8 = 272 kWh
Už tu se lišíme o stovku.
- Další věc je uložení zásobníku (relativně chladný prostor)
- Další věcí je ztráta zásobníku za 24 h
- Další věcí je delší přívodní potrubí k místu spotřeby.

Autor: Josef Vávra
Datum: 09.12.2013 00:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Pane Homola spotřeba TUV Vám vychází pro více než 4 lidi. Jste dva. Nevěřím, že jste větší cachtalové. Spíš celé to zařízení má účinnost krásných 50%. Je to škoda. Já kdybych hospodařil stejným způsobem, tak přijdu na buben. Za plyn dáte 1840*13=24000 Kč ročně. Výměnou zařízení ušetříte třetinu - tedy 8000 Kč ročně. Nový kotel stojí 12, bojler s výměníkem je za 6. Ten váš současný kotel jsem měřil. měl 66% pro OV 30 st, víc jsem z něj nevyrazil. Kolik asi má pro OV 60 st?

Autor: Jozef Homola
Datum: 09.12.2013 07:17 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Vy asi blouzníte nebo co? Nevím proč se staráte o mne a mou účinnost. Jakých 8 tisíc můžu ušetřit na vodě, když spotřebuji 430 m3 na TUV ročně. Roční platba za plyn "cakum pikum" je za 1841 m3 (byla, dodavatel RWE změněn) 31 943 Kč. Na to mám papír.
Edit:
Vůbec nevíte co mám za kotel
Nepoužívám OV ani 60 ani 30°C.

Autor: Josef Vávra
Datum: 09.12.2013 10:51 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Pane Homola já se do Vás nechci navážet, já Vám chci pomoct. Vy jste se obor možná naučil, ale nepochopil. Tvrdíte tady lidem spoustu nesmyslů, přestaňte s tím. Naučte se měřit, analyzovat a hlavně CHÁPAT. Je to s Vámi mnohem horší, než jsem si vůbec dokázal představit. Plyn berete za 31943/1841/10,5=1,65 Kč/kWh. Násobeno skvělou účinností toho Vašeho vraku na fotkách (stejný se mi válí v kůlně) 66% jsme na 2,48 Kč/kWh. To už noční proud je teď za 1,07 Kč/kWh. Vaše teorie o přesnosti teploměru jsou zcestné, nechápání protiproudého výměníku (ne)logické a teorie o vybíjení tepla do komínu nesmyslné. Těch nesmyslů je zde tvrzeno hodně i z jiných úst - viz právě proběhnutá "významnost" ohřevu TUV v zimě. Jsou z toho nakonec 3%, opravdu "významná" položka. I já se mohu splést, ale opakovaným měřením v jiných podmínkách se chyba dokáže vyloučit. Viz poslední měření chladnutí horké trubky 18ky, pod kterou vedla studená zpátečka. Obě hezky exponenciálně chladly, ale chladly nejspíš špatně. Ta studená zpátečka možná ohřívala tu teplou trubku významným způsobem. Všechny chci poprosit pomozte, ať toto fórum není jen snůškou nesmyslů, ale pokladnicí skutečných zkušeností. Ty moje jsou v adresáři http://volny.cz/josvav/tzb a pokud tam najdete jakoukoli chybu, prosím napište ji. Poděkuji a opravím. Panu Baše tímto děkuji za poskytnutí velice cenných informací potvrzujících pravdivost výše diskutovaného.

Autor: Jozef Homola
Datum: 09.12.2013 11:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Takže nový nízkoteplotní kotel Protherm Panther je podle vás vrak? Jděte do brusele i těmi vašimi hodnoceními mé osoby, s vašimi odkazy a čemu nerozumím a co jsem nepochopil. Dělejte jako že neexistuji. Na tomto fóru se pohybuji pěkných pár let a kdo si myslí, že jsem jej poškodil (mimo prodejců), tak jej odškodním.

Autor: Josef Vávra
Datum: 09.12.2013 12:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
23.09.2013 21:08 jste ve vláknu https://forum.tzb-info.cz/124394-jaky-kondenzacni-kotel-na-rekonstrukci-misto-stareho-litinoveho/vsechny-prispevky#text15 popisoval svůj kotel po revizi. Jedná se o krátičký výměník se čtyřmi trubkami, taková horší karma. Nechcete snad tvrdit, že tohle může dlouhodobě slušně fungovat? Je mi úplně jedno co nechápete. Je to Váš problém. Ale netvrďte ty nesmysly lidem. Moc Vás prosím!!! Ještě je možné, že jste si nový kotel koupil teď k Vánocům. V tom případě se omlouvám, nezmínil jste se. PS: Kondenzační Prothermy mám rád, provozuji 3 archivní kousky. Fungují skvěle i po deseti letech a v režimu 80/30 s reálnou účinností 95% (jako údaj 105%). Pan Baše je lepší, má 99%( jako údaj 110%)

Autor: Josef Vávra
Datum: 08.12.2013 10:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Zpětně čtu celé vlákno a pokusím se vše shrnout. Režim 42/33 a příkon 27l plynu/2 minuty znamená topit příkonem 8,5 kW ( 0,027/120*3600*10,5) účinnost z kondenzátu 1,2 l/m3 je 98%, skutečný výkon je pak 8,33 kW (0,98*8,5) Radiátory v režimu 42/33 pracují na 22% svého instalovaného výkonu. Teoreticky instalováno až 38 kW radiátorů, pokud by kotel nevypínal. On ale vypíná v poměru spotřeby dejme tomu v poměru 1:1. Průměrný výkon kotle je pak 4,16 kW a instalovaný výkon radiátorů je 19 kW. Tolik předběžná úvaha. Když doplníte stav plynoměru a čas - viz obrázky - zjistíte si skutečný stav ztrát domu velmi přesně( nezapomeňte přičíst odběr elektřiny a existenci osob - v mém případě jsou to další 3 kW plus 1,4 kW). Prozradíte počet a typ radiátorů pro ověření výpočtu?
Porovnám se svojí realitou posledních dnů. Kotel trvalý výkon 10 kW v režimu 70/30 Instalované radiátory o jmenovitém výkonu 24 kW. Z výpočtu radiátory pracují na 40%. Kotel topí 12 kW, tedy 10 kW topení a 2 kW ohřev TUV. Souhlas výpočtu a reality slušný.
Škoda, že jste neodečetl plynoměr v tom pětihodinovém období. Co třeba odečíst noční provoz - bez odběru TUV.
Ještě bych se chtěl zeptat na množství kondenzátu. Já se dostávám na 0,7 l/m3 v kotli a dalších 0,3 l/m3 kondenzuje v komínu na fasádě. Ten nepočítám. Máte dělené odkouření, což je skvělé(kotel funguje i jako povinná výměna vzduchu) Pokud komín vede vnitřkem, pak získáváte i teplo kondenzací v tomto komínu. Pokud máte komín po fasádě, nelze jeho kondenzaci počítat. Správný výsledek by mohl být 1 l/m3, ale to už si hrajeme na procenta.
A ještě poslední zajímavý údaj. Neizolované trubky ocelové ve sklepě topí odhadem 30 W na metr při 20 st rozdílu nad okolím. Krabice kotle topí 50W. Je jasné, že trubky se musí izolovat. Jinak ty ztráty jsou značné, vychlazování doběhem výrazně nepomůže. Vše bohužel pečlivě změřeno. Zajímavě malé ztráty má nová měď. Nejspíš na rozdíl od železa nesvítí. Tak že trubky ve sklepě buď izolovat a nebo leštit. Obojí pomůže.
PS spotřeba bojleru na ohřev TUV je myslím zanedbatelná. U mě je to 20 % a to tam bydlí 20 lidí.

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.12.2013 11:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
(p. Baše)
Takové množství kondenzátu je teoreticky možné za předpokladu, že přebytek spalovacího vzduchu je pouze 1,25 (lambda) a teplota odchozích spalin na výstupu kotle činí 30°C.

Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 11:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Množství takto vyšlo, ale určitě ho ještě ovlivnila vyšší vlhkost ve sklepě, kde se i suší prádlo. Já tuto hodnotu beru se rezervou, pochybuji, že kotel běží s takto vysokou účinností. Co se týče lambdy, tak ta by měla být kolem 1,25 (v kotli je lambda sonda)

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.12.2013 13:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Ještě jedna ale podstatná drobnost. Dokázal by jste odhadnout, kolik měl kotel startů během té sumární spotřeby 4,13 m3 plynu?

Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 13:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Přesně nevím, ale asi 2 starty. U tohoto kotle se blbě sleduje počet startů, kotel zobrazuje pouze ve stovkách.

