YouTube - Topení do novostavby. S…
http://www.masterenergy.cz/ Topí to opravdu skvěle : https://www.youtube.com/watch?v=hCOpHvVpRRA Levně i v tužších mrazech.
Dobrý den. Stavíme rodinný dům s obyvatelným podkrovím. Přízemí má plochu cca 80m2 a podkroví cca 120m2. Když z těchto ploch odečtu schodiště, spíž ..... tak se dostanu přibližně na nějakých 150m2 obytné plochy kterou potřebuji vytápět. Obestavěný prostor je to něco kolem 600m3 .
Dům je postaven z porfix premium p2-400 o tloušťce 500mm bez dodatečného zateplení. Sokl domu zateplen do hloubky 1000mm extrudovaným polystyrenem o síle 120mm. Střecha je sedlová a je zateplena nadkrokevní izolací PIR 200mm.
Byl jsem celou dobu rozhodnut pro tepelné čerpadlo země- voda , ale zjistily jsme že na pozemku kam jsme chtěli hada tahat, tak je hodně skalnato a čerpadlo s kompletní realizací by bylo hodně drahé. Tak se chceme rozhodnout pro něco, co bude mít o dost nižší pořizovací náklady na ukor spotřeby. Navíc když vezmu v potaz servisování a podobné věci, je to nezadnebatelná částka která dle mého tento systém ještě více znevýhodní.
Zkoušel jsem získat informace o infra topných foliich heatflow a zjistil jsem že realizace vytápění na 150m2 by vyšla na cca 215tis kč a to mi přijde hodně drahé a myslím si, že vytápění podlahy topnými kabely by mělo stejnou spotřebu elektrické energie ale podstatně nižší požizovací náklady.
Tepelná ztráta našeho domu bude dle architekta nějakých 8kw myslíte že je to možné? Jaký systém by jste doporučily z nějaké vlastní zkušenosti? Infrapanely, přímotopy, podlahovku kabelem, podlahovku heatflow nebo něco jiného? Děkuji za rady
Elastifikovaný kročejový polystyren použít jako kročejovku sice můžete, ale nevím, jak jste na tom s řešením vzduchové…
před 5 roky
Dělal jste někdy samodomo betonování podlah ? Udělat rovinu není zase taková sranda. Osobně bych v tom případě použil…
před 5 roky
Proč nepoužijete anhydrid ? Je pružnější a stačí menší tloušťka a tím i menší zatížení.
před 5 roky
250 odpovědí
Zobrazit všechny reakcea nebo nedávat vatu ale pouze polystyren :
https://www.stavbaonline.cz/styrofloor-t…
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekElastifikovaný kročejový polystyren použít jako kročejovku sice můžete, ale nevím, jak jste na tom s řešením vzduchové neprůzvučnosti, zda máte v konstrukci ještě nějaký minerál třeba mezi trámy. V případě, že by bylo potřeba vzduchovou neprůzvučnost vylepšit, je lepší použít minerální kročejovku, nebo třeba hobru. Další věcí je, že si nejsem jist, zda vám pro přichycení trubek bude stačit jen 2-3 cm podlahového EPS, většinou se všude uvádí, že minimum je 4 cm. Poslední věcí je, že reflexní fólie v podlaze je úplně k ničemu, bez vzduchové mezery, jakou třeba můžete vytvořit ve stropě, ale né v podlaze, k žádné reflexi nedochází a je to jen vyhazování peněz, stačí vám obyčejná PE fólie.
Pánové mohl bych mít otázku? Řeším skladbu těch podlah. Vypadá to asi tak, že bych na fošnový záklop položil akustickou izolaci z kamenné vlny například rockwool steprock pravděpodobně v síle 2-3cm. Na to bych křížem položil nějaký ten podlahový polystyren jak zde někdo psal, opět v síle cca 2-3cm a na tom by pak byla odrazová folie na které už by byly podlahové vytápěcí trubky přichytané sponami a zalité betonem s vlákny kvůli pevnosti. Samozřejmě tedy vše bude iddilatované ode zdí. Může být tato skladba i v koupelně kde bude stěnový nebo podlahový odtokový žlab? Pravděpodobně úplně až k tomu žlaby by nesahalo vytápění.
Co se týče těch žlabů je jedno jestli podlahový nebo stěnový, nebo může být někde problém?
https://www.kovshop.cz/Odtokovy-zlab-2v1…
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekPokud máte členitější podlahy nebo větší plochy, tak v případě betonu musíte dělat dilatace
Architect nám původně plánoval na ten dřevěný strop beton a ještě veškeré příčky z ytongu.
Také bych šel raději lehčí variantou i u té koupelny ale ten sádrokarton .....já toho nejsem moc zastáncem.
A jiná možnost asi nepřipadá v uvahu.....ytong nebo sadroš.
Pánové prosimvás, zeptám se, když budu zakládat příčky na té dřevěné podlaze, radil mi kamarád zedník že už to kdysi někde dělal a že nějak zakládali příčky do U profilů co se používají jako výztužné na sádrokarton, ale příčky máme koupené do celého domu 125mm a ty U profily jsou jen 100mm . Mam do té první tvarnice zaříznout drážku a prostě ty dva centimetry budou uvnitř koupelny a alespoň tam nebude nikde ten plech? Samozřejmě pod samotným profilem by byla IPA a zakládalo by se do malty. Prý se to tam dává kvůli praskání.
A dost jsem toho četl zde na foru ohledně bezvaničkovém sprcháči, který bude vytápěn. Čtu že jsou to celkem problémy.....kvůli dilataci. Mám to raději řešit nějakou vaničkou přes celou podlahu sprcháče?
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekhttps://www.okentes.cz/emfi/polyuretanov…
Pánové odborníci, chtěl jsem se vás zeptat, jak jste například řešily vedení teplé užitkové vody do nějakého vzdálenějšího odběrného místa od akumulačky nebo boileru aby vždy ihned po otevření tekla teplá voda?
Viděl jsem nějaký systím trubka v trubce ale myslím že to jde i jednodužším způsobem že? Co kdyby větev teplé užitkové vody vedla ke všem odběrným místům a druhou stranou se vracela zpět do akumulačky? Docházelo by tam ale asi k ochlazování že? Jak to řešit? Děkuji.
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekDělá se to jak píšete malým OČ. Pro úsporu se spíná nějakým časovačem.
Dobrý den. Pane Švaříčku, udělat podlahové topení o ploše 100 m 2 je jednoduše kravina. Současně použít desku podlahového topení jako podklad pod příčky je kravina na entou. Vy si asi nedovedete představit, co udělá tepelná roztažnost betonu. Jak se budou chovat příčky na té desce a ani si nedovedete představit, že by to vlivem tepelné roztažnosti mohlo prasknout. Jediné správné řešení je nejdříve realizovat příčky, čili vymezit jednotlivé plochy místností a do těchto ploch udělat podlahové topení. Že u všech svislých ploch musí být dilatační prostor, je naprostá nutnost. Co se týká koupelny, tak tam platí to samé. Nicméně hydroizolaci určitě netvoří nášlapná vrstva, ale hydroizolace musí být pod betonem na nosné vrstvě. Já mám v jednom bytě hydroizolaci na OSB deskách, v rozích a koutech je nalepena gumová páska a stěny jsou také zaizolovány za vanou a sprchou až ke stropu a ostatní do výšky cca 80 cm. Izoloval jsem lepenkou v kýblu od Hasoftu. Filip
co se týká příček tak koupelnu chci udělat určitě z ytongu, ale ostatní příčky mohou mít trámkový rastr vyplněný izolací a na tom dřevěný obklad.....a toto řešení by bylo určitě vhodnější realizovat až na tu betonovou podlahu nebo ne?
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekNa plovoucí roznášecí vrstvu by neměly přijít žádné příčky, ale jako nouzovka se to dělává, když je rozhodnuto o nějaké příčce až později. Jestli ale máte možnost co celé naplánovat už od začátku, je lepší dávat příčky k podkladní vrstvě. Je to na vás, jak si to uděláte. Jinak při založení ytongové příčky byste měl dát na fošny nějakou separační fólii, třeba pruh asfaltové lepenky a zakládat byste měl do malty. Jak příčky napojovat, zda a jak dělat dilataci kolem příčky atd. najdete v každém manuálu pro ytong. Ještě bych doplnil, že tím, že budete mít trámy přiznané, bude mít ta konstrukce mizerné akustické vlastnosti, co se vzduchové neprůzvučnosti týká, takže zvolte alespoň kročejovku z takového materiálu a takové síly, aby to trošku napravila.
Trámy jsou ze spoda přiznané, je to masivní trámový strop. Ten beton chci volit hlavně kvůli nerovnostem které tam vznikají. Velká část podkroví stojí na sloupech mimo přízemní část a vzniká tam taková veranda. Tam bude izolace i mezi trámy a pak to bude zaklopeno palubkou z důvodu dobré izolace - původně měly být i tyto trámy viditelné ale bylo to těžko zrealizovatelné. Takže říkáte přímo na ty fošny založit příčky a až pak v jednotlivých místnostech řešit kročejovou izolaci a na to ten beton? Čím by jste doporučily lepit ytong na to dřevo v prvním šáru? Klasicky do zakládacího betonku?
Pánové topenáři a všichni co této problematice rozumíte, můžete mi poradit s jedním menším problémem?
Potřebuji trošku hnout se stavbou abych se přiblížil k realizaci všech možných rozvodů a hlavně celého vytápění. V domě máme jak jsem zmínil trámový strop. Průřez trámů je 240x160mm. Na trámech bude záklop z 50mm fošen. Co si budem nalhávat, trámy nejsou až tak úplně rovné, sem tam je tam nějaká vlna a je celkem hodně složité aby byl celý strop v úplné rovině.
Původní myšlenka byla, dát na to dvě vrstvy OSB aby celou plochu roznesly a srovnaly a pak na to řešit suchou cestou podlahové topení.
Teď zjišťuji že jak na peníze tak na pracnost je to celkem špatné rozhodnutí. Tak řeším že bych na fošny dal izolaci, na tu nachytal potrubí podlahového topení a zalil to celé betonem. Ale řeším zásadní věc. Jestli udělat celou plochu 100m2 najednou a celoplošně dát topné potrubí a respektovat rozteče potrubí podle druhu místnosti, a například kde bude příčka nedávat topení vůbec ale nevím co by to pak dělalo z hlediska dilatace, když to bude taková plocha, každopádně by to bylo nejjednodužší na realizaci, pak bych na rovném betoně zakládat příčky pravděpodobně z ytongu. Je to dobrý nápad? Co to může dělat? Přijde mi blbé zakládat příčky na tu dřevěnou podlahu a pak vylévat mezi příčkama, už by to mohlo něco dělat mezi příčkama, například se prohybat bodově, co vy na to?
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekZřejmě máte ty trámy ve stropě "přiznané. Tak že veškeré topení bude až nad záklopem. Volil bych izolaci, roznášecí plechy do nichž bude uložený rozvod podlahového topení a záklop z OSB, případně cetrisu.
Je to suchá cesta , nezatěžuje to příliš strop a nehrozí, že to popraská.
Pánové mohu se zeptat na to, z jakého materiálu jste dělali rozvody vody a topení?
Jelikož budu dělat podlahovku z toho al-pex tak asi pořídím lisovací kleště s čelistma a asi z toho udělám i rozvody studené a teplé vody, nebo by jste to dělali z něčeho jiného například svařovat plastové potrubí?
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekK čemu Vám budou u podlahovky?
Prosimvás chtěl jsem se zeptat.....pravděpodobně půjdem do TČ vzduch voda , jenom přeci už zimy nejsou takové a hlavně i když je tam třeba rozdíl ve spotřebě věřím že to nebude až tak tragické. Spíše se rozhoduji mezi splitem a monoblokem. A dá se ještě řešit i regulace pouze podle vnitřní teploty nebo tam musí být ekvitermní regulace?
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekStandardní regulace je pomocí ekvitermu. Regulace TČ jen prostorovým OnOff regulátorem zhoršuje účinnost a tepelný komfort.
http://mastertherm.cz/tepelne-cerpadlo-a…
Co říkáte na tyhle tepelná čerpadla? zde nabízí i země-voda s inverterovou technologií a lze u nich pořídit i za celkem dobrou cenu desuperheatr na ohřev užitkové vody z odpadního tepla kompresoru, myslím že to nabízí málo prodejců a určitě to asi hodně ušetří při ohřevu TUV
Co říkáte na toto?
https://www.youtube.com/watch?v=w5Yxa76i…
https://www.youtube.com/watch?v=0YVxyTj4…
http://www.masterenergy.cz/ Topí to opravdu skvěle : https://www.youtube.com/watch?v=hCOpHvVpRRA Levně i v tužších mrazech.
http://www.masterenergy.cz/ Jak získat špičkové tepelné čerpadlo země voda Inverter 1 - 5 kW včetně masivního zemního kolektoru do 100 000,- Kč + DPH.
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekTo je lepší
https://www.youtube.com/watch?v=QXPjRhGn…
Zase když člověk bude topit do stropu, musí tam hnát teplejší vodu a TČ už nepracuje tak efektivně ne? Včera v noci jsem ještě četl nějaký článek, kde bylo psáno jak nejlépe ohřívat například TUV a zjistil jsem, že vlastně pro tepelné čerpadlo je nejvhodnější aby zpátečka byla co nejchladnější, jak by byla teplá,tepelné čerpadlo ztrácí účinnost a bere daleko více elektřiny než by mělo.
Pak jsem zase v nějakém odborném článku četl, že není vhodné přes trojcestný ventil pouštět vodu buďto do akumulačky či topného okruhu a nebo do bojleru.....tak aby se v tom prase vyznalo.
Takže jak to opravdu je? Když člověk bude topit tím způsobem, že bude mít nastavenou vnitřní teplotu jakou chce aby měl v interiéru, tak dům může začít přitápět už třeba v září a pak postupně dokrmuje víc a víc......ale zajímalo by mě jaká je voda na zpátečce, myslím že když to bude procházet podlahou která je vyhřátá, už se voda tolik neochlazuje a čerpadlo zase ztrácí účinnost.......
Opakem je to u topením tuhými palivy v kotlích, kde je zase nejlepší pro kotel aby se do něj vracela voda spíše teplejší .....jinak dostává za uši kotel, ale dehtuje i komín.
Já jsem určitě rozhodnut pro čerpadlo, a všude čtu že když má člověk místo kam dát kolektor že je lepší země-voda. + tedy podlahovka, ale chci určitě ohřívat i TUV a chci aby to fungovalo....
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekOdborníky berte s rezervou.S trocha sněhu zastaví celou republiku.
I zde sklidil před léty největší posměch Zdenda revel a jeho dvojbojlér.
Kdo tomu trochu rozumí,tak tento systém používá.Nebo snad jezdí po dálnici na trojku?Kolektor budiž,když máte peníze a vnitřní prostor navíc.
Ekonomicky se ale jeví lépe vzduch-voda včetně jednoduchého chlazení.
Teploty zpátečky z PT se nemusíte obávat,pohybuje se kolem 25st.
Co očekáváte od čerpadla pana Žeravíka,kromě vyšší ceny celého zapojení?
LŠ Lubomir Švarc @lubomir.svarcProč myslíte že tepelné čerpadlo od panažeravika vyjde draho? Mně přijde jako jednoduché, blbuvzdorné.....dlouho fungující na dobré úrovni.
Prosimvás chtěl jsem se ještě zeptat, řešil tu někdo z vás podlahové topení svépomocí? Řekl bych že když člověk ví co kam zapojit tak je to jednoduché ne? Dneska se dají koupit na al-pex šroubové spoje a to je člověk schopen napojit přes ventily už jen na to tepelné čerpadlo ne? Jaké trubky je vhodné použít na podlůahové topení. Myslím tím, jaký průměr? Má cenu přidat peníze a koupit butylové trubky nebo stačí obyčejné al-pex? K čemu slouží vzduchová clona? Víte někdo kde najít návod jak vše kompletně zapojit a vyvarovat se kopancům? Máte tu někdo tepelné čerpadlo od pana Žeravika?
MŠ Milan Švaříček @milan.svaricekPodlahové topení svépomocí je jedna z nejpříjemnějších prací na stavbě a ušetříte tím dost vysokou cenu. Stačí chvilku hledat na internetu. Najdete jednak kvanta videi s postupy a také snadno najdete firmy, co Vám prodají celé sestavy včetně návodů a co jsem si všiml, tak občas nabízí i projektovou podporu. Trubky se nedělají se vzduchovou bariérou ale kyslíkovou. Většinou se používají trubky PexAlPex s průměrem 16mm. Podstatné je udělat spíše větší počet okruhů a dělat pokud možno okruhy stejných délek. Délka jednoho okruhu by pro 16mm trubku neměla přesáhnout délku cca 80m.
A ty topne folie sú zlaté ked pisete za 150m2-215 tisíc kč ....?
https://www.aliexpress.com/item/Hot-Euro…
SE Stefan Energy @stefan.energyTo je asi i se slevou a není pokrytá celá obytná plocha. Co jsem to poptával, tak cena jen samotné folie a zemnící mřížky byla kolem 1800Kč/m2 s DPH
Narazil jsem na toto vlákno později, tak to jen překopíruji od vedle a něco doplním:
Dobrý den, než se budete rozhodovat, čím topit, měl byste nejdříve znát reálné TZ domu. Nevím, co přesně znamená spotřeba na vytápění 8 kW, ale spotřeba má jiné jednotky, jsou li to však tepelné ztráty domu, tak se mi to zdá dost nepravděpodobné. Píšete o vytápěné ploše 150 m2, nevím, jaký má váš dům tvar, kde se bude nacházet, jaká je složení konstrukcí a zda bude mít rekuperaci, ale už předem vám mohu říci, že novostavba o vytápěné ploše 150 m2 a TZ 8 kW je dost mizerná novostavba a o odhadu projektanta bych měl velké pochybnosti.
Obecně platí, že je nesmysl dávat čistě el. vytápění do domu o TZ vyšších jak 3,5 - 4 kW (dnes už spíše 3,5 a nižší, ceny EE půjdou nahoru). Jestli chcete zatím topit elektřinou, zkuste si to levným elektrokotlem, ale pomocí teplovodní podlahovky, u které kdykoli můžete změnit topný zdroj, s čistě el. podlahovkou už neuděláte nic a časem můžete třeba přidělávat radiátory, protože vám nic jiného nezbyde. A úplně největší nesmysl je dávat do domu o vyšších TZ heatflow, je to drahé a náklady na vytápění budou stejné jako s jakýmkoli jiných systém používajícím k vytápění pouze elektřinu, nevěřte nějakým zázračným úsporám.
Mimochodem když bude celá domácnost pouze na elektřinu, tak nevím, jak chce váš projektant řešit při výpočtu PENB limit neobnovitelné primární energie, kterým byste s el. podlahovkou a el. bojlerem 100% neprošel. Jde o to, aby vám pak nebyly nabízeny do domu nějaká nenávratná zařízení pro splnění tohoto limitu. Prostě jakmile budete mít reálné TZ vyšší jak ty 4 kW, použil bych určitě teplovodní podlahovku a rovnou nějaké TČ za rozumnou cenu, nemusíte brát ty nejdražší značky.
EDIT: Po doplnění nějakých informací je jasné, že vytápěná plocha není 150m2, ale 200 m2, ten dům celý patří do vytápěné zóny, nelze to krátit na 150 m2 (pouze pro potřeby výpočtu materiálu), pak to zkresluje celou situaci. Přes to jsou předpokládané TZ 8 kW docela velké a můj osobní předpoklad je, že to bude někde kolem 5-6 kW, s případnou rekuperací i méně. Pořád ale stále platí, co už jsem psal, takže rovnou teplovodní podlahovku a TČ, vzhledem k velikosti domu, se na tak nízké TZ, abyste mohl topit čistě elektřinou, nedostanete. K tomu byste musel řešit ten problém s neobnovitelnou primární energií.
Potřeba 53 W/m2 je pro dnes postavený dům moc. Stejně by tam musela být zátopová rezerva a rezerva na nemožnost topit celých 24 h (podle tarifu), takže by to vyšlo instalovat cca 60 W/m2 tedy 9 kW. Neberu v úvahu náklady ale co to máte za klimatikou oblast, jaká byla výpočtová teplota uvnitř a kolik izolace máte v podlaze. To by dokreslilo představu.
JH Jozef Homola @jozef.homola562Nevím jakým způsobem bylo počítáno ale skladba na podlahu je 200mm - zatím máme jen hydroizolaci. Některé místnosti jako je koupelna chceme topit třeba na 24° a třeba chodbu na nějakých 17° takže každá místnost by měla cca svoji teplotu a již v tom vidím celkem výhodu. Přijde mi to jako jednoduchý systém. Kamarád má tepelné čerpadlo a jezdí mu tam servisáci kterým platí, ročně vymění alespon jedno čerpadlo a furt s tím něco řeší......a myslím že investovat elektrické topení do domu s touto spotřebou by mohlo vycházet i levně.
Taky možnost https://forum.tzb-info.cz/143546-investi…
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.