Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

HALIMEDES a.s.

Autor: Luboš Jiskra
Datum: 22.11.2018 19:14
uživatel: 129024


Dobrý den,

odebírám plyn od společnosti Halimedes dle Ceníku Standard. V kalkulátoru je u této společnosti nově také ceník Listopad 2018, s platností od 11.10.2018. Tento ceník jsem ale nenašel na jejich webu plynule.cz, nemám ho ani ve svém zákaznickém portále na tomto webu a ani společnost Halimedes mě nijak neinformovala o tom, že by od listopadu zdražovala plyn. Přitom ve Vašem kalkulátoru je v Ceníku Listopad 2018 cena za komoditu i paušál za odběrné místo mnohem vyšší, než v Ceníku Standart.
Protože po tomto ceníku pátrám, vznesl jsem emailem na společnost Halimedes dotaz, zda-li takový ceník existuje, pokud ano, jestli bude zveřejněn a ptám se jich, jestli se Ceník Listopad 2018, tedy zdražení komoditní složky ceny plynu, týká také mě.
Můj dotaz ale zůstává již třetí den bez odpovědi.
Poraďte, jak se mám dále zachovat. Jsem vlastně v situaci, že si nemohu být jistý, za jakou cenu kupuji od dodavatele plyn. V případě, že mi dodavatel zvýšil cenu, a byl bych si tím jist, mám dle zákona možnost odstoupit od smlouvy. Ale já to nevím, nejsem si jistý.
Abych potom v září 2019, při vyúčtování nebyl nemile překvapen.
Halimedes zatím nekomunikuje. Co dělat?
Uctivě děkuji za odpověď. Luboš Jiskra.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Oldrich Urbis10.01.2019 21:45
Petr Zíka01.12.2018 20:21
Stanislav Mančík30.11.2018 16:59
Luboš Jiskra24.11.2018 16:42
Luboš Jiskra24.11.2018 16:35
Petr Zíka24.11.2018 15:01
Jan Schindler24.11.2018 12:58
Luboš Jiskra24.11.2018 11:04
Václav Krajča23.11.2018 20:30
Luboš Jiskra22.11.2018 21:49
Jan Schindler22.11.2018 20:59

Příspěvky
Autor: Jan Schindler
Datum: 24.11.2018 12:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115116
reakce na ...
Dobrý den,
produkt Listopad je na stránkách dodavatele. Objevil se podruhé, poprvé obsahoval mnohem vyšší ceny než tato druhá verze. Tento ceník je ale POUZE pro nové zákazníky. Pro stávající zákazníky je ceník Standard a ten se zatím neměnil.

Dodavatel má povinnost zveřejňovat ceníky na svých stránkách. Má také povinnost informovat ADRESNĚ zákazníky o zvýšení cen nebo o změně podmínek. Když to neudělá, tak zákazník může odstoupit od smlouvy do třech měsíců od změny.

Autor: Luboš Jiskra
Datum: 24.11.2018 16:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129024
reakce na ...
Ano, koukám na to. Je to tam. Předevčírem večer, když jsem tam byl naposledy, tak to tam ještě nebylo. To znamená, že to tam museli dát včera. A skutečně jsou tam úplně jiné ceny, jak píšete.
Třeba je to jiný, zase další ceník. Tento se jmenuje Akce listopad. Tamten se, mám takový dojem, jmenoval jinak. I platnost ceníku je jiná. No a i ceny jsou jiné. Hmm...
Velmi děkuji za Vaši informaci.

Autor: Oldrich Urbis
Datum: 10.01.2019 21:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129399
reakce na ...
Dobrý den,
prosím upravte ceníky ve vašem kalkulátoru, ceníky uvedené na plynuly již nejsou platné a došlo u nich k absurdnímu navýšení stálých plateb, v případě tarifu Vařím na více než 10x.
Ceníky nejsou na stránkách aktualizovány zřejmě zéměrně, aby docházelo ke klamání zákazníka.
Váš kalkulátor k tomuto klamání přispívá.

http://www.plynule.cz/ceniky/listopad_2018_rwe.pdf
http://www.plynule.cz/ceniky/listopad_2018_eon.pdf
http://www.plynule.cz/ceniky/listopad_2018_ppd.pdf

Autor: Jan Schindler
Datum: 22.11.2018 20:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115116
reakce na ...
Dobrý den,

ceník Listopad je určen pro nové zákazníky, ten rozhodně není pro Vás. Je možné, že dodavatel bude zdražovat, ale to by Vám měl vědět. Protože již byly vyhlášeny nové regulované ceny, tak se čeká, že budou dodavatelé hromadně zdražovat. V každém případě si myslím, že během dvou měsíců budete vědět, zda Vám dodavatel zdraží a budete se moci rozhodnout.

Autor: Luboš Jiskra
Datum: 22.11.2018 21:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129024
reakce na ...
Velmi děkuji za odpověď, pane Schindlere.
I tak se ale může stát, že dodavatel (kterýkoliv) opomene, ať už nechtěně nebo úmyslně, informovat svého klienta o zdražení plynu a klient to zjistí až třeba někdy v říjnu příštího roku, kdy obdrží vyúčtování. Pak už, podle energetického zákona, nemůže nic dělat. Tři měsíce od zdražení již uplynuly. A pokud taková situace může nastat, a není to nikde ošetřeno, potom je to špatně.
Jak já to mám vlastně poznat, že se mě ceník listopad netýká, že je určen pouze novým zákazníkům??

Jinak velmi děkuji také za kalkulátor. Je naprosto špičkový, super. Přehledný, aktuální, nemá chybu.
S pozdravem L. Jiskra

Autor: Václav Krajča
Datum: 23.11.2018 20:30 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 115840
reakce na ...
Nerad bych tvrdil, že se pan Schindler plete, ale u Halimedes alias Plynule.cz jsem byl taky. Ceník listopad 2018 platí i pro Vás. Já měl ve smlouvě ceník Silvestr 2017 s platností do 31.12.2018 a přesto mi cenu od 1.11. zvedli. Mám to od nich písemně v mailu. Jestli můžete, běžte od nich pryč. Na vyúčtování jsem čekal 6 týdnů a přeplatek jsem z nich vymohl až když jsem začal hrozit právníkem. Ještě čekám už 3 týdny na vyúčtování po skončení odběru. Očekávám, že i zde budu muset přeplatek vymáhat.

Autor: Luboš Jiskra
Datum: 24.11.2018 11:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129024
reakce na ...
Problém ale spočívá v tom, že já vůbec nevím o tom, že ceník Listopad 2018 existuje. Pokud bych nevlezl na kalkulator. tzb, tak bych po něm ani nepátral, protože o něm nevím. Není nikde zveřejněn.
Na stránkách plynule.cz není, emailem jsem ho od dodavatele neobdržel a na přímý emailový dotaz u Halimedes, zda-li existuje a zda-li se mě týká, dodavatel, firma Halimedes, nereaguje.
Vůbec nevím, jak k tomuto ceníku přišel pan Schindler a jak se tento ceník ocitl v kalkulátoru. Já si nemohu pomoci, ale tento ceník není legální, protože nebyl zveřejněn. Pro mě je ilegální. Nových zákazníků se nemůže tento ceník (pokud vůbec existuje) týkat, protože o něm nemohou vědět.
Podle mého názoru se tento ceník týká pouze těch, kterým ho Halimedes zaslel emailem, takže tito zákazníci o něm vědí. A to jste pravděpodobně i Vy.

A v této souvislosti mě napadá myšlenka, jak by mohl v podobných případech jakýkoliv dodavatel okrádat své zákazníky. Velmi jednoduše.... Prostě zdraží a nikomu to neřekne. Žádný zákon totiž dodavateli neukládá povinnost o zdražení informovat své zákazníky. Dokonce nemá ani povinnost zdražení presentovat na svém webu. V energetickém zákoně se píše, že pokud dodavatel svého zákazníka o zdražení neinformoval, má zákazník právo do tří měsíců od zdražení odstoupit od smlouvy.
No jo... jenže jak může odstoupit, když se o zdražení vůbec nedozvěděl. Takže do tří měsíců neodstoupí. A za půl roku obdrží roční vyúčtování, oči vypadnou zákazníkovi z důlků a platí a platí. A nemůže, dle zákona, vůbec nic dělat.

Autor: Petr Zíka
Datum: 24.11.2018 15:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100057
reakce na ...
"Žádný zákon totiž dodavateli neukládá povinnost o zdražení informovat své zákazníky. Dokonce nemá ani povinnost zdražení presentovat na svém webu."
To ale není pravda, dodavateli to ukládá zmiňovaný energetický zákon, konkrétně §11a zákona 458/2000.

Autor: Luboš Jiskra
Datum: 24.11.2018 16:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129024
reakce na ...
Ano, ukládá, máte pravdu. Dokonce nejpozději třicátý den přede dnem účinnosti. Je tak uvedeno v čl.(1) §11a. Špatně jsem se vyjádřil, omlouvám se.
Podle mého názoru ale článek (5) §11a nabízí dodavateli možnost o zdražení neinformovat, konkrétně ve větě cit:"To neplatí, pokud držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy."
Potom by byl (pokud by neinformoval) dodavatel "potrestán" tím, že zákazník má možnost odstoupit od smlouvy do tří měsíců od zvýšení ceny.
Chci říct, že v č.(1) to dodavateli zákon ukládá, ale v čl.(5) mu nabízí "jakousi" možnost tak neučinit.
Nevím, jak lépe to vyjádřit. Já bych tam tuto možnost viděl. Ale třeba se mýlím.
Každopádně Vám děkuji za názor.

Autor: Stanislav Mančík
Datum: 30.11.2018 16:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129105
reakce na ...
To jste jeden z těch šťastnějších zákazníků.
Mě o změně ceny též nedali vědět, přestože jsem se je emailem dotazoval, zda mi zašlou nové cenové podmínky. A teď se v průběhu listopadu dozvídám, že už je pozdě reagovat na tuto změnu podle zákonného práva.
Nakonec jsem na jejich webovém portále našel zprávu s falšovaným datem příchodu, kde mi změnu ceny sdělují (s uvedeným datem tedy s dostatečným zákonným časem před platností nového ceníku). Samozřejmě, že jsem na jejich portále byl několikrát přihlášený po tomto falešném datu, ale zpráva tam nikdy nebyla.
Jak se může proti takové zvůli člověk bránit, to vážně netuším. Dokazujte někomu podobné podvody.
Nejhorší je, že u nich máme asi 6 tisíc přeplatek a teď nevím, jestli se s nimi dohadovat, nebo ty peníze mám považovat za ztracené a rovnou je prostě protopit.
Podle ceníku, který mi zaslali a nese název Listopad 2018 zdražili plyn z 0,545 na 0,985 Kč/kWh a z 25,- na 185,- Kč jako stálý měsíční plat. Zloději sprostí!
Největší perličkou je, že poslední pravidelný odečet plynoměru nám provedl distributor v březnu. Tento dodavatel nám jistě stav plynoměru před změnou ceny neodečte a na mnou zaslaný nereaguje, a místo toho jej dopočte. A jelikož jsou TDD diagramy, podle kterých se dopočítá tento stav k datu změny ceny, rozvážené podle roční spotřeby, tak i kdybych plynoměr zastavil, tak mi většinu spotřeby od března napočítají s touto zvýšenou cenou. Vyčůraný způsob jak okrádat zákazníky - zdražovat na zimní měsíce.

Autor: Petr Zíka
Datum: 01.12.2018 20:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100057
reakce na ...
Je to podivné. V energ. zákoně se píše:
"(5) Zvýší-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny nebo výrobu plynu cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy." Já být na Vašem místě, prostě jim pošlu výpověď (doporučeně) ve znění "Ve smyslu § 11a ods.5 zákona 485/2000 vypovídám smlouvu ..." Za pokus a poštovné to stojí.
Tak trochu mi to připomíná tu legraci, když jsem nesl (kdysi dávno) poprvé výpověď zákonného pojištění a referentka na mne dotírala "A proč dáváte výpoveď?" Tak jsem jí odpověděl "Protože mohu." No to ale potřebuji velký techničák... Nepotřebujete vůbec nic, jen mi tady potvrďte příjem tohodle papíru. No to nemůžem, to musí být na formuláři a tam musí být údaje z velkého techničáku... Trvalo to asi čtvrt hodiny, kromě výpovědi nic jiného nedostali a zlomil jsem je.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.