Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Tepelná ztráta dle PENB? prosba o pomoc

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 01.01.2018 22:34
uživatel: 115323


Dobrý večer,
jak tak koukám okolo sebe na tomto fóru tak asi nejsem jediný kdo o tohle žádá a tak moc prosím o pomoc s výpočtem TZ naší novostavby... přílohou přikládám celý PENB který mám k dispozici...

Ještě doplním pár změn resp. tak jak to bude ve skutečnosti - celý domeček bude vytápěn především podlahovým elektrickým vytápěním s regulací termostatem v každé místnosti, krb sice bude ( bez výměníku ), ale nepředpokládáme zatím? jeho časté využívání... a ohřev vody bude 200l bojler s přípojením na FV panely 8ks ( cca 250-275 Wp ).... zdivo Ytong 300 + zateplení 15cm...skladba podlahy 15cm polystyren..na to fólie + topné kabely a klasický 5cm betonu s plastifikátorem....

celý PENB je prosím zde... http://www.uschovna.cz/zasilka/TW5U3SUPJ2FDRXP5-399/

děkuji předem.. P.H.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 49   starší >>
Příspěvky
Autor: Přemysl Halabica
Datum: 01.01.2018 22:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Ještě jedna důležitá vsuvka...plánuji si sám nainstalovat rozvody rekuperace a zvolil jsem jednotku Jablotron FUTURA...

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 01.01.2018 23:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, bylo by dobré ještě doplnit půdorysný plán domu (kvůli určení vnitřní plochy vytápěné zóny) a světlou vnitřní výšku (pro určení vnitřního objemu vytápěné zóny).

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 02.01.2018 00:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Dobrý večer pane Kubíčku,
moc Vám děkuji za reakci. Výška stropů bude 2,5m a půdorys předkládám přílohou....
P.H.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 02.01.2018 14:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, nedaří se mi ověřit některé plochy a délky, je to zde v dost špatném rozlišení a některá čísla nejsou k přečtení, můžete to vložit v lepší kvalitě ? Ještě mi pro jistotu napište, co máte za okna, protože podle PENB by to byla jen s izolačním dvojsklem., dále jaký přesně ytong na stěny byl použit (izolaci předpokládám klasický EPS) a jaká síla a druh izolace je ve stropě a jestli je celoplošně nebo je něco např mezi vazníky a jak vysokými a širokými.

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 02.01.2018 20:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Dobrý večer pane Kubíčku a omlouvám se za nekvalitní dokument - napraveno zde:

http://www.uschovna.cz/zasilka/TXRU6WU5SUX4EEH2-W6X/

Dále k Vašim otázkám:

a) okna jsou trojskla od firmy FIN-STAL, Softline 82MD ( sklo U až 0.5 W/m2K, Uw - U až 0.73 W/m2K.... )

-> mam specifikovat take dveře z garáže a vchodové dveře ?

b) YTONG byl přesně použit Tvárnice YTONG P2-400 PDK ( jen v tom mam guláš nebot nedokážu odhadnout jestli to byla Standart anebo Univerzal... ) - není specifikováno na faktuře...

c) venkovní zateplení ještě není realizováno a budu rád za každou radu... v projektu klasický EPS tl. 150mm ( dle rad známých mám trvat na "perforovaném EPS..." )
- pozor okolo garáže EPS pouze 50mm! ( nevím jestli dodržím... ) stěna v garáži sousedící s baráčkem zatepleni 100mm....

d) izolace pouze mezi krokvemi je 160mm vata - nejlevnější od DEKU + parotěska ( podkroví nebude obyvatelné )

- nad sádrokárton by mělo přijít 30cm vaty ( překládáné...)

děkuji za Vaši perfektní snahu... P.H.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 02.01.2018 23:03 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, jestli znáte součinitele prostupu tepla dveří, tak mi je klidně napište. Při kombinaci 30 cm ytongu P2-400 a 15 cm klasického EPS vychází v konstrukci hodně drobné množství kondenzátu, které v žádném případě nepřekračuje normu a hned po zimě je to pryč. Ale jestli jste puntičkář, můžete to zateplit minerálem nebo děrovaným EPS, ale budete to mít dražší. Třeba na děrovaný EPS je potřeba speciální stěrka i příslušná omítka s malým difúzním odporem, rozhodnutí je na vás, osobně bych použil klasický nebo možná ještě šedý EPS, který by měl mít o něco menší difúzní odpor, než bílý EPS. Trochu jsem asi nepochopil to složení stropu, dohromady by tam mělo být 46 cm vaty a z toho 16 cm mezi krokve v šikminách a 30 cm ve stropě (nechápu, proč vše nedáte jen do stropu ?). A dále podle toho, jak jste to napsal, tak chcete dát parozábranu pod těch 16 cm na šikminy a pod to ještě dalších 30 cm vaty do stropu. Jestli to tak má být, tak je to ale špatně, parozábrana musí být v tom stropě pod veškerou nebo téměř pod veškerou izolací. Dále by bylo dobré, kdyby byl střešní plášť nebo prostor nad izolací, tedy na půdě odvětrán (proto by bylo lepší do šikmin nedávat nic), ve střeše pak difúzní fólie, nebo bednění atd.

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 03.01.2018 00:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Dobrý večer pane Kubíček... ani nevím jak se Vám dokážu odvděčit za vaše cenné rady...postupně k Vašim otázkám...

- izolace 16cm vaty mezi krokve + natažení parozábrany vzniklo z jednoho prostého důvodu a to, že se dlouho táhlo dokončení střechy a samozřejmě byl extrémně bohatý podzim na srážky a všechny vnitřní stěny z ytongu byly dokonale mokré...nasákle.. a přicházejícím mrazem krásně se na nich tvořila námraza...padlo rychlé rozhodnutí zateplit co nejrychleji krokve a začít topit.... cca 4dny se topilo naftovým topením a námraza je skoro pryč...neříkám, že jsou tvárnice suché, ale výrazně došlo k pozitivnímu posunu....

Nevím jestli jsme se tedy pochopili tak to zkusím ještě rozvinout....zkrátka mezi krokve je 16cm vaty - na to přijde natáhnout parozábrana ( nad vatou je celoplošné podbití a nad tím kontaktní fólie - střecha je dělána pokud tomu správně rozumím jako odvětrávána.... jsem laik... )

půdou plánuji vést také rozvody rekuperace - nevím jestli oněch 16cm mezi krokvemi bude dostatečné - asi ne...na tu rekuperaci budu muset ještě něco vykoumat...nicméně složení stropu nad sádrošem bude tedy kromě parotěsu cca 30cm vaty - a nad tím je pochozí půda.... je to tedy nějak špatně? domníval jsem se i po konzultacích s pár lidma z oboru, že je to tak v pořádku.....

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 03.01.2018 13:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, asi by to chtělo přesněji specifikovat složení stropní konstrukce a střešní konstrukce. Jestli to dobře chápu, tak ve stropě bude sádrokarton, parozábrana, 30 cm minerálu a nějaký záklop. Budete dělat nějakou instalační mezeru mezi SDK a parozábranu ? Ten pochozí záklop bude z čeho ? Bude mezi záklopem a vatou nějaká mezera ? S rekuperací nemám sice žádnou zkušenost, ale v rámci novostavby bych ji vedl buď v podlaze nebo pod izolací, tedy na straně interiéru. Na půdě nad izolací se to spíše provádí u dodatečných instalací bez zásahu do interiéru a je potřeba to dobře zaizolovat a nejsem si jist, zda k tomu bude stačit 16 cm izolace mezi krokvemi. To bednění střechy je dělané z jakého materiálu ? Jaké je přesně složení toho střešního pláště (jaká je krytina, je tam případně nějaká odvětrávaná mezera) ? Mně osobně se moc nelíbí, že máte vlastně nad sebou ve složení stropu a střechy dvě parozábrany. Osobně bych vůbec střechu nezateploval, takže by šla pryč ta parozábrana a těch 16 cm vaty. Izolace by byla pouze ve stropě, třeba až 40 - 50 cm a hlavně by šla rekuperace buď pod izolaci nebo na straně půdy, ale rozvody by musely být zaizolovány. Půda jako taková by pak byla celá odvětraná třeba odvětráním hřebene.

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 03.01.2018 21:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Dobrý večer,

předpokládáná skladba stropu dle PD je: +2,5m je strop ze sádroše...vyplněný cca 30cm vaty vč. parozábrany ( s AL vrstvou ) - nějaký prostor (instalační mezera ) mezi SDK a vatou tam kvůli bodových svítidel bude...počítám tak 8-10cm ? a ještě tedy uvažuju o tom, že vedení VZT povedu tedy v této zateplené části.... +2,8 je vrchol věnce - na tom pozednice 150x150 a nad ní je pochozí půda - tedy čistá podlaha na půdě je cca 3m nad zemí.... bednění střechy je z desek 25mm ... krytina MEDITERAN ZENIT EVO, fólie: http://www.doerken.com/cz/vyrobky/sikma-strecha/delta-vent-s.php ...pod bedněním tedy pouze mezi krokvemi tedy vata a na tu teprve přijde klasická parotěs....

Teď omluvte prosím dotaz laika, ale proč je špatně, že zaizoluji krokve a natáhnu parotěs ? vzhledem k tomu, že ve stropě bude taky.... nedochází mi souvislosti kde může být chyba...

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 03.01.2018 23:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, jde o to, kde přesně bude ta parozábrana, která by měla být až nad instalační mezerou, aby nebyla tolik provrtaná vruty, děravá kvůli bodovkám, kabelům atd. Další věcí je, že sice můžete věřit 100% účinnosti a provedení parozábrany, ale ve skutečnosti je to často jinak, takže ta pochozí vrstva půdy by měla být udělána s mezerou mezi izolací a pochozí vrstvou a v případě prken byste měl nechat malé mezírky mezi prkny, v případě OSB desek malé mezery po stranách, jinak hrozí kondenzace pod pochozí vrstvou. Co se týká parozábrany pod šikminami, zde to zase souvisí s tím, jestli se vám na půdu dostane z obytné části nějaká vlhkost. Buď zase budete věřit perfektnímu provedení parozábrany nebo se budete jistit a raději tam tu parozábranu pod šikminy nedáte a necháte případnou vlhkost procházet celým střešním pláštěm, kdy se vám pod krytinou odvětrá. Předpokládám, že pod krytinou budou latě a kontralatěmi a taky doporučuji, abyste bednění střechy nedělal moc natěsno k sobě, ostatně z difúzního hlediska by to bylo nejlepší bez bednění, pouze s latěmi a kontaktní difúzní fólií (když chcete mít ještě izolaci mezi šikminami, což mi osobně přijde naprosto zbytečné, stejně jako ta instalace parozábrany, kde hrozí z již popsaných důvodů kondenzace vlhkosti, když vám bude nějaká z obytné části procházet), nebo nekontaktní fólií, kdybyste žádnou izolaci do šikmin nedával. Osobně bych co nejlépe zateplil ten strop a do šikmin bych vůbec žádnou izolaci ani parozábranu nedával.

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 04.01.2018 23:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Dobrý večer pane Kubíčku...stavím poprvé takže určité pojmy jsou pro mne naprostá neznámá...nicméně se skoro na 100% domnívám, že parozábrana 100% bude až cca 8cm nad tou mezerou ... bohužel prostupům kvůli VZT se určitě nevyhnu....
Bednění střechy úplně natěsno není...jsou tam malé mezírky které se předpokládám ještě zvetší až dřevo vyschne....latě i kontralatě tam jsou....

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 05.01.2018 00:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Právě ze všech těch uvedených důvodů, které popisujete, bych parozábranu do šikmin už nedával, aby případná vlhkost mohla odcházet.

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 05.01.2018 00:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Děkuji...dám si tedy poradit.... a nedám ji na šikminy...

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 04.01.2018 17:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, dal jsem dohromady výpočet TZ domu a nejdříve musím říci, že v PENB jsou následující chyby (vypíši jen ty podstatné, drobnostmi jako jsou výměry oken, dveří atd. vás nebudu zatěžovat):
1) není zde počítáno s rekuperací, ale třeba jste v době vyhotovení PENB o ní ještě ani neuvažoval, též není započítán ani ten ohřev TV pomocí FV
2) ochlazované konstrukce (podlaha, strop, stěny) jsou počítané z vnitřních rozměrů, což považuji za velkou chybu, celkově vám tedy plocha ochlazované obálky budovy vyšla 387,9 m3 ale skutečnost je cca 483 m2, od toho se pak odvíjí vnější objem domu, který je v PENB 398m3, ale skutečnost je cca 511 m3 (u bungalovu se plocha podlahy a stropu rovná energeticky vztažné ploše a stavební výšku jsem počítal 3,2 m - od zateplení podlahy do zateplení stropu, přesné míry nemám k dispozici, ale lišit se to bude nepatrně)
3) nejsou zde započítány dveře mezi garáží a vytápěným prostorem
4) je zde počítáno s izolačními dvojskly, přitom máte trojskla
5) nesedí mi součinitele prostupu tepla u stěn, podle mne jsou menší, než jaké jsou započítány, nevím s jakou silou izolace a s jakým ytongem zhotovitel PENB počítal
Prostě je to na předělání.

Nyní k výpočtu TZ domu. Počítal jsem s venkovní výpočtovou teplotou -15°C a vnitřní 21°C, s průměrnou intenzitou větrání v domě 0,3 1/h, což je taková nejreálnější hodnota pro domy bez rekuperace. Měrné TZ postupem mi vyšly 101,6 W/K, tedy TZ prostupem cca 3,66 kW. TZ větráním bez rekuperace vyšly 1,27 kW (vnitřní objem vytápěné zóny je 325,55 m3), celkové bez rekuperace tedy 4,93 kW. Nyní jde o to, jaké reálné TZ větráním budete mít v případě instalace té rekuperace. Jde o to, jakou skutečnou průměrnou intenzitou se bude větrat, co si vezme nějaká ta infiltrace a jaká bude skutečná účinnost rekuperace, než je uváděná v prospektech. Můj osobní názor je takový, že díky té rekuperace vám TZ větráním více jak o polovinu neklesnou, pak by byly celkové TZ cca 4,3 kW.

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 04.01.2018 23:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Ještě jednou dobrý večer a předem Vám skládám obrovskou poklonu!

Co se týče PENB tak se nedivte těm bludům neboť se mě nikdo na nic neptal.... a projektant to zadal podle sebe i když 100% jsem veděl, že bude rekuperace i trojskla.... zkrátka.... co dodat...každopádně s TZ 4,3 jsem naprosto spokojen! údajně se říká, že do 5kW se ještě vyplatí topit elektrikou... ( mám v plánu topné elektro kabely + termostat v každé místnosti.. ) - ještě uvažuji o centrální regulaci, ale spíše do ní nepůjdu
PS: ta stavební výška pokud to je bráno od vrchní hrany polystyrénu který přijde do podlahy až po spodní hranu vaty v SDK je asi +- 265-270cm ...pokud tomu tedy správně rozumím.....

Ještě jednou poklona za to co tady děláte....

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 04.01.2018 23:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Výškou určující ochlazované plochy je výška od hydroizolace podlahy po konec izolace stropu, tedy i s izolací podlahy. V PENB jsou počítány všechny konstrukce pouze s vnitřní světlou výškou a to je nesmysl, takto se TZ a ochlazované plochy nepočítají. Osobně spíše považuji za tu hranici pro topení elektřinou 3,5 - 4 kW. Osobně bych už spíše při vašich TZ dal teplovodní podlahovku, i kdyby jste měl mít zatím elektrokotel, ale máte možnost změnit topný zdroj, s el. podlahovkou už nezměníte nic. Maximálně můžete do domu přidat nějakou klimatizaci nebo multisplit, kdybyste chtěl ulevit elektřině, ale je to na vašem rozhodnutí.

Autor: Přemysl Halabica
Datum: 05.01.2018 00:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115323
reakce na ...
Právě, že mi přijde hrozně neekonomické ( laicky ) vyhřívat elektrokotlem vodu...vždyt to je ztráta přeci.... za předpokladu, že nic jiného než elektřinou topit nebudu.... TČ nechci.... krb mám, ale vyloženě na lehké přitápění a na topení do podlahovky to dělat nemám v plánu a plyn vůbec není a nebude......možná to bude chyba..možná ne? čas ukáže....

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 05.01.2018 11:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, jestliže celý topný systém, tedy kotel i veškeré rozvody budou ve vytápěné zóně, tak je z hlediska provozních nákladů jedno, jestli topíte elektrokotlem, přímotopy nebo el. podlahovkou. I když má něco nějaké drobné ztráty, tak ty ztráty jdou stále do vytápěné zóny, něco jiného by bylo, kdybyste měl kotel a část rozvodů třeba někde ve sklepě. Nevíte, jak se budou ceny energií vyvíjet v budoucnu a co bude třeba za 10 let, při vašich TZ bych raději volil teplovodní podlahovku.

Autor: Filip Filip
Datum: 05.01.2018 11:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Mě jste přesvědčili, že to jedno není, protože u podlahového topení musí být silná izolace a u topení přímotopy nemusí. Mě ta logika přijde naprosto jasná a pan Homola mě to v podstatě vysvětlil po lopatě. Takže rozdíly budou. Akorát nevím jak velké. Filip

Autor: Jozef Homola
Datum: 05.01.2018 11:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Běžný člověk - uživatel jen těžko chápe rozdílné vlastnosti teplovodní podlahovky versus direkt elektrická.
Nevidí samoregulační vlastnosti a ani si je nedovede představit. Především, že "voda výkon donese ale i odnese, když je potřeba a zanechá jinde". To elektrika neumí. Voda při větším poklesu teploty v místnosti dokáže topit větším výkonem, to elektřina zatím neumí. Voda dokáže přinášet pouze potřebné množství tepla (vzhledem topnému období) ale elektřina má výkon pouze FIX.

Autor: Filip Filip
Datum: 05.01.2018 23:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Pane Homolo, já chápu rozdíl mezi teplovodním rozvodem a elektrickými topnými kabely. Děda teplovodní podlahovku má již několik desetiletí. Nicméně, dnešní elektrické topné kabely mají schopnost samoregulace ( když si je za drahé prachy koupíte ) a klidně je můžete instalovat pod nábytek a tam se nepřehřívají. Nicméně to je celkem podružné, neboť já jsem psal o srovnání izolace. Filip

Autor: Jozef Homola
Datum: 05.01.2018 23:52 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Dovolím si položit otázku. Víte jakou "prdu" (proudovou) dají samoregulační kabely?

Autor: Filip Filip
Datum: 06.01.2018 00:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Pane Homolo, proč uhýbáte ? Já jsem psal o nákladech na topení a srovnával podlahové topení a jiné topení a tloušťku izolace. Nějaká prda ( proudová ) je evidentně mimo téma. Filip

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 05.01.2018 12:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Zdravím, to je zase jiné hledisko, beru to tak, že podlahy budou dobře zateplené bez ohledu na to, zda bude nebo nebude podlahovka a tazatel hlavně porovnává el. podlahové vytápění s teplovodním podlahovým vytápěním, a tam je to podle mne prakticky stejné. I při vytápění přímotopy je důležitá dobrá izolace v podlaze kvůli snížení TZ podlahou, pouze s tou podlahovkou budou TZ o trošku větší a čím větší bude síla izolace v podlaze, tím se bude ten rozdíl mezi přímotopy a podlahovým vytápěním více stírat. Osobně třeba vůbec při rozmýšlení, kolik dát izolace do podlahy, nepřemýšlím moc nad tím, zda bude nebo nebude podlahové vytápění, podlaha si vždy zaslouží dobře zaizolovat.

Autor: Filip Filip
Datum: 05.01.2018 23:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Pane Kubíčku, teď Vás již nechápu, protože popíráte sám sebe. Navíc jsem nepsal o srovnání podlahového teplovodní a elektrického topení, ale obecně o srovnání podlahového topení a obecně nepodlahového topení ( v tomto případě přímotopy ). Že si podlaha zaslouží vždy dobře zaizolovat ? A co ostatní konstrukce ? Ty si to nezaslouží? Teď jste mě celkem zklamal. Filip

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 06.01.2018 00:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Asi došlo k nějakému vzájemnému nepochopení se. Dobré a rovnoměrné zateplení všech konstrukcí je vždy žádoucí a bez ohledu na to, zda je nebo není v podlaze nějaké topení. Já jen reagoval na tazatele, kterému přišlo nesmyslné nahřívat vodu elektrokotlem, když je možné topit třeba přímotopy nebo el. podlahovkou. Já tvrdím, že je to obecně jedno, jak se elektřinou topí, výdaje budou vždy stejné, když bude veškerá topná soustava i zdroj ve vytápěné zóně, a jestli jsou TZ domu někde u hranice toho, kdy se vyplatí nebo nevyplatí topit elektřinou, tak je podle mne lepší zvolit teplovodní vytápění.

Autor: Filip Filip
Datum: 06.01.2018 00:30 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Jak Vy, tak pan Homola píšete absolutně o něčem jiném, jak já. Ale to je jedno. Hlavně, že to chápete Vy. Filip

Autor: Jozef Homola
Datum: 06.01.2018 10:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
(pro pana Filipa)
Navrhněte podlahové topení pro dům o ploše 120 m2 s plošným výkonem 30 W/m2 (3,6 kW). Podlahová deska beton 5 cm, nášlapná vrstva laminátová podlaha 8 mm. Stanovte povrchové teploty pro výkon 0,8 kW, 1,6 kW, 2,4 kW a 3,6 kW. Satnovte způsob regulace. Vhodný samoregulační kabel vyberte z nabídky na obrázku sa stanovte velikost hlavního jističe pro běžný dům.

Autor: Filip Filip
Datum: 06.01.2018 11:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Pane Homolo, prosím Vás nechte toho. Dobře víte, že to neumím a takové výzvy jsou tudíž na nic. Mě celkem mrzí, že z problému izolace pod podlahovým topením uděláte přednášku o něčem jiném a ze mě se snažíte udělat vola. Ani se nedivím některým jiným diskutujícím, že Vás tak "milují". Bláhově jsem si myslel, že je to zde otevřené pro všechny. Zatím to vypadá, že si hrajete na vlastníka TZB a kdo nejde s Vámi je trouba. Děkuji pěkně. To nechci. Filip

Autor: Jozef Homola
Datum: 06.01.2018 11:25 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fórum je otevřené pro kokoliv a může kdokoliv se popasovat se samoregulačními kabely. Předpokládal jsem, když jste je doporučil, že víte o co kráčí.
Kdo nejde se mnou mne nevadí a ocením, když to řekne přímo, že nesouhlasí nebo je jiného názoru. To je férová debata.

zobrazuji 1 - 30 z 49   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.