Pískovcový základ domu - jak postupovat?

Reklama
Pískovcový základ domu - jak postupovat?

Dobrý den,

prosím vás o radu, jak dále pokračovat s pískovcovým základem viz galerie na rajčeti a také o doladění mého postupu. Jsem úplný laik, většinu věcí dělám poprvé a převážně podle informací z internetu. Původně byl celý sokl domu nahozený. Zedník mi řekl, že takhle ten pískovec nedýchá a to je špatně. Taky ta zeď do sebe natahuje vlhko, proto si myslím, že se objevily ty fleky nad nahozením. Uvnitř samozřejmě také fleky, nafouklá omítka, opadávající omítka, solné květy apod. Proto jsem celý sokl obouchal a důkladně vyčistil spáry. Některé kvádry jsou opravdu nacucané vodou, uplně se drolí, mají i takovou divnou barvu (zelený nádech, jde to trošku vidět na foto) Podle informací, které jsem zatím vyčetl, mám představu takovou a nejspíš by byl nejlepší následující postup s tím, že kvádry necháme přiznané a postupně bychom udělali drenáž kolem domu.

1) dočistit kvádry - podle info zde na fóru použít ocelový kartáč na brusku, nebo ještě nějaký "brusný" kotouč (fréza?),

2) vyspárovat - někam jsem si napsal spárovací hmotu, která je prý pro to dobrá, ale vůbec to nemůžu najít :(

3) natřít nějakým nátěrem, který odpuzuje vodu a je prodyšný. Prosím o tip na konkrétní produkt.

Dále nevím co mám udělat s pruhem nad kvádry. Zdá se, že to je směs pískovce a cihel, nejspíš nějaké zbytky, kterýma se to dohonilo. Oťukat to jde špatně, většinou se vydrolí větší kus. Ideální (i nejjednodušší) by bylo to nahodit a schovat pod fasádu a pod tím vyspárované hezké kvádry, ale bojím se toho, že tento kus nebude dýchat a budu tam, kde jsem byl akorát v menším měřítku. Napadá vás nějaké jiné řešení? Nebo to ničemu nebude vadit a může se ten pruh v klidu schovat? Také mě zajímá, jestli to takhle můžu nechat přes zimu (kvůli vyschnutí?) a na jaře se pustit do spárování a nátěru kvádrů? Nebude se to rozpadat, tahat vodu do sebe? Nebo to mám ještě rychle vyspárovat a natřít?