Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Zvysenie nosnosti jokloveho profilu

Autor: Jozef Šroba
Datum: 14.01.2018 20:16
uživatel: 126957


Fotogalerie:

Dobry den,
prosim Vas o radu: vie mi niekto povedat aka je bodova zatazitelnost (v strede) jokla 80 x 80 x 3, pri dlzke 4300 mm? (Cista vzdialenost medzi podpernymi bodmi). Podmienky zatazenia: v pruznej oblasti, miera bezpecnosti 2x. Nosnik bude plosne zatazeny + v strede by mal byt tazky predmet. No a aby sa nosnik nehojdal, ked bude clovek po nom chodit.
Ako sa zvysi nosnost takehoto jokloveho profilu, ked nan zo spodku prizvarame roxor podla obrazka, ktory by mal zmenit charakter zatazenia z tlakoveho na tahove?
Pripadne ci je lepsie zvysenie nosnosti previest navarenim pasoviny (napr. 40mm x 10mm) zo spodku nosnika po jeho dlzke, pricom stycna plocha pasoviny s joklom je ta, ktora ma sirku 10mm?

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Jozef Šroba16.01.2018 11:03
Jozef Šroba16.01.2018 10:42
Petr Kubík16.01.2018 06:06
Jozef Šroba16.01.2018 00:55
Jozef Homola14.01.2018 21:43
Jozef Šroba14.01.2018 21:31
Jozef Homola14.01.2018 20:39

Příspěvky
Autor: Petr Kubík
Datum: 16.01.2018 06:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 108167
reakce na ...
Dobrý den,
víte kolik kolik bude to plošné zatížení?

Autor: Jozef Šroba
Datum: 16.01.2018 10:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126957
reakce na ...
Dobry den,
2000kg je plosne zatazenie + 1300 kg je bodove zatazenie v strede.

Autor: Jozef Homola
Datum: 14.01.2018 20:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Ten navařený prut vám nosnost nezvýší, chybí mu mnoho "šikmých příček". Pásovina přivařena ale kolmo by o něco tuhost zvýšila ale nejépe je zvýšit výšku nosníku, to ve výpočtu hraje roli v mocnině

Autor: Jozef Šroba
Datum: 14.01.2018 21:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126957
reakce na ...
Fotogalerie:
Uvedenu info mi dal konstrukter (dufam, ze dobry) z byvalej Tatravagonky. Ak som si to dobre vysvetlil, tak posobenim na stred nostnika sposobujeme jeho prehyb, cim skracujeme vzdialenost podpernych bodov na koncoch (ak su pevne prizvarane k nosniku). Ten spodny prut naopak zabranuje zblizovaniu podpernych bodov, vznika teda protiposobenie k skracovaniu a teda posobenie sily v smere dlzky nosnika a tym sa meni tlakova sila na tahovu silu - do bokov. Je to vidiet napr. na vozni (obrazok je sice maketa stareho vozna, no na starych to je vidiet lepsie, ako na modernych. Tie moderne maju vo finale taky isty tvar, no podoba sa to skor na I sinu). Ak sa podari, poslem foto vozika, ktoreho nosnost ramu z L profilu znasobil privarenim obycajneho roxoru. Kedze je vsak uz na dochodku, nema moznosti na prepocet nosnosti mojho nosnika. Pripadne viete poradit prevedenie s co najmensou vyskou a co najlepsou nosnostou? Ja som povodne uvazoval, ze budem musiet dat jakel s min. 150mm vyskou. On hovori, ze to dokazem znizit na polovicu doplnujucim protiposobenim ku skracovaniu.

Autor: Jozef Homola
Datum: 14.01.2018 21:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Dobře se na ten vagón podívejte. Je to tam větší výška a důležité ty malé vzpěry. A to zesílení je tam proto, že nosník tvoří celá výška bočnice ale uprostřed má dveře a tak je to přerušené a další případná vzpěra vodorovná by tam vadila.

Autor: Jozef Šroba
Datum: 16.01.2018 00:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126957
reakce na ...
Dobry den pane,
pri vsetkej ucte: nie som strojar, ani konstrukter. Ale ak bocnice vagona povazujem za nosny prvok a potrebujem ho prerusit bocnymi dverami, ktore mi sposobia ako zlom-prerusenie (posobenie smerom nadol tlakovou silou v strede vagona), tak prave ten konstrukcny prvok nizsie by mohol vysvetlovat roznesenie tlakovej sily zhora nadol na tahovu silu do bokov. Inac tie sikme spery + kolme spery smerom nadol + ta dolna sina posobia aspon na pohlad skor ako zataz, nez ako prinos. Mne to pripada ako roznesenie tlakovej sily z hora v strede na tahovu silu do bokov ...

Autor: Jozef Šroba
Datum: 16.01.2018 11:03 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126957
reakce na ...
Fotogalerie:
Dobry den,
zial, nemam foto celeho vozika, no jedna sa cca. o dvojnasobok dlzky toho, co vidime na foto. Tento vozik sa mu prehybal pod vacsou zatazou, nakolko je pomerne dlhy a vyrobeny len z profilov 40x40mm. Po doplneni toho "rozperneho" prvku sa nan da nalozit daleko vacsia vaha tovaru s tym, ze obmedzenim je len nosnost kolies.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama