Vytápění a ohřev vody ve starém domě - tuhá paliva TZ 17,5

Vytápění a ohřev vody ve starém domě - tuhá paliva TZ 17,5

Dobrý den,

rád bych znal vaše názory na následující situaci.
Přestěhoval jsem se s rodinou do starého domu, který byl dosud jen rekreační objekt. Jednopodlažní budova, sedlová střecha, nepodsklepený, silné stěny, stará kastlová okna, dosud vytápěno různými typy kamen v každé místnosti. Nyní bych rád změnu na centrální vytápění a ohřev teplé vody. Jsem amatér, tak prosím omluvte moji neznalost a buďte shovívaví. Snažím se něco dozvědět, ale expert ze mě nikdy nebude.

Moje představa je kotel na tuhá paliva, akumulační nádrž, elektrokotel jako záložní zdroj a možnost temperovat v případě, že nikdo není doma a pro léto ohřev vody. A ideálně kdyby se v létě dalo kotlem na dřevo vytápět teplá voda.

Proč dřevo? Je to na vesnici, kus lesa mám a další nějaké dřevo mám zadarmo (myšleno samozřejmě za práci) až velmi levně, jsem zatím mlád a práce se nebojím.

Teď k parametrům - nechal jsem si zpracovat výpočet tepelných ztrát. Po zateplení střechy, což plánuji udělat to vychází na 17,5 kW. Jedná se o 5 obytných místností, verandu, malou chodbu, technickou místnost/prádelnu, malou koupelnu a WC. 530 m.n. Kousek od Křtin.

Jsem laik, ale snažím se v dané problematice orientovat a rád bych aby systém byl nastaven co možná nejlépe a abych i já chápal proč a jak dané věci fungují. Měl jsem tu už dva "topenáře" a jeden mi řekl, že ho TZ nezajímají, že to dá od oka a druhej mi začal vysvětlovat, že akumulační nádrž je zbytečnost, že si mám koupit silnější kotel. Tito pánové mě příliš nepřesvědčili.