Autor: Josef Vávra
Datum: 08.12.2013 13:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Vlhkost kondenzačnímu kotli naopak prospívá. Kotel odevzdá vždy 100% vlhký vzduch. Pokud k tomu ještě 100% vlhký předehřátý vzduch dostane ( což v sušárně bývá ) , pak má účinnost opravdu 100%. Entalpie vstupu a výstupu je stejná. Už v jiném vlákně jsem počítal, že je energeticky výhodnější kotel v sušárně s odděleným odkouřením, než souosé odkouření a k tomu provozovat rekuperaci. Ověřeno vlastní zkušeností v místnosti se sušárnou a wellness. Skvělá volba.

Autor: Josef Vávra
Datum: 08.12.2013 14:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Fotogalerie:
Ještě prosím, kromě počtu a typu těles jaká je celková spotřeba za jednotlivé dny - TUV je opravdu zanedbatelná - a pokud chcete řešit maličkosti tak popis komínu a kam jde jeho kondenzát. Máte - li venkovní, pak lze vykondenzovat v tomto počasí dalších 0,3 l/m3 viz foto celkem slušného rampouchu za pouhý týden lonských ledových dnů v Praze 8 - 15.12.2012

Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 21:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Fotogalerie:
Komínová vložka (plast. trubka) je vedena komínem uvnitř domu. Kondenzát z komínu teče do kotle.
Radiátory: Radik
typ 22:
- výška 50 cm: 8,7 bm
- výška 60 cm: 8 bm
- výška 90 cm: 0,7 bm
typ 21:
- výška 50 cm: 0,5 bm
-výška 60 cm: 1,1 bm

V příloze posílám tabulku s denními spotřebami.
edit:
Zapomněl jsem na dva žebříky 60x180 cm.

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.12.2013 21:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
To je "nejdivočejší tabulka", jako jsem kdy viděl. To je k ničemu takto sledovat denno- denně spotřebu. Pokud se zaznamenávají teploty, tak to musí být teploty průměrné a i tak tam bude fázový posun den až 2. Co mne udivilo, tak ta spotřeba. Co až bude teplota padat k -20°C, tedy s průměrem celodenním -15°C. Chtělo by to stanovit denostupně za sledované období podle nějakého zdroje a obyčejně podělit celkovou spotřebu plynu těmi denostupni. Víc se nedá udělat.
EDIT
Až teď vidím, že je to leden ale nevím rok. Jsou to teploty průměrné denní?

Autor: Michal Baše
Datum: 08.12.2013 21:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
To jsem taky zjistil, že to je k ničemu, proto jsem přestal, měřím už jen měsíční spotřeby. Ale bylo zajímavé sledovat, jak dům reaguje spotřebou s fázovým posunem. Teploty byly průměrné (z min a max teploty). Spotřeba asi odpovídá vysoké ztrátě domu, při dlouhodobých -15 °C bych to odhadoval na pěkných 40 m3 za den.

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.12.2013 22:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Teplota průměrná se nepočítá z minima a maxima. Teplota se počítá jako průměr z 7:00, 14:00, 21:00 a ta poslední se bere dvakrát a součet se dělí 4. To je statisticky správně určena průměrná denní teplota. Tato se pak přičítá k hodnotě 13 v absolutní hodnotě. Potom už by ten graf měl nějakou vypovídající hodnotu. Pokud budou denostupně nebo průměrné teploty, tak graf se dá udělat i z těchto hodnot spotřeby plynu ale vypovídající hodnota bude malá.

Autor: metball iGIN
Datum: 08.12.2013 23:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104998
reakce na ...
?Časy Letní, Zimní ...?,
ne Místní Střední Sluneční ;-)

Schola Ludus

PS 4PT MB:
Tabulka je Celkem OK,
ale pro vážnější analýzy jak optimalizovat regulaci KK Vám doporučuji:
1) rozdělit na složku TUV
(a tu TUV složku dále očistit o sezónní a týdení vliv)
a složku vytápění,
2) vytápění očistit o týdenní vliv (víkend, počátek pracovního týdne a jeho konec),
3) použít klouzavý průměr teplot a příkonů
přes časovou periodu PĚT DNŮ;
no,
a následně vybrat
podobná teplotní období
4) na podzim ( vybíjení akumulací),
5) v zimě inverzní, větrné a slunné,
6) v předjaří (maximální vlhkost konstrukcí, nejhorší tepelné odpory a zcela vybitá akumulace),
7) jaro (nabíjení a sušení).

Když zahrnete další MeteoPrvky a začnete vzorkovat po pulhodinách,
máte data pro simulaci dle stávajících norem.
Spočtete, opublikujete ...
A budete King!

