Kondenzát do turbo kotleZdar borci.
Therm 20 TLXE. A kotel, od srpna 2016 nový, turbo, odkouření 5 metrů vysoko, původní vložka do komína byla plochá vlnovcová nerez dva roky ocel, 150 mm průměr. Parametry spalování i barva plamene v tom srpnu tudíž super.
Moje řešení odkouření skrze stavební poměry (130 mm odkouření starého komína je situováno silně šikmo a koax tam nedostanu a samotný komín je křivý jako paragraf takže nic víc než stěží 80 rouru tam nedostanu) a bylo od kotle řešeno dále takto:
60/100 hliníkový odvod kondenzu s měřícími otvory,
60/100 revizní koleno,
60/100 25cm koax,
zde konec 100 a nasávání vzuchu z meziprostoru komína, přechod z vnitřního 60 mm odtahu na 80 mm odtah,
koleno 80 mm (vše hliník)
a 2 x 2 m a 1 x 1 m odkouření, nahoře čepice. Vše hliník.
Uvnitř odtahové trubky to kondenzuje jako prase a ve ventilátoru byl bazének. První závada E 08 v listopadu, když se ochladilo a kondenzát ucpal ve sklenici (díky konci postavenou na dně sklenice) hadičku a přestal odtékat. Kapičky v hadičkách manostatu. Profouknutí, náprava odkapu, kotel jede. Množsví rozpuštěného hliníku v kondenzátu.
Pak po dvou týdnech závada E 01, přihnul jsem ionizačku, OK.
Pak zase E 08, kotel nejede, vyměnil jsem manostat, tři hodiny jel, pak zase E 08 a od té doby neblafnul. Zkusil jsem další nový manostat i manostaty z Baxi a Dakonu, nic. Na hubu kotel sepnu, stejně tak když vyndám jednu z hadiček (a teď jak jsem z toho utahaný nevím kterou ale jen jednu, druhá takto nefunguje) a kotel chytí, nicméně se trhá plamen a za chvíli spadne do poruchy E 01, v podstatě je to ionizace.
Upozorňuji, že se pořád ochlazuje. Tuším, že jakmile se oteplí, kotel zase naskočí.
Konzultace s kolegy v okolí, fabrikou... výsledek:
nad kotlem:
80/125 redukce s měřákem spalin a odvodem kondenzu,
80/125 revizní koleno
80/125 25 cm koax
dále již jen 80 odtah, páč 125 se zasekne v šikmém odkouření a 80 dále těch 5 metrů nahoru.
čepička
Kominík prošel kamerou komín, tu ocelovou harmonikovou vložku, není to vlnovec, je to ploché, ale je to ohebné, páč komín je křivý jako když hada bije. Přívod vzduchu luxus.
Všechny spoje odkouření OK. Led tam není.
Ventilátor lopatky vyčištěny jarovou vodou a kartáčkem na zuby, mimo stop po hliníku není tvar lopatek viditelně změněn. To dnes ještě vezmu šmirglem lopatku po lopatce.
Když pustím ventilátor v ruce s hadičkama na manostatu mimo odkouření , nezapne taky. Na vstupu i výstupu ventilátoru s otevřenou spalovací komorou ale zasunutého v odkouření kde je vzorně těsnění jsem naměřil po 150 Pa. jedna plus, druhá mínus. Takové měření je ale k prdu... Ale měl by sepnout i tak.
Elektricky všecko OK, spínač průtoku, který je s manostatem v sérii, spíná jak má, když jsem ho jemně za chodu kotle (nezapáleného ovšem) rozepnul,ventilátor se zastavil. Ohmicky je manostat v rozepnutém stavu OK, má nekonečný odpor, v seplém píská = má odpor dostačující. Pokud je sepnutý po rozjezdu ventilátoru, kotel zapaluje (viz E 01). Pokud ho překlemuju, zapaluje a zase E 01. Pořád mám otevřenou spalovací komoru. Upozorňuju, že ze zoufalství používám dva originální nové termostaty na tento kotel a jeden původní plus Dakon plus Baxi. Ten Baxi jsem nešteloval na jiný tlak, toto není řešení.
Zkusil jsem přicpat nasávání vzduchu skrze změnu tahových poměrů, nic. Konzultoval jsem to s Pavlem, jemuž mockrát děkuju, ale i jemu došly nápady.
Něco někde přehlížím. Ventilátor má od doby spuštění promazaná ložiska tekutým tukem na ložiska a točí se mnohem snadněji než originální. Asi třikrát déle. Dnes zkusím šmirglem vyleštit lopatky ventilátoru a měřit tlak na koncích trubiček vetilátoru vyvedených přes nasávání vzduchu shora při zavřené komoře - minimální odpor odtahu, klasika přívod vzduchu. Nemělo by mi to sepnout a zapálit, pokud se nepletu. Chci vidět hodnotu sání, mínus.
Domek je velmi starý bez hydroizolace a velmi ve sklepě vlhký. Plně podsklepený, větrá se trvale skrz vlhkost. U mě napadají i věci ohledně nízké teploty a kapiček vody...
Nějaké nápady? Dejte mi pořádně co proto, někde něco přehlížím...