Problém s hlučností radiátoru v RD - pískáníDobrý den,
rád bych požádal o radu, jsem laik. Před čtyřmi lety jsem se přestěhoval do nyní deset let starého dvoupatrového RD. Vytápění je řešeno plynovým kotlem Vaillant VUI 282-7, radiátory jsou Korado Radik VK, v koupelně je žebřík Korado Koralux. Radiátory jsou staré jako dům, tzn. deset let, kotel byl měněn před půl rokem s tím, že předtím tu byl stejný typ.
Téměř od počátku našeho bydlení se potýkáme s nepříjemným jevem, kdy v přízemí začne jeden radiátor "pískat" (vždy ten samý). Bohužel nejsem schopen vysledovat žádnou pravidelnost, kdy se to děje. Ale zejména v noci je to velmi nepříjemné. Zvuk nepřestane, dokud není radiátor ručně zavřen a následně otevřen (někdy se musí postup opakovat). Předchozí majitel tvrdil, že jemu se to nedělo, ale nevím, zda tomu věřit.
Na Google Drive jsem umístil video se zvukem pro lepší názornost:
https://drive.google.com/file/d/0B54jKar…
Radiátor se nachází v referenční místnosti a proto na něm není termostatická hlavice. Jev je značně nepravidelný, někdy několikrát denně, někdy o tom týden nevíme.
Měl jsem tu na to různé topenáře, jeden byl přímo přítomen, když radiátor "spustil". Namontovali na topnou vodu pod kotel filtr, na radiátoru vyměnili ventil a připojovací přírubu (H-áčko), nyní jsem vyměnil kotel, připojovací trubky jsou nově celé v mědi a problém furt trvá.
Zkoušel jsem měnit, resp. snižovat otáčky oběhového čerpadla v kotli, tlak vody v soustavě, ověřoval jsem, že nikde není prohozený na radiátoru přívod a vracečka. Nic nepomohlo.
Nejsem si jist, ale možná je to v rychlosti proudění (alespoň co jsem se dočetl na tomto fóru). Historicky jsem se snažil měnit otáčením kolečka na ventilech radiátorů poměry mezi radiátory (bez výpočtů, jsem laik), ale problém přetrvává.