Schola Brutus by SFO

Autor: Josef Vávra
Datum: 09.12.2013 02:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Ta tabulka je naprosto skvostný zdroj informací. Předně lze zjistit skvělou korelaci mezi teplotou v Praze a teplotami udávanými v tabulce. Nečekal jsem ji. Pak lze zjistit chybějící pokles výkonu při nejvyšších venkovních teplotách 31.1.2013. Rozptyl tepelných ztrát je 12 - 15 kW. Korelaci s teplotami nelze jednoduše posoudit ale myslím, že moc nekolísá.
Zajímavé je porovnání odběrů jednotlivých roků. Výrazný pokles TZ na polovinu počínaje rokem 2011 je dán předpokládám zateplením.
Nasazení kondenzačního kotle se na spotřebě výrazně neprojevilo. Letošní sezona se mi jeví o 8% náročnější, Vy máte spotřebu o 3% nižší. Úspora 10% by se měla projevit. Pokud jste ovšem dříve topil nekondenzačním do stávajícího komínu a ke kondenzaci docházelo v tělese komínu, pak úspory budeme hledat těžko. Měl jste skvělou sestavu už před tím. Nyní kotel pracuje s účinností 99%, tím se může pochlubit málokdo.
Kotel běží nepřerušovaně, alespoň to vyplývá z průměrných a okamžitých výkonů. Z teplot OV jsem vypočítal velikost radiátorů 38 kW. Sečetl jsem Vámi dodaný seznam těles a došel k výkonu 38,8 kW. Děkuji za potvrzení výpočetních metod a zároveň i potvrzení, že ty teploty měříte dost přesně.
S daným stavem topení již nelze nic dělat, je nejlepší možné. Ztráty v sušárně neřešte, jsou odhadem 1%. Kotel Vám funguje jako rekuperace a to je fantastický bonus. Výkon pro ohřev TUV je v tomto období pouze 3% topení. Asi také neřešit, pokud nechcete zrovna provozovat wellness.
Cesta k úsporám vede zateplením nejchladnějších zdí. Změřit povrchovou teplotu příček a obvodových zdí. Rozdíl půl stupně je skvělý výsledek, rozdíl 3 stupně je běžný tragický stav odpovídající našim ztrátám. Nezateplujte co nechladí, je to zbytečné. Mně například podlaha sklepa dokonce topí (geotermálně ). Výsledky v adresáři http://volny.cz/josvav/tzb pan B.xlsx Klikejte do grafů, ukáží co znamenají. V případě potřeby ještě dopíšu. Je to pracovní výpočet, nikoli placená výstupní zpráva (nebo to dopište a ja to na to ftýpko hodím ).

Autor: Michal Baše
Datum: 08.11.2013 18:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Děkuji za výpočet, ozvu se tedy ještě po Novém roce.
Co se týče nastavení kotle, máte nějaké rady?

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.11.2013 18:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Jelikož máte hodně vody, tak dobrý pokojový termostat s krokem citlivosti 0,1°C a nastavit hysterezi 0,2 nebo 0,3°C a na kotli nastavit podle období teplotu od 40 do 48°C. Pak nám řekněte. Kolik teplota po vypnutí v pokoji přeběhne žádanou hodnotu. Taktéž zjistěte z termostatu kolik hodin kotel běžel za 24 h. Z toho naprosto spolehlivě odhalíme dynamiku soustavy a případné korekce. Ekviterm nepoužívat. Člověk je "lepší ekviterm".

Autor: Michal Baše
Datum: 08.11.2013 21:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Proč myslíte, že není vhodný ekviterm? Jsem s ním celkem spokojen. U dodaného termostatu hystereze nelze nastavit, je dána při nastavených 21,5 °C vypne při teplotě nad 21,7 °C a opět zapne při teplotě pod 21,37 °C. Termostat zobrazuje pouze po 0,5 °C, takže přesně nevím, jak teplota kolísá. Ale pocitově to je OK.

Autor: Jozef Homola
Datum: 08.11.2013 23:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Na první pohled je to v pořádku. Nicméně by mne právě zajímaly ty desetiny jak "poskakují" Jak to tedy poznáte? Taky jakou teplotou otopné vody momentálně topíte nebo kolik trvá cyklus sepnutého kotle v minutách nebo hodinách a kolik přestávka do dalšího sepnutí. Nebo v tomto období jakým výkonem topí kotel, kolik má spotřebu např. za 2 minuty. Taktéž by mne zajímalo co by se stalo když vypněte ekviterm, jestli můžete stavět teplotu vody ručně. Tyto údaje mne celkem zajímají. Musím sem dát zajímavé výsledky výměny výměny KK za jiný KK v jednom domě ve Švýcarsku ale musím to zpracovat graficky. Ušetřilo se až skoro 20% plynu a to jen tím, že bylo zvolený nepředimenzovaný kotel. Bude to i s ohledem na denostupně.

Autor: Michal Baše
Datum: 11.11.2013 08:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Desetinky nepoznám, chování termostatu jsem vyčetl z návodu. Spotřebu a časy změřím večer. Pokud bych odpojil ekvitermní termostat a změnil nastavení v kotli (elektricky), mohl bych nastavovat teplotu topné vody ručně.
Myslíte výsledky od Geminoxu? Osobně tomu už moc nevěřím (ačkoliv mě ten článek popostrčil k výměně starého kotle, který měl 35 kW a nebyl modulovaný).

Autor: Jozef Homola
Datum: 11.11.2013 10:10 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Potěšení na mé straně, když vás něco posune vřed. Jsou lidi, kteří nestojí o "posun" a já se jim ani nedivím, problematika to není jednoduchá a srozumitelná. Ladit otopný systém má podle mne 3 úrovně.

Špatný - a nedá se s tím nic dělat
Průměrný - a jde s tím něco dělat
Výborný - už nic nelze vylepšit

Zde nastíním taková přikázání, které budou platit za "každého režimu"

Dvanáctero přikázání dobrého návrhu a provozu topné soustavy plynového kotle

1. Výkonově předimenzovaný kotel – špatný kotel (astronomický počet startů a s tím spojené ztráty)
2. Dolní výkon kotle – veledůležitý parametr (využívá se ¾ topné sezóny)
3. Zapomeň na stacionární kotle (mnoho hmoty a vody a špatná regulovatelnost, technika už je dále)
4. Dej přednost kotlům nízkoteplotním a kondenzačním
5. Použij jednoduchý a citlivý pokojový termostat (umí hodně ušetřit)
6. Nehoň vodu rozvody jak „nadmutou kozu“ (polyká to elektrickou energii, lépe volit vhodné průměry potrubí)
7. Dbej při výběru kotle na spotřebu elektrické energie kotle (i to se počítá do ročních nákladů)
8. Nevšímej si rozdílů v procentu účinnosti naměřené na zkušebně, tak nikdy v domácnosti kotel nebude pracovat
9. Snaž se aby plocha otopných těles byla co největší a teplota otopné vody co nejnižší
10. Termoventily nic nespasí spíše pomůže správně dimenzované topné těleso a hydraulický okruh bez "serepatiček" aby se nebožtík Bernoulli neobracel v hrobě
11. Nech si udělat dobrý projekt a raději ignoruj „dobré rady“ starých praktiků (vývoj jde dopředu)
12. Nešetři na každoročním servisu kotle
Rozšíření na přání diskutujícího
13) nevěř zázračným řešením, každý dům je jiný a co platí pro jeden nemusí platit pro tvůj
14) nejdřív je vlastní regulace kotlem a následně můžou něco zachránit termoventily, ty pouze doladí drobné chyby v návrhu jinak nic.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 11.11.2013 11:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, moc pěkně shrnuto, to by si měl každý přečíst, než začne dávat dohromady topnou soustavu s plynovým kotlem.

Autor: Vladimír Křen
Datum: 11.11.2013 12:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100035
reakce na ...
Dovolím si doplnit
13) nevěř zázračným řešením, každý dům je jiný a co platí pro jeden nemusí platit pro tvůj
14) nejdřív je vlastní regulace kotlem a následně můžou něco zachránit termoventily, ty pouze doladí drobné chyby v návrhu jinak nic.

Autor: Michal Baše
Datum: 12.11.2013 19:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114625
reakce na ...
Takže kotel teď topil od 18:20 do 18:53. Teplota otopné vody 42 °C, teplota zpátečky 33 °C. Spotřeba plynu 27 l/ 2 minuty, tedy kotel pracoval dle mého výpočtu s výkonem 8,54 kW. Venkovní teplota 3,5 °C. Zkusím ještě snížit křivku, aby topil déle.
Ještě jedna otázka, ze všech radiátorů by měla vytékat voda o přibližně stejné teplotě a to nastavit průtokem tělesa na zpátečce?

<< novější   zobrazuji 31 - 60 z 96   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama