Jaký druh vytápění zvolit

Reklama
Jaký druh vytápění zvolit

Zdravím všechny,

předem mého dotazu bych rád upozornil, že jsem v oboru jsem opravdový laik, takže se předem omlouvám za případné bludy.

Nicméně dotaz je následující. S manželkou jsme si pořídili starší dům a právě stojíme před otázkou jaký druh vytápění zvolit. První záměr byl automatický kotel na hnědé uhlí a k tomu je již dle projektu i nová otopná soustava (radiátory). To je asi první chyba, ale už je to hotovo, takže dále. Původní dům je dvoupodlažní s podkrovím a plně podsklepený, taková typická "kostka" ze sedmdesátek 9x9m (cca 2,5 stropy). Jako první šla na řadu okna a máme teď plastová Otherm s trojskly a dále jsme dům zateplili 16 polystyrenem (první vrstva 1 podlaží 40 calofrig a 2 podlaží 30 cihla). Nad suterénem je zatepleno 10 polystyren a na půdě (tedy nad 2NP) máme 26cm vatu.

Tak a teď už k vytápění. Zpracovatelé NZÚ nám řekli, že prý je původní automatický kotel (Benekov 20) po zateplení předimenzovaný a ani se nevyplatí (pořizovací cena a úspory se nám budou vracet hodně dlouho). Každopádně to s nimi není lehké pořízení a vyjma papírování už s nima nechci moc mít. Trochu se pídím po plynu a po elektrokotlech a to zejména kvůli komfortu. Komín máme, ale není vyvložkovaný a plyn máme pouze na hranici pozemku kapličku. Co se týče elektrokotle, tak tam záleží hlavně na TZ. A tu jsme u druhého zádrhele. Jediný údaj jsem našel v projektu na vytápění, kde je uvedeno, že TZ na "zateplený objekt" (v tu dobu ještě nebyl ani návrh - takže nevím podle čeho je to vypočítáno) jsou 18,4kW. Pokud by tomu bylo tak, je elektrokotel nesmysl, ale přijde mi to přehnané. Od NZÚ mám pouze výpočet en.náročnosti a tam se uvádí (mimo jiné) Měrná potřeba tepla na vytápění budovy 89 kWh/(m2.a).

Předesílám, že bychom hlavně rádi vyměnili stávající Dakon DOR 32 za něco "elegantnějšího" a hodně budeme řešit vstupní náklady. Ještě doplním, že máme navíc krbovou vložku s rozvodem horkovzduchu. Děkuji předem za tipy.