Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Ohřev vody

Autor: Petr Kubík
Datum: 21.09.2017 13:21
uživatel: 108167

Fotogalerie:

Dobrý den,
v solárech a věcech okolo jsem uplný amatér, prosím nekamenovat za mé hovězí nápady :) Chtěl bych se zeptat, jestli můj nápad je nějak
životaschopný v reálném světě, popřípadě co by stálo u něj za vylepšení. Potřeboval bych ohřívat vodu v nádrži. Jedná se o cca 70 litrů
vody, vstupní teplota vody je 18°C a výstupní by měla být kolem 30 - 40°C, pokud bude více tak to nevadí, ale maximum je 60°C.

Mam představu že bych použil topnou spirálu 24V/ 600W topná patrona, G 11 palce (38x 158mm) TF112 (
http://www.malapa.cz/produkty/topne-folie-a-pasy/TF112/ ) Mám také možnost použít žhavící svíčky na ohřev vody v autě, jedna má 300w / 12V a jsou jištěny 20A pojistkou, těch mohu mít spousty zadarmo, ale asi je lepší ta patrona na ohřev, nebo to vyjde na stejno?

Na dno nádrže přidělám trubku, na ni napojím ovládací termostat, který při max teplotě vypne patronu ( https://www.ghvtrading.cz/komponenty-pro-rozvadece/klimatizacni/termostaty-hygrostaty/et011.html ), ale nechá běžet čerpadlo dokud teplota vody nepoklesne třeba o 5°C, To nevím jaké by bylo nejvhodnější čidlo a dále dám oběhové čerpadlo 24V, pak udělám kapsu do které dám topnou patronu (žhavící svíčky) a konec zavedu do horní části nádrže a takhle budu točit vodu dokola něž se
ohřeje na požadovanou teplotu.

Otázkou je, kolik panelů k tomu bude asi potřeba, koukal jsem na amorfní panely ale zase mají asi malej výkon (75W) a bylo by jich potřeba 8 kusů?

Další možnost je, že jsem koukal a v číně se dají sehnat jednotlivé monokrystaly o rozměrech 125 x 125 s výkonem 2,7W a 0,5V, takže bych si je spájel a udělal domácí panel o 36 krystalech, tam panel vychází na nějakých 2500,- a bylo by jich potřeba 6.