Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

CENTROPOL změna majitele

Autor: Michal Jandora
Datum: 23.07.2018 09:39
uživatel: 128137


Dobrý den,
rád bych se někoho zde dotázal, jestli nemá zkušenost, jak vyřešit vzniklý problém. Byl jsem několik let u společnosti CENTROPOL, zálohy jsem platil vždy řádně a v termínu. Nedávno jsem pronajal dům, kde si nový nájemníci museli dle smlouvy na sebe napsat energie. Dal jsem jim plnou moc a přes jinou společnost se řešil převod. Na Centropol se posílali výpovědi, dokonce 2x a ani jednu neakceptovali. Tím pádem jsem měl v domě nájemníky, kteří jeli na mojí elektřinu. Nakonec se převod uskutečnil, ale CENTROPOL mi vystavil smluvní pokutu ve výši 2x4000,- Kč za to, že jsem nedodržel dobu trvání smlouvy. Máte prosím někdo podobnou zkušenost, jak tuto situaci vyřešit, aby se sankce neplatila?
Přijde mi nenormální, když dodáme veškeré podklady k tomu, že opravdu děláme převod, že by se museli platit pokuty.
Dosti mě firma zklamala a NEDOPORUČUJI NIKOMU CENTROPOL, jejich chování ke měl bylo jako k dezertérovi. Opravdu jsem se cítil pod tlakem a jejich chování bylo NEETICKÉ.
Děkuji za radu Jandora.M

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Petr Rapid03.09.2018 13:02
Jan Schindler23.07.2018 10:31

Příspěvky
Autor: Petr Rapid
Datum: 03.09.2018 13:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123709
reakce na ...
Co se týká konkrétně Centropolu, tak ten na dohodu při změně vlastníka / nájemce nepřistupuje (mají dokonce v OP). Tam jsou jediné dvě možnosti:
1. dodržet původní smlouvu a potom změnit dodavatele se změnou zákazníka a přeúčtovat dané náklady,
2. pokud je stará smlouva, kde přímo ve smlouvě není sankce, zkusit změnu udělat "natvrdo" a po vystavení pokuty ji reklamovat s odkazem na stanovisko Ústavního soudu, že sankce, která není ve smlouvě je vůči SPOTŘEBITELI neplatná - sp. zn. I.ÚS 3512/11, ze dne 11.11.2013

Autor: Jan Schindler
Datum: 23.07.2018 10:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115116
reakce na ...
Dobrý den,

při změně bydliště nemůžete dávat výpověď stávajícímu dodavateli, ale požádat jej, zda by z důvodu stěhování neukončili s Vámi dosavadní smlouvu. Dodavatel může Vaší žádosti vyhovět nebo ne, to je na jeho rozhodnutí. Většina slušných dodavatelů neklade žádné potíže.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.