omezovač náběhového proudu

Reklama
MB Marek Bíza @marek.biza před 8 roky26.01.2016 18:43:00
omezovač náběhového proudu

Hledám radu, nainstaloval jsem do koupelny LED pásky do podhledů stropu, jako hlavní světelný zdroj (použitá páska SB3-600-W 20W/1m).
Aby byl zachovám maximální světelný výkon pásek instaloval jsem tři trafa (LPV-100_12 in 240vAC 2,2A out 12 8,5A) a ke každému trafu jsem připojil 4,5m LED pásky. Všechny tři trafa jsou spínány jediným vypinačem. Zahlcení všech tří traf při zapnutí najednou, způsobovalo proudový ráz, který občas vyhodil jistič světelného okruhu. Tento problém jsem na doporučení elektrikáře vyřešil výměnou jističe za nový se specifikací C12A. Problémy s výpadky jističe byly trvale odstraněny, ale při zapínání LED osvětlení slyším, že spínaný proud je vysoký a vypínač zjevně trpí, očekávám, že kontakty se brzy zničí a bude nutná výměna. Na internetu jsem se dopátral, že je možno problém řešit pomocí omezovače náběhového proudu (našel jsem např. F6 elektronik ESB 12-H, 12A, 2,7W) Nemám žádnou zkušenost s touto součástkou. Nevíte někdo jestli se nedá sehnat i slabší? Když každé trafo polyká 2,2A na vstupu. myslím, že by mně úplně postačil omezovač na 10A. Na jak dlouho omezovač proud omezí? Světla pod omezeným proudem naběhnou v nižší svítivosti a potom se rozsvítí naplno, nebo zrovna na plno jen s nějakým časovým odstupem po sepnutí? Poslední údaj v označení omezovače co jsem našel je 2,7W. Co tento údaj znamená? Je to maximální výkon všech traf po dobu omezení, nebo je to nějaká jiná hodnota?
Neexistuje náhodou nějaká originál součástka určená právě pro tento účel? Vždyť v dnešní době, kdy se LED osvětlení používá stále častěji musí podobný problém řešit i ostatní spotřebitelé.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

10 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen