Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

prihrivani vody v akumulacni nadrzi FV

Autor: Metodej Pistek
Datum: 21.11.2017 16:38
uživatel: 126549

dobry den,
chystam rekonstrukci starsiho RD a tim padem resim i navrh vytapeni a ohrevu TUV. Jsem v oboru laik, nicmene po precteni spousty clanku na toto tema a mam zatim vymysleny nasledujici koncept. Zdejsi odborniky prosim o radu, zda v tomto konceptu nejsou nejake nedostatky ci slaba mista.
Zakladnim pozadavkem je jednoduchost, potencionalni bezporuchovost a male porizovaci naklady.
1) Zakladem bude 750l akumulacni nadrz s vnitrnim zasobnikem, ohrivana pouze kotlem na drevo a prihrivana FV panely. Ty by mely mit takovy vykon, aby pri vysoke teplote nadrze tato mela vyssi tepelne ztraty nez vykon panelu, tim padem by odpadl termostat, panely by byly napojene primo na topne teleso. Akumulacni nadrz by nebyla napojena na el. ze site.
2) Vytapeni domu bude realizovano pomoci teto akumulacni nadrze a voda z vnitrniho zasobniku pujde do 80l kombinovaneho bojleru, ktery bude ohrivan vodou z akumulacni nadrze + elektrinou ze site.
3) Smysl takoveho usporadani je v maximalni jednoduchosti a zaroven minimalni spotrebe el. energie ze site. Do bojleru nikdy nepujde uplne studena voda a je schvalne tak maly, aby mel male tepelne ztraty. V zime bude hlavni zdrojem energie kotel, ale diky akumulacni nadrzi a pomoci FV panelu by nebylo nutne tak caste topeni (mozna by stacilo jednou za 2 dny?). V lete kdy jsou vysoke zisky z panelu by bylo dominantnim zdrojem FV.
Dekuji za nazory.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Dlabas Dlabas09.01.2018 21:48
Lukáš Sychra05.01.2018 17:58
Petr Zíka31.12.2017 14:50
Tomáš Kupka31.12.2017 13:42
Petr Zíka30.12.2017 17:38
Tomáš Kupka30.12.2017 00:06
Metodej Pistek22.11.2017 17:22