Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Nastavení ekvitermní křivky

Autor: Jakub Hybler
Datum: 20.11.2018 08:13
uživatel: 129000

Fotogalerie:

Dobrý den,

první zimu jsem v novostavbě RD s plynovám kondenzačním kotlem Geminox THRs 1 – 10SET-161DC o výkonu 0,9 – 9,5 kW s podlahovým vytápením a ekvitermní regulací (jen dle venkovní teploty)

Bohužel technik, který mi kotel instaloval samozřejmě nemá moc času, aby přijel a ladíme po telefonu (něco nastavíme, sleduji 14 dní, jak se pohybuje teplota v domě). V návodu u kotle je křivka, kterou přikládám v příloze. Chtěl jsem se zeptat, zda by mi ji někdo nemohl vysvětlit, popř. poradit, jak bych měl kotel nastavit, abych měl v domě 22-23 stupně (i teď v zimě).

Původně jsem měl po instalaci nastavení:
1, sklon teplotní křivky 0,9
2, maximální teplotu náběhu 40 stupňů.

protože bylo v baráku 24 stupňů snížil jsem po domluvě s technikem sklon křivky na 0,5 a maximální teplotu náběhu na 32 st. V domě se drželo cca kolem těch 22 st, ale jak se začalo venku ochlazovat, klesala i teplota v domě na cca 21,3 st. takže jsem po domluvě zvýšil sklon na 0,7 a maximální teplotu náběhu na 34 stupňů.

Když jsme procházeli nastavení, všiml jsem si, že je možnost nastavit vliv prostoru, ale technik říkal, že to s podlahovým topením nelze. V obýváku mám prostorový termostat a venku teplotní čidlo QAC34.

Abych shrnul mé otázky:

1, dokázal by mi někdo poradit, jak bych měl nastavit křivku na teplotu v baráku 22-23 stupňů (teď v zimě)
2, co je maximální teplota náběhu
3, lze podlahové topení s ekvitermní regulací kombinovat s vlivem prostoru? Kolik popř. nastavit % vlivu prostoru?
4, když jedu jen na vytápění dle venkovní teploty a intenzivně vyvětrám, teplota se samozřejmě lehce sníží - např. z 23 st na 22,6 st. Když jedu jen podle venkovní teploty, pozná dům, že se uvnitř ochladilo a měl by přitopit?

Děkuji
Jakub Hybler

odpovědět na příspěvek